Mbare skrev:
Og takk for kaffe, snop og middag - veldig hyggelig som alltid.
Ligeså, og væssago

Takk til fruen som slengte ihopes litt mat til oss mannfolka.
Mbare skrev:
Hvis du skal rable ned noen ord i løpet av dagen, så avventer jeg å si så mye mer enn at jeg ble gledelig overrasket over hvordan headamp'en funket som preamp. Nyttig.
Noen ord syns jeg vel headampen er verdt

Kanskje si at jeg satt ikke å finlyttet så ille, koste meg og vi brukte headampen 90% av tiden.
For det første så overrasket den stort med å
bortimot holde følge med M2'n.
Bortimot,- dvs at jeg syns M2 er bedre spesielt i bassen, mere korrekt - bedre kontroll. Snakker ikke om store forskjeller her men dog.
M2 gjør det M2 kan best, spille/gjengi musikk. Midt og topp, der holdt de godt følge. De gjør ting litt forskjellig men begge gjør en god jobb. Det som overrasket meg mest var egentlig mellombass og mellomtone på headampen. Tidligere erfaringer med den type og tilsvarende rør er at de er litt "frempå" i toppen og litt slapp nedover, det gjelder
ikke for Mbares headamp. Så man kan vel anta at lillebror har gjort en meget god jobb (med å konstruere - bygge) og brukt ørene underveis
Vet ærlig talt ikke hvor mye OTP's gjorde. Tror jeg overlater den delen til Mbare
M2 har ikke OTP's.
Noe sier meg at pre amps (ref.AN M3) med OTP's blir fort mere "hifi korrekt" (i beste mening)
Tenker da på transparent, plassering av instrumenter - vokalister i lydbildet og ikke minst 3d/dybde.
Uansett, det er en meget god pre det der. Og iflg Mbare en jævla god headamp ;D
Utrolig morro at du tok den med M, har ikke prøvd andre pre amper i bunkersen så det der var en artig og lærerik opplevelse.
Takk igjen for titten, kjempemorro
ps: satte i Mullard ecc33 i dag, i M2. Og voila, der falt den siste biten på plass.
/jan