JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    er det slik at eml har en fyldigere lyd og mer omp i bassen, uten at man mister distinkhet og klarhet oppover i registerene?
    og følelsen av mer power?

( det opplevde iaff jeg da kina 300b ble kastet ut til fordel for kr audio 300bxls).
    Helt klart.
    Virker som røret "stresser" mindre, føles ut som ett rør med betydlig mere power. En helt annen ro enn Sovtek (som er det eneste røret jeg har å sammenligne med Exp.1)
    Så ja, beskrivelsen din stemmer meget bra med det jeg har hørt her så langt.

Kjerringa reagerte også, ett godt tegn ;)
    Hu har vel iofs likt ampen og lyden hele veien. Utseende er det jo ikke noe galt med for all del.

Skal få prøvd EML rørene i min amp etterhvert men må innrømme (før jeg kobblet opp min amp) at det spiller jævlig bra her nå, i mine ører og kjerringa's ører.
    Låter også mye bedre på lavt volum. Helt klart at ampen trives mye bedre med EML rørene. Levetiden er nok garantert en helt annen enn med standard 2A3 rør som for eks EH og Sovtek.

/jan

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Gago skrev:
    ser at eml 2a3 skal kunne tåle 350v plate voltage (virker veldig høyt?! bare 100v mindre enn et normalt 300b-rør), men fant ingen data på de to russerne.
    JJ 2a3-40 kan kjøres mot 450V, komplimenterer E-1 ampen perfekt, bare synd jeg ikke fikk det med meg når jeg bestilte ampen :-X.JJ ecc81 driverrør skal også kunne kjøres hardt uten problemer. ;D

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    JanR skrev:
    Helt klart.
    Virker som røret "stresser" mindre, føles ut som ett rør med betydlig mere power. En helt annen ro enn Sovtek (som er det eneste røret jeg har å sammenligne med Exp.1)

Hu har vel iofs likt ampen og lyden hele veien. Utseende er det jo ikke noe galt med for all del.

Skal få prøvd EML rørene i min amp etterhvert men må innrømme (før jeg kobblet opp min amp) at det spiller jævlig bra her nå, i mine ører og kjerringa's ører.
    Låter også mye bedre på lavt volum. Helt klart at ampen trives mye bedre med EML rørene. Levetiden er nok garantert en helt annen enn med standard 2A3 rør som for eks EH og Sovtek.

/jan

hmm..Eml 5u4g neste.... ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    NEVATON skrev:
    Gago skrev:
    ser at eml 2a3 skal kunne tåle 350v plate voltage (virker veldig høyt?! bare 100v mindre enn et normalt 300b-rør), men fant ingen data på de to russerne.
    JJ 2a3-40 kan kjøres mot 450V, komplimenterer E-1 ampen perfekt, bare synd jeg ikke fikk det med meg når jeg bestilte ampen :-X.JJ ecc81 driverrør skal også kunne kjøres hardt uten problemer. ;D
    Spec's, hva er det ;D

Må få takke og bukke for at du tok sjansen på å sende EML rørene den her veien :)
    Fortsetter de å spille som de gjør nå så skal du slite med å få de tilbake ;)
    En stor takk for at du/Moiz audio faktisk lar meg låne/teste ampen, stort pluss i margen (i min bok)
    Spør du meg så burde ampen vært levert med EML rør som option, har en mistanke om at de spiller bedre enn JJ 2A3-40 8)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    for å ta en omskrevet harvey keitel (i pulp fiction):

"i fremtiden din...kan jeg se...(lukker øyne, kosentrere seg)...pengebruk på rør!"

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Det kan godt stemme det Jan, JJ rørene har vel mer hi-fi lyd eller "hyped sound" som man kaller det i pro audio verden ;D

JanR skrev:
    Spec's, hva er det ;D

Må få takke og bukke for at du tok sjansen på å sende EML rørene den her veien :)
    Fortsetter de å spille som de gjør nå så skal du slite med å få de tilbake ;)
    En stor takk for at du/Moiz audio faktisk lar meg låne/teste ampen, stort pluss i margen (i min bok)
    Spør du meg så burde ampen vært levert med EML rør som option, har en mistanke om at de spiller bedre enn JJ 2A3-40 8)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    for å ta en omskrevet harvey keitel (i pulp fiction):

"i fremtiden din...kan jeg se...(lukker øyne, kosentrere seg)...pengebruk på rør!"
    Kongebra ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Kult at godlyden blir enda bedre med de store pærene :)
    Noe annet hadde vært en nedtur ;)

Dukket opp ett nytt "problem", tror ikke jeg får plass til ampen min med EML i racket :-\
    Pokker'n ta, rene høyhusene de der.
    Ahh vel, har gulvplass.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    "i fremtiden din...kan jeg se...(lukker øyne, kosentrere seg)...enda mer pengebruk, på et nytt rack!"

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    "i fremtiden din...kan jeg se...(lukker øyne, kosentrere seg)...enda mer pengebruk, på et nytt rack!"
    Jeg ba vel om den der ;D
    Ledelsen har allerede ymtet frampå, så var det "på han igjeeeen...." med søknader/skisser og forslag 8)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    NEVATON skrev:
    Det kan godt stemme det Jan, JJ rørene har vel mer hi-fi lyd eller "hyped sound" som man kaller det i pro audio verden ;D
    Min erfaring iaf, her hjemme. Personlig fortrekker jeg absolutt "feitere" lydende rør ala Mullard.
    Men skal vurdere JJ 12AT7 rørene eller tilsvarende AT rør som tåler litt "bank" :)

Bruker foresten ett par Mullard 12AT7 som Gago var så snill og låne meg. Fikk også med ett par Telefunken 12AT7, prøve de også etterhvert.

rolfozzy har ett par 5U4G og muligens ett par 12AT7 jeg kunne få teste.
    Se om jeg får lurt den kællen hitover før helgen.

/jan

bobbob

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Antall liker
    1
    NEVATON skrev:
    Sakser hva jeg skrev i Ixos sin tråd for en liten stund side;

Ellers når det gjelder 2a3 ampen din så ser den helt nydelig ut. BP power skulle jeg gjerne også prøvd. Du er slik jeg skjønner på 2a3rør jakt og det er nevt 'mange' gode alt. Jeg har null erfaring med 2a3, men vet at man på 45 er unisont begeistret for EML 45 (M og S) og utviklingen de siste mnd. på MW Transporteren er at foruten sockets for 6SN7, så er EML 5U4G-Mesh rectifier siste beste og tilnærmet samstemt (forran metal GZ34 etc. etc.).

5U4G-Mesh er 'HØY' aktuell for og si det slik hvis du kan benytte det.

Hilsen en som er veldig fornøyd med EML Mesh 45 og fortsatt ligger i løypa til å oppgrade min Yamamot 08S til å kjøre 2A3 også samt 5U4G (begge EML selvfølgelig)

Skikkelig kult at du ble så fornøyd Jan. Tipper du har mer å gå her også hvis de er kliss nye.

Grattis og takk for at noen prøver først for oss andre ;D.

bob

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Høres jo svært lovende ut...hvordan oppleves kroppen i mellomtone /topp på emissionlabs Jan ?

Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    NEVATON skrev:
    Min erfaring iaf, her hjemme. Personlig fortrekker jeg absolutt "feitere" lydende rør ala Mullard.
    Men skal vurdere JJ 12AT7 rørene eller tilsvarende AT rør som tåler litt "bank" :)

Bruker foresten ett par Mullard 12AT7 som Gago var så snill og låne meg. Fikk også med ett par Telefunken 12AT7, prøve de også etterhvert.

/jan
    Få lurt den kællen. Hva er nå det for slags måte og titulere folk ?

Jada jeg har 5U4G. To stykker tilogmed. Har sagt jeg skal ta de med når jeg kommer. I løpet av uka. Skal se om jeg finner 12AT7 røra også. Ikke noe jeg bruker lenger, så de kan ha gått i søpla. Siemens tror jeg det var.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    NEVATON skrev:

/jan
    Få lurt den kællen. Hva er nå det for slags måte og titulere folk ?

Jada jeg har 5U4G. To stykker tilogmed. Har sagt jeg skal ta de med når jeg kommer. I løpet av uka. Skal se om jeg finner 12AT7 røra også. Ikke noe jeg bruker lenger, så de kan ha gått i søpla. Siemens tror jeg det var.
    Beklager ordbruken ;)

Det blir bra, AT rørene er ikke så ille nøye med iofs. 5U4G er derimot mere interesant.
    Slår på tråden ila av uka.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bobbob skrev:
    NEVATON skrev:
    Sakser hva jeg skrev i Ixos sin tråd for en liten stund side;

Ellers når det gjelder 2a3 ampen din så ser den helt nydelig ut. BP power skulle jeg gjerne også prøvd. Du er slik jeg skjønner på 2a3rør jakt og det er nevt 'mange' gode alt. Jeg har null erfaring med 2a3, men vet at man på 45 er unisont begeistret for EML 45 (M og S) og utviklingen de siste mnd. på MW Transporteren er at foruten sockets for 6SN7, så er EML 5U4G-Mesh rectifier siste beste og tilnærmet samstemt (forran metal GZ34 etc. etc.).

5U4G-Mesh er 'HØY' aktuell for og si det slik hvis du kan benytte det.

Hilsen en som er veldig fornøyd med EML Mesh 45 og fortsatt ligger i løypa til å oppgrade min Yamamot 08S til å kjøre 2A3 også samt 5U4G (begge EML selvfølgelig)

Skikkelig kult at du ble så fornøyd Jan. Tipper du har mer å gå her også hvis de er kliss nye.

Grattis og takk for at noen prøver først for oss andre ;D.

bob
    De er kliss nye, fått hele 3-4 timer på seg og låter meget bra :)

Da vet man hva man skal velge når det blir snakk om å bytte ut 5U4G røret. Noe annet enn EML duger nok ikke ;) Takk for tipset.

Nå skal ikke jeg ta æren for EML 2A3M rørene, det var Nev/Moiz audio som bestilte de og sendte de hit.
    Igjen, virker som en knallmatch til ampen. De tåler å bli kjørt "hardt" og låter vannvittig flott.

Du har jo en fantastisk amp bobbob :) Ikke noe å lure på, har du mulighet til å kjøre 2A3 på den "so go for it"

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Høres jo svært lovende ut...hvordan oppleves kroppen i mellomtone /topp på emissionlabs Jan ?

Espen
    Mye bedre enn på Sovtek. Mye mere kjøtt og silkemyk topp uten at det går utover oppløsning. Ikke antydning til hardhet.
    Veldig god på stemmer, drar ut det som er av info (på cd's)

Du får svinge bortom ila helgen, eneste måten finne ut på vettu ;D

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Nei, nå driver du med mye rart og nytt Jan. :D
    Ting og tang i forandringer i et rasende tempo......nesten på nivå med Espen. ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Ting og tang i forandringer i et rasende tempo......nesten på nivå med Espen. ;D ;D
    For guds skyld ikke sammenlign oss to ;D

Driver ikke med så mye rart vel ? Byttet plass i stua, samme hardwaren, samme kjedelige kællen, intet nytt under solen iofs ;)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hæææ......snu stua, annen amp og i tillegg nye rør. :eek:
    Det er masse nytt under sola på en gang det gutt. ;) ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Hæææ......snu stua, annen amp og i tillegg nye rør. :eek:
    Det er masse nytt under sola på en gang det gutt. ;) ;D
    Mjo, Exp.1 har da stått her i snart 3 uker ;)
    EML rørene er derimot nye.
    Spiller de like bra i svenskampen så blir de.

Ellers ikke rart å melde. Du får hive deg på mopeden og svinge en tur bortom ;D

/jan

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    639
    JanR skrev:
    Helt klart.

/jan
    Testet en rekke 45 trioder i min Yamamoto A-08, deriblant både TJ og NOS RCA. EML 45 solid plate og mesh plate spilte bedre enn samtlige. Har ikke testet 2a3 eller 300b rørene til EML, men mistenker at de holder samme høye kvalitet. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    whistler skrev:
    JanR skrev:
    Helt klart.

/jan
    Testet en rekke 45 trioder i min Yamamoto A-08, deriblant både TJ og NOS RCA. EML 45 solid plate og mesh plate spilte bedre enn samtlige. Har ikke testet 2a3 eller 300b rørene til EML, men mistenker at de holder samme høye kvalitet. ;)
    Godt vi får litt flere tilbakemeldinger på EML.
    Ett nytt men meget hyggelig bekjentskap for min del :)

Kan nesten ikke vente til å få testet de i "svenskampen"

/jan

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    Kan nesten ikke vente til å få testet de i "svenskampen"
    Er ikke "svenskampen" veldig tungt å si hele tia da?

Trekk det sammen Jan..

Nå heter'n bare: Svampen!

;D

Morten

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    BHO skrev:
    Neida,
    Han snudde huset med møblement;
    Annlegget står der det alltid har stått ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    BHO skrev:
    Neida,
    Han snudde huset med møblement;
    Annlegget står der det alltid har stått ;)
    Foran meg ;)

edit: De som trodde en enebolig var lei å snu, prøv ett rekkehus 8)

/jan

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Svampen er nok en liten magnet for litt godlynt mobbing,
    men vi er kanskje bare litt misunnelige - det er mye god lyd for penga
    i den boksen...

;)

Morten

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    svampen er en utmerket forsterker!

og den gorbatsjov-flekken ved vippebryteren er jo bare dekorativ, imo.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Takk Gago ;) Og Takk Morten, kanskje ingen skjønnhet men tar igjen i musikalitet.

Da var den siste cd hylla på plass. Selvsagt så har Skeidar forandret litt på "king" cd hylla si. Bla 10cm lavere :-\ , duster.

Nuvel, hva gjør man ikke for sine kjære (Forte II) Ble ett bra hjørne der.
    Persiennene er på plass, merka ikke noe særlig forskjell men nå er de nå der.

Bare å få malt baksiden på cd hyllene, alle 4, før kjerringa ombestemmer seg og vil ha de bort ;D

Evt få tak i noe folie, forslag ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Helst ikke Mbare ;)
    Tenkte på noe jeg kunne ha på baksiden av cd hyllene, ser for jævlig ut.
    Eller bare male og se glad ut.

Cd hyllene, 4 stk, er oppgradert till vegg. Måtte jo ha ett hkjøre til den venstre høytaleren.

Ikke vakkert iofs men funker :D

ps: lphylla er fjernet, det står en fjerde cd hylle der nå.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn