Jabba_Jabba sitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    jabbis skrev:
    ... Deretter vil det ta to til tre uker før Statement blir sendt ut til kundene. Vi har begge to noe å se frem til den dagen kommer.
    Begynner vel å nærme seg?

    Cheers!
    Det strammer seg til nå ja. Ble en ekstra forsinkelse da de ikke var fornøyd med finishen på topplata. Siden dette var deres statementprodukt til 11 tusen pund, så satte de høye krav til utseende. Foreløpig så er datoen ikke skrevet i stein, men håper på å få beskjed ganske snart.

    Her er en podkast hvor Nuno Viturino fra Innuos blir intervjuet, ganske så interessante tanker. Varer i 38 minutter, men ikke la dere skremme av det.

    https://www.audiostream.com/content...no-vitorino-innuos-audiostream-podcast-no-2-0
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    01427706-3C39-4048-90BB-6F46A4E727A9.jpg


    Som dere sikkert ser så er APL ikke lengre i huset. Har gitt Frode fra Acoustic Tuning i oppdrag å selge den.

    Venter fortsatt på min nye serverløsning, Innuos Zenith Statement. Men nå begynner heldigvis ting å skje på fabrikken. Da tenker jeg ikke på julebordet de arrangerer i helgen, men håper fabrikken står oppreist også når vi skriver mandag.

    Siden førstemann bestillte allerede i april, og jeg først en stund etter sommeren ligger jeg et stykke bak i køen. Derfor blir det ingenting på denne siden av nyttår.

    Den som venter på noe godt o.s.v

    7D2C914A-3817-4AD7-9662-1D0673D8010B.jpg


    Nils Frahm kan anbefales, melodiøs eksperimentell elektronica fra Tyskland.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    F88563D1-F646-4EE7-8907-6E337ABD0357.jpg


    Var på konsert i går med gruppa Rymden - Bugge Wesseltoft Trio. De hadde verdenspremiere på sin kommende LP, som forøvrig kunne kjøpes etter konserten. En flott opplevelse og veldig bra lyd. Han hadde med seg Dan Berglund på bass og Magnus Østrøm på trommer. Alltid greit å komme seg litt ut av hula.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    B5018966-3F0B-40EA-A928-2807034100B6.jpg


    I en tråd på WBF om hvorfor det er så få rockeplater med god lydkvalitet dukket denne opp. På Tidal står den oppført som country pop og det stemmer nok bedre. Likevel har godfoten trampet takten, for dette synes jeg er bra.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    A53AEB0C-856C-46C5-B873-E96A66B6041A.jpg


    Kanskje vanskelig å se, men ganilsen var her med målemikrofon og laptop i går. Så rack og høyttalere ble flyttet på fra sin gamle plassering. Den blå tapen markerer den gamle posisjonen. Det har medført litt mere bass og dermed fyldigere og varmere lyd. Bakdelen er jo at det enorme fokuset på detaljer i toppen som var tidligere med det litt slankere lydbildet nå ikke er fullt så synlig. Som alltid så er det jo litt gi og ta. Vi er ennå ikke ferdige, om jeg går for dette, da fininnstillingen gjenstår.

    En gledelig nyhet er at den 31.januar blir det sendt en pakke til Frode fra Innuos og der er min server. Så da er det bare å glede seg. En test i ear er ute Innuos Statement | The Ear Ser at det er en forholdsvis tung sak der serveren veier 11 kg og strømforsyningen 15 kg. Legger ved et bilde av den i sort utgave, som jeg ikke har sett før.

    31FFCDF8-D146-4DEF-9D94-F9EAA00DFF95.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.638
    Sted
    Skien
    Vis vedlegget 526324

    Kanskje vanskelig å se, men ganilsen var her med målemikrofon og laptop i går. Så rack og høyttalere ble flyttet på fra sin gamle plassering. Den blå tapen markerer den gamle posisjonen. Det har medført litt mere bass og dermed fyldigere og varmere lyd. Bakdelen er jo at det enorme fokuset på detaljer i toppen som var tidligere med det litt slankere lydbildet nå ikke er fullt så synlig. Som alltid så er det jo litt gi og ta. Vi er ennå ikke ferdige, om jeg går for dette, da fininnstillingen gjenstår.

    En gledelig nyhet er at den 31.januar blir det sendt en pakke til Frode fra Innuos og der er min server. Så da er det bare å glede seg. En test i ear er ute Innuos Statement | The Ear Ser at det er en forholdsvis tung sak der serveren veier 11 kg og strømforsyningen 15 kg. Legger ved et bilde av den i sort utgave, som jeg ikke har sett før.

    Vis vedlegget 526327
    Blir spennende og høre lydmessig hva du synes når Statement er på plass!
    Dette blir gøy Jabba_Jabba :)


    Mvh: Espen L
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Øyvind og undertegnede takker for en flott lydopplevelse hos deg i går Morten! Det var helt klart verd turen fra Kristiansand/Vennesla! Det er ikke hverdagskost å få oppleve slik elektronikk i det absolutte toppsjiktet :)
    IMG_3799.jpg
    IMG_3802.jpg
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei Jabba_Jabba,

    Hyggelig å få en god lytt på dette oppsettet når vi tunet lyden litt. Med mer nivå i grunntonene og en smule mer bass syntes jeg stemmer og instrumenter fikk en veldig naturlig og fyldig klang. Håper du ble fornøyd med resultatet. :D

    Litt har skjedd på komponentfronten siden sist jeg var innom. MSB har kommet inn, en skikkelig råtass av en DAC/streamer. Koblet inn i et lekkert sett for- og effektforsteker fra Constallation, som igjen driver Magico S3. Det er vanskelig å mene noe om forskjell i lyd etter så lang tid, men jeg bet meg merke i at jeg aldri har hørt en sortere bakgrunn hos deg og samtidig enda større grad av rom og pinpoint. Rett og slett meget bra til å være i en stue! Magico S3 er det også lett å like. Tørr og kontakt bass, naturlig og åpen mellomtone sammen med en luftig diskant er en meget god oppskrift. Her har du valg komponenter som passer fint sammen, det er det ingen tvil om. Visuelt er også samtlige produkter en nytelse.

    Hyl ut når neste boks kommer inn, så tar vi en god lytt igjen. Takk for lytten denne gang! :)


    Geir Arne
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Hei du,

    den sorte boksen midt på gulvet gjør underverker?

    hilsen Yasman
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei du,

    den sorte boksen midt på gulvet gjør underverker?

    hilsen Yasman
    Jeg kalte det vel min største oppgradering den kvelden den kom i hus. Det tok bare noen sekunder å erkjenne at økningen i lydkvalitet var stor. Frode som har solgt boksen til flere både i Norge og Sverige sa da at den største forbedringen han hadde hørt, kom i mitt anlegg.

    Så den kan se så dum ut som bare det, men den blir.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei du,

    den sorte boksen midt på gulvet gjør underverker?

    hilsen Yasman
    Jeg kalte det vel min største oppgradering den kvelden den kom i hus. Det tok bare noen sekunder å erkjenne at økningen i lydkvalitet var stor. Frode som har solgt boksen til flere både i Norge og Sverige sa da at den største forbedringen han hadde hørt, kom i mitt anlegg.

    Så den kan se så dum ut som bare det, men den blir.
    Hva gjør den egentlig? :)

    mvh
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei Jabba_Jabba,

    Hyggelig å få en god lytt på dette oppsettet når vi tunet lyden litt. Med mer nivå i grunntonene og en smule mer bass syntes jeg stemmer og instrumenter fikk en veldig naturlig og fyldig klang. Håper du ble fornøyd med resultatet. :D

    Litt har skjedd på komponentfronten siden sist jeg var innom. MSB har kommet inn, en skikkelig råtass av en DAC/streamer. Koblet inn i et lekkert sett for- og effektforsteker fra Constallation, som igjen driver Magico S3. Det er vanskelig å mene noe om forskjell i lyd etter så lang tid, men jeg bet meg merke i at jeg aldri har hørt en sortere bakgrunn hos deg og samtidig enda større grad av rom og pinpoint. Rett og slett meget bra til å være i en stue! Magico S3 er det også lett å like. Tørr og kontakt bass, naturlig og åpen mellomtone sammen med en luftig diskant er en meget god oppskrift. Her har du valg komponenter som passer fint sammen, det er det ingen tvil om. Visuelt er også samtlige produkter en nytelse.

    Hyl ut når neste boks kommer inn, så tar vi en god lytt igjen. Takk for lytten denne gang! :)


    Geir Arne
    Takk for jobben Geir Arne, er godt fornøyd med resultatet. Synergistic Research, Magico, Constellation og MSB kommer alle fra California og prøver hvert på sitt område å redusere støy i produktene sine. Det tror jeg er viktig for å få opp den sorte bakgrunnen.

    Innuos operer på samme vis og i sin nye Zenith Statement trekker de den lengre enn de noensinne har gjort. Har derfor stor tro på at den vil gi meg en enda sortere bakgrunn.

    Har fått tips om å sette inn en bedre strømforsyning på min router. Sean Jacobs som har designet Statement sin eksterne strømforsyning, har konstruert tre forskjellige for Custom Hifi Cables. Det er en klar favoritt foran Paul Hynes som sliter med leveranseproblemer.

    Jeg ringer når neste boks melder sin ankomst.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei du,

    den sorte boksen midt på gulvet gjør underverker?

    hilsen Yasman
    Jeg kalte det vel min største oppgradering den kvelden den kom i hus. Det tok bare noen sekunder å erkjenne at økningen i lydkvalitet var stor. Frode som har solgt boksen til flere både i Norge og Sverige sa da at den største forbedringen han hadde hørt, kom i mitt anlegg.

    Så den kan se så dum ut som bare det, men den blir.
    Hva gjør den egentlig? :)

    mvh
    933871A4-517F-4721-B921-1EF951464611.jpg


    Dette er det som står på hjemmesiden til Synergistic Research. Så kan man enten le av det og dømme det nord og ned, eller teste det ut som jeg gjorde. Det står info om plassering av en, to eller tre bokser på hjemmesiden og det er noe jeg har lyst til å prøve.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Fanthorpes har Innuos Zenith Statement stående som demo i butikken og i går la de ut dette.

    35D96F42-75D3-4A85-A099-A7F8D0C5F413.jpg


    Er skikkelig spent og gleder meg til jeg kan plassere den i stua mi.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Mens vi venter på ankomsten til Innuos Zenith Statement, legger jeg ut linken til John Darko sin utmerkede presentasjon av Innuos Zen mk3.


    Filmen varer i 24 minutter, men jeg synes det var vel verdt tidsbruken. Noen vil kanskje synes at hans synspunkter er provoserende men det får så være.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    9C773D93-AEF6-4D4B-809B-6D1E777F5677.jpg


    Femto 93 klokke 4 av 10, stor psu 3 av 10, begge to kombinert 10 av 10. Har tidligere vurdert å oppgradere klokke men har slått det fra meg. Har igjen havnet i tenkeboksen, så får vi se hva som skjer videre.

    Min etterhvert faste leverandør av hifiprodukter, Frode fra Acoustic Tuning, er nå på vei nedover til Østlandet. Et av oppdragene på turen er å levere det som ikke bare er landets første, men faktisk Skandinavias første utgave av Innuos Zenith Statement.

    Er skikkelig spent og skal man stole på inntrykkene som fornøyde eiere har lagt ut på nettet så bør det bli en flott dag i morgen.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Vis vedlegget 530813

    Femto 93 klokke 4 av 10, stor psu 3 av 10, begge to kombinert 10 av 10. Har tidligere vurdert å oppgradere klokke men har slått det fra meg. Har igjen havnet i tenkeboksen, så får vi se hva som skjer videre.

    Min etterhvert faste leverandør av hifiprodukter, Frode fra Acoustic Tuning, er nå på vei nedover til Østlandet. Et av oppdragene på turen er å levere det som ikke bare er landets første, men faktisk Skandinavias første utgave av Innuos Zenith Statement.

    Er skikkelig spent og skal man stole på inntrykkene som fornøyde eiere har lagt ut på nettet så bør det bli en flott dag i morgen.
    Hei Jabba. Du gleder deg nok nå tenker jeg. Tipper Statement blir et stort løft i ditt allerede superbe anlegg!

    Når det gjelder klokke så kan jeg ikke annet enn å kime inn og si det har enormt mye å si for lyden. Jeg har en 10 mhz klokke som synkroniserer alt jeg har i den digitale kjeden med 2 stk SOtM sCLK-EX klokkekort som er koblet med 4 tabs(klokker til en modifisert Mac mini og 2 til en modifisert Rednet ethernet/AES konverter og videre til min Vivaldi klokke som også aksepterer et 10 mhz referanse signal inn.

    Klokken gir en presisjon og timing i lydbildet som du aldri vil få uten best mulig klokke.

    Kos deg med Statement i morgen!:)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Til tross for en forventet lang innspilling, hvor ofte har vi ikke hørt om at DACer og ihvertfall servere ikke skal utgjøre noe forskjell. Basert på det lille jeg har hørt idag så vil jeg protestere på det. Især stemmer har blitt enda bedre enn det var før, og da var det ikke kjent for å være dårlig.

    Her skal det spilles inn, så vil rapporter komme underveis.

    A94BEC1C-8F7F-4A91-AFCC-04B2049239EE.jpg


    28101417-1408-45BB-8562-0A636324247D.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Gratulerer!!
    Du vet, den som venter på noe godt ;)

    Designet er morsomt: asymmetrien er vel gjennomtenkt. I ditt rack står kombinasjonen sterkt frem, og forlener med sin avantgardistiske uttrykksform de øvrige (også de svært estetiske) produkter et eksotisk anstrøk av høyeste kvalitet.

    Blir InnuOS varm? Den står ganske tett oppunder topplaten!?
    Spilleren må vel være koblet med kabel til ruter???

    Cheers!

    JackX
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer!!
    Du vet, den som venter på noe godt ;)

    Designet er morsomt: asymmetrien er vel gjennomtenkt. I ditt rack står kombinasjonen sterkt frem, og forlener med sin avantgardistiske uttrykksform de øvrige (også de svært estetiske) produkter et eksotisk anstrøk av høyeste kvalitet.

    Blir InnuOS varm? Den står ganske tett oppunder topplaten!?
    Spilleren må vel være koblet med kabel til ruter???

    Cheers!

    JackX
    Takk JackX.

    Har under innspillingen av Innuos Zenith ofte spilt i over ett døgn av gangen, og den har knapt blitt lunken. Nå er strømforsyningen i eget kabinett, og der er kabelene så korte at over/under konfigurasjonen er eneste mulighet. Så tror ikke at varmegang er det største problemet. Det er også relativt god plass i kabinettene, men jeg vil selvfølgelig passe godt på. Skulle det bli et problem må jeg ta tiltak og bygge om på racket

    Har kabel fra ruter til Innuos og kabel fra den til MSB. Bruker Ethernet da det er eneste mulighet med renderer modulen til MSB. Statement har separate klokker for Ethernet og USB med hver sin strømforsyning for å få best mulig forhold.

    Etterhvert vil jeg som sagt oppgradere strømforsyningen til ruteren, og tror valget da faller på en kreasjon av Dr. Sean Jacobs som står bak strømforsyningen til både Zenith mk3 og Zenith Statement.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Når Ear testet Statement, tok de også bilder fra innside. Som dere ser er trafoen temmelig stor.

    3DD00F43-D8B2-46E0-941C-8E7B7EE87109.jpg


    Ryddig også i toppenheten til Statement. Allt har sin egen dedikerte DC strømforsyning, i alt 8 forskjellige og både Ethernet og USB har sin egen klokke. CDdriv fra Teac, noe som også brukes i Zenith mk2 og 3. Chassiset i begge enhetene er av 10 mm tykt aluminium for å bedre kunne beskytte mot innstrålt støy. Det bidrar selvfølgelig til å holde vekten oppe, som tidligere skrevet er på 11 og 15 kg. På psuen er det montert 4 føtter, mens selve serveren har 3 føtter som er litt anderledes.

    77E6E9E0-FBA1-41FE-BCA3-55F9B4DAA435.jpg


    Her ser dere bilder hentet fra nettet fra Volent Audio sitt eksemplar.

    49E2C54D-4ACE-4B5D-86F8-E3CFF75B0685.jpg
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Alltid kjekt når noen «tar den helt ut». Gratulerer, kos deg og kjør på med lytteinntrykk :)
    Takk Karmana. Den har stått å spilt kontinuerlig siden Frode reiste på torsdag. Må nok regne med en del dager til før den er på topp. Har ennå ikke fått ut fingeren å bestilt ny strømforsyning til routeren. Det står 2,5 ampere på den lille veggvorta, var nok det billigeste de fikk tak i når den ble bygd.

    Frode rapporterte om lyder på et kjent spor som han ikke hadde lagt merke til før. Det var noe i diskanten som han ikke likte helt, men det ble borte når Statement ble satt inn i systemet. EspenL har sagt seg villig til å hjelpe meg med å flytte frem og tilbake mellom gammel og ny posisjon og sammenligne. Godt en har flotte venner her på sentralen som mer enn gjerne hjelper til.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer så mye med flotte saker :) et oppsett det står respekt av

    mvh
    Takk motoren. Det er et oppsett som er satt sammen gjennom noen år og det ligger en del research bak for å komme hit som jeg er i dag. Den sterkeste siden på anlegget er den sorte bakgrunnen som gjør at så mange detaljer i lydbildet trer klarere frem.

    Likevel så har jeg ingen problemer med å nyte musikken gjennom kun et nettbrett. Har blitt noen timer med Dimash Kudaibergen på YouTube i det siste. Mannen med en stemme som strekker seg over 6 oktaver.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med noe av det «værste» av streamere.😀

    MSB Dac med render etter ditt streamer oppsett burde låte bra.😀
    Lurer på om det nærmer seg MSB drivverk i lydkvalitet?

    Lykke til og kos deg!

    Mvh
    puristen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.638
    Sted
    Skien
    Leser oftere og oftere på utenlandske forumer hvor de har testet INNOUS hvor de mener dette er noe av det helt ypperste av server løsning rent lydmessig!
    Virker som de begynner og få godt fotfeste i High End segmentet når det gjelder server.
    Og du går i tillegg å kjøper deg en Innous Statement Jabba_Jabba :)
    Gøy :)

    Innous-Statement.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer med noe av det «værste» av streamere.😀

    MSB Dac med render etter ditt streamer oppsett burde låte bra.😀
    Lurer på om det nærmer seg MSB drivverk i lydkvalitet?

    Lykke til og kos deg!

    Mvh
    puristen
    Takk puristen. Akkurat nå koser jeg meg med å spille Frank Sinatra og Count Basie og det låter allerede meget bra. Kommer til å bestille en ny strømforsyning til ruteren for å optimalisere forholdene for strømming. Det har blitt anbefalt til meg av flere, så det må bare prøves ut. Da hadde det vært spennende å teste ut, om hvor godt drivverket til MSB er. Siden en ny MSB Reference transport koster over 300 000 kr så er det likevel uaktuelt å kjøpe en.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Leser oftere og oftere på utenlandske forumer hvor de har testet INNOUS hvor de mener dette er noe av det helt ypperste av server løsning rent lydmessig!
    Virker som de begynner og få godt fotfeste i High End segmentet når det gjelder server.
    Og du går i tillegg å kjøper deg en Innous Statement Jabba_Jabba :)
    Gøy :)

    Vis vedlegget 531317



    Mvh: Espen L
    Volent i Hong Kong som har importen av SGM, Antipodes, Memory Player og Innuos til Kina, sammenligner Innuos Statement med SGM Evo og Memory Player og mener de ligger helt der oppe. En ivrig entusiast som sammenlignet mente at Innuos Statement tilhørte den musikalske leieren.

    Nå har jo SGM Evo blitt utviklet til Taiko Extreme til 20 000 euro og Memory Player kom med 64-32 Diamond til 38 000 dollar. Disse prisene er vel også uten mva :p Så hvordan Statement ligger an i forhold til de er ikke godt å si.

    At Innuos ligger i verdenstoppen trenger det ikke å være noe tvil om, og mens produktene til de to andre starter i stratosfæren er prisnivået til Innuos sine andre produkter mere jordisk.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Lytteinntrykk?
    Hei JackX. Er på jobb nå, men satte anlegget på kontinuerlig spilling for å spille inn Innuos Statement så fort som mulig. Rapporter fra andre sier vel 7 til 10 dager. Der er jeg vel kanskje nå, selv om det nå står avslått til jeg kommer hjem igjen.

    Vi fikk ikke sammenlignet så mye direkte mot Zenith mk2, da vi reiste på besøk til en annen forumbruker. Bare to sanger fikk vi spilt før vi pakket den ned, men dette var helt klart noe annet.

    Dagen etter beskrev jeg det til Frode som vakkert og det står jeg for enda. Stemmene til alle disse sangerinnene som jeg spiller griper fatt i deg sterkere enn før. Bassen er mere detaljert, bakgrunnsdetaljene kommer klarere frem og lydbildet er høyere, bredere og dypere. Har ennå ikke testet så mye harddisk kontra Tidal, eller MQA mot Flac og DSD. Det vil jeg leke litt med når jeg kommer hjem fra Nordsjøen.

    Tror du har noe å glede deg til, selv om du allerede eier en veldig god CD-spiller. Jeg var iallefall ikke i tvil bare noen dager etter å ha plassert MSB og Innuos inn i racket.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Kontaktet for en stund siden DC3 Power Supply - Custom HiFi Cables Ltd. og Dr. Sean Jacobs om hans psu’er og har stilt meg på venteliste for en DC3 til min routerboks.

    Han bygger de selv og det er derfor varslet en lang ventetid da det er mange som har bestilt før meg. Finnes selvfølgelig andre produkter som er lettere tilgjengelige, men synes det er litt «kult» at strømforsyningen i min server er lagd av samme mann.

    Den andre mulige kandidaten var Paul Hynes og SR4 eller SR7, med trolig like lange eller lengre ventetider. Folk har ventet i 5-6 måneder på SR4 og SR7 lages ikke før lista med restordre er tømt. Så et valg måtte tilslutt tas og da ble det DC3 fra mr Jacobs. Blir kontaktet når han er klar til å begynne på min strømforsyning og ble varslet om ventetid på several months.

    Ser nå at Paul Hynes ikke lengre tar i mot nye ordre, så da var det jo greit at valget ble som det ble.
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    EAC5EC4B-3284-42A2-B2CC-26230AB78EF2.jpg


    The Man from Trånnhjæm var en liten tur innom Jabbas stue og la igjen en liten sak.

    0F699645-F51F-463C-833F-8B13B98D7D6F.jpg


    En del tyngre enn standardutgaven, selv om det er langt fra tungvekt.

    ABD5F186-E542-4BEF-AC10-CF64EC4ED66B.jpg


    Femto 93 klokka i huset og to minutter senere var den installert.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.638
    Sted
    Skien
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn