JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11

Jeg har aldri helt skjønt den greia om at hvis det er hardt, må det være fort. Kyuss er tungt som fa*n, spør du meg og tøffere enn toget. Ethvert band som måtte kjøre gitarene sine gjennom bassforsterkere for å gromle nok, har skjønt noe.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Jeg har aldri helt skjønt den greia om at hvis det er hardt, må det være fort. Kyuss er tungt som fa*n, spør du meg og tøffere enn toget. Ethvert band som måtte kjøre gitarene sine gjennom bassforsterkere for å gromle nok, har skjønt noe.
    Bare til info, så er en bassforsterker HELT clean, og en gitar gjennom en slik blir kjemisk fritt for vreng. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:

Vi er forskjellig, ikke vanskeligere enn det vel. Noen liker morra osv.... ;)

Man MÅ ikke kjøre gitarer igjennom bass amper, man MÅ ikke spille musikk i 300km/t, og sånn kan vi sikkert holde på fram til dommedag, som er rett rundt hjørnet foresten 8)

Sjøl syns jeg Kyuss har endel artige ting, det har også Opeth, Porcupine Tree og helt sikkert Kari B (under tvil)

Tungt, mørkt, dystert uansett tempo er å foretrekke her hos meg. Alle andre driter vi i ;D

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Tungt, mørkt, dystert uansett tempo er å foretrekke her hos meg. Alle andre driter vi i ;D
    Hva med Candlemass, Jan?

Messiah er den eneste vokalisten jeg har sett med en svær fettdryppende hamburger innen rekkevidde fra scenekanten. ;) Velvoksen kar.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Hva med Candlemass, Jan?

Messiah er den eneste vokalisten jeg har sett med en svær fettdryppende hamburger innen rekkevidde fra scenekanten. ;) Velvoksen kar.
    Minnes vagt å ha hørt Candlemass, for lenge lenge siden.
    Se hva jeg finner i hylla i morgen, eller på YT.
    Spiser'n burger, på scenen, kan det vel ikke være så galt :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Hva med Candlemass, Jan?

Minnes vagt å ha hørt Candlemass, for lenge lenge siden.
    Se hva jeg finner i hylla i morgen, eller på YT.
    Spiser'n burger, på scenen, kan det vel ikke være så galt :)

/jan
    Det var vel i det han gikk av scenen. Har fremdeles (eller rettere sagt "igjen") Tales Of Creation på CD her.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, Kyuss er det lenge siden var fremme fra samlinga, må noteres bak øret...

J

J.J

Gjest
    Veldig greit at en har forskjellig smak .. er det ikke ?? Flott er det.... ;D

Men hva med Doom Jan ... hører du noe på det ?? Masse seigt, tungt og fint ... OG sært ;D

J

J.J

Gjest
    Dazed skrev:
    Hehe. Sorry. :) Jada, du har rett.
    Heehehe... Klart jeg har det .... har det bestandig 8) ;)

Mye bra i Doom ... men jaggu er det mye søppel og gitt ... husker ikke bandet nå ... men det var lystbetont musikk.. DET blir feil assa. :-X

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Den her helgen derimot driver vi med annet. Iaf i dag.

Marconi NOS 12AX7 (ræva bilder alarm)

jokris, som den snille og hyggelige karen han er, slengte over ett par :)
    Tusen hjertelig takk.
    De skal brukes i AN P1SE, testes ila helgen da selvsagt.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Har også fått ordnet "sweet spot II" til de som måtte ønske å sitte i nærfelt :-*

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Og oppi det hele kommer det en kar innom i morgen for å høre på det her;-

Karen har sikkert med seg noe medbrakt også (neppe flytende 8) )

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Glemte nesten en ting, Dazed var innom med de her to i går :) (takk til Fru Dazed)

Gibbiceps'er :)
    http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3534

Herlige små store krabater som kommer til å trives godt i hjørnekaret regner jeg med.
    Skal ta godt vare på de, takk igjen til The Dazed's :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Se der, ja. :) Skal vise bildene til kona, som sikkert lurer på åssen det går med Malter og Maldik (Det er det de heter, bare så du vet det.) ;)

Det begynte å bli trangt for dem her.

J

J.J

Gjest
    Pokker ... dem er jo så svære at det er snakk om mat ..... ;D men da blir nok Rozzy fornøyd .... ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Se der, ja. :) Skal vise bildene til kona, som sikkert lurer på åssen det går med Malter og Maldik (Det er det de heter, bare så du vet det.) ;)

Det begynte å bli trangt for dem her.
    Da skal du selvsagt få beholde navnene sine :)

Litt romsligere her, 170L kar.
    Ta en sjau oppi der ila våren, og få ut "ormenslange" (en glupsk øreål) og få bort endel planter - gress. Inn med flere røtter og stimfisk. Tror det blir for de og de andre oppi der.
    Så langt ingen krangling og de har funnet seg hver si rot som de har okkupert.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Pokker ... dem er jo så svære at det er snakk om mat ..... ;D men da blir nok Rozzy fornøyd .... ;D ;D ;D
    Optil 45cm er ikke galt ;)
    Men neppe oppi karet her, 20-25cm og feite blir de nok etterhvert skal du se.

rozzy er mere en fiskepinne kæll ;)

/jan

J

J.J

Gjest
    Det var det kulinariske ... nå over til båtpuss ... 8) skal du pusse litt på Khorna ikveld da ?? ;D ;D ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Da skal du selvsagt få beholde navnene sine :)
    :) Da blir nok fruen fornøyd. Tror det er en største som heter Malter. Han hadde en kompis som het Walter, men han døde etter en måneds tid, så da overtok Maldik plassen. ;)

Så langt ingen krangling og de har funnet seg hver si rot som de har okkupert.
    Flott. De har vært fredelige kompiser her i seks-sju år nå, så de skulle vel bare mangle.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Det var det kulinariske ... nå over til båtpuss ... 8) skal du pusse litt på Khorna ikveld da ?? ;D ;D ;D
    Når du først nevner det, akkurat sendt kjærringa avgårde etter påfyll og "båtpussen" står klar ;)
    Tror jaggu det blir litt Bowmore Cask og mye vinyl i kveld, såframt ikke kjærringa har andre planer ::)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Flott. De har vært fredelige kompiser her i seks-sju år nå, så de skulle vel bare mangle.
    Seg i mellom ikke noe problem. De er også de største i karet så de andre vet å trå forsiktig ;)
    Botiaen er jo litt ertete men vet å gi seg.

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Når du først nevner det, akkurat sendt kjærringa avgårde etter påfyll og "båtpussen" står klar ;)
    Tror jaggu det blir litt Bowmore Cask og mye vinyl i kveld, såframt ikke kjærringa har andre planer ::)

/jan

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Seg i mellom ikke noe problem. De er også de største i karet så de andre vet å trå forsiktig ;)
    Botiaen er jo litt ertete men vet å gi seg.
    Det går seg vel til.

Når vi har fått inn mye ny fisk har vi ofte ommøblert litt, så de gamle ikke helt kjenner seg igjen, og alle fordeler reviret på nytt.

Den eneste uheldige insidenten vi har hatt her var da vi fikk en kampfiskhanne, som det viste seg at platyene var ekstremt glade i å bruke finnene til som mat, så den måtte ut igjen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Det går seg vel til.

Når vi har fått inn mye ny fisk har vi ofte ommøblert litt, så de gamle ikke helt kjenner seg igjen, og alle fordeler reviret på nytt.
    De pleier å bli enig :)

Dazed skrev:
    Det går seg vel til.

Den eneste uheldige insidenten vi har hatt her var da vi fikk en kampfiskhanne, som det viste seg at platyene var ekstremt glade i å bruke finnene til som mat, så den måtte ut igjen.
    Gjelder for så vidt alt av langfinnede/slørete fisker.
    Og kampfisk bør gå alene uansett. Ikke spesielt blid og hyggelig fisk ;)

Kunne tenkt meg ett lite kar med 1 hanne og ett par hoer. Utrolig morro å se når de leker. Første gangen jeg så det var jeg usikker på om de sloss eller lekte, artig. De legger egg i skumrede. Skumrede,- hannen lager ett skumrede som flyter på vannhinnen, truer hoa opp der, spytter ut egg, denger hoa og jager hu fan i vold ;D

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    denger hoa og jager hu fan i vold ;D
    Kjekt og kjent ;D 8) 8)
    Vel, funker for de...ehhhh han ;D

Nei, en lille en og Uriah Heep i Seiki'n. Sofa'n neste.

/jan
    Knall det sjef !! ... kos deg masse !! God helg til dere derborte !!!!!!

Har vært og hentet meg en ny flaske Laphroaig idag sjøl ... så det blir litt båldrikking idag ;D

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    JanR skrev:
    Har også fått ordnet "sweet spot II" til de som måtte ønske å sitte i nærfelt :-*

/jan
    Jeg smiler for meg selv mens jeg ser for meg Lagga (eller meg selv) forsøke å tre oss ned i den stolen. Ville vært et syn for gudene.

Skal du spille på mini-horna i morra? Har lyst til å høre, så kanskje jeg kan droppe innom hvis jeg får ånden over meg (jeg må noen timer på jobb, men det får da være grenser for lørdagsjobbing)?

J

J.J

Gjest
    Skjønner ikke at han bare beholder dem som bakhøytalere i et surrerundt system ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn