JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    crimar skrev:
    Flott system av lyd dette :)

Har tilgode og høre skikkelig gode røramper og vintage klipsch.

Har lyst til å kjøpe forte 2, men da blir jeg nok singel og uten leilighet. Må nok vente til eget hus og furtebu der jeg kan ha slike høyttalere.
    Takker :)

Neida, er kjerringa vrang, bytt a ut.

Forte II er ikke så store og bør ikkke stå midt i rommet :)
    Er foresten en jævla god høytaler. Får ikke lov av kjerringa å låne de med ned engang....kvinnfolk !

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Endelig var mitt CV5072 (EZ81) i hus og amp. Mullard produsert selvsagt 8)
    Takker BHO for at du røsket med deg røret fra Motron :)
    Venter også inn ett Mullard EZ80, må jo ha minst ett av hver type sånn fall i fall.

Canales spanderte på meg noe sølv kabelsnutter som er ment brukt i love ampen ehhh..T-ampen. Takker :)
    Nå er det bare å få slengt ihopes ett kabinett, noe i tre kanskje ?
    Vi får se, orker ikke tenke på det i dag vet jeg.

edit:
    Kan ikke sies for ofte, til dere med M2 psu's, få ut 6x5, få inn EZ80/81 fort som fan.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, har du hørt om noen som har gjort denne oppgraderingen på Kit også JanR ? L2 er forøvrig på vei hjem nå

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Hehe, har du hørt om noen som har gjort denne oppgraderingen på Kit også JanR ? L2 er forøvrig på vei hjem nå
    Tror jeg er - var den første rundt her.
    Samme om det er kit eller ferdig AN. M2 psu er den samme :)

Nå vet du hva som skal gjøres neste gang L2 skal "moddes"

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jepp, har planlagt neste modd, det blir på strømdelen, nytt kretskort,bedre deler, og ekstra choke
    skal teste en annen ting også,men det er ingen anbefaling fra meg til andre å teste dette uten å sjekke at pre tåler det først. skal teste med jj e99cc rør, skal vissnok tilføre gjennomsiktighet og en knall rå dynamikk , kan nå etter modden bruke det om hverandre med 12au7 rør

glemte å ta med at oluf la inn ekstra deler på oppgraderingen min uten kostnad for meg, ble også brukt dyrere kondis på strømkortet også

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    jepp, har planlagt neste modd, det blir på strømdelen, nytt kretskort,bedre deler, og ekstra choke
    skal teste en annen ting også,men det er ingen anbefaling fra meg til andre å teste dette uten å sjekke at pre tåler det først. skal teste med jj e99cc rør, skal vissnok tilføre gjennomsiktighet og en knall rå dynamikk , kan nå etter modden bruke det om hverandre med 12au7 rør
    Høres ut som du har planene klare :)
    Men må mase litt til, prøv med ett ez rør før du bygger om hele pre'n.
    Fort gjort, koster ikke rart, og fungerer det som ønskelig kan det jo være at du sparer penger (les: ikke oppgraderer på en stund ;) )

jokris skrev:
    glemte å ta med at oluf la inn ekstra deler på oppgraderingen min uten kostnad for meg, ble også brukt dyrere kondis på strømkortet også
    UA gutta er suverene :)
    Kudos.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    moddene på strømkortet er planlagt uavhengig om det blr ez eller ikke ;D
    gleder meg sykt til musikk timen ikveld nå, har dog hørt at 2w tantalumer krever maaaaaaaaange timer før de spiller optimalt
    kudos til UA ja

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    moddene på strømkortet er planlagt uavhengig om det blr ez eller ikke ;D
    gleder meg sykt til musikk timen ikveld nå, har dog hørt at 2w tantalumer krever maaaaaaaaange timer før de spiller optimalt
    kudos til UA ja
    Hehe ser den, og kjenner kløen ;)

Noen timer må sikkert påregnes, men ville overraske meg om du ikke hørte ganske fort hva som har skjedd :)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Venter også inn ett Mullard EZ80, må jo ha minst ett av hver type sånn fall i fall.

Canales spanderte på meg noe sølv kabelsnutter som er ment brukt i love ampen ehhh..T-ampen. Takker :)

edit:
    Kan ikke sies for ofte, til dere med M2 psu's, få ut 6x5, få inn EZ80/81 fort som fan.

/jan
    Kult Jan! Bilder må vi få av oppgraderingen. :D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.295
    Torget vurderinger
    10
    Noen sølvstumper med anorakksnor rundt er jo perfekt.

Som nevnt har jeg bestilt noen kabinetter. Får dem til uka tror jeg. Skal måle litt. Dersom en av dem passer til 2020 ampen så skal du få den av meg. Da har du alt du trenger unntatt strøm :)

Da har du krise-amp til K-horna ved strømbrudd. Med et batteri, en ipod eller lignende så kan du spille grisehøyt i timevis selv om hele Særp er uten strøm. Med K-horna skal det vel ikke mange watt til for å få onkel politi på døra for ordensforstyrrelse? 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Noen sølvstumper med anorakksnor rundt er jo perfekt.

Som nevnt har jeg bestilt noen kabinetter. Får dem til uka tror jeg. Skal måle litt. Dersom en av dem passer til 2020 ampen så skal du få den av meg. Da har du alt du trenger unntatt strøm :)

Da har du krise-amp til K-horna ved strømbrudd. Med et batteri, en ipod eller lignende så kan du spille grisehøyt i timevis selv om hele Særp er uten strøm. Med K-horna skal det vel ikke mange watt til for å få onkel politi på døra for ordensforstyrrelse? 8)
    Hehe har hygelige naboer ;D

Ikke noe pes HEL, ordner til noe uansett, bare sette av tid til å sette seg ned med bolten og fikse. Har muligens noe liggende på boden eller om det var i garasjen...sjekke litt nærmere en av dagene.
    BHO hadde noen batterier liggende, glemte av hele greia i går. Ikke noe problem, i værste fall blir det biltema tur :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:

edit:

/jan
    Kult Jan! Bilder må vi få av oppgraderingen. :D
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11057.7640.html

Der :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Aha, der var det ja, flott! :D
    Det der er noe du bør vurdere seriøst JO, du hørte sjøl hva det gjorde bare å bytte ut linjekortet :)
    Blir ikke dårligere med EZ rør ;)

Ramla foresten inn ett EZ80 Mullard her i dag 8)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Det der er noe du bør vurdere seriøst JO, du hørte sjøl hva det gjorde bare å bytte ut linjekortet :)

/jan
    Jeg går nok for den løsningen antar jeg. Det er vel bare en måte å finne ut av om det er noe bra. :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Jeg går nok for den løsningen antar jeg. Det er vel bare en måte å finne ut av om det er noe bra. :D
    Hehe ikke sant.

Og når sant skal sies koster ikke EZ rørene skjorta, ga under 200kr m/porto for det røret som kom i dag. Kostet ikke så mye mere for 81 røret fra Motron.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ringer det en bjelle. Se det blikket og holdningen. Du er avhengig av plater Jan!!

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Ringer det en bjelle. Se det blikket og holdningen. Du er avhengig av plater Jan!!
    Hehe lp junkie.

Fra forrige messe, roet meg ned siden den gangen

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Hehe ikke sant.

Og når sant skal sies koster ikke EZ rørene skjorta, ga under 200kr m/porto for det røret som kom i dag. Kostet ikke så mye mere for 81 røret fra Motron.

/jan
    Er det Mullard ez 81 også?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Hehe ikke sant.

/jan
    Jepp.
    Motron har begge typene vil jeg tro. Koster som sagt ikke skjorta og da har man en garanti på de.
    Og det er lurt å kjøpe "ubrukte" ikke "pent" brukte. Ikke når det gjelder likeretter rør.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Hehe ikke sant.

/jan
    Jepp.
    Motron har begge typene vil jeg tro. Koster som sagt ikke skjorta og da har man en garanti på de.
    Og det er lurt å kjøpe "ubrukte" ikke "pent" brukte. Ikke når det gjelder likeretter rør.

/jan
    Sikrest og kjøpe likeretterrør ubrukte.
    Blir nok bytting til ez her også. Må prøves etter den entusiasmen du viste etter bytting.

Om det blir Mullard i første omgang lar jeg foreløpig stå åpent. Fins sikkert andre bra rør der ute in the wildernes også. Eller?

Ellers. Hvorfor både 80 og 81, når jeg har fått inntrykk av at 81 er det som er best?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Hehe ikke sant.

/jan
    Jepp.

/jan
    Blir nok bytting til ez her også. Må prøves etter den entusiasmen du viste etter bytting.

Om det blir Mullard i første omgang lar jeg foreløpig stå åpent. Fins sikkert andre bra rør der ute in the wildernes også. Eller?

Ellers. Hvorfor både 80 og 81, når jeg har fått inntrykk av at 81 er det som er best?
    Garantert andre bra der ute. Av de jeg lånte låt Mullard best (ez81) og likte Mullard og GE ez80. Gutta med BP vet mere om det :)
    Tror ikke Mullard er de dyreste for å si det sånn.

Hva som vil fungere best hos andre vet jeg ikke.
    Verdt å teste begge. 80 er hos meg litt mere laidback og en tøddel mere "rørete" enn 81. Ikke noe galt i det.
    81 røret er nok "tøffere" og litt mere frampå vil jeg si. Føles litt mere oppløst også.
    Tror nok jeg kommer til å bytte litt på de fremover.

Siden du har en mere transparent pre enn meg er det ikke umulig at du ender opp med 80 røret, kanskje :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:

/jan
    Hehe ikke sant.

/jan
    Jepp.

/jan

Garantert andre bra der ute. Av de jeg lånte låt Mullard best (ez81) og likte Mullard og GE ez80. Gutta med BP vet mere om det :)
    Tror ikke Mullard er de dyreste for å si det sånn.

Hva som vil fungere best hos andre vet jeg ikke.
    Verdt å teste begge. 80 er hos meg litt mere laidback og en tøddel mere "rørete" enn 81. Ikke noe galt i det.
    81 røret er nok "tøffere" og litt mere frampå vil jeg si. Føles litt mere oppløst også.
    Tror nok jeg kommer til å bytte litt på de fremover.

Siden du har en mere transparent pre enn meg er det ikke umulig at du ender opp med 80 røret, kanskje :)

/jan
    Jeg har et Phillips ez81 på gang. Ubrukt, men det skal måles i hue og ræva før jeg tar det.

Aner ikke hvordan det er sånn lydmessig i forhold til f.eks. Mullard, men må jo starte et sted.

"mer transparent pre" Godt det var du som sa det. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Jeg har et Phillips ez81 på gang. Ubrukt, men det skal måles i hue og ræva før jeg tar det.

Aner ikke hvordan det er sånn lydmessig i forhold til f.eks. Mullard, men må jo starte et sted.

Ærlig skal man være :)
    Derfor tror jeg også at ez80 vil passe bedre, men jeg har tatt feil mange ganger før ;)
    M2 er varmere og mere "rørete", akkurat som jeg liker det.

Tar med ett par rør når ting er på plass så får vi høre. Begge typene.
    Må nevne det igjen, selv om de måler bra (som de oftest gjør selv etter 3-4-5 års bruk) er det ingen garanti for at de "låter" bra. Mye det samme som med GZ rørene vi bruker.
    En kjapp tlf til motron kan lønne seg, som sagt har han bra priser på ubrukte ez rør.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

Ærlig skal man være :)
    Derfor tror jeg også at ez80 vil passe bedre, men jeg har tatt feil mange ganger før ;)
    M2 er varmere og mere "rørete", akkurat som jeg liker det.

Tar med ett par rør når ting er på plass så får vi høre. Begge typene.
    Må nevne det igjen, selv om de måler bra (som de oftest gjør selv etter 3-4-5 års bruk) er det ingen garanti for at de "låter" bra. Mye det samme som med GZ rørene vi bruker.
    En kjapp tlf til motron kan lønne seg, som sagt har han bra priser på ubrukte ez rør.

/jan
    Du kan ha rett i dette. Jeg har faktisk ikke tenkt på det med 80 kontra 81.

Begge typer må prøves når ting er på stell.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    De bør du få ut av karet !
    Høres ut som Gibbiceps, de kan bli store og de har ingenting oppi ett 54l å gjøre.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3534

Hu kan få ett par ancistrus av meg, de er vel 6-7cm, 1 år gamle.
    Jeg sendte deg en PM om de fiskene. prøvde, i alle fall. ;) Forsvant den i kyberrommet?
    Og det er ikke første gangen det skjer. Vært litt "såder" den PM dingsen.
    Send en ny :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    De bør du få ut av karet !
    Høres ut som Gibbiceps, de kan bli store og de har ingenting oppi ett 54l å gjøre.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3534

Hu kan få ett par ancistrus av meg, de er vel 6-7cm, 1 år gamle.
    Jeg sendte deg en PM om de fiskene. prøvde, i alle fall. ;) Forsvant den i kyberrommet?
    Og det er ikke første gangen det skjer. Vært litt "såder" den PM dingsen.
    Send en ny :)

/jan
    10-4!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    Beklager rot i tråden din, Jan, men jeg klarer ikke la være å rette på den fadesen. ;)

Det er: "LA 8 PV" ("...Transmitting on the short wave band on 15 meters", etc.)

Kan du ikke din Fleksnes, gutt? ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Beklager rot i tråden din, Jan, men jeg klarer ikke la være å rette på den fadesen. ;)

Det er: "LA 8 PV" ("...Transmitting on the short wave band on 15 meters", etc.)

Kan du ikke din Fleksnes, gutt? ;)
    bøyer hodet i skam her gitt :-X

J

J.J

Gjest
    Sender en helgehilsen til dere "derborte" ;D

Håper du finner frem masse god musikk - og tilsvarende selskap ;) ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Har vært på et lite besøk hos Jan i dag. Spent på og høre disse EZrøra etter Jan ekstatiske, jublende, panegyriske omtale av de.

Jeg kan nok nikke med enighetens hode angående en del av dette. Ja det meste faktisk. Det var en ganske så tydelig oppgradering i forhold til 6x5. Personlig likte jeg nok best EZ81. Mer åpen og kontant enn EZ80.

Så underveis til meg er 1 stk. EZ81 Sylvania. Aner ikke hvordan dette er i forhold til Mullard som Jan bruker, men Sylvania har ikke svikta meg før. Jeg bruker Sylvania 6x5 nå. Det erdet klart beste jeg har hatt. Så vi får nå se.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:

Selskap er oppskrytt, musikk ikke ;)

Og de varmeste hilsner tilbake klipsch/rør/musikk broder.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Har vært på et lite besøk hos Jan i dag. Spent på og høre disse EZrøra etter Jan ekstatiske, jublende, panegyriske omtale av de.

Jeg kan nok nikke med enighetens hode angående en del av dette. Ja det meste faktisk. Det var en ganske så tydelig oppgradering i forhold til 6x5. Personlig likte jeg nok best EZ81. Mer åpen og kontant enn EZ80.

Så underveis til meg er 1 stk. EZ81 Sylvania. Aner ikke hvordan dette er i forhold til Mullard som Jan bruker, men Sylvania har ikke svikta meg før. Jeg bruker Sylvania 6x5 nå. Det erdet klart beste jeg har hatt. Så vi får nå se.
    Takk for titten rozzy, hyggelig :)

Mm ja, liker 81 best sjøl. Tror ikke det er "himmel og hav" av forskjeller mellom de ulike 81 rørene. Gjelder vel iofs 80 rørene også. Men det er grei forskjell mellom 80 - 81 og 6x5.
    Det skal bli morro å høre Sylvania, etterhvert. Kommer sjelden dårlige rør derfra.

Det som er sikkert, veldig sikkert, er at EZ er kommet for å bli hos The Olsen's.

;D

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:

/jan
    Nå sa jeg ikke hva det selskapet skulle bestå i da .. mye godt selskap i en god flaske med singel malt ;D

Og takker for hilsenen... her er det strax en film .. eller no :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:

/jan
    Nå sa jeg ikke hva det selskapet skulle bestå i da .. mye godt selskap i en god flaske med singel malt ;D

Og takker for hilsenen... her er det strax en film .. eller no :D
    Selskapet her nede består av alt annet enn følk ;)

Må vel rusle opp snart sjøl. Men...tror jeg rekker ei side til

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn