JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.624
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Angående ez81. Har du testet forskjellige typer? Blir jo produsert "nye" av bl.a. JJ.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Angående ez81. Har du testet forskjellige typer? Blir jo produsert "nye" av bl.a. JJ.
    Ikke prøvd noe nyproduserte, ennå.
    Fikk låne noe "nos" rør av BHO, bla Mullard/GE/Ei av begge typene (80 og 81)
    Kjøpt ett Mullard ez80 på ebay, og BHO hentet ett Mullard ez81 hos Motron. Ikke fått de i hus ennå.
    Bruker pr i dag Mullard 81, det som fungerer best her hos meg.

Lurer på om ikke gut_man skulle bestille noen JJ 81 rør, holde ett øye på tråden hans :)

edit:
    legge til at det er større forskjeller mellom de forskjellige 80 og 81 rørene enn det er mellom de forskjellige 6x5 rørene. Der snakker vi små nyanser om noen.
    81 er strammere og litt tøffere enn 80 rørene, her hos meg også. 80 er litt mere "laidback" men ikke dårlig av den grunn. Smak og behag.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    bambadoo skrev:
    Kjøpt ett Mullard ez80 på ebay, og BHO hentet ett Mullard ez81 hos Motron. Ikke fått de i hus ennå.

Lurer på om ikke gut_man skulle bestille noen JJ 81 rør, holde ett øye på tråden hans :)

edit:
    legge til at det er større forskjeller mellom de forskjellige 80 og 81 rørene enn det er mellom de forskjellige 6x5 rørene. Der snakker vi små nyanser om noen.
    81 er strammere og litt tøffere enn 80 rørene, her hos meg også. 80 er litt mere "laidback" men ikke dårlig av den grunn. Smak og behag.

/jan
    Er ikke enig med deg i at det er så små nyanser mellom de forskjellige 6x5røra.

Her i min pre hører jeg godt forskjell på de forskjellige jeg har. Hvorfor du ikke hører forskjell, tja....ikke vet jeg. Men jeg tenker nå mitt om den saken.

Men jeg ser ikke bort fra at jeg vil gå for ez81. Prøve det ihvertfall.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    bambadoo skrev:

edit:

/jan
    Er ikke enig med deg i at det er så små nyanser mellom de forskjellige 6x5røra.

Her i min pre hører jeg godt forskjell på de forskjellige jeg har. Hvorfor du ikke hører forskjell, tja....ikke vet jeg. Men jeg tenker nå mitt om den saken.

Men jeg ser ikke bort fra at jeg vil gå for ez81. Prøve det ihvertfall.
    Da får du lese en gang til, HER HOS MEG skrev jeg.
    Mere forskjeller/nyanser med de forskjellige ELC rørene og muligens kombinasjon 6x5 - elc82.

6x5, små små nyanser, ikke noe jeg bryr meg om. Heller ikke planer om å gå tilbake til 6x5.

Det som er ganske sikkert er at 6x5 blir parkert av ez rørene.
    6x5 er ullent og slapt i forhold.
    Som sagt, bare å svinge innom så skal du får deg en overraskelse.

ps: tenker mitt jeg også siden du mener det er "store" forskjeller på 6x5.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Hører godt forskjell, skrev jeg.

F.eks. Strammere og bedre bass med Sylvania 6x5 enn RCA og Brimar 6x5.

Større forskjell enn jeg i utgangspunktet hadde venta fra et likeretterrør.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:

Ingen som har motsagt deg.
    Du hører godt forskjell hos deg, jeg hører ørsmå nyanser hos meg.

Nuvel.

Flytt daukjøtter til særp så skal du få høre hvorfor du skal gå over til ez rør ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

Nuvel.

Flytt daukjøtter til særp så skal du få høre hvorfor du skal gå over til ez rør ;)

/jan
    Daukjøttet skal ikke noe sted i dag.

Jeg sier jo at jeg vil prøve dette. Jeg tror på deg.

Daukjøtt........hm.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

Nuvel.

/jan
    Daukjøttet skal ikke noe sted i dag.

Jeg sier jo at jeg vil prøve dette. Jeg tror på deg.

Daukjøtt........hm.
    Hehehe.

Dere skal sikkert på obs og handle til uka, kaffepause i bunkersen ;)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Ikke for å kuppe tråden din og snakket om 6x5 vs 81rør, men husk at begge deler kan jo erstattes med en BP PSU og da får du jo brukt et stykk stor likeretter i stedenfor. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Ikke for å kuppe tråden din og snakket om 6x5 vs 81rør, men husk at begge deler kan jo erstattes med en BP PSU og da får du jo brukt et stykk stor likeretter i stedenfor. 8)
    Har en MB psu, men ikke på pre ;)
    Og jaggu har rozzy en også, men vi bruker de på power amps.

Du har vel kjørt BP psu på alt som er snart ? Noen erfaringer du vil dele ?

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

Du har vel kjørt BP psu på alt som er snart ?

/jan
    Har kjørt det på alt med unntak av på dac ja. Mest musikalsk resultat ved å ha den på pre. Minus: Litt brum. Best hifimessig resultat på blokkene. Men som du vet, det beste er ikke alltid det beste. ;D

Vurderer å teste på dac, men vet ikke om jeg har lyst. :p Men bør vel kanskje teste å ha BP på både pre og dac før jeg evt selger noe. Trenger nemlig litt penger til nye nett-trafoer på blokkene. :(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:

Du har vel kjørt BP psu på alt som er snart ?

/jan
    Har kjørt det på alt med unntak av på dac ja. Mest musikalsk resultat ved å ha den på pre. Minus: Litt brum. Best hifimessig resultat på blokkene. Men som du vet, det beste er ikke alltid det beste. ;D

Vurderer å teste på dac, men vet ikke om jeg har lyst. :p Men bør vel kanskje teste å ha BP på både pre og dac før jeg evt selger noe. Trenger nemlig litt penger til nye nett-trafoer på blokkene. :(
    Utrolig tråkig med nett trafoene dine, skal være noe :-\
    Skal du selge BP psu så hold på hatten, tlf kommer til å kime seg rødglødende ;)

Mm ja, husker du nevnte det med og uten psu's på blokkene. Kjenner igjen beskrivelsen ;)
    Det vi er enig om er at det har noe for seg, psu får man vel aldri nok av.
    Psu'ene leverer jo bare b+, får du tappet lavt nok ut fra psu til bruk i pre - dac ?
    M2 b+ = 260v sånn ca. Tenker på det du skrev ang brum.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Utrolig tråkig med nett trafoene dine, skal være noe :-\
    Skal du selge BP psu så hold på hatten, tlf kommer til å kime seg rødglødende ;)

Mm ja, husker du nevnte det med og uten psu's på blokkene. Kjenner igjen beskrivelsen ;)
    Det vi er enig om er at det har noe for seg, psu får man vel aldri nok av.
    Psu'ene leverer jo bare b+, får du tappet lavt nok ut fra psu til bruk i pre - dac ?
    M2 b+ = 260v sånn ca. Tenker på det du skrev ang brum.

/jan
    Tja, man kan da ikke alltid ha flaks. ;) Har jo ikke akkurat betalt nypris heller. Hehe.

Du tror mange kommer til å ringe på BP psu ja? Ikke uten grunn i såfall. 8) Men jeg beholder dem nok litt til. Må i alle fall teste først. Hehe.

Jeg fikk b+ til å bli 260 eller var det 263V det skal være? uten å måtte skru for mye på den poten. Men kan tenkes at de "overleverer"? Skal jo sies at man kan tross alt høre litt mekanisk trafostøy på disse PSU'ene så kanskje ikke så rart at det plukkes opp litt jo mer følsomt utstyret det brukes på er. Det fungerte jo absolutt ikke på Audion riaa, og den er jo den mest følsomme. Nå skal det sies at den brum som nevnes på pre absolutt ikke var noe problem. I alle fall ikke når man spiller musikk. Selv i partinene hvor musikken tar totalpause rekker man ikke legge merke til det før musikken har vendt tilbake for å si det sånn. Mulig man kunne unngått brum ved å legge en motstand i serie med b+ utifra PSU muligens? For å få den til å levere lavt nok.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    B+ i M2 psu's skal ligge rundt 260v, sikkert ikke noe problem om den lurer seg litt over.
    Så hvis det er nok å gå på, på pot, (på M2 psu) så er det sikkert ikke noe stort problem. Ideelt sett burde det vel kanskje vært en 260-270V tapping på BP psu.
    Laveste tapping på MB psu er vel 310v, mener jeg å huske. Er vel kanskje primært tenkt brukt på eff.trinn ? 2A3 vil ha 300v, skal se på det etterhvert.

Men frister å teste den på M2 skal sies ;)
    Litt brum, som du og jeg definerer det, er ikke noe problem i det hele tatt for meg.
    Fikk svak brum i venstre kanal når BP psu ble huket opp på svampen, heller ikke noe problem.
    Må se å få levert den på service også, den årlig sjekken :D

Men nå er det vel bare å lure seg ned i bunkers. Vært i bursdag hos svigerinna mi, trenger litt nervemedisin, les musikk, for å komme ned igjen ;)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Laveste tapping på MB psu er vel 310v, mener jeg å huske. Er vel kanskje primært tenkt brukt på eff.trinn ? 2A3 vil ha 300v, skal se på det etterhvert.

Litt brum, som du og jeg definerer det, er ikke noe problem i det hele tatt for meg.
    Fikk svak brum i venstre kanal når BP psu ble huket opp på svampen, heller ikke noe problem.

Men nå er det vel bare å lure seg ned i bunkers. Vært i bursdag hos svigerinna mi, trenger litt nervemedisin, les musikk, for å komme ned igjen ;)

/jan
    Er nok ikke ment for pre'amp nei. I alle fall ikke ifølge Gary sies det. Overkill enner noe sånt. Uten at jeg har troa på overkill når det kommer til PSU.

Er bare fire små loddinger som skal til for å sette den på pre vet du, så hvorfor ikke?;) Du kan jo bare nappe ut likeretteren i preampen og switche mellom BP og uten.

Får litt medisin nå jeg også. Alt for å ikke jobbe med skolearbeidet jeg MÅ gjøre i dag. x)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Er nok ikke ment for pre'amp nei. I alle fall ikke ifølge Gary sies det. Overkill enner noe sånt. Uten at jeg har troa på overkill når det kommer til PSU.

Er bare fire små loddinger som skal til for å sette den på pre vet du, så hvorfor ikke?;) Du kan jo bare nappe ut likeretteren i preampen og switche mellom BP og uten.
    Ser den, men har man psu'n i hus er det ikke mye mas å bytte :)
    Overkill eller ikke, verdt ett forsøk.

Men først svamp på service, så får jeg se hva jeg gjør når den og psu er tilbake i hus.
    M2 blomstrer nå om dagen så.... :)

shaunv skrev:
    Får litt medisin nå jeg også. Alt for å ikke jobbe med skolearbeidet jeg MÅ gjøre i dag. x)
    Hehe kanskje kjekt å komme ajour med denslags også.
    Men først litt musikk :p

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Et lite musikktips JanR... hvis du ikke har fått det med deg alt da.

Månedens progplate i hi fi og musikk

Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil ;)

Destiny.. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Et lite musikktips JanR... hvis du ikke har fått det med deg alt da.

Månedens progplate i hi fi og musikk

Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil ;)

Destiny.. :)
    Ikke fått med meg, takk for tips :)
    Liker PRR, er jevnlig innom cd spilleren den som kommer fra deg.

Svinge innom cdon på neste lønning, kjerringa har misbrukt visa kortet den her gangen (eller igjen om du vil ;) )

/jan

J

J.J

Gjest
    Er dette noe du kjenner til Jan ??

Har et par skiver som jeg trekker frem i ny og ne ....

Så du hva han het han som skulle selge dem Fortene ............................ ??

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Er dette noe du kjenner til Jan ??

Har et par skiver som jeg trekker frem i ny og ne ....

Nopp.
    Men høres jo litt interesant ut, for si det pent.
    Lagt høyt opp på listen over ting som skal sjekkes ut neste gang man er innom cdon. Takk for tips :)

jan#jan skrev:
    Så du hva han het han som skulle selge dem Fortene ............................ ??
    Jepp, både nick ( ::) ) og navn.

/jan

J

J.J

Gjest
    Kommer sikkert flere tips og hint ... når engang får platene mine inn her igjen ....

Edit ... nå går det bare etter hukommelse ... og den er jo ikke rar ... ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Kommer sikkert flere tips og hint ... når engang får platene mine inn her igjen ....

Edit ... nå går det bare etter hukommelse ... og den er jo ikke rar ... ;D ;D
    Alle tips tas i mot med takk :)
    Norsk prog - rock - metal er jo ekstra artig å få tips om.

Appropå minne/hukommelse....skal ikke si noe jeg ::)

;D

edit. lagt til litt

/jan

J

J.J

Gjest
    Norsk rock er jeg vel ikke SÅÅÅ inni .. men norsk METALL ... kjenner jeg jo til litt ... ;D

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    He, he.. Den der AN DAC 1 spiller helt himmelsk i heimen Jan.. Tror jammen 2011 nok må by på en slik også, hmm... ;)

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    He, he.. Den der AN DAC 1 spiller helt himmelsk i heimen Jan.. Tror jammen 2011 nok må by på en slik også, hmm... ;)

mvh
    lassemann
    Artig liten sak det der :)
    Det jeg fikk hørt i går låt meget bra, de gamle er fortsatt...eldst - best.
    Du får sjekke ut Klotz kabelen, tror den muligens kan ta opp konkuransen med din modda Vivanco.

Du får kose deg med den fram til du får Theta opp og gå. Kjenner jeg deg rett så tar nok ikke det lange tiden.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

Smått e godt ;)

Takk HEL, du er en gavmild sjel og det settes pris på :)

Ikke kommet lengre som dere ser, pønske ut hva slags chassi man skal bruke bla.
    Stresser sakte, som vanlig ::)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Så det er dette du har holdt på med så ingen har sett snurten av deg her inne før godt etter lunsjtid i dag. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Så det er dette du har holdt på med så ingen har sett snurten av deg her inne før godt etter lunsjtid i dag. ;)
    Hehehe, vært opptatt med litt annet de siste 2 dagene.

Funnet fram det her igjen

Ikke spilt på snart ett år så måtte teste litt og da var det gjort...igjen.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Er jo så smått at en kan bruke en tom ølboks .... ::)

;D
    For eks

Får se hva som dukker opp ila helgen, er på det mest kreative når promillen passerer 3

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Funnet fram det her igjen

Ikke spilt på snart ett år så måtte teste litt og da var det gjort...igjen.
    Akkurat, ja. ;)

Håper i det minste du har lyden gjennom anlegget, da, så rakettene skrangler litt med fundamentet i bunkersen. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Spiller på pc m/headset.

For ordens skyld, spiller kun intagib så ikke mye rakett støy ;)

Fant jaggu ett bilde fra gode gamle dager.

Dårlig screenshot. Men de som ligger som nr1 er min clan. (DMC)

/jan

crimar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2010
    Antall liker
    12
    Flott system av lyd dette :)

Har tilgode og høre skikkelig gode røramper og vintage klipsch.

Har lyst til å kjøpe forte 2, men da blir jeg nok singel og uten leilighet. Må nok vente til eget hus og furtebu der jeg kan ha slike høyttalere.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har bestilt noen chassier fra Monacor som er på vei i posten nå.
    Kommer tilbake med foto senere.

Har du internkabling eller skal vi oppfordre lesere i denne tråden til å bli med på dugnad med donering? Er det noen som har noe sølv-kapp?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hel skrev:

Har du internkabling eller skal vi oppfordre lesere i denne tråden til å bli med på dugnad med donering? Er det noen som har noe sølv-kapp?

jeg har sølvstumper.
    hvor lange?
    janr kan sikkert ta med seg litt imorra når han kommer på besøk.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:

En kompis har en Duelund kabel som tilhører meg. DIY kabel.
    Det får duge til internkabling :)

Må se å få hentet den bare. I værste fall har jeg vel noe 6kv sc liggende

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn