JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Kanskje jeg skal høre med Tormod jeg og. Fikk akkurat blekka hans i posten, mye digg der. Sender han en mail og hører om prisen, kanskje han tar litt mindre kronasjer enn b-shed (selv om jeg gjerne skulle støttet de). Kan jo ikke la dere to være de eneste som går til innkjøp(forhåpentligvis)!

Ellers kommer det jo noen gromversjoner av neste SW-soloskive, og helt sikkert av samarbeidet mellom SW og MÅ. Skinn og magre ben, spørs om begge nyrene går.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Kanskje jeg skal høre med Tormod jeg og. Fikk akkurat blekka hans i posten, mye digg der. Sender han en mail og hører om prisen, kanskje han tar litt mindre kronasjer enn b-shed (selv om jeg gjerne skulle støttet de). Kan jo ikke la dere to være de eneste som går til innkjøp(forhåpentligvis)!
    Ikke noe å lure på. Den var på vei inn/lå i bestilling. Og pokker ta, kjøper du ikke den skal du få høre det titt og ofte ;D
    Kan jeg kjøpe plater her hjemme gjør jeg stort sett det, men burns. er vel unntaket fra regelen.
    Fikk blekka her om dagen jeg også, tør snart ikke bla i den jeg altså 8)

vargen skrev:
    Ellers kommer det jo noen gromversjoner av neste SW-soloskive, og helt sikkert av samarbeidet mellom SW og MÅ. Skinn og magre ben, spørs om begge nyrene går.
    Venter i spenning :)

ps: begge nyrene ?

/jan

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Tromsø
    Faen også. det er blitt direkte utrykt å være innom trådene til vinylgjengen. Anesthetize må være inne blandt de 20 beste skivene jeg vet om. Spiller Pain of Salvation for livet for å se om jeg klarer å styre unna denne :eek:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Geir Kristiansen skrev:
    Faen også. det er blitt direkte utrykt å være innom trådene til vinylgjengen. Anesthetize må være inne blandt de 20 beste skivene jeg vet om. Spiller Pain of Salvation for livet for å se om jeg klarer å styre unna denne :eek:
    Hehe, vinyl er både skummelt og sterkt vanedannende.
    Kan pm'e deg 5-6 ganger om dagen ang anesthetize på vinyl ? Bare for å holde det varmt ;)

Det finns mye annet godis fra SW og Porc.Tree. Mail Tormod @ panorama records og hør hva han har på lur.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Ikke noe å lure på. Den var på vei inn/lå i bestilling. Og pokker ta, kjøper du ikke den skal du få høre det titt og ofte ;D
    Kan jeg kjøpe plater her hjemme gjør jeg stort sett det, men burns. er vel unntaket fra regelen.
    Fikk blekka her om dagen jeg også, tør snart ikke bla i den jeg altså 8)

vargen skrev:
    Venter i spenning :)

ps: begge nyrene ?

/jan
    Den blekka er farlige greier, gitt. Sist røk jeg jo hardt på den, skulle ha en PT-vinyl, ble vel 5-6 til slutt. Og JanR, det er jo indirekte din skyld at jeg har røki ut på skråplanet mtp vinyl.;) Og jeg er veldig, veldig klar over at jeg kommer til å få høre om det! ;D
    Men, da kjører jeg bare denna: RØDANESTHETIZE-RØDANESTHETIZE-RØDANESTHETIZE-RØDANESTHETIZE osv osv.

Venter i spenning? Underdrivelse gett, skjelver som et aspeløv, får faen ikke fred før super-limited-editions holdes i min hule hånd. Vel, kan vel være greit å beholde den ene. Får se hvilken jeg får mest for.;)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Geir Kristiansen skrev:
    Det er fader ikke mye lurt å forville seg inn på tråder som detta. JanR tar i bruk sine psykologiske knep, og plutselig sitter du der med favnen full av deilige LP'r. ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Tromsø
    vargen skrev:
    Geir Kristiansen skrev:
    Det er fader ikke mye lurt å forville seg inn på tråder som detta. JanR tar i bruk sine psykologiske knep, og plutselig sitter du der med favnen full av deilige LP'r. ;D
    Takk gud at PoS kun har BE på vinyl eller så hadde jeg blitt satt under offentlig administrasjon av fruen. Minstefrøkna lurer fælt på hvorfor CD platene er blitt så store og hvorfor de er svart. Sukk, skulle aldri ha bestilt Damnation på 180 grams vinyl, dette kommer til å bli dyrt. Skulle så gjerne ha byttet ut HT også, men da nytter det ikke å gå amokk på vinyl.

Også jeg som har rippet inn hele CD samlingen på NAS og så hopper jeg frem og tilbake og skifter side. Dæven røske jeg risikerer å komme i form på denne måten! Her må det settes inn mottiltak, kanskje kjøleskap ved stolen kan sørge for vedlikehold av pondusen.

Nei, det er vel bare å bryte sammen og bestille Pain of Salvation - BE på vinyl. Hvis dere ikke har den så sett inn tiltak nå.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cash 63 skrev:
    Hadde gjerne sett PT: Deadwing utgitt på vinyl igen, har du den Jan?
    Desverre ikke, en av de jeg virkelig savner på vinyl. Er litt på utkikk etter "coma divine" på vinyl også.
    Maser på Tormod med jevne mellomrom, og hørt rundt med gutta i distriktet. Holdes varmt.

I værste fall får man vel krype til korset og svinge innom ebay og/eller amazon.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    cash 63 skrev:
    Hadde gjerne sett PT: Deadwing utgitt på vinyl igen, har du den Jan?
    Desverre ikke, en av de jeg virkelig savner på vinyl. Er litt på utkikk etter "coma divine" på vinyl også.
    Maser på Tormod med jevne mellomrom, og hørt rundt med gutta i distriktet. Holdes varmt.

I værste fall får man vel krype til korset og svinge innom ebay og/eller amazon.

/jan
    Følg litt med på bshed, de driver med en del reissues på PT-vinyl nå. Hvem vet, kanskje vi ser DW og CD etterhvert?

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Geir Kristiansen skrev:
    vargen skrev:
    Geir Kristiansen skrev:
    Takk gud at PoS kun har BE på vinyl eller så hadde jeg blitt satt under offentlig administrasjon av fruen. Minstefrøkna lurer fælt på hvorfor CD platene er blitt så store og hvorfor de er svart. Sukk, skulle aldri ha bestilt Damnation på 180 grams vinyl, dette kommer til å bli dyrt. Skulle så gjerne ha byttet ut HT også, men da nytter det ikke å gå amokk på vinyl.

Også jeg som har rippet inn hele CD samlingen på NAS og så hopper jeg frem og tilbake og skifter side. Dæven røske jeg risikerer å komme i form på denne måten! Her må det settes inn mottiltak, kanskje kjøleskap ved stolen kan sørge for vedlikehold av pondusen.

Nei, det er vel bare å bryte sammen og bestille Pain of Salvation - BE på vinyl. Hvis dere ikke har den så sett inn tiltak nå.
    Hehe.:) Det er farlige greier, serru. Jeg trur jeg handla/fikk rundt regna 8 PT-vinyl over en veldig kort periode rundt juletider. En blir jo rent avhengig. Og denna avhengigheten fører ofte til knasking av nudler siste en til to uker før kronasjene kommer på konto igjen. Takk gud for at jeg jobber i tillegg!

Vel, jeg har den ikke, og grunnet andre utgifter må den settes på vent. Kanskje Anesthetize kommer inn, Tormod regna med den lå på 600.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Geir Kristiansen skrev:
    Også jeg som har rippet inn hele CD samlingen på NAS og så hopper jeg frem og tilbake og skifter side.
    Man må ikke velge side. Begge deler funker helt flott. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Geir Kristiansen skrev:
    Også jeg som har rippet inn hele CD samlingen på NAS og så hopper jeg frem og tilbake og skifter side.
    Man må ikke velge side. Begge deler funker helt flott. :)
    Begge funker helt flott, men vinyl er hakket vassere ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Geir Kristiansen skrev:
    vargen skrev:
    Geir Kristiansen skrev:

Hehe.:) Det er farlige greier, serru. Jeg trur jeg handla/fikk rundt regna 8 PT-vinyl over en veldig kort periode rundt juletider. En blir jo rent avhengig. Og denna avhengigheten fører ofte til knasking av nudler siste en til to uker før kronasjene kommer på konto igjen. Takk gud for at jeg jobber i tillegg!

Vel, jeg har den ikke, og grunnet andre utgifter må den settes på vent. Kanskje Anesthetize kommer inn, Tormod regna med den lå på 600.
    Det er verdt å knaske nuddler og knekkebrød ei uke eller to for PT på vinyl :D

Rundt 600,- er jo helt greit, imho.
    Uansett er den i bestilling fra Tormod sammen med "recordings" og muligens noe Opeth. Tormod skulle sjekke hva han kunne spa opp ;)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Uansett er den i bestilling fra Tormod sammen med "recordings" og muligens noe Opeth. Tormod skulle sjekke hva han kunne spa opp ;)
    Det ville forundre og irritere meg. ;) Den kom på 594 Kr inkl. frakt fra Burning Shed, og da må jeg påregne snaut 150 i mva. og 120 i tollbehandlingsgebyr til Posten, så totalen derfra drar seg mot 863 kr.

Kan du ikke oppdatere oss når du har fått den, så vi får se om det bare er tull å handle andre steder når Panorama har ting?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Det ville forundre og irritere meg. ;) Den kom på 594 Kr inkl. frakt fra Burning Shed, og da må jeg påregne snaut 150 i mva. og 120 i tollbehandlingsgebyr til Posten, så totalen derfra drar seg mot 863 kr.

Kan du ikke oppdatere oss når du har fått den, så vi får se om det bare er tull å handle andre steder når Panorama har ting?
    Skriker ut jeg vettu.
    Som sagt er pan.rec. alltid førstevalget mitt, finns det ikke der så letes det andre steder.

Gleder meg ikke....

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da var L2 pre solgt, passe på å bruke den maximalt før den blir hentet ;D
    En jævla god pre, synd man ikke hadde råd til å beholde den.

BP MB psu byttet i lillebroren. Så da er det bare å lodde om litt på Svampen og høre hvordan den trives uten ekst. psu.
    Kjenner jeg meg sjøl rett så blir vel den "nye" bp psu'n huket opp på'n igjen etterhvert. Eller muligens på pre, vi får se.

Ellers lite nytt å melde. Spiller musikk, koser meg som best jeg kan.
    Har faktisk begynt å lage matrial liste til nytt rack. Ene guttungen hjemme jobber på xl bygg så her skal jeg ha bra priser på pinnene :D
    Ser ut som racket blir litt smalere enn først tenkt, fan må jo ha muligheten til å dra fram hønna.
    Rundt 280cm utv.bredde tenker jeg. Så ila ferien er nok nytt rack på plass, tror jeg, kanskje ::)
    Takk for skissene foresten Dazed :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kunne tenkt meg ett identisk møbel , bortsett fra at jeg trenger åpen løsning på de to øverste hyllene

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    kunne tenkt meg ett identisk møbel , bortsett fra at jeg trenger åpen løsning på de to øverste hyllene
    Hyllene på sidene er lp hyller, var planen.
    Får endel mere hylleplass en jeg strengt tatt har brukt for, pr i dag.

Skal jo bare ha inn dac/cd spiller/riaa/step up/ett par -tre amper :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jokris skrev:

/jan
    Ja, da har du jo bare to plasser til overs, da. Dessuten har du glemt kassettdeck-et, så da er det bare én, og den må du ha til alt som skal inn til testing! ;)

Godt det er liv i tråden igjen. Dagen er liksom ikke helt den samme uten! (VG? Nei, det driter vi i!) ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:

/jan
    Ja, da har du jo bare to plasser til overs, da. Dessuten har du glemt kassettdeck-et, så da er det bare én, og den må du ha til alt som skal inn til testing! ;)

Godt det er liv i tråden igjen. Dagen er liksom ikke helt den samme uten! (VG? Nei, det driter vi i!) ;)
    Hvordan i hælvete kunne jeg glemme naka'n :-[
    Nuvel.

Blir 6 hyller, dvs 9 når man regner med toppen. Bredden er litt viktig her, iaf på senterdelen. Vil ha mulighet til å ha 3 fullsize komponenter i bredden. Kan heller gå inn litt på "lp hyllene" hvis det skulle bli i overkant bredt, total bredde altså.
    Uansett kjekt med litt stable plass, har jo litt stæsj stående på gulv og i esker. Bedre og litt ryddigere å ha de i racket.

Få i seg litt mat. Skal ut på tur etterpå ;)
    Ikke umulig at det blir litt greier i " besøk hos...." tråden etterhvert.

/jan

J

J.J

Gjest
    Sitter du bare og redigerer bilder nå eller ?
    Du gjør en flott jobb ihvertfall !!!

Her sitter jeg med skikkelig bålgreier :p Ref en annen tråd ...... ;)

Håper du har funnet frem go glasset du og - god helg !!!!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Og innlegg nr.20000 bør være her ;)

Har huket opp Svampen igjen, pokker ta den leverer

Tror jaggu den skal få spille hele helgen før jeg huker av BP psu'n.
    Kan ikke fatte at jeg engang vurderte å selge den, skammer meg :-[

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:

Akkurat fått parker kroppen i godstolen, Thule "graks" på vinyl, Caol Ila i glasset, kan fan ikke bedre ha det min venn :)

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:

Akkurat fått parker kroppen i godstolen, Thule "graks" på vinyl, Caol Ila i glasset, kan fan ikke bedre ha det min venn :)

/jan
    Her pøses det på med all mulig musikk ifra spøttifyy - livet er herlig ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:

/jan
    Her pøses det på med all mulig musikk ifra spøttifyy - livet er herlig ;D
    Whatever floats your boat ;D
    Viktigste er at man koser seg, imho.

Sorter noen bilder igjen, og det med glede.

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Fan søkke tom for SM her :-[ ......jeg får skylde på kjærringa. ;D
    Må på polferd i mårra. ;)
    Grattis med en helvetes mange innlegg!

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Om du er snill så har jeg en flaske med Highland Park 18 yrs ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Hva !?!? Har du ikke kustus på Fru BHO ???
    Se det sånn gamle venn, jeg skal ta en ekstra, bare for deg ;D

Og takk ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    BHO skrev:
    Om du er snill så har jeg en flaske med Highland Park 18 yrs ;)
    Mannnen er jo snillheten reinkarnert. Se å pelle deg oppom med flaska ;D

/jan

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Den må nok hentes... ellers er jeg redd jeg havner i buret om Sjonkel ber meg stoppe ::)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Har no berømt rype slengende rundt her, men det er jo ikke det samma. :-[
    Brukes helst i irish og sånt. :p
    Men i nøden eter vel fanden fluer han og.
    Ellers takk Ludo, men det er nok raskere å vente på at polet åpner i mårra. ;D
    Sjonkel hadde nok ikke likt å ha meg på veien heller. 8)

J

J.J

Gjest
    Skal ta et ekstra glass for deg jeg og B ;D ;D

Laphroaig Quarter cask ................. :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn