JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    Klart du kan - jeg vet hva jeg vil - men det er ingen grunn til å ikke høre på erfarne fjellfolk. 8)

Alle diise horntrådene her på forumet fikk meg til å ta et klart valg... jeg har siklet på hønn i et par år - og nå var det på tide og økonomisk mulig og ta steget.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Klart du kan - jeg vet hva jeg vil - men det er ingen grunn til å ikke høre på erfarne fjellfolk. 8)
    Godt poeng, hørt på endel erfarne fjellfolk sjøl, angrer ikke på det.
    Og ikke minst er det viktig, det er en sjøl til sist som bestemmer men greit med velmenende råd og tips underveis, imho.

jan#jan skrev:
    Alle disse horntrådene her på forumet fikk meg til å ta et klart valg... jeg har siklet på hønn i et par år - og nå var det på tide og økonomisk mulig og ta steget.
    Mm ser den.
    Også er det jo greit å få hørt på litt før man tar steget helt ut. Finns jo endel horn varianter der ute.

Igjen, gratulerer så mye med ett knall oppsett :)
    Gleder meg til å svinge bortom når alt er på plass.

/jan

J

J.J

Gjest
    Liv i bunkersen ??

Jaggu smakte et med et glass gitt ;D

Holdt på og jobbet litt her idag - så godt og sette seg ned nå.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Liv i bunkersen ??

Jaggu smakte et med et glass gitt ;D

Holdt på og jobbet litt her idag - så godt og sette seg ned nå.
    Her er det liv :)

Lager noen skisser på ett nytt rack, vel prøver iaf.
    Blir ikke helt enig med meg selv.

Rydder litt i kassett kaoset, spiller musikk, tar meg litt "båtpuss", samme gamle kan du vel si :)

/jan

J

J.J

Gjest
    Tipper du får det til ... har jo jobbet på et møbelverksted - så om du trenger tips - si ifra sjef.

Båtpuss er fint ... ihvertfall når det ikke er mer arbe´ enn det vi gjør det til ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Tipper du får det til ... har jo jobbet på et møbelverksted - så om du trenger tips - si ifra sjef.
    Langtidsprosjekt.
    Ferdig ila sommer så er jeg nøyd. Blir nok noe relativt enkelt, med "vinger" ;)
    A: benkeplater og leca, B: ikea expedit med en vri.
    Ikke umulig at jeg maser litt på deg etterhvert.

jan#jan skrev:
    Båtpuss er fint ... ihvertfall når det ikke er mer arbe´ enn det vi gjør det til ;D
    "båtpuss" = Lagavulin
    65finger som døpte den til båtpuss ::)

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Langtidsprosjekt.
    Ferdig ila sommer så er jeg nøyd. Blir nok noe relativt enkelt, med "vinger" ;)
    A: benkeplater og leca, B: ikea expedit med en vri.
    Ikke umulig at jeg maser litt på deg etterhvert.

jan#jan skrev:
    "båtpuss" = Lagavulin
    65finger som døpte den til båtpuss ::)

/jan
    Bare å mase på .. om du ikke maser så gjør jeg det :p

OG ja ... jeg er inne i den båtpuss sjargongen ;D ;D ;D

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Hadde du On The Sunday Of Life på vinyl? :)
    Nei :-\
    Er på "ønskes" listen :) Og "coma divine" - "deadwing"

/jan
    Mitt eks. fra Panorama Records er av fargen oransj, moro.:D Bestill fra han du! ;)
    Venter selv på Coma Divine, Deadwing, Stupid Dream, The Sky Moves Sideways osv.:p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan
    Mitt eks. fra Panorama Records er av fargen oransj, moro.:D Bestill fra han du! ;)
    Venter selv på Coma Divine, Deadwing, Stupid Dream, The Sky Moves Sideways osv.:p
    Må vel krype til korset (hehe) og sende ønskeliste til Tormod ja. Han hadde vel ikke så mange PT inne sist jeg bestilte derfra men han skaffer vel.

Har de på cd men blir ikke helt det samme ;)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan
    Må vel krype til korset (hehe) og sende ønskeliste til Tormod ja. Han hadde vel ikke så mange PT inne sist jeg bestilte derfra men han skaffer vel.

/jan
    Har en del på CD jeg og, men lite/ ingenting av det sjeldne. Får håpe vi får noen pene reissues av eldre, utilgjengelig stoff både på CD og vinyl fremover.:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan

/jan
    Har en del på CD jeg og, men lite/ ingenting av det sjeldne. Får håpe vi får noen pene reissues av eldre, utilgjengelig stoff både på CD og vinyl fremover.:)
    Vi får snoke litt rundt på hver vår kant og tipse så snart det dukker opp noe av interesse :)
    Burde jo absolutt være mulig å få tak i det meste av de "vanlige" utgivelsene, begynne med det.

Du er nøyd med vinylsnurra ?
    Og, viktig, det svinger vel litt ekstra på vinyl kontra cd ? ;)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan

/jan
    Vi får snoke litt rundt på hver vår kant og tipse så snart det dukker opp noe av interesse :)
    Burde jo absolutt være mulig å få tak i det meste av de "vanlige" utgivelsene, begynne med det.

Du er nøyd med vinylsnurra ?
    Og, viktig, det svinger vel litt ekstra på vinyl kontra cd ? ;)

/jan
    Det er ikke dumt. Da sier vi det, vi sier ifra til hverandre om vi ser noe interessant. (Og ikke altfor dyrt.)
    På CD har jeg det som er å få tak i uten å betale ublu summer, på vinyl sliter jeg nok mer, da f.eks. Stupid Dream, Deadwing og enkelte andre utgivelser er utsolgt for forrige issue. Disse kan en finne på ebay, men da ofte for mer enn hva jeg er villig til å bruke. Kunne jo selvfølgelig vært moro å hatt noen spes.edt., men de blir sjelden spilt. Hehe.:)

Kjempenøgd! Hadde besøk fredag, og vi satt og koste oss med lyden. Ble kun avspilling av vinyl den kvelden, selv om det ble nevnt at CD og DVD skulle benyttes og. Var rett og slett kjempemoro! Og det er noe helt annet, ja. Klarer ikke sette finger'n (ikke 65.), men det var mye mer moro.:)
    En tur ut i morgen og kjøpe litt lang lakriskabel, slik at jeg kan ha den stående der jeg egentlig hadde planer om å ha den, og ikke på gulvet. Senere blir det å mekke sammen en god kabel selv, sammen med en god bekjent.:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Det er ikke dumt. Da sier vi det, vi sier ifra til hverandre om vi ser noe interessant. (Og ikke altfor dyrt.)
    På CD har jeg det som er å få tak i uten å betale ublu summer, på vinyl sliter jeg nok mer, da f.eks. Stupid Dream, Deadwing og enkelte andre utgivelser er utsolgt for forrige issue. Disse kan en finne på ebay, men da ofte for mer enn hva jeg er villig til å bruke. Kunne jo selvfølgelig vært moro å hatt noen spes.edt., men de blir sjelden spilt. Hehe.:)
    Pris er litt viktig, fan man er da ikke laget av penger :)
    Klarer meg greit med "normale" utgivelser selv om spes.edt er litt ekstra gøy å eie/få tak i.
    I første omgang mase på Tormod ;)

vargen skrev:
    Kjempenøgd! Hadde besøk fredag, og vi satt og koste oss med lyden. Ble kun avspilling av vinyl den kvelden, selv om det ble nevnt at CD og DVD skulle benyttes og. Var rett og slett kjempemoro! Og det er noe helt annet, ja. Klarer ikke sette finger'n (ikke 65.), men det var mye mer moro.:)
    En tur ut i morgen og kjøpe litt lang lakriskabel, slik at jeg kan ha den stående der jeg egentlig hadde planer om å ha den, og ikke på gulvet. Senere blir det å mekke sammen en god kabel selv, sammen med en god bekjent.:)
    Ble såpass ja :D
    Pleier å gi meg med vinyl utover kvelden, ikke bra å være for skakk når plater skal byttes 8)
    Men morro er det, vinyl = musikk med sjel.
    Lakriskabel ja, prøv å finne deg en som er godt skjermet.
    DIY/sjølmekket er vel så bra og mere morro :)

Kjører sjøl med diy kabler hele veien. Penger spart, og de pengene kan man legge i musikk ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    D Dag For Dac 1 idag ;D ;D ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg og :) posten har dog vært treg er enda ikke reg i drammen , på tross av at den forsvant fra vestfold fredags ettermiddag :'( bare to dager til jeg skal sende L2 på oppgradering så alt jeg kan få av timer før det er jo kjærkomment

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Ja, jeg og :) posten har dog vært treg er enda ikke reg i drammen , på tross av at den forsvant fra vestfold fredags ettermiddag :'( bare to dager til jeg skal sende L2 på oppgradering så alt jeg kan få av timer før det er jo kjærkomment
    Mandag er en drittdag for pakker, skjer vel ikke rart med posten på lør-søn, da går mandagen gjerne bort au.
    Men vi krysser fingre og tær for at du har den i hus ila dagen :)

L2 skal til UA ?

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jepp, det skal den, skal sette inn 100k an potmeter, 2w tantalumer på utgangskortet, inne med an kobber som paralellkobles med jensen elektrolytter, og inn med an kobber i bytte med sonicap på strømforsyningen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    nå er pakka forøvrig gått fra drammen så da kan jeg hente de i ettermiddag:)
    tips om gode 6922 rør ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    jepp, det skal den, skal sette inn 100k an potmeter, 2w tantalumer på utgangskortet, inne med an kobber som paralellkobles med jensen elektrolytter, og inn med an kobber i bytte med sonicap på strømforsyningen
    Høres fornuftig ut :)
    Liker AN kondiser, og tantaler.

jokris skrev:
    nå er pakka forøvrig gått fra drammen så da kan jeg hente de i ettermiddag:)
    tips om gode 6922 rør ?
    Mullard hvis du liker rørlyd. Liker du det mere "nøytralt" er vel alt annet ok iofs.
    Bruker pr i dag TAD rør i min.
    Sitter vel sikkert noen Sovtek eller EH rør i den pr i dag. Bruk de som sitter i, bli vant med lyd-lydsignatur så ser vi på det med rør etterhvert :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    oki, skulle få med ett sett nos rør ekstra til den :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    oki, skulle få med ett sett nos rør ekstra til den :)
    Snill han selger'n :)
    Ikke orket å bytte så mye rør i min ennå, lat.
    Bruker 6922 i den og i riaa så har litt i reserve ;)

Men i min første dac 1, før vi flyttet, endte jeg opp med Mullard. Da testet jeg Mullard/Sylvania og JAN Philips.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Skal nok få testet noe etterhvert, tenkte på brimar goldpin, tesla goldpin, og mullard i første omgang, og ett par amerikanske også tenker jeg :) akkurat nå er jeg på jakt etter mer 12ax7, raytheon nærmere bestemt, sirkler meg inn på en deal iløpet av dagen satser jeg på :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Skal nok få testet noe etterhvert, tenkte på brimar goldpin, tesla goldpin, og mullard i første omgang, og ett par amerikanske også tenker jeg :) akkurat nå er jeg på jakt etter mer 12ax7, raytheon nærmere bestemt, sirkler meg inn på en deal iløpet av dagen satser jeg på :)
    Høres ut som ett bra sted å begynne :)
    Tesla har jeg brukt i riia, likte de.
    Raython, kun hørt 6922 og de spiller meget bra.

Få dac 1 i anlegget, så merker du fort om du vil ha det litt feitere eller litt slankere.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da er dac 1 oppe og går og den spilller f... meg musikk :) takker så mye for tipset JanR ;D ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Da er dac 1 oppe og går og den spilller f... meg musikk :) takker så mye for tipset JanR ;D ;D ;D ;D
    Næææ, så morro :)
    Gratulerer med en gammel skrot dac ;D (i beste mening ;) )

Som sagt er jeg veldig glad (i den grad det går an i bli det i en dings) i min gamle Dac 1.
    Aldri sviktet meg, "spiller" med høy gåsehud faktor, ja i det hele tatt en orntli godgutt :)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, vært morro å testa DAC 1 mot Theta igjen Jan ;) Min Theta fyller 19 år i år forresten!

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Hmm, vært morro å testa DAC 1 mot Theta igjen Jan ;) Min Theta fyller 19 år i år forresten!

mvh
    lassemann
    Pokker ta, rene aktikviteten ;D
    Min er slengt ihopes desember 95, bare ung gutten.

Og ja, vi må teste de igjen :)
    En runde i hvert anlegg ?

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.017
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    lassemann skrev:

mvh
    lassemann

/jan
    Absolutt, en runde i hvert anlegg :)

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    JanR skrev:
    lassemann skrev:

mvh
    lassemann

/jan
    Absolutt, en runde i hvert anlegg :)

mvh
    lassemann
    Og når kan det passe for herremannen ?
    Dazed ville høre (om det var) forskjeller på dig.kabler så da kunne vi slått 2 fluer i en smekk.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Hos meg eller hos deg?

lassemann
    Gjerne teste alt som er begge stedene vi :)
    Men i første omgang dac ?

Inviterte Dazed oppom her på en liten dig.kabel test. Skal jo ikke være forskjell på denslags så da får vi teste.
    Og han ville gjerne ha med ett par til, så da kan vi slå 2 fluer i en smekk kanskje ?

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    lassemann skrev:
    Hos meg eller hos deg?

lassemann
    Gjerne teste alt som er begge stedene vi :)
    Men i første omgang dac ?

Inviterte Dazed oppom her på en liten dig.kabel test. Skal jo ikke være forskjell på denslags så da får vi teste.
    Og han ville gjerne ha med ett par til, så da kan vi slå 2 fluer i en smekk kanskje ?

/jan
    Ja, jeg er med, jeg. Nå skal ikke jeg legge føringene for hvor mange du inviterer da. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn