Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Bare og kjøre på med tips her !!! Det er jo det som er stas, og finne ny musikk, og ikke bare dvele ved dem gamle slagerne !!! :rolleyes: (Sic) (note to myself)

    @Karmana frykter at jeg bare skal ende opp, med gamle svisker... :ROFLMAO:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Bare og kjøre på med tips her !!! Det er jo det som er stas, og finne ny musikk, og ikke bare dvele ved dem gamle slagerne !!! :rolleyes: (Sic) (note to myself)

    @Karmana frykter at jeg bare skal ende opp, med gamle svisker... :ROFLMAO:
    Karmis ER en gammel sviske !!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Et prosjekt som har pågått under en viss T I D...... (TTT) :rolleyes:

    Men med ferdigstillelse idag, siste tilpasninger og grovpuss.. ville ha et litt røft uttrykk på det...
    Kommer nok til og bli mest brukt ute selvfølgelig !!
    Selv beis ble komponert på kjøkkenbenken !!!

    IMG-20210430-WA0009.jpeg
    IMG-20210430-WA0004.jpeg
    20210430_123838.jpg
    20210430_123918.jpg



    IMG-20210430-WA0012.jpeg


    Mahogny !!! Og beste kvalitets Olje og Espresso !!!!! :cool:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    HFS


    I krig og fred

    (Det burde vært et bilde av en skyttergrav her)​



    Først og fremst så er dette noen tanker om hvorfor og hva som skjer her...
    Gammlisene versus de som har rett, man skal respektere at det er endel her inne som er eldre, og har vært med i gamet en stund, HVIS de kan respektere at det finnes en annen vei enn dem sin !!!!! Jeg har i år 30 års jubileum (Send Sigarer og ikke blomster til hjemmet!!!!) i det vi holder på med, og har gjort opp noen tanker om hvor jeg gikk feil hen… mer om det siden om det ikke ryker bort fra Montecristoen…
    Jeg forstår at man blir litt oppgitt over alt som man må oppdatere seg på og evnt lære seg, når det man har gjort i alle år har funka (etter prøv og feile metoden) - iiiiiik….
    Man må lære seg hva en DSP er, og man må lære seg og måle (må man ? - Ja!)
    Jeg leser ting her inne som jeg ikke forstår en dritt av… og jeg er heller ikke så veldig interessert i og lære hvordan man skal bygge en forsterker som har så liten forvrengning at selv ikke flaggermusene hører dens støy… iiiiiiiiik
    Men jeg gledes virkelig over dem som elsker og gå i dybden på slikt, der dem utrettelig deler av sin kunnskap (gang på gang opphøyd i N). Men det er ting som jeg vil lære litt av, og det er mange som har lært meg mye, og som jeg gjerne spør igjen… for dem forstår at jeg ikke forstår… hehe..
    Det hjelper ikke og ha 50 års erfaring med og bygge høyttalerkabinetter, om man har gjort det feil i alle år.. og det hjelper ikke og ha en referanse, om referansen faktisk ikke holder mål!!!!! Alder er ikke alt her inne.. mange tror det. Selv om det er noen her inne som ikke tror at verden har gått videre etter James B og Paul W….. Ingen av merkene er feil og høre på sånn sett, men det skjer ting for dem som drives av det som skjer i dag og det som forhåpentligvis er fremtiden… Aktive høyttalere inklusiv DSP er og blir fremtiden.
    At det blir mindre og mindre høyttalere er en konsekvens av hvordan vi velger og bo og ha det..(les hvilket kjærringhælvete dere velger) :p Wifys Anti Fornøyelse…. :p

    Så var det disse som roper på #mora si hele tia som velger og gå i den ene skyttergrava, for og skyte på de som har rett… Og det er jo helt innlysende at de tar feil på minst et punkt, som irriterer meg ganske mye….. de MÅ på liv og død forsvare sine egne private valg….
    Og med en gang dem gjør det er jo hele diskusjonen ødelagt!! Hvorfor må man på liv og død piske den hesten evnt stråmannen i evighet ? Greit og si at det og det er rett for meg, men hver så snill og ikke spy det utover hele HFS hele tia.. jeg er så drittlei det….
    Det er så forutsigbart på hvem som kommer til og si hva, og hva som skjer… “kjenner” vi hverandre for godt ?
    Ære være dem som diskuterer med fakta og kan vise til referanser som holder mål! (Hvite papirer) Leser jeg alt det ? Nei jeg gjør ikke det, men jeg leser i det minste hva dem skriver..
    Klarer tilogmed lese mellom linjene !!
    Hvorfor repetere en ting i evighet ? Tror dere så dårlig om resten av HFS at dem ikke husker hva dere sier absolutt hele tia ?? Jiiiiiizzezz….. Regelverket sier faktisk noe om gjentagelser og propaganda, på tide og røske litt i den…
    Så hvor gikk jeg feil ?? Jeg gikk vel feil allerede med det første jeg gjorde !!! :D
    Kjøpte Rega Ela, andre versjon av den første (når den kom i utgangspunktet)
    Og det er en, av et par høyttalere som jeg angret på at jeg solgte… Jeg burde da ha kommet inn på BLH og ikke minst DIY… men så gikk det ikke.. det gikk i det tradisjonelle sporet, prøv og feile metoden, mer med hjerte enn hjernen… og det gikk nedover jevnt.. som kulminerte i feite monoblokker og en såkalt hughend haifai høyttaler…. før jeg fikk snerten av horn og effektive saker.. resten er historie der og. Men jeg tar egne valg, som definitivt ikke passer for andre enn meg og jeg trenger ikke å stå til rette for noen her inne med de valgene jeg har gjort.

    Bringer disse ordene dem som er i skyttergravene nærmere hverandre ? Definitivt ikke!!
    Og det er heller ikke meningen, kanskje mer en forklaring på hvorfor jeg resignerer her på HFS.. i det minste en kunstpause.
    Noen griner over hvorfor det ikke går an og spre glede med det vi driver med.. Det vi driver med gir alle glede !!!! Problemet oppstår når man griper fast i tastaturet og snakker/taster på et annet språk enn resten… og proklamerer at enns egen døde hest er mer livat enn dems andre døde hester.. for det er alltid et men og en dårlig skjult hensikt hos ganske mange, derfor jeg mer eller mindre bare deler litt om hva musikk som opptar meg der og da, og helst om jeg kan vise til nye ting som dukker opp.
    ((( TOOLs vinyl vil komme en eller annen gang!! Tilogmed gjort på eget utstyr!!)))
    Den hesten er ikke død, selvom det faaan i meg ser sånn ut….



    JEG HAR RETT!!!

    (Det burde vært et bilde av den andre sia av skyttergrava her)

    Dette er ingen diskusjon, og blir mest sannsynlig ikke besvart ifra min side.



    /JR
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    En omfattende og åpenbart gjennomtenkt betraktning med åpenbare sannheter...

    Mvh
    Krenket Gammlis 🤭🤭
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med de 50 første, Deng! :giggle:

    Ditt nærvær på sentralen gikk sterkt ned da du nærmet deg jubileet. Du er sterkt savnet, og jeg håper du kan hive rullatoren og komme deg tilbake på nett ASAP!

    Ha en god feiring - bare å ta den helt ut, det er så å si helg allerede!🥃
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    50 år?! Jaja jeg gratulerer så meget. Men hvor er du?
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Grattis med dagen gamle ørn!!! :D
    Skal tru hva som er i glasset..??

    1630948391339.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn