Fikk middagsluren min før middag i dag, og fikk dermed litt overskudd til å skrive noen ord. Jeg og Mbare dro på førjulstur til JanR i går kveld. Vi kjempet oss gjennom snøstorm (vel, nesten) og et vinterføre som ville gjort Solberg-brødrene stolte. JanR forstår hvordan man tar imot langsveisfarende fra vest (dvs. Fredrikstad), med varm og innbydende bolig, søtsaker, bakevarer og god drikke.
Det er første gang jeg besøker JanR etter at han flyttet for ca 1 år siden, og dermed også første gang jeg har fått høre Klipschhorn. Interessant nok har han satt opp Dali 104 foran K-horna. 104 har jeg selv hatt i sin tid, og de bringer frem hyggelig minner.
Lyden fra K-horn var stor, varm, full av trøkk og ga en live-preget opplevelse. Uvant å sitte så langt fra høyttalere, men jeg slappet jo av etterhvert til tross for dette. Moro å høre noen mine favorittartister på anlegget, Porcupine Tree og Opeth, på vinyl. CD funket også bra, også på mindre brutal musikk, som en Kirkelig Kulturverksted-sak (var det Iver Kleive?). CD-lyden gjør seg så absolutt ikke bort. Thule var nytt bekjentskap for meg, men jeg skjønner jo hvorfor du liker den gruppa, Jan.
Verten hadde lånt en forforsterker jeg ikke husker navnet på, og vi fikk høre et utvalg musikk, vekselvis gjennom denne pre`en og AN.
Ikke akkurat store forskjeller i mine ører, kanskje noe mer laidback, rolig lydbilde og bedre separasjon mellom instrumenter og stemme gjennom denne utlåns-pre`en?
Vel, moro var det. Jan har planer for lytterommet, så siste ord er nok ikke sagt om det totale lydbildet. Takk for visitten, Jan, og god jul!