Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
/jan
Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
Nei jeg er klar over at det står bare lettvektsprodukter der. Men en dag er det nok med en fjær på toppen så kommer det rausende.JanR skrev:Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
/jan
Synsbedrag at racket ser ut som en U. Skylde på cam.rolfozzy skrev:Nei jeg er klar over at det står bare lettvektsprodukter der. Men en dag er det nok med en fjær på toppen så kommer det rausende.JanR skrev:Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
/jan
Synsbedrag. Ok.
God ide. Og skru ned stifttrykket litt. Kan hjelpe det også.JanR skrev:Synsbedrag at racket ser ut som en U. Skylde på cam.rolfozzy skrev:Nei jeg er klar over at det står bare lettvektsprodukter der. Men en dag er det nok med en fjær på toppen så kommer det rausende.JanR skrev:Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
/jan
Synsbedrag. Ok.
Liker lettvekts hardware![]()
Mulig jeg setter ned step up, den veier jo litt :
/jan
Racket puster lettet ut når stiftetrykket blir redusertrolfozzy skrev:God ide. Og skru ned stifttrykket litt. Kan hjelpe det også.JanR skrev:Synsbedrag at racket ser ut som en U. Skylde på cam.rolfozzy skrev:Nei jeg er klar over at det står bare lettvektsprodukter der. Men en dag er det nok med en fjær på toppen så kommer det rausende.JanR skrev:Ikke mye tung hifi her, synsbedrag.rolfozzy skrev:Ser ut som benken din kneler snart.
/jan
Synsbedrag. Ok.
Liker lettvekts hardware![]()
Mulig jeg setter ned step up, den veier jo litt :
/jan
;D ;D ;DJanR skrev:Det hjelper nok mye guttær, siden vinylsnurra henger på veggen.
Tog du an ?Lagga skrev:;D ;D ;DJanR skrev:Det hjelper nok mye guttær, siden vinylsnurra henger på veggen.
Her tulles det ikke med noe ffs.kise skrev:physisk stifttrykk på racket er ikke å tulle med
Den svarte er vel den som er mest varm påstås det, føles sånn her ogsåsamlanes skrev:Hei Jan.
Veit du om hvilken mullard ecc33 som er varmest i lyden?Ser det finst både svart og brun utg.
Mvh.
Ikke hørt det røret her hjemme men innbiller meg at ecc33 er varmere uten at jeg kan si det 100% sikkert.samlanes skrev:Har forøvrig brukt 2stk rca 5692 i effektforst i ca 50t,ikkje den varmen som eg håpte på enda.
Håper de blir bedre etter mere timer.
Mvh.
Vel, beveger meg muligens på farlig grunn her men....samlanes skrev:Er det ecc32 eller 33 som er nermest 6sn7?
Mvh.
Desverre så koster de men for meg er de verdt hvert eneste øresamlanes skrev:Tusen takk for svar Jan.
Må nok kjøpe inn ecc33 tenker eg.Ganske dyre,1250kr pr stk av motron,samme som rca 5692.
Bruker 2stk i hver monoblokk.Leite litt på nettet etter bedre priser.
Mvh.
http://www.r-type.org/exhib/aaa0446.htm <--5692samlanes skrev:Hørest bra ut med 80talls ræl innimellom.
Kan du finne link til rca 5692 røret også,med måledata ,det hadde vert flott.
Mvh.
Ligeså OOve W skrev:Takk for en hyggelig dag Jan,det var god lyd kaffe og hjemmebakst ;D
O
Var det nå jeg skulle si "hva var det jeg sa" ;Dsamlanes skrev:Takk for linkene Jan.
Angrer nå at eg ikkje kjøpte mullard ecc33,da det hørest ut som rca 5692 ikkje passer optimalt i min amp.
Ge funker bedre rett og slett.
Mvh.
Den kommer opp i morgenJanR skrev:Ligeså OOve W skrev:Takk for en hyggelig dag Jan,det var god lyd kaffe og hjemmebakst ;D
O
Var heldig med hjemmebaksten, kom rett fra ovnen
Bra timing
Du må gjerne skrike ut når du får huket opp S300, ille nysgjerrig på hva LaScala sier til den.
/jan
MorroOve W skrev:Den kommer opp i morgenJanR skrev:Ligeså OOve W skrev:Takk for en hyggelig dag Jan,det var god lyd kaffe og hjemmebakst ;D
O
Bra timing
Du må gjerne skrike ut når du får huket opp S300, ille nysgjerrig på hva LaScala sier til den.
/jan
O
Ja det var en interressant opplevelse. Har jo hatt Audion her ei stund, og hatt tid til å bli kjent med den. Likte den jo godt og hadde vel nesten bestemt meg for at det var noe å ha før jeg i de hele tatt koblet den opp her hjemme.JanR skrev:Takk for det S.Aa
Bunkersen er 90% ferdig men fullt brukbar
Joda det har blitt noen forandringer etter flyttingen. Nytt rom på godt og vondt.
Som vi snakket litt om, kanskje enklere å trikse litt med hønna (filter/interkabling osv) enn å bruke 10-15k på rom duppeditter (akustiske tiltak)
Og ja , du har nok rett ang større-åpnere og ikke minst luftigere lydbilde. Ble ikke dårligere etter filter bytte imo.
Fordeler og bakdeler med nytt rom, gjelder bare å gjøre det beste ut av det og finne relativt enkle løsninger på "problemene"
Var foresten artig at du tok med Tandbergen, den var slettes ikke gal som riaa. Noe mere frampå i toppen og ikke fullt så "spretten" som Audion (her hos meg)
Får en til å tenke litt
Nå har du jo prøvd Audion riaa hos deg og der fungerte Tandberg'en best i dine ører, ingen mal gamle ørn
/jan
Du hører det du hørerrørlig skrev:TR1000, i mitt oppsett, var tørrere/ punchiere og muligens mer detaljert i bassen. I sammenligning,satt på spissen, virket Audion "ullnere". Merket ikke så store forskjeller i toppen her, men litt samme tendens.Hadde dog vært interresant og prøvd litt flere rør.
Neida, låt ikke illerørlig skrev:Hos deg var jo Tandbergen helt klart "blodfattig" i sammenligning, selv om det slett ikke låt ille etter min oppfatning.
Det tror jeg også. Vel ikke bare tror, ganske sikker pårørlig skrev:Så mulig det er noe i det der med matching. ???
Du brukte vel Raytheon i tube box'en også, med stort hell ?rolfozzy skrev:Men som sagt,Raytheon er favoritten.![]()
Vet ikke om jeg vil kalle det "med stort hell" når jeg knuste det ene under bytteprosessen? ;DJanR skrev:Du brukte vel Raytheon i tube box'en også, med stort hell ?rolfozzy skrev:Men som sagt,Raytheon er favoritten.![]()
Hvis jeg ikke husker feil så kostet de vel heller ikke skjorta ?
/jan
Og jeg som ikke hadde tenkt å nevne det med tangarolfozzy skrev:Vet ikke om jeg vil kalle det "med stort hell" når jeg knuste det ene under bytteprosessen? ;DJanR skrev:Du brukte vel Raytheon i tube box'en også, med stort hell ?rolfozzy skrev:Men som sagt,Raytheon er favoritten.![]()
/jan
Men det er bra RIAArør etter min ringe erfaring.
Kosta 7-800,- for et par.
Kjøpte de herfra.
http://thetubestore.com/
Hadde ikke tenkt og nevne det med tanga jeg heller. ;DJanR skrev:Og jeg som ikke hadde tenkt å nevne det med tangarolfozzy skrev:Vet ikke om jeg vil kalle det "med stort hell" når jeg knuste det ene under bytteprosessen? ;DJanR skrev:Du brukte vel Raytheon i tube box'en også, med stort hell ?rolfozzy skrev:Men som sagt,Raytheon er favoritten.![]()
/jan
Kjøpte de herfra.
Legge de rørene på "sjekkes ut nærmere" listen
http://thetubestore.com/raytheon6922.html
/jan
Ops... ;D ;Drolfozzy skrev:Hadde ikke tenkt og nevne det med tanga jeg heller. ;DJanR skrev:Og jeg som ikke hadde tenkt å nevne det med tangarolfozzy skrev:Vet ikke om jeg vil kalle det "med stort hell" når jeg knuste det ene under bytteprosessen? ;DJanR skrev:Du brukte vel Raytheon i tube box'en også, med stort hell ?rolfozzy skrev:Men som sagt,Raytheon er favoritten.![]()
/jan
Kjøpte de herfra.
Legge de rørene på "sjekkes ut nærmere" listen
http://thetubestore.com/raytheon6922.html
/jan
Hmmm, spesielt undertøy til bruk ved rørbytte altså, dere er rare dere.....JanR skrev:Ops... ;D ;Drolfozzy skrev:Hadde ikke tenkt og nevne det med tanga jeg heller ;DJanR skrev:Og jeg som ikke hadde tenkt å nevne det med tanga![]()
;D ;D ;DLagga skrev:Hmmm, spesielt undertøy til bruk ved rørbytte altså, dere er rare dere.....JanR skrev:Ops... ;D ;Drolfozzy skrev:Hadde ikke tenkt og nevne det med tanga jeg heller ;DJanR skrev:Og jeg som ikke hadde tenkt å nevne det med tanga![]()
;D
Morten
Heheh dem sier såLagga skrev:Spennende!
Slåggi skal være safe, har jeg hørt. (tommel i været smiley)
8)
Morten
Hvem morgen sa du ???Ove W skrev:Den kommer opp i morgenJanR skrev:Ligeså OOve W skrev:Takk for en hyggelig dag Jan,det var god lyd kaffe og hjemmebakst ;D
O
Bra timing
/jan
O
Da er S 300 oppe og går,det låt slett ikke galt dette ;DJanR skrev:MorroOve W skrev:Den kommer opp i morgenJanR skrev:Ligeså OOve W skrev:Takk for en hyggelig dag Jan,det var god lyd kaffe og hjemmebakst ;D
O
Bra timing
/jan
O![]()
Bare husk å skru av dekselet, varmt nedi der vettu.
Når jeg tenker meg om, det sitter faktisk brukelig rør i den også. Mullard ECL86
/jan