Jabba_Jabba sitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Spennende med pakker:), men var det ikke din tur til samling nå. Hadde vært moro å høre dette oppsettet.
    Enig med Tor her. Det forplikter når du gjør slike innkjøp. Din tur til samling nå!:cool:

    Gratulerer så mye med flotte bokser ;D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Gratulerer så meget Jabba_Jabba.
    Lønnsoppgjøret ble greit i din bransje i år skjønner jeg :rolleyes:
    Nå må du få tilstrekkelig "mileage" på komponentene, og overrisle oss med stimulerende inntrykk og observasjoner.
    Si i fra før du legger ut noe sentralstimulerende, så vi rekker å få på siklesmekka og herrebind :rolleyes:
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Spennende med pakker:), men var det ikke din tur til samling nå. Hadde vært moro å høre dette oppsettet.
    Enig med Tor her. Det forplikter når du gjør slike innkjøp. Din tur til samling nå!:cool:

    Gratulerer så mye med flotte bokser ;D
    Takk 2m. Hifiguru og jeg har prøvd tidligere, men jobben har kommet i veien minst en gang. Ikke noe i veien for å prøve en gang til, men sikreste metode foreløpig er å avtale besøk på egen hånd. Du har jo vært her før og kjenner veien.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer så meget Jabba_Jabba.
    Lønnsoppgjøret ble greit i din bransje i år skjønner jeg :rolleyes:
    Nå må du få tilstrekkelig "mileage" på komponentene, og overrisle oss med stimulerende inntrykk og observasjoner.
    Si i fra før du legger ut noe sentralstimulerende, så vi rekker å få på siklesmekka og herrebind :rolleyes:
    Takk Powern. Her spiller det allerede tankevekkende bra. Særlig tatt i hensyn til at forforsterkeren bare er på besøk.

    Vil komme med oppdateringer underveis i denne tråden, men kan ikke love noe forhåndsvarseler til eventuelle svake sjeler:rolleyes:

    Har lekt med tanken på å lage en vennetråd for Constellation Audio her på sentralen. Men med visstnok kun et håndfull antall kunder her i landet hadde det blitt en ensom tilværelse i vennetråden.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Spennende med pakker:), men var det ikke din tur til samling nå. Hadde vært moro å høre dette oppsettet.
    Enig med Tor her. Det forplikter når du gjør slike innkjøp. Din tur til samling nå!:cool:

    Gratulerer så mye med flotte bokser ;D
    Takk 2m. Hifiguru og jeg har prøvd tidligere, men jobben har kommet i veien minst en gang. Ikke noe i veien for å prøve en gang til, men sikreste metode foreløpig er å avtale besøk på egen hånd. Du har jo vært her før og kjenner veien.
    Tar deg på ordet - du har PM
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Takk for lytten i går. Fikk inntrykk av at dette var gode komponenter som utfyller hverandre godt. Lyden var i hvert fall meget bra og hadde en stor ro over seg.

    Kos deg masse med musikk, det har du fortjent:)

    Mvh-
    Tor (en som kanskje liker litt mer rølpete lyd)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Takk for lytten i går. Fikk inntrykk av at dette var gode komponenter som utfyller hverandre godt. Lyden var i hvert fall meget bra og hadde en stor ro over seg.

    Kos deg masse med musikk, det har du fortjent:)

    Mvh-
    Tor (en som kanskje liker litt mer rølpete lyd)
    Takk for rosen Tor! Du var en hyggelig og kunnskapsrik gjest å ha på besøk.

    Det er ikke for ingenting at Alon Wolf bl.a bruker elektronikk fra Constellation Audio når han skaper sine høyttalere.

    Jeg har gått en lang vei fra mitt første stereoanlegg og frem til nå, og har funnet frem til komponenter som utfyller hverandre og fremfører musikken slik jeg liker den.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    8D6B2876-6317-440D-91C1-6748E94AF6BC.jpg


    APL NWO-master er CD spilleren som jeg bruker. Den er en ombygd Esotoric i en sjelden svart utgave. I denne så er det et dactårn med 48 dacer (normalt så er det 40). Den har en forforsterkerdel som er utstyrt med to NOS Mullard signalrør. Nå som jeg tester en ekstern pre, er denne satt ut av funksjon. Dette var i sin tid APL sin toppmodell og ble valgt på grunn av det fantastiske VRDS drevet.

    Under CES 2008 fikk Alex muligheten til å presentere versjon 3.0 for representanter fra Esoteric sine USA og Japan-avdelinger. Da forteller han at etter demonstrasjonen ble han møtt med applaus!


    Er veldig fornøyd med denne og har sett for meg at dette blir min siste CD spiller.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Etter det jeg kan skjønne er denne cd spilleren så tett på det perfekte etter dine preferanser at det å skaffe seg en ny, og jeg sier kanskje bedre, er galskap i disse "cd-spillere ut" tider.
    Rommet er nok det som setter en liten brems på her, selv om jeg synes det var overraskende lite med plagsomme romproblemer når volumet ikke blir skrudd for høyt. I rom som ikke er behandlet spesielt i bassen er lukket konstruksjonen en befrielse. Synes bassreflekstuning nesten alltid treffe noder, og gjør dette ennå mer problematisk enn nødvendig.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Takk for en hyggelig lytt hos deg i går Jabba jabba og det med noen nye flotte komponenter :)
    Preampen hadde du jo på lån i utgangspunktet!
    Men det har du vist ikke lenger nå :)
    Dette spilte flott i kjent Magico "stil" med god presisjon av stemmer og instrumenter.
    Constellation er flotte komponenter og når jeg så den preampen Live da merket jeg at jeg skulle ha tatt på en smekke!
    Litt mer demping i rommet nå Jabba jabba kan nok være en fordel spesielt vis du rører litt på volum knotten!
    Kos deg med god lyd som du nå har i stuen og et flott oppsett.
    Grattis med ny preamp og nytt slutt trinn Jabba jabba :)

    En stolt eier

    FullSizeRender 2.jpg


    Konsentrerte karer :)

    FullSizeRender.jpg


    Her forhandleren av Constellation (Acoustic Tuning V/Frode) og Jabba jabba.

    FullSizeRender 3.jpg





    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gratuler Jabba_Jabba :)
    Dette er jeg helt sikker på spiller godt!
    Nydelig å se på også kan man trygt si..

    Jonas
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, flotte komponenter! Tar du imot utenbys lyttebesøk?

    Mvh

    Edit: Constellation sin hjemmeside fungerer herfra.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny pre amp også, eller gratulerer med ett flott knippe med elektronikk og ht. Ringer plutselig ;)

    Til info: Har ikke smekke :cool:
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye med nye herlige komponenter, ser nydelig ut!
    Kommer på besøk.

    Mvh.
    SAL
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer med ny pre amp også, eller gratulerer med ett flott knippe med elektronikk og ht. Ringer plutselig ;)

    Til info: Har ikke smekke :cool:
    Gratulerer, flotte komponenter! Tar du imot utenbys lyttebesøk?

    Mvh

    Edit: Constellation sin hjemmeside fungerer herfra.
    Gratulerer så mye med nye herlige komponenter, ser nydelig ut!
    Kommer på besøk.

    Mvh.
    SAL
    Takk til alle tre. Tar selvfølgelig i mot besøk, både kortreiste og langreiste (som er kjente nick på sentralen). Tkr kan ta kontakt per PM og dere to andre kan jo ringe, så tar vi det derfra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    C2068E8C-17EA-4B6E-9704-10A6623D4FDF.jpg


    Constellation Audio Revelation Pictor er det fulle navnet på min nyinnkjøpte forforsterker. Den veier totalt 30,4 kg som er mer enn ganske mange effekttrinn på markedet. Skjermen er av touchscreen-typen og under er det flere knapper. Det dere ser i bunn er den eksterne strømforsyningen.

    Det som er helt i bunn er Synergistic Research sin Tranquility base. Den ble kjøpt etter at jeg lånte fire produkter fra SR av en hyggelig medforumist. Når han kom for å hente de og vi koblet alt vekk, så fikk jeg på første sang spørsmålet om jeg hadde skrudd ned lyden.
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    99C6DBF1-A1CF-4216-A78F-73E29737AA84.jpg


    Her er bamsen, eller kanskje det er like greit å kalle den for oksen. Constellation Audio Revelation Taurus er dens hele og fulle navn. Matchvekten er på 54,4 kg og det forklarer skadene som oppstod på hifibenken når den nærmest motstrebende lot seg dytte inn av to mann.

    Her er det brukt to transformatorer som ifølge teamet bak bidro til å minske størrelsen på chassiset betraktelig, enn om man hadde brukt en stor. Effekten er i følge de samme konservativt beregnet til 250 watt i 8 Ohm, 500 watt i 4 Ohm og 800 watt i 2 Ohm. Høyden og bredden er den samme som på modellen under, mens lengden er vokst til 606 mm.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Får denne utrolig deilige "må ha!" følelsen når jeg ser solid craftmanship få utfolde seg slik som hos deg! Merket du har falt ned på var på en meget kort short-list hos meg da jeg sto foran mine valg. Igjen, gratulerer!

    Cheers!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Får denne utrolig deilige "må ha!" følelsen når jeg ser solid craftmanship få utfolde seg slik som hos deg! Merket du har falt ned på var på en meget kort short-list hos meg da jeg sto foran mine valg. Igjen, gratulerer!

    Cheers!
    Takk igjen, JackX. For noen år tilbake var jeg på Hortenmessa og beundret et anlegg med Krell og Wilson Audio. Hadde ikke sett for meg at bare nok vann hadde rent ned den berømmelige bekken, så ville jeg ha noe hjemme i min egen stue som var bedre.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for en hyggelig lytt! Skal skrive litt mer utførlig når jeg kommet meg over til rett side av fjellet og får tilgang til et skikkelig tastatur. Mvh tkr
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hvordan beskrive lyden her??

    Får begynne med å takke for at du tok imot meg Jabba_Jabba! Det er en fantastisk ting, synes jeg, at en kan ringe på hos vilt fremmede mennesker og bli tatt imot med velvilje og gjestfrihet!

    fullsizeoutput_bf1.jpg


    Anlegget hos Jabba_Jabba var ikke akkurat hverdagskost. KISS er vel en grei måte å beskrive det: En kilde, kontrollforsterker, effektforsterker og et sett med høyttalere. Men djevelen ligger, som vanlig, i detaljene. Det var ikke hvilke som helst komponenter, nei. Tvert imot, her var alt fra øverste hylle.

    Digitalt fra APL, Pre og effekt fra Constellation og høyttalere fra Magico.

    Jeg ble plassert i sweetspot, og fikk lov til å spille det jeg ville. Og det låt.....silkemykt og ryddig! :)

    Jeg har i etterhånd lett etter bedre beskrivelse, og jeg finner ingen. Her var detaljer, her var bass og her var timing. Jeg hadde følelsen av at anlegget sugde til seg bits og bytes, kontrollerte dem, og la dem ut slik de var lagt inn på CDen. Ingen imponatoreffekter, ingen farging.

    Jeg fikk en god time i sweetspot, og uansett hva jeg spilte, satt jeg igjen med samme følelsen som jeg beskrev. Skulle jeg sagt noe som helst negativt, måtte det være at lydbildet var littwegrann mindre enn det jeg var vant til. Høyttaleroppstilling? Jeg vet ikke. Det var ikke plagsomt.

    Takk for meg.

    Mvh
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Tja, hvordan beskrive lyden her??

    Får begynne med å takke for at du tok imot meg Jabba_Jabba! Det er en fantastisk ting, synes jeg, at en kan ringe på hos vilt fremmede mennesker og bli tatt imot med velvilje og gjestfrihet!

    Vis vedlegget 471125

    Anlegget hos Jabba_Jabba var ikke akkurat hverdagskost. KISS er vel en grei måte å beskrive det: En kilde, kontrollforsterker, effektforsterker og et sett med høyttalere. Men djevelen ligger, som vanlig, i detaljene. Det var ikke hvilke som helst komponenter, nei. Tvert imot, her var alt fra øverste hylle.

    Digitalt fra APL, Pre og effekt fra Constellation og høyttalere fra Magico.

    Jeg ble plassert i sweetspot, og fikk lov til å spille det jeg ville. Og det låt.....silkemykt og ryddig! :)

    Jeg har i etterhånd lett etter bedre beskrivelse, og jeg finner ingen. Her var detaljer, her var bass og her var timing. Jeg hadde følelsen av at anlegget sugde til seg bits og bytes, kontrollerte dem, og la dem ut slik de var lagt inn på CDen. Ingen imponatoreffekter, ingen farging.

    Jeg fikk en god time i sweetspot, og uansett hva jeg spilte, satt jeg igjen med samme følelsen som jeg beskrev. Skulle jeg sagt noe som helst negativt, måtte det være at lydbildet var littwegrann mindre enn det jeg var vant til. Høyttaleroppstilling? Jeg vet ikke. Det var ikke plagsomt.

    Takk for meg.

    Mvh
    Det var veldig hyggelig å få besøk av deg og kunne dele vår felles lidelse. Synd at tiden i hyggelig selskap går så altfor fort. Takk for din beskrivelse av måten anlegget spiller musikk, det beskriver ganske godt det som gjorde at jeg har blitt fan av disse merkene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Ett år er snart over og ett nytt vil snart starte. I tiden fremover vil jeg prøve å finne en bra streamer. Da har jeg valget mellom en ren streamer som må kobles til APL eller en med DAC som kobles til Pictor. Blant førstnevnte har jeg lest om dCS Network Bridge og Lumin U1. Så i det siste har mine øyne falt på Brinkmann Nyquist som er en kombinert DAC og streamer med flotte tester. Nyquist er en del dyrere enn de to andre, men kan kobles direkte inn i Pictor og den er modulbasert.

    Constellation jobber med en kilde i samme serie som Pictor og Taurus. Hva slags muligheter den gir er uvisst intill den dagen den kommer ut, men den vil garantert være nokså dyr. MSB jobber med en rimeligere versjon av deres superdyre dacer (Select 2 120K dollar!). De har et tilvalg for streaming, og det vil nok analog dac 2 også få. Så spørs det da hvor mye dyrere den blir.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår JJ. Streamere i spitzenklasse du er ute etter ser jeg. Blir spennende å se hva du havner på etterhvert :)
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Godt nyttår JJ. Streamere i spitzenklasse du er ute etter ser jeg. Blir spennende å se hva du havner på etterhvert :)y
    Skal den ha livets rett ved siden av APL så bør det være øverste hylle, hvis ikke så er jeg redd det blir det stående ubrukt. Aleks jobber jo også med en streamer, så den bør regnes med når det strammer seg til. Eller så er det bare å komme når du har tid, for en liten lytt. Godt nytt år, Tom.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn