Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Nå skjønner jeg hvor Oakley tok inspirasjon til sine briller fra
    oakley_over_the_top.jpg
    oakley_over_the_top_2.jpg
    oakley_over_the_top_4.jpg
    oakley_over_the_top_3.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Dagens tips... Har du en gaystation 3 som nekter å lese av bluray disc'er, så er reperasjonsprosedyren som følger: dra ut å kjøp en rense cd for bluray etter du har sett video av hvor mye som må demonteres hvis du skal rense gaystation selv. Finn så ut at rense cd'en ikke gjør en dritt med forskjell, og lettere irritert demonter hele gaystation og rens den manuelt. Skru den sammen og konkluder med at det heller ikke fungerte. Tell til 10. Les rundt på nettet at folk har bygd opp igjen filsystemet via en service meny du kan få tilgang til. Gjør det. Konkluder med at det heller ikke fungerer og bli sånn passe sur fordi akkurat nå - når gaystation 4 er på vei - så passer jævelig det dårlig å legge noe mer penger i gaystation 3. Løft gaystation 20cm over bordet, slipp, slå den 2-3 ganger i topplokket mens du sier de magiske ordene "helvetes forbanna sony driiiit!!!"

    Finn så ut at gaystation fungerer 100% igjen, og vær VELDIG overrasket. Og pek ut at du ikke tar ansvar for eventuelle skader hvis noen følger samme prosedyre :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Har du tukla med den?

    Dagens tips... Har du en gaystation 3 som nekter å lese av bluray disc'er, så er reperasjonsprosedyren som følger: dra ut å kjøp en rense cd for bluray etter du har sett video av hvor mye som må demonteres hvis du skal rense gaystation selv. Finn så ut at rense cd'en ikke gjør en dritt med forskjell, og lettere irritert demonter hele gaystation og rens den manuelt. Skru den sammen og konkluder med at det heller ikke fungerte. Tell til 10. Les rundt på nettet at folk har bygd opp igjen filsystemet via en service meny du kan få tilgang til. Gjør det. Konkluder med at det heller ikke fungerer og bli sånn passe sur fordi akkurat nå - når gaystation 4 er på vei - så passer jævelig det dårlig å legge noe mer penger i gaystation 3. Løft gaystation 20cm over bordet, slipp, slå den 2-3 ganger i topplokket mens du sier de magiske ordene "helvetes forbanna sony driiiit!!!"

    Finn så ut at gaystation fungerer 100% igjen, og vær VELDIG overrasket. Og pek ut at du ikke tar ansvar for eventuelle skader hvis noen følger samme prosedyre :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Noen er flinkere enn meg til å reparere ps3..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahaha, crazy Americans! :D Du så den med han duden som latterliggjorde dattra si etter at hun hadde postet negativiteter om foreldrene sine på facebook, og så skjøt han istykker laptopen hennes? :D

     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Faen! Jeg har vært/er en snill rolig trygg far...MEN, jeg skal for sikkerhets skyld linke til denne:)

    Takk!


    Som min far sa: IKKE lær far din å pul!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hehehe, jeg har kikket litt på dette de siste dagene og kommet frem til at det blir PS4 på meg. Da skal jeg kjøpe inn alle Ratchet and Clank spillene og Little Big Planet :D

    Bare jeg får solgt unna noe utstyr her på sentralen også, så blir det 3 x 27" fra Dell, mmmmm!!!!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    I motsettning til alle de prinsippløse horene som nå plutselig skal ha seg xbox i stedet for ps4 fordi MS har innsett at de taper penger på å drite på brukerene sine, så er jeg fortsatt fast bestemt på ps4. MS viste hvor lite de bryr seg om brukerene når de annonserte failbox one, og de som tror at snu-operasjonen de gjør nå har noe som helst med å "bry seg om brukerene" er hjernedøde. Firma som MS burde gått rasende konkurs som ett skinnende eksempel for hva man IKKE skal gjøre.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Battlefield 4 eller cock of doodie...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dette er ikke jalla, men off topic. 4G på mobilen › Chess

    Chess åpner for 4G på mobilen. Med fastpris på tale, data etc, så vil det jo bli mulig å ha ett mobilabb med tvillingsim, bruke det ekstra simkortet i en eller annen enhet som lar deg dele nettet, og så evt. sette opp en god retningsbestemt antenne på huset som sikrer stabilt, godt signal. Det blir nok noe laggy ift. fiber, men likevel sjukt hurtig. Blir sjukt når kvotene på datatrafikk over mobilnettet forsvinner. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Så på mobilt bredbånd abonnementene til chess, men jeg skjønner ikke helt prisene der... 599kr pr mnd for ett abonnement med 100gb, som spretter opp til 699kr pr mnd hvis du skal ha med modem, og så står det INGEN BINDINGSTID men samtidig "*min. totalpris 9075kr" Øøøøøh.....HÆ?? Det er ingen bindingstid, så jeg kan si opp når jeg vil, og det koster bare 699kr pr mnd, men minste totalpris er 9075kr? Hvordan går det regnestykket opp i opp?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg tror det totalprisgreiene er noe de må gjøre pga reguleringer fra Post- og teletilsynet. Det er for å gjøre sammenlikningsgrunnlaget enklere mot andre selskaper som krever binding i ett år. Da ser du prisen for tilsvarende tjeneste, men uten bindingstid, hos Chess kontra annen leverandør for ett år.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Aaaaah. Jaja, da er det bare å vente på at de hever den 100gb grensa til 2-300gb så kan det være aktuelt :) Satt og lurte litt "kan 100gb være nok?" så kom jeg på at bare 1 nedlastning denne månden - The last of us fra playstation store - var på 24gb. 100gb holder bare ikke :/
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    :)

    Jepp, det er de grensene der som setter sperre på å bruke 4G i hjemmet foreløpig imo. Telenor prøvde å cappe ADSL på begynnelsen av 2000-tallet, men de måtte gi opp da de andre operatørene ikke fulgte etter. De håpet at de andre skulle følge etter dem, siden de var størst, og at bransjen som helhet skulle opprettholde profitabiliteten over tid ved å fokusere på trafikkvoter. Det var vel litt av mindsettet etter å ha levd av tellerskritt i flere tiår. Dette skjedde heldigvis ikke, og etterhvert måtte Telenor kaste inn håndkledet og vi ser resultatet i dag: Fastlinjer som stadig oppgraderes for å holde på kundene, og relativt billigere hastighet pr. kr. med fri bruk.

    Det samme er iferd med å skje innen mobilmarkedet. Ringeminutter gis i ubegrenset mengde for småpenger, og bransjen håper at datatrafikken skal være den fremtidige melkekuen, men det skal bare en operatør til for at kvotene forkastes etter at 4G er bredt adoptert, så må de andre følge på. Det avhenger av at kapasiteten i nettet er god nok, noe den tidsnok vil bli. Regner med at det er fri bruk på 4G om 3-4 år. :D

    Jeg tror problemet kan bli latency, noe som ikke er spess fett mtp gaming.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er ikke dette et vakkert syn, så vet ikke jeg. :D Helt rått!


    Litt evolusjon fra Henry Ford sin produksjonslinje, haha.

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Det samme er iferd med å skje innen mobilmarkedet. Ringeminutter gis i ubegrenset mengde for småpenger, og bransjen håper at datatrafikken skal være den fremtidige melkekuen, men det skal bare en operatør til for at kvotene forkastes etter at 4G er bredt adoptert, så må de andre følge på. Det avhenger av at kapasiteten i nettet er god nok, noe den tidsnok vil bli. Regner med at det er fri bruk på 4G om 3-4 år. :D

    Jeg tror problemet kan bli latency, noe som ikke er spess fett mtp gaming.
    Som en som er gammel nok til å huske grå telefoner med sånn rar skive du må dra rundt for å ringe så syns jeg overgangen til det å kunne betale 200kr mnd for å sende så mange sms/mms du vil, og ubegrenset ringetid, ble alt for lite markert. Stort sett det eneste vi merket av det var netcom som var noen sugere av penis med de dustete "nå er det gratis å ringe" reklamene sine (microsoft-wanna-be-douchebags). Det var jo noe stort som hendte der, men det blåste liksom bare forbi som om de bare hadde justert prisene med noen øre.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Er ikke dette et vakkert syn, så vet ikke jeg. :D Helt rått!


    Litt evolusjon fra Henry Ford sin produksjonslinje, haha.

    Roboter i aksjon er et kult skue, meget jevn kvalitet på utført arbeid alle ukedager og klokke slett.

    Men med en arbeidsledighet på over 26 millioner mennesker i Europa for tiden var det nokk flere som kunne trengt den sveisejobben slik at de slipper å gå fra hus å hjem.

    Flere bil produsenter har nå flyttet produksjonen til Asia siden det er det nye markedet, og ryktene sier at bilene skal være produsert der for å få lov til å selges, men det er vell spesielt for Kina.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Porsche 911 - tirm for smile musklene og masasje for trommehinnene.

    Var nettopp ute og trimma smilemusklene og masserte trommehinnene, med en lufte tur i en kamerats nyanskaffede Porsche 911 veteran bil.:cool:

    For å bruke et Stavangers kraft utrykk, HEKKAN det var morsomt, rå maskin symfoni i skjønn forening.:D


    Klenodiet. litt ustødig hånd pga ekstase feeling.
    Bilde0124.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dette minner meg om den gangen jeg diskuterte politikk med en her på forumet.

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    530
    Torget vurderinger
    9
    Ooooh, det siste trikset her MÅ jeg lære meg;)

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    CDWMcInSpots, har merket meg at du har litt statistikkdilla jf. tråden for hodetelefonkategorien, samt at du har nevnt normalfordelingen i forbifarten nå og da. Kan selv røpe at jeg er en statistikkelskende person. Har lekt en god del med STATA (gjennom 1-årig studentlisens) og ANOVA i Excel, men open source programmet R virker også villt lovende. Det kan hente ut data fra relasjonsdatabaser via SQL o.l. Har lyst til å sette meg skikkelig inn i enten STATA eller R (hvis ikke det finnes andre overlegne applikasjoner), og lurer på om du har vært borte i begge og kan si noe om hva du liker best (og kanskje hvorfor)?

    Skal primært bruke det til hypotesetesting, grafiske representasjoner for visualisering av distribusjon m.v. og regresjonsanalyser.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dette er kjent for folk som liker statistikk.

    Korrelasjon er ikke lik kausalitet, og statistikk er ofte basert på utvalgsundersøkelser der man estimerer egenskaper ved hele populasjonen basert på utvalget, og drar inferens om populasjonen man undersøker. Slike estimater er (selvsagt) forbundet med usikkerhet. Grunnen til at man ønsker å bli god i statistikk er nettopp for å kunne tolke estimater, statistiske resultater og feilkilder kritisk, og minimere feilkilder i egne undersøkelser. Det er bøker fulle av informasjon om potensielle feilkilder og forslag til hvordan man unngår disse.

    Poenget med å bruke STATA, R, SPSS, ANOVA o.l. er for å automatisere en god del operasjoner som er veldig tidkrevende å gjøre manuelt.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det han peker med søvnløshet, hjerteinfarkt og stress heter omitted variable bias.

    Hvis vi antar at stress medfører både hjerteinfarkt og søvnløshet, så betyr ikke det at søvnløshet ikke er en god predikator for hjerteinfrakt (selv om stress er den underliggende driveren). Man kan altså predikere hjerteinfarkt ved å undersøke søvnløshet. Det kan være enklere å kvantifisere søvnløshet ift. stress f.eks. ved å ta utgangspunkt i normalbehovet for søvn og normale innsovningstider o.l., for så be observandene loggføre disse. Senere kan man se på frekvensen av hjerteinfarkt.

    Selv om man kan predikere hjerteinfarkt ved hjelp av søvnløshet (korrelasjon), så blir det galt å si at søvnløshet forårsaker hjerteinfarkt (kausalitet).

    Man kan også tenke seg at søvnløshet forårsaker stress som igjen forårsaker hjerteinfarkt, eller at stress påvirker søvnløshet og at søvnløshet påvirker stress, slik at begge forsterker hverandre og at dette øker sannsynligheten for hjerteinfarkt.

    Det er derfor statistikk bør brukes i kombinasjon med god forståelse for det man skal undersøke.

    I større statistiske undersøkelser, så bygger de opp større og større forklaringsmodeller der de tar med flere og flere forklaringsvariabler (f.eks. undersøke frekvens av hjerteinfarkt forklart av søvnløshet, stress, kosthold, mosjon, biologiske faktorer, sosioøkonomiske forhold, m.v.) De som leser forskningen og har statistisk innsikt kan da tolke resultatene kritisk. Det er hele poenget.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn