JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    JanR skrev:
    Og det må nevnes, impulse/Trond var til veldig stor hjelp rett før og etter at MS spilleren kom i hus.
    Ble vel halveis truet på livet hvis jeg ikke kjøpte den ;D
    Takk Trond, trengte den oppmuntringen og hjelpen der og da.

Og som vanlig hadde du helt rett, det er en fabelaktig spiller og arm :)
    Hadde jeg ikke kjøpt den da så hadde jeg vel sittet her og angret som en hund.

/jan
    Det var en ren fornøyelse, Jan. Det er viktig at så fine produkter havner hos skikkelige folk , vet du. Ikke rart jeg var litt insisterende. ;D

Micro- Seiki laget magiske spillere, men led litt under at de ikke var britiske og flytende opphengt her til lands. Det var en tid da alt annet var litt Johan. Det var da! ;D
    Vi vet bedre nå, heldigvis.
    Forøvrig bruker du en superklassiker av en arm, men det vet du jo også by now. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    JanR skrev:
    Og det må nevnes, impulse/Trond var til veldig stor hjelp rett før og etter at MS spilleren kom i hus.
    Ble vel halveis truet på livet hvis jeg ikke kjøpte den ;D
    Takk Trond, trengte den oppmuntringen og hjelpen der og da.

Og som vanlig hadde du helt rett, det er en fabelaktig spiller og arm :)
    Hadde jeg ikke kjøpt den da så hadde jeg vel sittet her og angret som en hund.

/jan
    Det var en ren fornøyelse, Jan. Det er viktig at så fine produkter havner hos skikkelige folk , vet du. Ikke rart jeg var litt insisterende. ;D

Micro- Seiki laget magiske spillere, men led litt under at de ikke var britiske og flytende opphengt her til lands. Det var en tid da alt annet var litt Johan. Det var da! ;D
    Vi vet bedre nå, heldigvis.
    Forøvrig bruker du en superklassiker av en arm, men det vet du jo også by now. ;D
    Vi snakket litt om det i eftan, og det er jo utrolig hyggelig når man får sånne positive tilbakemeldinger på både utseende og hvordan det spiller :)
    Eierglede, utrolig fleksibel arm (med tanke på pu's), og ikke minst stabilt. Det bare fungerer.
    Stor tru på at det her er noe som blir i heimen til far sjøl går av med pensjon :D

Hvis, leke litt med tanken, det er noe som på sikt skal gjøres må det være å få tak i en MS 505 mk.2 arm. Mest for å ha MS hele veien, ikke for at 505 nødvendigvis er bedre enn AC armen, for det tror jeg ikke. For det er en jævlig god arm den AC'n imo. Denon 103R/DV20/Grado/AT pu's, bare fungerer jævlig bra (unskyld språket)

Nei Trond, det her er nok uten tvil "mest for pengene" kjøpet jeg har gjort noen gang.
    Tør ikke si hva det kostet meg engang.

Mvh Jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det er en veldig fin flyt i lyden fra platespilleren. Alt det andre hørtes kantete og stakkato ut i forhold.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der ser (og hører!) du, Finger´n. Det ER noe med vinyl. ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    det kommer an på digitalkilden spør du meg. Den beste lyden jeg har hørt kom ikke fra en platespiller....jeg skal kun spille gamle plater. ikke et nykjøp. Sann mine ord

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    det kommer an på digitalkilden spør du meg. Den beste lyden jeg har hørt kom ikke fra en platespiller....jeg skal kun spille gamle plater. ikke et nykjøp. Sann mine ord
    Vise ord Trond ;D

Finger's: har noen plater her du muligens vil like i så måte :)
    Ikke noe nytt, skal lage en liten haug her som heter " finger's vintage lp's "

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg begriper at du er fristet mht en 505, men vær klar over at den er på linje med, og ikke bedre enn armen du allerede har!
    Ellers vet jeg hva du gav, og kan vel si såpass som at du kan gange med tre, det ville gitt en riktigere pris.Så du har nok rett, Jan. Et bedre kjøp tror jeg neppe du gjør noen gang. Hva ytelse angår, skal du et godt stykke opp på lista før du finner noe som kan tukte den. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Jeg begriper at du er fristet mht en 505, men vær klar over at den er på linje med, og ikke bedre enn armen du allerede har!
    Ellers vet jeg hva du gav, og kan vel si såpass som at du kan gange med tre, det ville gitt en riktigere pris.Så du har nok rett, Jan. Et bedre kjøp tror jeg neppe du gjør noen gang. Hva ytelse angår, skal du et godt stykke opp på lista før du finner noe som kan tukte den. ;)
    Ikke noen konkrete planer om det, bare hvis man noen gang skulle ramle over en 505 til rett pris :) Og da kun som "backup" arm.
    Er meget nøyd med driverk - arm, spiller overraskende godt (i mine ører) med OC9 også.
    DV20 og Grado får ligge i hylla noen hundre timer til ;)

Får rusle ned og få på ei plate tror jeg.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Vise ord Trond ;D

/jan
    Et prisverdig tiltak

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Vise ord Trond ;D

/jan
    Et prisverdig tiltak
    We aim to please :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjerringa og yngste datter har vært på tur i dag. Tok med seg kamera til og med ;)
    Ikke så ille langt herfra, bor jo nesten i villmarken vi da 8)

Mens far måtte være hjemme og passe på søstera og broren, grrr.

:D

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nå fikk jeg lyst til å grille pølser til de blir svarte på bål! :D

Det ramlet inn en Luxman PD282 her nå. Noe å ta vare på? Var i alle fall gratis, og ukjent pu ser inntakt ut. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:

Det ramlet inn en Luxman PD282 her nå. Noe å ta vare på? Var i alle fall gratis, og ukjent pu ser inntakt ut. ;)
    Skal opp mekke pølser etterpå, ble rent sulten jeg au ;)

Ja fan, fungerer den så ta vare på.
    Eller selg den til meg hvis du ikke skal beholde den, kunne tenkt meg en Luxman her nede. Kjerringa nekter meg å ta ned hennes så...kvinnfolk ;D

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

Skal opp mekke pølser etterpå, ble rent sulten jeg au ;)

Ja fan, fungerer den så ta vare på.
    Eller selg den til meg hvis du ikke skal beholde den, kunne tenkt meg en Luxman her nede. Kjerringa nekter meg å ta ned hennes så...kvinnfolk ;D

/jan
    Hmm, venter allerede reker på meg, så får vel spare pølsene til seinere. :p

Den fungerer nok. Får vel nesten koble opp og se om det kommer noe lyd ut av den. Bare sett at motoren går jevnt, og det gjør den. Lydløs også.

Støvlokket har sett sine bedre dager.

Nekter deg det altså? Ikke hvis hun får din micro sikkert. :p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Den fungerer nok. Får vel nesten koble opp og se om det kommer noe lyd ut av den. Bare sett at motoren går jevnt, og det gjør den. Lydløs også.

Hehe da skal a få ha sin i fred. M.S'n skal ikke noen steder.

Er stort kurante de Pd'ene der. 2xx serien.
    Huk opp, test i vei, skrik ut hvordan den fungerer. Ikke verdens beste spillere men en meget god budsjett spiller imo.

edit: skriveleif

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

Hehe da skal a få ha sin i fred. M.S'n skal ikke noen steder.

Er stort kurante de Pd'ene der. 2xx serien.
    Husk, test, skrik ut hvordan dn fungerer. Ikke verdens beste spillere men en meget god budsjett spiller imo.

/jan
    Tenkte å bruke den til litt slitte plater;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Tenkte å bruke den til litt slitte plater;)
    Tror du de låter bedre på den ? ;)

Det jeg liker best med kjerringa sin er auto stop funksjonen. Genialt imo.
    Spiller ikke galt heller med DV10x5 skal det sies.
    Så får vel se om jeg finner pd-264 etterhvert :)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nei, men jeg slipper å føle at jeg sliter ut en pu når det uansett ikke går an å få ut veldig bra lyd av plata. Hehe.

Nå vet ikke jeg hva som er spesielt med pd-264, men lykke til i søket!;)

PS: Jeg fant nettopp ut at jeg har plass til tre spillere ved siden av hverandre på toppen av expeditehylla. ::)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Nei, men jeg slipper å føle at jeg sliter ut en pu når det uansett ikke går an å få ut veldig bra lyd av plata. Hehe.

PS: Jeg fant nettopp ut at jeg har plass til tre spillere ved siden av hverandre på toppen av expeditehylla. ::)
    Hehe bare å fylle opp. Har du foresten ikke 3-4 spillere stående alt ?

264 m/at arm har en kjekk auto-stop-lift funksjon, kjekt hvis man mot formodning skulle slokne i godstolen en kveld for eks ;)

/jan

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.958
    Torget vurderinger
    3
    Så fint du hadde det rundt deg da. Blei egentlig litt sulten jeg og nå som jeg så den sneisinga :)
    Pølser er godt :) :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nikko03 skrev:
    Så fint du hadde det rundt deg da. Blei egentlig litt sulten jeg og nå som jeg så den sneisinga :)
    Pølser er aldri feil, spesielt ikke de som grilla :)

Går ned til Isesjø (som det så pent heter) på 20-25min. Med unger 45 min ;)
    Bor 7-8 min (med bil) fra sentrum men føles ikke sånn. Skauen rett utenfor, barnevennlig, the works. Så har ingen grunn til å klage eller la vær å benytte seg av naturen :)

Men skal innrømme at det er ikke feil å sitte i bunkersen heller, benytter enhver anledning ;D

/jan

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.958
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    Nikko03 skrev:
    Pølser er aldri feil, spesielt ikke de som grilla :)

Går ned til Isesjø (som det så pent heter) på 20-25min. Med unger 45 min ;)
    Bor 7-8 min (med bil) fra sentrum men føles ikke sånn. Skauen rett utenfor, barnevennlig, the works. Så har ingen grunn til å klage eller la vær å benytte seg av naturen :)

Men skal innrømme at det er ikke feil å sitte i bunkersen heller, benytter enhver anledning ;D

/jan
    Ser den det går aldri en dag uten musikk her i gården heller ;D uansett kjekt å ha naturen i nærområdet tilfelle en skulle få lyst til å ta seg en tur :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Godt å sitte inne i varmen, snurre noen plater men....man trenger å røre på seg så har ingen unskyldning egentlig for å la være.
    Og høsten er jo en nydelig tid imo.

Kjerringa har langfri, jeg jobber bare 50%, muligheter for noen småturer utover. Lover ikke noe ;D men skal prøve å skjerpe meg.

Hmm, skal man rusle ned å sette på litt musikk tro ::)

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.103
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

Hehe bare å fylle opp. Har du foresten ikke 3-4 spillere stående alt ?

264 m/at arm har en kjekk auto-stop-lift funksjon, kjekt hvis man mot formodning skulle slokne i godstolen en kveld for eks ;)

/jan
    Pen LP-spiller! :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gammel haug, men velspillende :)
    Kjerringa snurrer skiver og koser seg.

Når jeg tenker meg om så har bare overtatt den, cd spiller'n og høytalerne...ja ja ;D
    Men morro lell, hu er glad i musikk og bruker anlegget sitt bortimot daglig, all ære til fruen.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:

Når jeg tenker meg om så har bare overtatt den, cd spiller'n og høytalerne...ja ja ;D
    Men morro lell, hu er glad i musikk og bruker anlegget sitt bortimot daglig, all ære til fruen.

/jan
    tipper du lusker rundt og venter på en mulighet til å raske det ned i bunkeren

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    JanR skrev:

/jan
    Ja sånne kj... eh.. damer vil gamle Norge ha ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ansepe74 skrev:
    JanR skrev:

/jan
    ;)

Iaf Jan vil ha sånne "fruer"

Men seriøst, vi gutta har jo en plikt til å forklare våre respektive koner/kjærester/venninner at musikk er faktisk en viktig del av hverdagen (for mange iaf) og da bør man jo ha ett brukelig anlegg i både stue og på gutterom. Greit nok at jentene i mange tilfeller ikke er "så nøye på det" og der kommer vi inn.
    Gi de ett oppegående anlegg og se hva som skjer, da våkner de og kommer garantert til å bruke anlegget mere aktivt. Gjerne kjøp inn litt musikk også ;)
    Fikk til og med penger med fra kjerringa sist jeg var på vinylmesse " kjøp noen plater til meg da kjære..." , ikke lei å be jeg da.

Så gutta, vi har ett ansvar ovenfor være kjære. Ikke gjemme oss vekk i kjeller og på loft hver gang det skal spilles musikk. Går an å dele "hobbyen" med de hjemme, helt sant 8)
    Og tro meg, det er verdt det.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ansepe74 skrev:
    JanR skrev:

/jan
    ;)

Iaf Jan vil ha sånne "fruer"

Men seriøst, vi gutta har jo en plikt til å forklare våre respektive koner/kjærester/venninner at musikk er faktisk en viktig del av hverdagen (for mange iaf) og da bør man jo ha ett brukelig anlegg i både stue og på gutterom. Greit nok at jentene i mange tilfeller ikke er "så nøye på det" og der kommer vi inn.
    Gi de ett oppegående anlegg og se hva som skjer, da våkner de og kommer garantert til å bruke anlegget mere aktivt. Gjerne kjøp inn litt musikk også ;)
    Fikk til og med penger med fra kjerringa sist jeg var på vinylmesse " kjøp noen plater til meg da kjære..." , ikke lei å be jeg da.

Så gutta, vi har ett ansvar ovenfor være kjære. Ikke gjemme oss vekk i kjeller og på loft hver gang det skal spilles musikk. Går an å dele "hobbyen" med de hjemme, helt sant 8)
    Og tro meg, det er verdt det.

/jan
    Nå tøyser du fælt, Jan.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Rosa kanintøfler i DIN størrelse er avsendt, Jan!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nok pjatt om gamlinger og tøfler ::)

Har de her på "besøk"

Også kalt 2A3-Z "black" 8)

;D

/jan

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Jan

Er de nye ut av esken, eller er de ferdig innspilte?

mvh Elektron

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    Hei Jan

Er de nye ut av esken, eller er de ferdig innspilte.

mvh Elektron
    Hola Truls

De har gått noen timer før de kom hit så de er nok "innbrente"
    Hørte på 300B variente forrige uke, jaggu ikke borte de heller.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fin sak, den trafomaticen. åssen spellern?

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Syntes anlegget var litt trasig med de rørene, effektrørene fungerer jo vanligvis som levende lys ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn