Høres ikke helt bra ut. For håpe at expeditten har fått litt mer armslag og frender på en trygg og god plass, lett tilgjengelig for musikkglade menesker.JanR skrev:Helst ikke Mbare
Tenkte på noe jeg kunne ha på baksiden av cd hyllene, ser for jævlig ut.
Eller bare male og se glad ut.
![]()
ps: lphylla er fjernet, det står en fjerde cd hylle der nå.
/jan
Har ikke fått satt meg ned og finlyttet, ennå.ssm skrev:Noe mere positivt om super-rørene Jan....bortsett fra at de ser flotte ut da....det gjør de virkelig...
Mvh Espen
Selvsagt.Gago skrev:pass på å montere cd-hyllene fast i hverandre + veggen, da.
så ikke ungene river de ned når de løper rundt der.
Alt er gjort med ledelsens godkjennelserolfozzy skrev:Stua di ligner mer og mer på et lytterom. Hva syns bestyrinna om det ?
Blir spennende og sjekke ut dette når jeg en gang får innvilga audiens.
Ett bra forslag.rørlig skrev:Forslag: Hva med å skjære til en plate som dekker cd hyllene. Den kan du jo male før du skrur den opp.![]()
Knipse ett par i kveld.rolfozzy skrev:Har du ikke noen bilder du kan slenge opp ?
Jeg mente og slenge noen bilder på skapet for og dekke det.JanR skrev:Knipse ett par i kveld.rolfozzy skrev:Har du ikke noen bilder du kan slenge opp ?
Er fortsatt stue serru, nå med ett tv/lyttehjørne
/jan
Det du mente ja.rolfozzy skrev:Jeg mente og slenge noen bilder på skapet for og dekke det.JanR skrev:Knipse ett par i kveld.rolfozzy skrev:Har du ikke noen bilder du kan slenge opp ?
Er fortsatt stue serru, nå med ett tv/lyttehjørne
/jan
Nå har det seg sånn at den venstre veggen er brannmur/tegl. Blir kanskje litt rart med mdf plate og samme farge som motsatt vegg ?Gago skrev:like greit å banke fast en stor, solid treplate bak alle cd-hyllene, og male den i den samme hvitfargen du ellers har på veggene i stua. eventuelt mdf + tapet.
plata må gjerne være litt bredere enn de tre cd-hyllene.
da har du jo klargjort et et hjørne for khorna som etter hvert vil komme også.![]()
JanR skrev:Nå skal det sies at jeg vet ikke hvor lenge den her midlertidige "veggen" blir stående
/jan
Overhodet ikke dårligeressm skrev:Og rørene , spiller de bedre etter noe timer Jan?![]()
Hehehe føler at jeg er på trygg grunn når jeg anbefaler EML 2A3M.ssm skrev:da venter vi rapport fra Emissionlabs i swede-amplifier... ;D Jan...
Jeg blir busy i helgen , så jeg går for rørene uhørt tipper jeg , jeg stoler på deg vøttø-.------
Kan tru du får høre det om dette er no drit...
Neida-.---
Espen
Mon tru om lydbildet kan åpne seg noe med "den gamle svenske" i racket. :rolfozzy skrev:PÅ VEI MOT GRUVELYD!
Det var tanken som slo meg når jeg besøkte Jan og hans vrengte stue i dag.
Det var et veldig uvant lydbilde som jeg fikk oppleve i dag, det er ganske så motsatt av det jeg har vært vant til de gangene jeg har vært der.
Med kun ca. 2 meter mellom høytalerne, og ca. 3-4 meter til sofaen måtte det jo bli det.
Det ble spilt på Trafomaticen som også var et nytt bekjentskap for meg.
Men bra låt det. Om det var Trafomaticen eller den nye plasseringa som gjorde det er jeg usikker på, tipper på Maticen, men den noe utagerende bassen som har vært der før var blitt kraftig stramma opp. Bassen spilte musikalsk og med en helt annen grad av integrering enn jeg har hørt hos Jan før.
Det spilte totalt bra. Nå var det satt i EML 2A3 i ampen, og det er vel nytt siden Jan hadde folk på besøk sist etter hva jeg forstår. Virka som bra rør.
Det var en høy grad av 300B over de røra syns jeg.
Det som gjenstår må være noe mer justering av høytalerne for å få åpna lydbildet en del. For akkurat det låt noe trangt og sammenklemt syns jeg. Kanskje prøve og trekke høytalerne noe lenger fram på gulvet, og vinkle de mer utover.
Skal bli gøy og følge prosessen videre.
15 meter ? Du overdriver noen meter der ?JanOlav skrev:Er ikke overrasket at lydbildet ble "tightere".
Lytterommet til Jan var jo litt "uvanlig" i forhold til hos de fleste andre lytterom. Til tross for at høyttalerene stod 15 meter fra lytter så låt det sinnsykt bra, et voldsomt trøkk, kanskje litt overfokusert bass som Rolf er inne på, så jeg gleder meg til en lytt og er glad på Jans vegne for endringen som har skjedd.![]()
Jeg trodde at østfoldinger var kjent for å overdrive litt; så slang meg på! ;Drolfozzy skrev:15 meter ? Du overdriver noen meter der ?JanOlav skrev:Er ikke overrasket at lydbildet ble "tightere".
Lytterommet til Jan var jo litt "uvanlig" i forhold til hos de fleste andre lytterom. Til tross for at høyttalerene stod 15 meter fra lytter så låt det sinnsykt bra, et voldsomt trøkk, kanskje litt overfokusert bass som Rolf er inne på, så jeg gleder meg til en lytt og er glad på Jans vegne for endringen som har skjedd.![]()
De har et ishockeylag i Sarp som heter Sparta. Ishallen der har vel omtrent de måla du beskriver. Et eller annet sted. ;D
Kun brukt Sovtek og EML i Exp.1 ja siden flyttingen. Brukt Exp.1 helt siden flyttingen.JanOlav skrev:Har du kun brukt EML rørene etter at du flytta rundt?
For hadde vært greit å spillt en stund, på det du kjenner best, før du prøver nye rør?!JanR skrev:Kun brukt Sovtek og EML i Exp.1 ja siden flyttingen. Brukt Exp.1 helt siden flyttingen.JanOlav skrev:Har du kun brukt EML rørene etter at du flytta rundt?
Ble en liten time i går med Svampen m/EH 2A3 rør.
Skal testes ila dagen med EML rør.
/jan
AbsoluttJanOlav skrev:For hadde vært greit å spillt en stund, på det du kjenner best, før du prøver nye rør?!JanR skrev:Kun brukt Sovtek og EML i Exp.1 ja siden flyttingen. Brukt Exp.1 helt siden flyttingen.JanOlav skrev:Har du kun brukt EML rørene etter at du flytta rundt?
Ble en liten time i går med Svampen m/EH 2A3 rør.
Skal testes ila dagen med EML rør.
/jan![]()
Uffda, de skal i HVERT SITT GLASS Jan, hvor mange ganger har jeg sagt det!JanR skrev:Nå begynner man å komme til seg sjøl, pokker's pils/scotch combo 8)
Hehe, foreløpig dagens ;D ;DLagga skrev:Uffda, de skal i HVERT SITT GLASS Jan, hvor mange ganger har jeg sagt det!JanR skrev:Nå begynner man å komme til seg sjøl, pokker's pils/scotch combo 8)
![]()
;D
Det virker som du er på vei en god retning her, spennende dager......
Morten