Tror ikke det der kommer til å gå deg særlig bra den strategien der ................... :-X :jokris skrev:pass på å begynne å bygge skøytearenaen der nede da![]()
jan#jan skrev:Tror ikke det der kommer til å gå deg særlig bra den strategien der ................... :-X :jokris skrev:pass på å begynne å bygge skøytearenaen der nede da![]()
![]()
![]()
hel skrev:Snuser litt i Spotify etter ny musikk og spiller Harvest med Opeth akkurat nå (du har jo reklamert for det). Det var jo fin musikk gitt. Trodde det var sånne beinharde greier jeg :![]()
Javist, ikke alt som er growl og full gass serruhel skrev:Fine progrock harmonier![]()
Liker du det litt lungt så begynn med Damnation skiva. (Opeth)hel skrev:Akkurat det jeg mente. Er ikke så veldig for sånn dødsmusikk, det får Jølstad ta seg av. Men den Harvest låta var fin. Har du flere tips?
JanR skrev:jan#jan skrev:Tror ikke det der kommer til å gå deg særlig bra den strategien der ................... :-X :jokris skrev:pass på å begynne å bygge skøytearenaen der nede da![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/jan
Ei nydelig låthel skrev:Windowpane var også fin
jokris skrev:JanR skrev:jan#jan skrev:Tror ikke det der kommer til å gå deg særlig bra den strategien der ................... :-X :jokris skrev:pass på å begynne å bygge skøytearenaen der nede da![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/jan![]()
;D skal legge det på is ...............
Mjo, er vel litt derjan#jan skrev:;D
Er du i retro hjørnet for tia ?? ser du spiller en mengde gamle plater ....
Lang lat dag i morgen ??JanR skrev:Mjo, er vel litt derjan#jan skrev:;D
Er du i retro hjørnet for tia ?? ser du spiller en mengde gamle plater ....![]()
Har jo litt div på vinyl her, dumt å la det bli hyllemat.
Men i dag er det kun Waters og Floyd plater som skal snurres, tror jeg. Bygge seg opp til i morgen vettu.
/jan
Lang men ikke lat dag, konsert i morgen vettujan#jan skrev:Lang lat dag i morgen ??JanR skrev:Mjo, er vel litt derjan#jan skrev:;D
Er du i retro hjørnet for tia ?? ser du spiller en mengde gamle plater ....![]()
Har jo litt div på vinyl her, dumt å la det bli hyllemat.
Men i dag er det kun Waters og Floyd plater som skal snurres, tror jeg. Bygge seg opp til i morgen vettu.
/jan
Bedre sent enn aldri.JanR skrev:Ett lite førsteinntrykk av Bp L2 GT MK IV, eller no ;D
God pre, en meget artig og god pre.
Virker litt "uinnspilt" ennå men pokker det bor mye i den her karen.
I morgen blir det litt M2 vs L2, kan jo bli interesant.
/jan
Hehe, mannen er ingen ungfole lengre så MÅ bare ha med meg den konserten.jan#jan skrev:Ok - føleger ikke så mye mer på hva og hvor han holder på ...
Men kos deg masse - her blir det grillings ikveld![]()
De går nesten hånd - i - hanskeGeir Kristiansen skrev:Siden dere er inne på Opeth så er det naturlig å ta med seg Katatonia
![]()
Sistelåten Departer levner ikke et tørt øye i lokalet, selv ikke hardbarka metalfolk står mot denne. Åkerfeldt har jobbet med disse gutta og liker man dene skiva har man en god bunke å gå løs på. Alt fra Last fear deal gone down og frem er album de fleste liker.
vargen skrev:Det er jo slik at hvis man hører på PT, så hører man som regel på Opeth, Katatonia og Anathema og. ;D
Neiføfaan, setter på noe PT, trur jeg!
Hau! Fortsetter kvelden med litt Opeth jeg da, opprettholde imaget!jan#jan skrev:vargen skrev:Det er jo slik at hvis man hører på PT, så hører man som regel på Opeth, Katatonia og Anathema og. ;D
Neiføfaan, setter på noe PT, trur jeg!
SJEF ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Nå er det skål .......... en helt annen ting ... og stil her ZZ Top 8)
Må sjekke det ut!Geir Kristiansen skrev:Siden dere er inne på Opeth så er det naturlig å ta med seg Katatonia
![]()
Sistelåten Departer levner ikke et tørt øye i lokalet, selv ikke hardbarka metalfolk står mot denne. Åkerfeldt har jobbet med disse gutta og liker man dene skiva har man en god bunke å gå løs på. Alt fra Last fear deal gone down og frem er album de fleste liker.
Endelig fått prøvd den ser jeg. Kan vel ikke være så store forskjellen på den du har hos deg og min. Andre kondiser ser jeg. Ellers noe annet som er annerledes?JanR skrev:Bedre sent enn aldri.JanR skrev:Ett lite førsteinntrykk av Bp L2 GT MK IV, eller no ;D
God pre, en meget artig og god pre.
Virker litt "uinnspilt" ennå men pokker det bor mye i den her karen.
I morgen blir det litt M2 vs L2, kan jo bli interesant.
/jan
Bp L2 har ruslet og gått i 14 dager eller deromkring, så man har fått dannet seg ett inntrykk av den. Ikke det at man trenger så lang tid på det bare så det er sagtMen siden den var "uinnspilt" så tenkte jeg " gi den noen timer...."
Kjenner L2 ganske godt fra før (ref. rolfozzy) og M2 har jeg hatt i mange år nå.
Og jeg må legge til, M2 og spesielt L2 (pris tatt i betraktning) er meget bra pre's. L2 er i utgangspunktet mye for pengene. Og det bor mye i den, litt tweaking og leking - voila, ny pre nesten. Har hørt original vs rozzy sin bare så det er sagt.
I bunkersen ja, førsteinntrykket står seg. Den spiller overraskende likt M2, klangmessig.
M2 er nok noe varmere og føles litt mere "muskuløs".
Men Bp L2 har kommet seg de dagene den har stått her, sluppet seg mye mere løs. Og bytte av 5687 rør og ez rør var det lille ekstra som skulle til. Mullard ez81 gjorde vei i vellinga, JAN philips 5687, små nyanse forskjeller fra det som satt der fra før. Tror ikke jeg hadde tatt forskjellene i en 8) test men måtte jo prøve.
Nuvel.
Hovedforskjellene (om enn små) er som følger;-
M2: varm og romatisk, bra trykk i bass - mellombass, slipper høytalerne helt, lydbildet ligger og svever der oppe, deilig![]()
L2: en tøddel mere "hifi" korrekt, varm - lunka, kanskje noe mere korrekt i de nedre regioner men overraskende bra nivå og trykk, oppløst.
(ps: den er dørga tyst au)
Må innrømme at jeg ble tatt litt på senga av den rakkeren. Den er både varmere og mere trykk i mellombass - bass enn jeg hadde trodd på forhånd. Som sagt, utrolig nok, små forskjeller på de to pre'ene. Positivt....hell yea.
Ja jeg kunne levd lykkelig med begge, uten tvil. Og man kan jo leke videre med rør au. Noe jeg ikke orkerSpiller bra som det gjør.
Skal ikke leke selger eller noe her i tråden men så vidt som jeg vet er den til salgs, hvis noen føler for en tur innom på en lytt er det bare å skrike ut.
Regner med at Biger svinger innom og opplyser de som måtte lure på hva som er gjort.
Birger:
Du får den ikke igjen ennå ;D
/jan
Gammel nytt.gut_man skrev:Blackfield er ute med ny skive...
Annerledes kan så absolutt være bravargen skrev:Gammel nytt.gut_man skrev:Blackfield er ute med ny skive...![]()
Hehe, neida. Jeg anbefaler dere å ta en lytt, men som mye annet fra den kanten trenger den noen gjennomlyttinger før ting begynner å sitte. Noen av låtene får jeg ikke helt til å sitte ennå, som f.eks. Go To Hell og Zigota. Rising Of The Tide, On The Plane og Oxygen begynner å sitte godt, og jeg tar meg selv i å nynne litt på melodiene av og til.
Annerledes enn tidligere Blackfield, men ikke noe dårligere!![]()