JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Er jo forholdsvis høy klasse på det du har stående. Går ut fra at K-horna er hellige :)
    De er veldig hellig ;)
    Det er iofs Svampen også.

Høy og høy klasse, ikke noe super greier som står her men fått sammen noe ræl som (jeg syns) spiller bra.
    Dac 1 og Rega for eks, kostet meg hele 4k og spiller som f** (igjen i mine ører)
    Så for øyeblikket er jeg veldig nøyd og ingen planer om å bytte ut noe, helt sant.

Blir vel heller litt mere jobbing med rom, gulvet i første omgang.
    Møblere litt mere "taktisk" osv. Muligens litt mere jobbing med hønna, høst-vinter prosjekter.

I det hele tatt nøyd med tingenes tilstand og koser meg ille med musikk nå om dagen :)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Tålmodighet, Jan, tålmodighet!

Før eller siden kjører det nok en lastebil forbi med litt slakk baklem skal du se!

I mellomtiden kan du kanskje spikke litt på de gutta her, slemme saker, 80 cm. brede....hel ved, til TAD 4001 förstås....

Dette kunne vi prøve på Khorna, veier ikke mer enn at vi fint klarer de, du og jeg ;D ;D
    Aahhhh....de var snaisne sluket!!! ;D
    Vilket frekvensområde er de tiltenkt å dekke?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    - med andre ord ikke mye å skryte av, 600 - 20.000 Hz er jo barnemat for de fleste høyttalere i dag!

JanR, sendte BHO svar på spørsmålet ovenfor tidligere i dag.... får vel legge'n her da, selv om det er din tråd. Sur på meg? :-* :-* :-* :-*

Hei BHO!

Sender deg egen PM - vil ikke "stæla" tråden til Jan heller......... ;D ;D

Dette er 300 Hz horn, men jeg kommer til å dele de på 6-800 Hz avhengig av hvilken mellombass-driver jeg skal bruke. Har 4 stk. Altec 414 Alnico som blir knall i et kort frontladet horn (gir det "smekket" i bassen som er så viktig) men jeg vurderer også tilsvarende TAD's egne 12" dedikerte mellombasser. På toppen blir det enten et sett med de kjente og kjære T500AmkII alternativt TAD 703. Kunne nok kjørt uten supertweeter men det blir mere luft og mindre "beaming" med denne løsningen.

Pussig nok er dette Alnico all the way, men det gjør sikkert ikke noe.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Aldri sur jeg vel, for fan !

;D

Kjør på du sluket. Interesant stoff.
    At det er Alnico hele veien, vel du får bare "lide" deg igjennom det ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Skal du rette av kjellergulvet med flytsparkel?? Jævlig grisejobb, slitsomt og med et par-tre fallgruber hvis du ikke har gjort det før. Gi meg et hint så kan jeg hjelpe til.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Skal du rette av kjellergulvet med flytsparkel?? Jævlig grisejobb, slitsomt og med et par-tre fallgruber hvis du ikke har gjort det før. Gi meg et hint så kan jeg hjelpe til.
    Gjort det noen ganger før ja, derfor frister det ikke å gjøre det sjøl ;)
    Blir endel kvm, fått en "ok" pris på jobben men så var det de penga da.
    Ikke pri 1 det gulvet, desverre. Men...håper på å få gjort noe med det før vinteren.

Men tusen takk for at du tlbyr deg å hjelpe, settes pris på :)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    You're welcome!!!

Da vet du jo hva det er snakk om....... anbefaler absolutt innleid, ja. Særlig på større flater.

Hva med å bruke tiden til sparegrisen blir full med å pigge opp til et par 4 m. horn i det gamle gulvet :eek: :eek: Var en gang med på å lage smøregrav (skjult) under garasjegulvet på et husbankhus, støpte inn jernvinkelskinner lanhs åpningen, la på understøttede forskalingsplater i åpningen ned til grava. Så støpte vi fake-gulv over med ca. 5 cm. påstøp.

Så ble gulvet malt med betongmaling. Like før dagen for besiktigelsen fra Husbanken oppdaget eieren at det gikk fine sprekker i malingen langs hele åpningen.....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Så ble gulvet malt med betongmaling. Like før dagen for besiktigelsen fra Husbanken oppdaget eieren at det gikk fine sprekker i malingen langs hele åpningen.....
    Ajaj hehe.
    Tror jeg står over denslags "galskap".

Høre litt rundt ang gulv, være litt føre var. De fleste ligger på 500-600 kr/kvm alt inkl. Ikke helt på trynet iofs.
    Er såpass skjevt her at det må brukes armert masse, koster jo litt mere pr sekk enn standard masse. Og jeg har så lite lyst å rette av 25-26kvm så du aner ikke.
    Fikk en fin pris fra opticon, tenke litt på't. De har pumpebil, folk, the works.

Men først få unna det jeg har lovt kjerringa ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Viktig å hjelpe kona med sitt først ja :)
    Hehe helt klart. Man er muligens gal men ikke dum ;)

Er i rute, garasjen ferdig til uka, så er det kjellerinngangen som skal få en overhaling.
    Male hus i ferien, så får det jævlar vært nok med det her hus fjaset for en stund !

:D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Man må da ha litt å holde på med. Driver å pusser opp gang, har malt nå i helga, så må vi vel få lagt gulv til uka.
    Aldri arbeidsledig når man har enebolig ;D
    Men kona er fornøyd og da er det jo lettere å få tilslag for nye ideer på hifi fronten også.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Man må da ha litt å holde på med. Driver å pusser opp gang, har malt nå i helga, så må vi vel få lagt gulv til uka.
    Aldri arbeidsledig når man har enebolig ;D

Men kona er fornøyd og da er det jo lettere å få tilslag for nye ideer på hifi fronten også.
    Ser den ;D

Det er sant, nok å henge fingrene i men alt må ikke gjøres og ordnes med de første mnd'ene prøver jeg å argumentere med.
    Hu er noe utålmodig, hun om det.
    Så lenge det drypper litt "goodwill" på far så skal man ikke klage ;)

En får ta ting litt etter lommebok og alvorlighets grad. Ikke planer om å flytte med det første :)

Bar, ikke så ille viktig men skal se om jeg får gjort noe med den saken før jul. Plass til en nede i hallen, ypperlig med en "lille en" før man beveger seg videre i rettning bunkersen :D
    Jaja, planer må en ha.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Så hjertens enig, tar litt sånn nå og da. Her i huset mangler den siste lille finish på det meste enda, har pussa opp det meste det siste året, men det er alltid noen små detaljer som blir igjen, men det blir ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Så hjertens enig, tar litt sånn nå og da. Her i huset mangler den siste lille finish på det meste enda, har pussa opp det meste det siste året, men det er alltid noen små detaljer som blir igjen, men det blir ;D
    Som en god venn sa engang;- " hva du enn gjør, aldri bli helt ferdig..."
    Mente vel på at man ble kastet på dør når alt var i boks ;)

Så lenge huset er tett, bad - kjøkken er fungerende så er det ikke noe som er bråhast med mener nå jeg.
    Hu har malt halve stua, 2 barnerom, trappe nedgangen og hallen nede, og vi har ikke bodd her lengre enn siden slutten på november. Nå er ikke jeg særlig til maler så nøyd meg med å snekre litt i bunkersen og rommet i garasjen. Huset går ikke noe sted, evighets maskin det her pusse opp - vedlikeholds styret så man kan like godt senke skuldrene litt og ta det litt pø om pø :)

Har foresten fått tillatelse til å bruke garasjerommet til gjesterom hvis det skulle dukke opp noen som ikke var kjørbar til hjemmoverturen 8) Blir 2 sovesofaer der ute bla.
    Snilt gjort av guttungen, tenker på oss "gamle" ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har du gjort en god jobb med oppdragelsen, æres den som æres bør ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tommelen opp for snekkerarbeidet, janr. :D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    yeay! jeg booker allerede nå plass til neste treff hos deg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    yeay! jeg booker allerede nå plass til neste treff hos deg.
    Avtale ;)
    Burde gå greit å stue inn noen "overnattingsgjester" der + ett par i kjeller'n. Blir bra detta serru :D

ps: blir ikke rør og horn der ute i første omgang 8)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    ps: blir ikke rør og horn der ute i første omgang 8)

/jan

ikke noe prob.
    vi drekker til vi stuper i kjellerbunkern, så bærer du oss ut når det er leggetid.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Du må sette inn et multi-purpose kjøleskap king size også, så vi alltid har kaldt øl og et sted å parkere smuglegodset etter "fläskåket" til Nordby FØR treffet. Kjøleskapet må også ha en fryseavd., isbiter til drinkene UNDER treffet og ispose til hodet ETTER. Kan ev. sponses av Alliansen 8) 8) 8) Foreslår at vi legger på medlemsavgiften med 10-12 sixpack's
    pr- medlem slik at verten også har leskende drikke til enhver tid under arbeidet med å restaurere etter treffene. Så kan du også smøre med brunt om vinter'n........
    Legg inn en Peachcanei også, til GAGO

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    I dag har man kost seg med
    og hammer. Ikke nødvendivis en god kombo men kom i mål ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Noe i den duren :)

Rommet er vel rundt 13kvm, passe gutterom.
    Anlegget på plass og spiller som f**
    Sofaer/bord/gitaramp/gitarer kommer vel på plass ila helgen. Ikke noe jeg tenker på, det får guttungen ordne sjøl.
    Legge opp litt strøm til uka, skjøteledninger er så.....midlertidig 8)
    Få noe mere på gulvet også.

Anlegget består i;-
    Sharp Optonica pl.spiller/NAD 3240PE amp/Faroudja dvd-cd spiller/Nakamichi DR-3 kass.spiller/Dali 104 ht's/SB og en lett blanding av WW/Blue Jeans kabler. Jo...ht kablene er 2.5kv pr kabel. Svinger greit ;)

Må legge til at takket være de gutta her;- BHO/Maskinisten/Ove W/Kise så hadde guttungen sitt anlegg bestått kun av ht's og amp.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Må jo være en drøm å være sønnen din, Jan! Håper han vet å sette pris på det. Klassisk krigssone ofte, garasjen, når guttejævel'n lager øvingsrom av den, og drar inn alt av suspekte kompiser. Her er det nærmest motsatt, og det er bra! Bedre de er hjemme og øver enn at de gjør alt det svineriet VI gjorde 8) 8) 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Må jo være en drøm å være sønnen din, Jan! Håper han vet å sette pris på det. Klassisk krigssone ofte, garasjen, når guttejævel'n lager øvingsrom av den, og drar inn alt av suspekte kompiser. Her er det nærmest motsatt, og det er bra! Bedre de er hjemme og øver enn at de gjør alt det svineriet VI gjorde 8) 8) 8)
    Takk for det sluket :)

Han er nok mere nøyd enn det han gir utrykk for, håper jeg ;)
    Guttungen har jo hjulpet til litt også, sånn ett sted mellom 5% og 10% tenker jeg 8) Ungdommen nå til dags... ;)

Men som du sier, man må jo prøve å gjøre sitt beste for at arvingene ikke skal holde på som du/jeg/vi gjorde i den alderen ;D
    Og når sant skal sies så er det absolutt håp for den karen, glad i musikk, spiller gitar så det står etter, ja i det hele tatt en likanes gutt.

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Du er flink Jan!

Inspirerende teråd, henta meg en Aass ;)

Mvh. RS

Proffen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    ;D
    En liten kuriositet....
    Ble det mange Aass? ;D
    Ser at det er stående panel på en vegg, mens naboveggen har liggende.... ;D ;D ;D

mvh
    PRoffen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    den dagen veggen(e) rives, står det en tomboks Aass bak hver eneste plank. :-X ::) ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes du har vært flink jeg Jan. ;D
    Ang. div panel.....man tager vel det en får billig nok i et slikt rom, og litt variasjon er vel bare fint.
    Håper guttungen vil trives, men det er sikkert ikke tema engang, da han sikkert er mer enn happy med å få dere andre på litt avstand. ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.239
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Tja... -av og til tenker jeg på slike saker med et salig glis om kjeften..!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe ikke værst at dere la merke til det :D

"ytterveggene/langveggene" er liggende panel, 125mm, utv og innv.
    Tak og "kortveggene" er 95mm stående, gjort med vilje selvsagt. Bryte opp litt vet dere ;)
    Og som BHO nevner, billigste sort panel/3 sort. (som jeg liker med tanke på liv i trevirket) og da tager man det de haver på trelasten.

Guttungen nøyd + mor nøyd = far veldig nøyd ;D
    Kan også leses som " far slipper (lettere) unna med at skrotet han drar inn i bunkersen "

ps: håper ikke mine etterfølgere finner så mange Aass burker som ELK hinter innpå her ;)

/jan"pilserogkoserseg"olsen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn