JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.640
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Trykkutstyret er bare tekst og kan nok si hva som helst så tror egentlig ikke det er grunnen. Om det er mylar så er det rett og slett en forglemmelse fra AN sin side.

Apropos retning:
    Directionality

As you can see from the above picture each of our signal capacitors are marked with a line on the right, this marks the start of the foil. It is my experience that the Audio Note™ sound the best when the start of the foil is “facing” the incoming signal, see the drawing below.

Skal finne noen målinger som også beviser dette.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Selvsagt er jeg ikke lurt.
    Derfor satte jeg 2 STORE smil bak ;)

Som bamba nevnte, strekene, så notert på lapp og lagt sammen med kondisene.
    Skader jo ikke å følge bokji.

/jan
    Er ikke noe mer jobb å sette dem riktig vei akkurat. :)

Men hvorfor så lenge til bytte? Sånt er jo fort gjort! Hehe

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Trykkutstyret er bare tekst og kan nok si hva som helst så tror egentlig ikke det er grunnen. Om det er mylar så er det rett og slett en forglemmelse fra AN sin side.

Apropos retning:
    Directionality

As you can see from the above picture each of our signal capacitors are marked with a line on the right, this marks the start of the foil. It is my experience that the Audio Note™ sound the best when the start of the foil is “facing” the incoming signal, see the drawing below.

Skal finne noen målinger som også beviser dette.
    Ahh, kjekt å ha skisse. Takker :)
    Husker ikke farta om Jensen/AN er merket men vi satte dem inn så de sto likt iaf.
    Spiller jo greit så har vel gjort noe riktig.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    Selvsagt er jeg ikke lurt.
    Derfor satte jeg 2 STORE smil bak ;)

Som bamba nevnte, strekene, så notert på lapp og lagt sammen med kondisene.
    Skader jo ikke å følge bokji.

/jan
    Er ikke noe mer jobb å sette dem riktig vei akkurat. :)

Men hvorfor så lenge til bytte? Sånt er jo fort gjort! Hehe
    Hehe det har du helt rett i, det er fort gjort. Men du kjenner meg J-V, planlegging...sånt tar tid ;D

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Hehe det har du helt rett i, det er fort gjort. Men du kjenner meg J-V, planlegging...sånt tar tid ;D

/jan
    Lodd ut, lodd inn. Ferdig! 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Lodd ut, lodd inn. Ferdig! 8)
    Kjenner ikke meg godt nok nok ;D

Man må psyke seg opp til jobben, tar alt i fra ei til seks uker.
    Så lete fram utstyr...tar dagesvis...opptil ei uke faktisk
    Gjøre klar amp...kan ta opptil 2 dager faktisk.

Så, som du skjønner det her må planlegges minst like godt om ikke bedre enn en polekspedisjon.

/jan"somla"olsen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, det var jeg ikke klar over må jeg innrømme.
    /jan
    Man lærer så lenge man lever :)
    Javist gjør man det. Bare å ta godt vare på lærdommen nå da :)
    Men...må man bruke scoop for å sjekke hvem vei de bør stå eller finns det en annen måte for oss som kun sitter på Biltemas finest multimeter ?

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Takk for lenke bambadoo

Og Jan, godt du tar det med ro. Du kommer til å leve lenge. Stod nettopp at stress er mye verre enn røyking for levetid.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    "Trial by ear" eller scope tenker jeg.
    Da blir det øret. Eller rett å slett holde seg til AN kondiser siden de har skjønt at ting skal merkes (type;- denne siden opp)

shaunv skrev:
    Takk for lenke bambadoo

Og Jan, godt du tar det med ro. Du kommer til å leve lenge. Stod nettopp at stress er mye verre enn røyking for levetid.
    Tror jaggu jeg skal røyke extra i tiden fremover og sakke ned enda mere på tempoet ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    cardas skrev:
    Bilder, bilder, bilder!!!!!! ;D
    Ungene sviktet meg :-\
    De skulle være t-skjorte modeller....nuvel. Vi får nøye oss med det her så lenge.

Med hilsen Cardas :)

/jan
    Anvendelige saker Khorn. Nå også som tørkestativ.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Blåser de tørre vet du rozzy ::)

/jan
    Godt at de kan brukes til noe.

(Sa jeg det høyt?? :eek: )
    Hender jeg "tenker" høyt også ::)

Og som vi alle vet gråter jeg meg i søvne hver natt så noen ballespark fra eller til gjør lissom ikke noe.

;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Noen flere slike t-skjorter i omløp, som ingen vil ha?
    Alle vil ha, iaf vi som har skjønt det her med høytalere ;) De andre med skoesker og surfebrett....vel :p

Kanskje slenge over en mail til audiocompaniet ? De var jo så hyggelig og delte ut ei hel eske med t-skjorter på siste Horten messa. Til Klipsch eiere da selvsagt.

De som Andreas/Cardas sendte over var knallfine. Bildene yder de ikke rettferdighet på noen måte.

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:
    Alle vil ha, iaf vi som har skjønt det her med høytalere ;) De andre med skoesker og surfebrett....vel :p

Kanskje slenge over en mail til audiocompaniet ? De var jo så hyggelig og delte ut ei hel eske med t-skjorter på siste Horten messa. Til Klipsch eiere da selvsagt.

De som Andreas/Cardas sendte over var knallfine. Bildene yder de ikke rettferdighet på noen måte.

/jan
    Kule trøyer som det hadde hvert kult og få tak i
    Her er også en versjon
    http://www.zazzle.com/klipsch_music_festival_2010_official_shirt_black-235494312352469864

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:

/jan
    Her er også en versjon
    http://www.zazzle.com/klipsch_music_festival_2010_official_shirt_black-235494312352469864
    Kule t-skjorte eddie, planer om å bestille ?

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:

/jan
    Her er også en versjon

/jan
    vurderer det,de er jo kule

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:

/jan
    Her er også en versjon

/jan
    Javist :)
    Har endel klipsch t-skjorter men ikke den der.
    Kanskje se om det lar seg gjøre å samle ihopes flere ? Er vel ikke bare vi som vil ha antar jeg ;)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:

/jan
    Her er også en versjon

/jan
    Kanskje se om det lar seg gjøre å samle ihopes flere ? Er vel ikke bare vi som vil ha antar jeg ;)

/jan
    ja går jo det.kan sende fra min familie der borte som gave så sparer vi muligens noen kroner

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    ØivindJ skrev:

/jan
    Her er også en versjon

/jan

/jan
    ja går jo det.kan sende fra min familie der borte som gave så sparer vi muligens noen kroner
    Jeg er gjerne med på en bestilling, 3 stk. til meg. :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hvis det lar seg gjennomføre så spares det helt klart kroner :)

Ta det over en pm eller to ila helgen ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par sider sider siden, i gamle dager altså, så skrev jeg vel noe om at jeg hadde "rappet" R.S sin Audion riaa.
    Eller rettere sagt;- han fikk den ikke med seg hjem igjen 8)

Hvorfor spør dere (kanskje) " den nissen trenger da for svarte f*n ikke 2 Audion riaa's..."
    Nei jeg gjør ikke det, så jeg gjorde det eneste fornuftige (hihi) og sa " hør nå her Reidar, du tar med deg min riaa hjem og ser litt på den så beholder jeg din så lenge "
    Fikk ett litt skjevt blikk med ett smil bak som svar. Bare å geleide R.S opp trappe og ut til bilen før han fikk tenkt mere over den saken ;) Låse dører og trekke for gardiner, sånn fall i fall.

Nuvel. Hvorfor beholdt jeg R.S's riaa ??? Jo nu jævlar skal dere (begge to) få høre hvorfor.
    Den spiller jævlig bra her hos meg, så enkelt. Kort versjonen iaf ;D

Hva er gjort med den sier du, vel noe i den her duren: internkabling/rca kontakter/noen kondiser.
    Men ikke alt på engang. Kabler først, teste, kondiser og rca neste ut. R.S kan sikkert svare på detaljene rundt det for de som måtte være interesert.

Tilbake til "testingen"
    Original Audion riaa vs Audion R.S turbo gt riaa. R.S riaa med Philips miniwatt 6922 rør - min med NOS Tungsram 6922. Kabler - Vivanco coax mellom step-up og riaa, NEC coax mellom riaa og pre.

Først ute var min, på med Terje Rypdal "the singles collection", låt veldig bra syns nå jeg. Det gjorde vel iofs R.S også ;)
    Så i rask rekkefølge --> Yello "flag"/Thule "graks"/Porcupine Tree "the incident" og en liten tur innom The nothing hillbillies "missing..."

Jeg syns da og syns nå at det låt meget bra (alt annet enn objektiv) på det som jeg spiller mest og på det som ble spilt den kvelden.
    Funker ikke Proc.Tree/Thule/Yes/Yello ,og flere til, så er det ikke noe for meg, så enkelt. Nå har jeg sittet på det her anlegget og riaa'n lenge så kjenner det ganske godt.
    Det skal også sies at jeg har vært og er nøyd med Audion i oroginal stand.

Jo, tilbake til riaa'ene.
    Så huket vi på R.S sin riaa, samme skivene i samme rekkefølge.
    Jo du, her hadde det skjedd ting. Første tanken var vel noe som det her " hælvete....funker jo bedre enn..... "
    Vi ble vel bare sittende og smile begge to. Ikke ofte jeg gjør med oppgradert hardware når sant skal sies. Ofte forskjeller men ikke alltid til det bedre. Den her gangen var det absolutt til det bedre.
    Og det uten at alt det jeg liker så godt med Audion var blitt borte. Var bare mere av det. Men syns, satt på spissen, at noe manglet. Var noen "urenheter" til stede.
    Hmm, "vi bytter rør" sa jeg til R.S, inn med tungsram og voila der smatt det på plass :)
    Da fikk R.S for seg at " vi bytter kabel mellom riaa og pre til Vivanco..." som sagt - som gjort.
    På med Yello først, og da lærte vi noe nytt....
    Nå kan dere lure ;D

Det som skjedde var at toppen stakk seg ut litt, dvs at den dro til seg litt mere fokus en ønskelig. Ikke skarp eller stygg på noen måte, føltes bare at det ble i overkant mye fokus der oppe.
    Vi var veldig enig om at her må det dobbelsjekkes, tilbake med NEC coax (mellom riaa og pre) og jaggu fan der falt alt på plass igjen ;)
    En liten artig opplevelse syns jeg da. Kjører med Vivanco hele veien så litt "artig " at det faktisk fungerte bedre med NEC i det her tilfellet.
    Uten tvil så var den beste komboen R.S sin modda riaa/Tungsram rør/vivanco mellom step-up - riaa/NEC mellom riaa - pre.
    I det hele tatt en jævlig bra kombo. Har rett å slett aldri hatt så bra vinyl lyd i heimen(e) tidligere.

Egentlig ikke sagt så mye om forskjellene kanskje ;)
    Audion riaa (original) er en leken sak. Spretten/frisk spillestil/åpen-luftig og ett bra trykk nedover med god kontroll. De som ikke har hørt Audion riaa og vil høre en, sving innom.
    R.S modda riaa, samme men mere av det Audion er gode på. Åpnere/enda bedre kontroll nedover og utrolig oppløst mellomtone med masse kjøtt på beina. Alvorlig talt, hadde aldri trodd at den modda riaa'n skulle spille såpass bra og så mye bedre enn den originale.
    Den gjør alt litt bedre, man ser/føler/kjenner at lyden slipper høytalerne enda mere enn tidligere, mindre "støy" og mindre "grums" i lydbildet. Eller som proffene ville sagt det, svartere bakgrunn, godt man ikke er proff.

Det er her hos meg på mitt anlegg, hvordan det vil låte hos Per og Pål aner jeg ikke.

Ikke ofte jeg tar av, tror jeg, men den her gangen må jeg bare få lov til å si " fan i helvete som det spiller !! "

ps: du får fan ikke igjen riaa'n Reidar ;D

Med forbehold om;- stygt språk, skrivefeil, sjølskryt.

/jan"somgliserutavmerehelvetenåomdagen"olsen

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    cardas skrev:
    Bilder, bilder, bilder!!!!!! ;D
    Ungene sviktet meg :-\
    De skulle være t-skjorte modeller....nuvel. Vi får nøye oss med det her så lenge.

Med hilsen Cardas :)

/jan

Se her ja! ;D Det er viktig med litt kose tøy

Passet de da? Hadde bare str. L igjen

Mvh
    Andreas

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Var de like de to du fikk? Trodde jeg la ved en Klipsch silver logo også

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:

Mvh
    Andreas
    En av hver :)
    Skal få lurt ungene til å leke "modeller" en dag, da med alle t-skjortene.

L går greit, er ikke så ille stor og kraftig ;) Bare tøff på avstand ;D

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    cardas skrev:

Mvh
    Andreas
    En av hver :)
    Skal få lurt ungene til å leke "modeller" en dag, da med alle t-skjortene.

L går greit, er ikke så ille stor og kraftig ;) Bare tøff på avstand ;D

/jan

Høres bra ut :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Er det en pc du har bygd inn i den kofferten på bildet?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Herlig musematte ;)
    Jeg gliser og kjerringa rister på hue ::) ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Anonym skrev:
    Er det en pc du har bygd inn i den kofferten på bildet?
    Jepp.
    Noe jeg og en kompis slengte ihopes for sikkert 7-8 år siden.
    Oppgradert litt siden den gangen riktig nok :)

Guttungen bruker den som musikk server, har en terra disk tilkoblet som er full.

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    Finn 2 feil ??? ::)

;)

/jan

Kondisene som er avbildet er AN Kobber/Mylar

Audio Note er jo ikke alltid de kjappeste. Det ble produsert en del med dette stempelet før de fikk seg et nytt stempel hvor papir ble byttet med mylar :D

Eller kanskje det står made in kina under de? ;)

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hehehe fortsatt ikke lest hva som står på de jeg da ::)

For ordens skyld, finn 2 feil var ment som " de skal da ikke stå der "

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    Hehehe fortsatt ikke lest hva som står på de jeg da ::)

For ordens skyld, finn 2 feil var ment som " de skal da ikke stå der "

/jan

Skjønte det, ville bare bekrefte at det er mylar kondiser med papir stempel :)

Mvh
    Andreas

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn