JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pokker på tide ;)

Bestilt den og ei PT skive til fra panorama. Så da skjer det vel kanskje noe innom kort, og det skal bli grisemorro.

Tror jaggu det ramler inn litt på kontoen i morgen så da passer det jo bra ;D Nuvel. Får ta kvelds stellet med de små og få de i seng. Trenger en liten time nede i bunkersen nå føler jeg, alene

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Det er så typisk at dere bedriver slik storbestilling når jeg ikke har muligheten til det! Nesten så jeg vurderer en tur nedover til deres hjemtrakter natterstid.;) Heldigvis har jeg en grompakke fra Anathema på vei, med CD, DVD-A, digital nedlastingskort, 10" vinyl med to av låtene på, booklet med autograf OG t-skjorte! ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    JanR skrev:
    Pokker på tide ;)

Bestilt den og ei PT skive til fra panorama. Så da skjer det vel kanskje noe innom kort, og det skal bli grisemorro.

Tror jaggu det ramler inn litt på kontoen i morgen så da passer det jo bra ;D Nuvel. Får ta kvelds stellet med de små og få de i seng. Trenger en liten time nede i bunkersen nå føler jeg, alene

/jan
    Har bestilt den fra The Garden, kom på rundt 700 og noe.. I tillegg kommer nå første Blackfield skiva på vinyl, og den siste er også på vei inn igjen. Løøøp og kjøøp!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var da som f#¤n. 863,- alt inkludert fra burning shed, og så kommer garden og leverer til 749 pluss 85 i frakt! Håper de bruker en evighet på å levere! ;) Da får jeg valuta for de 31 kronene mine!

JanR: Hørt noe mer om pris og levering fra Panorama?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR: Hørt noe mer om pris og levering fra Panorama?
    Mener å huske at det var rundt 600,-kr + litt porto.
    Det får jeg vel svar på en av dagene håper jeg ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv var innom her førsten på uka, skulle hente og, tydeligvis, levere noe ;)
    AN L2 og BP MB psu skulle hentes, og lillebroren til MB psu'n skulle leveres.

Lillebror.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Og vi holdt på til halv tre på natta :eek:
    Utrolig hva kjerringa finner seg i

Bare så det er sagt, vi spilte ikke lavt.
    Ga opp å spille cd's til slutt. Bare sto og hoppa den stakkars Rega'n ;D

Så da var det over på vinyl, vri opp litt mere på volpot og voila

Artige blokker det der. Trøkk så det holder, men spiller faktisk brukelig hele veien. Kanskje på tide å få sjekket om det er mye levetid igjen på røra 8)
    Uansett, ganske morro å dra på ut av ville hælvete (unskyld språket) selv om det er 2 på natta hehe.
    De leverer vel rundt 70w UL og 35w "triode" koblet. Nok kløs i de vil jeg vel påstå.
    Kanskje ikke ideelt med pre's med "mye" gain. Ikke vært over halv ni på vol pot ennå, og det er HØYT

Sånn ser det ut i racket pr dd. Og neida, frykt ikke. De er bare lånt ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Åsså blått lys a gett! ::)
    Har funnet fram gaffateipen ;D

/jan
    Ser fett ut .... ikke bare la det bli med lånet ..... BLÅTT lys er jo dritrått ;D ;D ;D

;) ;D
    Hehe, har vel så jeg klarer meg med amper når sant skal sies. Men morro å låne når muligheten byr seg.

Takk for en hyggelig kveld/natt shaunv og ikke minst for at du lot blokkene stå igjen ;)

JanR ->
    <-- blålys

/jan

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Kinamikk i kjellern ??? :eek:

Fint å se at gutta koser seg med musikk. ;D
    EL 34 rør?
    Åssen opplever dere forskjellen på UL(pentode?) og Triode?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    Kinamikk i kjellern ??? :eek:

Fint å se at gutta koser seg med musikk. ;D
    EL 34 rør?
    Åssen opplever dere forskjellen på UL(pentode?) og Triode?
    Ikke de værste "kinamikkene" jeg har hørt ;)

EL34 ja.
    For å være ærlig så har jeg ikke satt meg ned å hørt så ille på forskjellene. Ikke blitt mye spilling på de den her uka, bortsett fra i dag. Og i dag spilles det hardt og høyt ;D (alene hjemme)

De virker helt ok de her. Litt høyere spenning her i huset enn hos shaunv så litt bias justering var på sin plass, og har sjekket de i dag. Virker helt kurante og vet at M800 går ganske billig på brukten, mye for pengene.
    Kan til en viss grad minne om mine gamle AI S-1000 blokker 8)

/jan

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Fine blokker det der Jan. Både undertegned og Hsobstad har hatt slike i hus, og er skjønt enige om at disse er value for money. Litt dårlig bilde fra den tiden.

mvh Elektron

Vedlegg

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Har du testet UL vs. Triode modus på disse ampene hjemme på Khorn JanR?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    Fine blokker det der Jan. Både undertegned og Hsobstad har hatt slike i hus, og er skjønt enige om at disse er value for money. Litt dårlig bilde fra den tiden.

mvh Elektron
    Javist er de mye for pengene :)
    Eneste problemet, i den grad man kan kalle det ett problem, er at jeg får enten spilt høyt eller jævlig høyt :D
    Mye gain i de og M2 pre ligger vel på sine 23db den au. Ellers utrolig artige saker :)
    Fatter bare ikke hvorfor de går såpass billig på brukten, må jo være ett røverkjøp de der.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Har du testet UL vs. Triode modus på disse ampene hjemme på Khorn JanR?
    Ikke den første som lurer ;)
    Vi prøvde vel litt både og når shaunv var innom med de. Men da var vi mere opptatt av å spille musikk enn å "høre" på de.
    Samme gjelder for dagen i dag, spilt som en gal her og i overkant høyt må jeg innrømme.

Men.....skal prøve ila helgen å få sjekket ut om det er noen forskjeller å spore :)

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Artig å se igjen blokkene Jan :)
    Spiller på slike selv og liker de meget godt 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Artig å se igjen blokkene Jan :)
    Spiller på slike selv og liker de meget godt 8)
    Ikke noe negativt fra meg heller :)
    Hadde vært morro og lekt litt med rør ::)

De var bortimot helt tyste når vi testet med L2 som shaunv skulle ha med seg hjem, hvilket var litt overraskende må jeg innrømme. Vi snakker tross alt om 105db ht's.
    Litt støy med M2 men det er ikke blokkene sin feil.

Trodde de her var dine gamle jeg ?

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Det er mine gamle ja,men man har da gjerne flere par stående ::) ;D
    Fannt ut jeg klarte meg med et sett ;D

Jeg synes de reagerer brukbart på rørskifte,og originalrørene er forsåvidt helt greie,men jeg har foretrukket andre ting i mine oppsett,de originale synst jeg er litt standard Sovtek/EH grovkornet og rufsete. Svetlana winged C EL34 liker jeg godt,blant andre.

Imponerende at de er tyste på dine høytalere :eek: ,de har som du har funnet ut litt vel høy inngangsfølsomhet,som også gjør at støy lettere blir plukket opp foran i kjeden.

Er stor fan av desse konstruksjonene,igrunnen en av mine absolutte favorittforsterkere.De gjør så mange ting riktig synst jeg,og først og fremst gjengir de helhetlig med en herlig balanse og livlighet.Kan tenke meg de er en fin match til Klipsch generelt :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Det er mine gamle ja,men man har da gjerne flere par stående ::) ;D
    Fannt ut jeg klarte meg med et sett ;D
    ;D

Rune S skrev:
    Jeg synes de reagerer brukbart på rørskifte,og originalrørene er forsåvidt helt greie,men jeg har foretrukket andre ting i mine oppsett,de originale synst jeg er litt standard Sovtek/EH grovkornet og rufsete. Svetlana winged C EL34 liker jeg godt,blant andre.

Er stor fan av desse konstruksjonene,igrunnen en av mine absolutte favorittforsterkere.De gjør så mange ting riktig synst jeg,og først og fremst gjengir de helhetlig med en herlig balanse og livlighet.Kan tenke meg de er en fin match til Klipsch generelt :)
    Da har shaunv noe å holde på med fremover. Ser at bias på ett par av rørene er ikke helt stabil, har vel gått noen timer de har antar jeg ?! Men som sagt låter ikke som om det er noe "feil" noe sted.
    Vet at lassemann var veldig fornøyd med noen EL34 kina rør (shuguang mener jeg å huske) som han bruker/brukte på QS blokkene. Kostet ikke rart heller. Kan man bruke KT77 tro ? JJ har brukelig KT rør.

De spiller overraskende bra. Hatt endel amper innom her, og eid ett par EL34 baserte amper og så langt vil jeg våge meg til å påstå at de her sammen med WLM sin EL34 amp (med KT77 ritkig nok) er de beste på mitt oppsett. Og helt klart en god match til Klipschorn ;)

Rune S skrev:
    Imponerende at de er tyste på dine høytalere :eek: ,de har som du har funnet ut litt vel høy inngangsfølsomhet,som også gjør at støy lettere blir plukket opp foran i kjeden.
    Ikke bare du som er imponert ;D
    På L2 var det bortimot dørgende tyst. Hørte ikke noe fra sofa eller lytteGODstolen.

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    De er oversiktlig innvendig også,så man kan gjøre mye artig med de der 8)

KT77 tror jeg er helt identisk med EL34,følgte med et sett KT77 Gold Lion med de blokkene du har der,men de beholdt jeg og har faktisk ikke testet de enda.Skal få de inn en av de første dagene.
    Har noen Shuguang EL34 på min MusicAngel EL34,og den forsterkeren låter veldig bra.

Vet ikke hvor mye de er brukt de som står i dine,men ser ikke vekk fra at de kan vere over toppen.

Kan tenke meg de rocker bra på Kråskapa ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    De er oversiktlig innvendig også,så man kan gjøre mye artig med de der 8)
    Hysj, ikke så høyt. shaunv kan høre deg :p

Rune S skrev:
    KT77 tror jeg er helt identisk med EL34,følgte med et sett KT77 Gold Lion med de blokkene du har der,men de beholdt jeg og har faktisk ikke testet de enda.Skal få de inn en av de første dagene.
    Har noen Shuguang EL34 på min MusicAngel EL34,og den forsterkeren låter veldig bra.

Vet ikke hvor mye de er brukt de som står i dine,men ser ikke vekk fra at de kan vere over toppen.
    Da syns jeg absolutt eieren skal sjekke ut shuguang og JJ KT77. Var ett stort løft i WLM ampen kontra EL34, imho.
    Skrik ut når du får testet GL rørene :)

Rune S skrev:
    Kan tenke meg de rocker bra på Kråskapa ;D
    Kråskapa du ;D
    Høres faktisk ikke galt når jeg tenker meg, så fra dd kalles de kråskapa !! ;)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Angående kinesiske EL34 - brun sokkel. Disse røra er et funn til prisen! De spiller så tett opp til NOS Mullard EL34 at det nesten irriterer meg. Men det sies at holbarheten ikke er like god. Mine har vel gått en 6-700 timer nå, men måler fortsatt 110%. Svært organisk og fyldig mellomtone i disse røra.

Jeg kjøper røra mine her til 19,5 dollar paret:

www.chinesetubes.com

Forøvrig veldig spennende blokker det der, nesten vært artig å testa de hjemme ;)

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Angående kinesiske EL34 - brun sokkel. Disse røra er et funn til prisen! De spiller så tett opp til NOS Mullard EL34 at det nesten irriterer meg. Men det sies at holbarheten ikke er like god. Mine har vel gått en 6-700 timer nå, men måler fortsatt 110%. Svært organisk og fyldig mellomtone i disse røra.

mvh
    lassemann
    Hehe, da spiller de bra.
    Du har jo og har testet endel EL34 rør så setter pris på alle tips og erfaringer.

lassemann skrev:
    Jeg kjøper røra mine her til 19,5 dollar paret:

www.chinesetubes.com

Forøvrig veldig spennende blokker det der, nesten vært artig å testa de hjemme ;)

mvh
    lassemann
    Takk for link. Regner med at shaunv holder ett øye på oss. Hvis ikke skal jeg sørge for at han får den linken :)
    Var litt skeptisk til blokkene, litt iaf. Og heldigvis tok jeg feil ;)

Trenger jo ikke si noe til shaunv vettu

Og ja det hadde vært skikkelig morro. Her slites det med å få spilt lavt nok. Neppe noe problem hos deg tror jeg.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    De der hørte jeg på hos shaunv og det spilte knallbra, jeg håper jeg blir tilgitt men jeg likte dem enda bedre enn supertankerne med doble skorsteiner (interstage 300Bx2). Consonance sakene hadde et vanvittig bra driv ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    hel skrev:
    De der hørte jeg på hos shaunv og det spilte knallbra, jeg håper jeg blir tilgitt men jeg likte dem enda bedre enn supertankerne med doble skorsteiner (interstage 300Bx2). Consonance sakene hadde et vanvittig bra driv ;D
    Tilgitt?? Det du liker, det liker du. :) Kan jo ikke straffes for det. ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanOlav skrev:
    hel skrev:
    Tilgitt?? Det du liker, det liker du. :) Kan jo ikke straffes for det. ;)

Tja, hvis han liker blålys så kanskje JanR drar ned buksa på'n og "straffer" han? ;D ;D ;D

Kult å se at det er liv i hula til Jan! 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn