Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.092
    Antall liker
    6.575
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    I de fleste kt88 konstruksjoner jeg har hørt er det jo baller og punch. Litt på bekostning av finesse, men fy fader så morro da.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kan ikke si meg mere enig. Ølmagaene har alltid gitt meg musikalsk glede, uansett amp.
    Men det her gjør ting enda bedre. Fart og moro, samt at det låter knall på omtrent all musikk.
    Vinyl og og god rør-lyd er ikke feil.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.970
    Antall liker
    13.361
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    RCA blokkene ble overtatt av Paulsen....tror han er fornøyd...
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kryss av for ditt valg:



    A _____ Digital + Digital + Apekister



    B _____ Rør + Vinyl + Horn


    ;)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    En liten dæsj digital vil jeg ikke være foruten, men RHV er selve nerven
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Deling i den digitale verden skal enn ikke se bort ifra.... Er mye bra der etterhvert.


    Edit... og enn skal ikke se bort ifra "Digitale" forsterkere etterhvert heller...

    Kjekt og ikke måtte kjøpe airconditioner pga Kl A forsterkere ....
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Et problem som begrenser seg til en håndfull dager her i Norge. Ellers syntes jeg klasse A og rør har fungert som en kjærkommen varmekilde for både sjel og stue
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er en gubbe her som har pratet og lagt ut noen videoer her om et orkester ved navn YES.
    Så da bør jeg vel bukke dypt og skrape i lakken hans for godt tips :cool:

    Da er 12 stk CDplater på vei i postkassen ... og det til den nette sum av 349 norske kr

    Bestillte for en halvtime siden, og dem er alt på vei .... PlateKompaniet gjør ihvertfall noe rett.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det like før balleheng på deg.
    Mangler en kategori, ikke alle som er så vintage/retro/hipster at de må ha vinyl

    :D

    Haavard

    Kryss av for ditt valg:



    A _____ Digital + Digital + Apekister



    B _____ Rør + Vinyl + Horn


    ;)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Bring it on :cool:


    Det kunne vært mange kategorier, men hva gjør man ikke for og sette frontene opp mot hverandre?? :rolleyes:



    En må sette opp det enn passer en selv og sine preferanser, og oxo med hvor mye en vil guttse.....
    Føler vel selv at jeg har trådd oppi et par sko som er litt for store... men.. det blir jo ikke no gøy og kjøre safe...
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    La oss sette frontene opp mot hverandre, vi starter en kabeldebatt.
    Da er vi snille i disse førjulstider og sørger for at folk har noe å gjøre i jula. :D
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kabeldiskusjoner er tregt........

    Det er ingen forskjeller på Pick Up`s... stift er stift... det er mer hvordan konstruksjonen og helheten på vinylriggen ellers som har noe og si.....
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Noen gamle metalkarer som husker denne konserten gikk på Nrk sent en lørdagskveld for over et kvart århundre siden?
    Det var store greier det.

    https://m.youtube.com/watch?v=rT61oVBpNyA
    Husker utmerket godt at vi gutta satt benket rundt TV'en, med cola og pottitgull - i ekte "Rockpalast" stil. Ahh.... tider!! Rockpalast i 1978 bl.a., med Mother's Finest som et av de store høydepunktene den gang.

    Rockpalast - Wikipedia, the free encyclopedia
    Jepp, husker Mother's Finest fra dengangen. Jeg pleide og sovne underveis husker jeg, til mine søskenbarns store fornøyelse. :(
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se at det blir spillt musikk med tyngde på gode anlegg her inne :) Selv har jeg som mål at metall og rock må låte med fedme og skikkelig rytme i anlegget, eller så kan det være det samme! Dette kombinert med andre hifi-kvaliteter, så er man langt på vei..

    Må jo bare få skyte inn at vi har vært på norgesturnè med Solstafir for noen år siden, når dere først er inne på bandet. Et sugerende og tungt band, som man blir hekta på! Trivelige "cowboyer" ;)

    Tenkte dette var noe som kunne falle i smak hos deg. Snurrer seg god og varm på Nærsnes om dagen
    Skal sjekke på Spøttifyy snart... nå er det KHOLD som snurrer.. og det er SJELDENT feil.

    Vis vedlegget 291900

    Go hælj alle sammen
    Metall fingers thrue the air !!
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kult og høre montesi, og jeg vil si at min nagaokas har fått i seg endel metall, dog så spiller jeg ikke såå høyt. Men det blir nok enda et hakk opp når proskjekt 2015 lander.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    JO ........ det blir nok til at jeg holder meg til 88 røra, kvaddene blir ikke her evig, i ogmed at jeg trenger et nytt sett med amps......
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    De kvaddene så fine at de burde stå på stas i stua
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er en gubbe her som har pratet og lagt ut noen videoer her om et orkester ved navn YES.
    Så da bør jeg vel bukke dypt og skrape i lakken hans for godt tips :cool:

    Da er 12 stk CDplater på vei i postkassen ... og det til den nette sum av 349 norske kr

    Bestillte for en halvtime siden, og dem er alt på vei .... PlateKompaniet gjør ihvertfall noe rett.
    Glemte og si det..... fikk pakka i posten for en drøy time siden... og hører på Yeeeeeeeeeeeeees nå.

    :rolleyes:
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Takk for at jeg fikk en fin start på søndagen !!! ;)
    Blir ikke bedre enn og få en god porsjon med dobbeltrommer såpass tidlig :cool:
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er jo ikke så mange som leser dette.. så infoen blir jo begrenset...
    Det er nok muligens noen jeg burde ha svart på i en eller annen tråd, kanskje tilogmed forsvant noen av mine tynne utsagn :rolleyes:
    Men det er slik at jeg ikke får mailvarsling på abbonerte tråder herifra HFS for tiden.....
    Siate var 12/12
    MEN om det er noen som er "eksperter på Gmail" så må dem gjerne ta kontakt for en dobbelt sjekk av mine innstillinger.
    Nå er det slik at jeg har brukt Gmail i 6-7 år - så vet jo sånn nogenlunde hvordan det fungerer.
    Dog så kan jeg ha oversett noe......


    /JR
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Det er jo ikke så mange som leser dette.. så infoen blir jo begrenset...
    Det er nok muligens noen jeg burde ha svart på i en eller annen tråd, kanskje tilogmed forsvant noen av mine tynne utsagn :rolleyes:
    Men det er slik at jeg ikke får mailvarsling på abbonerte tråder herifra HFS for tiden.....
    Siate var 12/12
    MEN om det er noen som er "eksperter på Gmail" så må dem gjerne ta kontakt for en dobbelt sjekk av mine innstillinger.
    Nå er det slik at jeg har brukt Gmail i 6-7 år - så vet jo sånn nogenlunde hvordan det fungerer.
    Dog så kan jeg ha oversett noe......


    /JR
    Jag tittade på mina inställningar och såg att jag inte hade varsling påslagen,
    har bestämt för mig att jag haft det förut.

    Jag markerade varsling på samtliga sedan klicka på 'Valgte trådar',
    Uppdatera varslingsmetod och sedan klicka på 'Gå' för att få det att
    sparas. Om det fungerar återstår att se.

    Skriver på smartass-telefonen ifall det framstår som svammel :))

    //Janne
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Jaggu faaan ....... :mad:

    Har ikke vært og endret på det i det hele tatt siden jeg åpnet profil her igjen... og ihvertfall ikke 12/12 :mad:

    Gjort som fortalt nå.. så får vi se utover dagen...

    Takk for tips J ;)


    Edit: har jo varslet Høvdingen om det her .. og han hadde muligens en annen forklaring på hva problemet var.

    Time vill sjhåvv
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Btw hvem er smartass?? Du eller telefonen ...... :rolleyes:


    Venter du enda på italieneren ?? :cool:
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Jaggu faaan ....... :mad:

    Har ikke vært og endret på det i det hele tatt siden jeg åpnet profil her igjen... og ihvertfall ikke 12/12 :mad:

    Gjort som fortalt nå.. så får vi se utover dagen...

    Takk for tips J ;)


    Edit: har jo varslet Høvdingen om det her .. og han hadde muligens en annen forklaring på hva problemet var.

    Time vill sjhåvv
    En hövding på att Hövdingen har rätt ;)

    Fick inget mail nu heller...
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Ja... vi får se hva som skjer.... Mailvarslingen er ihvertfall kjekt og ha.

    På tide vi får et skikkelig innblikk i hva denne svensken har og by på i audiofilt hardware da??

    Vi vil se BILDER, for dette blir det nok moro og se mer av :cool:
    Og jeg regner med masse gode musikktips og!!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.977
    Antall liker
    14.259
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Trenger du mailvarsling?
    Tenker at du, som jeg, er innom her daglig eller nesten i alle fall?
    Da funker det passe gull å trykke på denne knappen så får du opp de trådene med abo på som har nye innlegg.

    Skjermbilde.JPG
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Joda... har vært der, og nå sett over.
    oppdatert - det som jeg fikk tips om.

    Men som sagt så ser Høvdingen på det her, om det er feil på HFS sine settinger - eller at det er nettleverandøren til HFS

    Altså, så har jeg hatt varsling hele tia.. men ble plutselig borte............
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Ja... vi får se hva som skjer.... Mailvarslingen er ihvertfall kjekt og ha.

    På tide vi får et skikkelig innblikk i hva denne svensken har og by på i audiofilt hardware da??

    Vi vil se BILDER, for dette blir det nok moro og se mer av :cool:
    Og jeg regner med masse gode musikktips og!!
    A small teaser...just for you :)

    Casta-Model-B.jpg


    Dessa är på väg in och självklart mer info i egen tråd när jultomten har varit här ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Godt og se at folk guttser litt og ikke bare går for JBL og Klipsch !!
    For en del år siden så skulle noen jeg kjenner ha seg ny bruktbil, og bestemte seg for å prøve noe annet enn Toyota og VW som "alle andre hadde". Vi kan si at vedkommende gutset litt, og endte opp med en Rover 75 ellerhvadennåhet. Bilen var god å kjøre, men etter en liten stund begynte det å dukke opp feil i det elektriske anlegget som verkstedet aldri klarte å finne ut av hva var, selv etter gjentatte forsøk. Til slutt måtte man bare gi opp, og bilen ble solgt.

    Den neste bilen ble en Toyota, som har fungert upåklagelig i rundt åtte år eller noe sånt hittil.

    Om det er en dårlig skjult moral her? Veitafaen jeg, men det er ofte en grunn til at "folk flest" går for noe som er velprøvd og trygt. Det er som regel billigst i lengden, selv om man kan hende går glipp av noe helt spesiellt innimellom. :)


    Mvh. defensiv Klipsch-eier.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Jeg sa da ikke at noe burde kjøpe noe ifra kølaholmen :rolleyes:

    Men ja, jeg skjønner hva du sier, men det blir gørr kjedelig om alle skal kjøre Toyota.
    Det kan bli særs bra om en trør litt utenfor allfarvei noen ganger.
    Det kan vel være sånn at ofte mindre aktører - NOEN ganger kan være litt særere, pga egne prioriteringer.
    Men det kan ofte slå positivt ut og, da dem ofte henvender seg til folk som " vet hva dem vil ha".

    Uansett, skal du få det som du vil - er ofte DIY veien. Eller DBO.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    ^Ikke uenig i det, bortsett fra at Toyota definitivt ikke trenger å være kjedelig hvis man velger rett modell (noe som ikke var tilfelle i eksempelet mitt, men dog). Hadde bare behov for å forsvare valget mitt sist jeg kjøpte høyttalere. :rolleyes:

    Forøvrig så liker jeg kølholmen som du kaller det godt, og kunne godt tenkt meg å teste noen av de dyrere modellene fra Tannoy med 15" og brunt treverk en gang hvis jeg ikke skal DIY'e. De hadde stått så godt til sixpence'n min.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn