Jabba_Jabba sitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Tar gjerne en tur jeg JJ. Constellation har jeg kun hørt i Munchen og ble absolutt ikke "skremt" av det jeg hørte der. Låt veldig bra i de oppsettene jeg hørte.

    Selv tror jeg at jeg ville gått for en "ventestreamer", som. Auralic Aries, før det store valget tas. En bra streamer som er lett å få solgt igjen og som ofte er å se på bruktsidene
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Nye høyttalerkabler?:)
    Kabler og hva er i den andre store esken? spennende :)
    mvh
    Nei, ikke høyttalerkabler. Er veldig fornøyd med mine SR Atmosphere, som riktignok er lvl 2. Det rette svaret for den lille esken er SR Atmosphere lvl 3 high current med 20A støpsel. Når jeg oppgraderte forsterkeren tidligere, så ble Frode og jeg overrasket over at den hadde 20A stikkontakt. Så da ordnet Frode det og nå var den ankommet fra USA. På kortet står det 3.april.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uhu, det var ikke snaut. Men hvis den virkelig er god så er det betydelig mer konevennlig enn andre produkter med samme bruksområde som jeg har sett.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Først så spilte vi Elvis Presley med Fever. Så pakket vi opp Black Box og plasserte den foran anlegget. Med en gang hørte vi en forskjell så stor at A/B testing bare ville være tull. Knipsingen og stemmen til Elvis ble mere fremtredende, faktisk så ble hele lydbildet bedre. Fra bass til diskant, har aldri opplevd maken før. Kanskje det føles sånn å gå fra Magico S3 til Magico M3.

    Flere svisker ble avspilt og Frode viste frem gåsehud på armen et par ganger. Han har demonstrert Black Box flere ganger, men aldri opplevd så stor forskjell som nå. Så nå leker jeg med tanken på om en Black Box gjør så stor forskjell, hva gjør da to stykker med lyden.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Undskyld min uvidenhed. Men hvad gør sådan en?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Undskyld min uvidenhed. Men hvad gør sådan en?
    There is no other compact acoustic treatment device that you can place in your listening room to solve your low frequency problems except the Synergistic Research Black Box. Based on our award-winning and patented sympathetic resonance technology, the Black Box is an (all in one) Broad Spectrum Low-Frequency Resonator Array with UEF Tech that effectively eliminates bass nodes while expanding your room’s ability to accurately portray low frequency information and spacial content. Working from the principal that all frequencies in the audible bandwidth are linked through harmonics, the Black Box balances low frequencies, mid-range, and high frequencies through a mathematically derived algorithm based on tuned sympathetic resonance. So when you get the phase correct at 20Hz for example, it clears up every multiple of 20Hz so, 40Hz, 80Hz, 160Hz and on.

    Even if you don’t have a bass problem in your listening room you can benefit from the Black Box. With improved low frequency definition in perfect phase alignment with all frequencies that make up your favorite music you hear natural sounding bass in a holographic soundstage with mid's and high's that sound natural and transparent. And unlike large bass traps, the Black Box performs this feat in a small, aesthetically pleasing package. The Black Box sits on 3 stiletto spikes decoupling it from your floor for improved response. Black Box measures only 9.5″L X 9.5″W X 6″H (8″ when spiked) and weighs about 8 lbs.


    Så kan du ta for det du vil, hos meg virker det iallfall som gull.8)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Akkurat, en passive "low frequency resonator".
    En "Bag End" sub utgjør en lignenede løsning, men da mest innefor bassområdet.
    Gadd vite hva den kostbare lille kuben til SR er bygget av?
    "Anyhow" Mr. Jabba, enjoy!
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    Først så spilte vi Elvis Presley med Fever. Så pakket vi opp Black Box og plasserte den foran anlegget. Med en gang hørte vi en forskjell så stor at A/B testing bare ville være tull. Knipsingen og stemmen til Elvis ble mere fremtredende, faktisk så ble hele lydbildet bedre. Fra bass til diskant, har aldri opplevd maken før. Kanskje det føles sånn å gå fra Magico S3 til Magico M3.

    Flere svisker ble avspilt og Frode viste frem gåsehud på armen et par ganger. Han har demonstrert Black Box flere ganger, men aldri opplevd så stor forskjell som nå. Så nå leker jeg med tanken på om en Black Box gjør så stor forskjell, hva gjør da to stykker med lyden.
    Takk for handel, ett suksessfullt resultat, og helt nydelige ferske kanelboller :cool:
    Ja, det er lett å få gåsehud i ett system i denne klassen :)

    IMG_6033.jpg


    Mvh. F
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Først så spilte vi Elvis Presley med Fever. Så pakket vi opp Black Box og plasserte den foran anlegget. Med en gang hørte vi en forskjell så stor at A/B testing bare ville være tull. Knipsingen og stemmen til Elvis ble mere fremtredende, faktisk så ble hele lydbildet bedre. Fra bass til diskant, har aldri opplevd maken før. Kanskje det føles sånn å gå fra Magico S3 til Magico M3.

    Flere svisker ble avspilt og Frode viste frem gåsehud på armen et par ganger. Han har demonstrert Black Box flere ganger, men aldri opplevd så stor forskjell som nå. Så nå leker jeg med tanken på om en Black Box gjør så stor forskjell, hva gjør da to stykker med lyden.
    Takk for handel, ett suksessfullt resultat, og helt nydelige ferske kanelboller :cool:
    Ja, det er lett å få gåsehud i ett system i denne klassen :)

    Vis vedlegget 490673

    Mvh. F
    Takk Frode, det spiller virkelig bra her nå. Artig når det blir slik klaff som det ble nå.

    EspenL var en kjapp tur innom i dag og kunne forsikre meg om at det spilte mye bedre nå enn sist han var på besøk. Black Box er et produkt fra Synergistic Research som jeg kan anbefale på det varmeste. Steb var sammen med oss på lørdag og har tinget et lån av Black Box til seg og et par kamerater.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Først så spilte vi Elvis Presley med Fever. Så pakket vi opp Black Box og plasserte den foran anlegget. Med en gang hørte vi en forskjell så stor at A/B testing bare ville være tull. Knipsingen og stemmen til Elvis ble mere fremtredende, faktisk så ble hele lydbildet bedre. Fra bass til diskant, har aldri opplevd maken før. Kanskje det føles sånn å gå fra Magico S3 til Magico M3.

    Flere svisker ble avspilt og Frode viste frem gåsehud på armen et par ganger. Han har demonstrert Black Box flere ganger, men aldri opplevd så stor forskjell som nå. Så nå leker jeg med tanken på om en Black Box gjør så stor forskjell, hva gjør da to stykker med lyden.
    Takk for handel, ett suksessfullt resultat, og helt nydelige ferske kanelboller :cool:
    Ja, det er lett å få gåsehud i ett system i denne klassen :)

    Vis vedlegget 490673

    Mvh. F
    Takk for lytten i dag Jabba_Jabba :)
    Sist jeg var innom deg så var Constellation sette ditt 5 minutter gammelt så gøy å høre dette flotte systemet nå som det har fått en del timer på seg.
    Du har jo også flyttet litt på høyttalerene siden sist + fått inn noe nytt på kabel siden og Black Box.
    I dag spilte det i topp klasse hos deg :) Jeg koste meg vanvittig med lyden hos deg i dag! Synd jeg ikke fikk mulighet til å bli noe lenger men jeg dukker snart opp igjen Jabba_Jabba.

    PS! Gleder meg til du for Streaming løsningen som du har bestilt på plass ,her må jeg si du virkelig har tatt det helt ut!!


    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Heisann,

    Her har det skjedd en del siden sist ser jeg. Det hadde vært spennende med en lytt igjen om det skulle passe. ;)


    Geir Arne
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Heisann,

    Her har det skjedd en del siden sist ser jeg. Det hadde vært spennende med en lytt igjen om det skulle passe. ;)


    Geir Arne
    Det er bare å komme Geir Arne. Send en SMS, så tar vi det derfra. Alltid hyggelig å få besøk fra deg.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Først så spilte vi Elvis Presley med Fever. Så pakket vi opp Black Box og plasserte den foran anlegget. Med en gang hørte vi en forskjell så stor at A/B testing bare ville være tull. Knipsingen og stemmen til Elvis ble mere fremtredende, faktisk så ble hele lydbildet bedre. Fra bass til diskant, har aldri opplevd maken før. Kanskje det føles sånn å gå fra Magico S3 til Magico M3.

    Flere svisker ble avspilt og Frode viste frem gåsehud på armen et par ganger. Han har demonstrert Black Box flere ganger, men aldri opplevd så stor forskjell som nå. Så nå leker jeg med tanken på om en Black Box gjør så stor forskjell, hva gjør da to stykker med lyden.
    Takk for handel, ett suksessfullt resultat, og helt nydelige ferske kanelboller :cool:
    Ja, det er lett å få gåsehud i ett system i denne klassen :)

    Vis vedlegget 490673

    Mvh. F
    Takk for lytten i dag Jabba_Jabba :)
    Sist jeg var innom deg så var Constellation sette ditt 5 minutter gammelt så gøy å høre dette flotte systemet nå som det har fått en del timer på seg.
    Du har jo også flyttet litt på høyttalerene siden sist + fått inn noe nytt på kabel siden og Black Box.
    I dag spilte det i topp klasse hos deg :) Jeg koste meg vanvittig med lyden hos deg i dag! Synd jeg ikke fikk mulighet til å bli noe lenger men jeg dukker snart opp igjen Jabba_Jabba.

    PS! Gleder meg til du for Streaming løsningen som du har bestilt på plass ,her må jeg si du virkelig har tatt det helt ut!!


    Mvh: Espen L
    Takk Espen. Når man sitter foran anlegget hver dag så merkes ikke de små forandringene som skjer under inspillingsprosessen så godt. Da er det fint med venner som kan fortelle om du er på rett vei eller ei. Nå vokser haugen av CDer som nylig er spilt og det er et godt tegn.

    Angående streaming løsningen så er jeg kanskje blitt blasert av å bruke mye tid på utenlandske nettforaer. Så jeg reagerte litt på frasen «tatt det helt ut»😉😎 De har jo dyrere modeller. På den andre siden, så har du også litt rett. Det er nemlig muligheter for at europasjefen for merket, vil komme for å installere det. Velger du samme merke så kan vi jo sprekke nyheten samtidig.

    Uansett, europasjef eller ei, så vil bilder plutselig ankomme nettet når produktet kommer på plass.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    har du erfaring med element tungsten kablene? tenker på om det er store forskjellen mellom dem og dine atmosfhere kabler?
    Har hatt full pakke med tungsten og byttet rund baut. Forskjellen mellom uinnspilte Atmosphere og innspilte Tungsten var liten, mener jeg å huske. De som tester mellom ferdig innspilte kabler rapporterer sikkert som du har lest om større forskjeller til Atmosphere sin fordel.

    Liker veldig godt strømkablene i Atmosphereserien. Da slipper du jo strømpaddene også og trenger kun jording på høyttaler- og signalkabler. Har hørt om noen som hadde MIT strømkabler fra før (Magico bruker ofte MIT på messer) og foretrakk SR Atmosphere.

    Kanskje ikke helt det svaret du var ute etter, men jeg har ivertfall ikke angret på kjøpet en eneste dag
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Tok litt tid det her, men takk for lytten her om dagen! :)

    En del oppgraderinger har skjedd siden sist jeg var innom, er vel egentlig bare CD-spilleren igjen? Helt klar det beste jeg har hørt hos deg. Nydelig, varmt og aldri slitsomt. Kontant og fin bass var det også, den forsterkeren har kontroll! :p

    Ble for det meste litt ukjent musikk så jeg skal ikke mene for mye om lyden, men jeg gleder meg voldsomt til å komme å høre når neste oppgradering er på plass. Da blir det mer egen musikk også. :)

    509C1F39-5EFC-4BAB-8DF8-9A303965559D.jpg



    Geir Arne
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Tok litt tid det her, men takk for lytten her om dagen! :)

    En del oppgraderinger har skjedd siden sist jeg var innom, er vel egentlig bare CD-spilleren igjen? Helt klar det beste jeg har hørt hos deg. Nydelig, varmt og aldri slitsomt. Kontant og fin bass var det også, den forsterkeren har kontroll! :p

    Ble for det meste litt ukjent musikk så jeg skal ikke mene for mye om lyden, men jeg gleder meg voldsomt til å komme å høre når neste oppgradering er på plass. Da blir det mer egen musikk også. :)

    Vis vedlegget 492154


    Geir Arne
    Ja tiden går, så nå er det kun APL’en som er igjen fra forrige gang du var på besøk. Gleder meg jeg på å ta skrittet inn i «fremtiden» med min neste oppgradering. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte Constellation Pictor som jeg hadde inne på prøve, at stereoanlegget mitt ble mere fleksibelt. At lyden i tillegg ble bedre var en fin bonus.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Flott samling! Skjønner meg ikke på de som kvitter seg med musikken og bare sitter igjen med ledninger og bokser...
    Og hvis man går på konsert med favorittartisten og får plata signert i tillegg så blir ihvertfall jeg ekstra glad. ??????
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    OJ, der var det mye av det samme som ligger i mine nedstøvede cd-kasser.
    Kanskje jeg skal kjøpe en cd spiller igjen...
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Leste i Varden at Kjell Sander hjalp Skien Videregående skole med å selge CD-samlinga si. Inntekten skulle gå til nye instrumenter til musikklinja. Så da var det bare å rykke ut til Folque Kafé sin bakgård. Kom en halv time etter start og da stod det en der med en kjempebunke. Ble likevel en liten fangst.
    3D840288-1505-43B3-9E5A-8D1629770451.jpg
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Midnight Choir. Bra skole! :)
    I avisa stod det at det var mellom 1500 til 2000 titler, og mange var uåpnet. Skolen var med i den offentlige innkjøpsordningen og fikk tilsendt rimelig mye musikk. De tilbød Kjell fra gamle Vinylkjelleren i Skien å kjøpe alle. Han takket nei, men sa seg villig til å selge de for dem. Siden det gikk til et godt formål var prisen 50 kr for de som var uåpnet og 30 for resten. Kjell hadde også med seg mye vinyl og CDer fra egen samling som han solgte.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Tok med meg SR Black Box ut på tur for å teste den hos noen andre.

    FE650942-A2C0-4843-8D64-496ECCCACC58.jpg
    099BF7FE-32F2-4B51-AC66-8B192E0B6881.jpg


    I første stopp så spilte verten på elektronikk fra Krell og Lyngdorf, mens høyttalerne var fra Legacy. Med Black Box i rommet så ble lydbildet større og instrumenter/stemmer kom klarere frem. Verten brukte romkorreksjonen i Lyngdorf for å temme de store bassene. Kanskje det var derfor at forskjellen med og uten var mindre her enn hos nestemann, som ikke hadde romkorreksjon.

    På neste stopp var elektronikken fra Mark Levinson og høyttalerne var fra Infinity. Her utgjorde Black Box en enda større forskjell. Lydbildet flyttet seg bokstavelig talt på utsiden av veggen og alt ble klarere og mer definert. Kunne sikkert brukt flere ord, men orker ikke å knote mer på mobilen.

    Utrolig at en liten passiv boks kan utgjøre en så stor forskjell.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.228
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har/er vel skeptisk til disse boksene, men desto mer spennende at du opplever store forskjeller :)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg har/er vel skeptisk til disse boksene, men desto mer spennende at du opplever store forskjeller :)
    Skjønner det Karmana, men det var ikke kun jeg som opplevde til dels store forskjeller med og uten Black Box. Det var tre andre tilstede og vedkommende som satt off axis sa at når boksen ble satt inn så opplevde han som om lyden ikke lengre kom fra en høyttaler. Eier av anlegg nummer to mente at her kommer det ikke til å spilles mere musikk før han hadde sin egen SR Black Box:cool:.

    Frode hørte prototypen i München for noen år siden og da mente Ted Denney at den ville koste 5000 dollar og ville bli umulig å selge. Når den kom året etter var den heldigvis billigere. Hadde Bergen vært en god del nærmere skulle jeg gjerne ha demonstrert den for deg.

    Leker selv med tanken på å skaffe en Black Box til, bruksanvisningen viser plasseringen av opptil tre bokser. Men nå kommer snart en streamer/DAC innenfor døren og da settes det på vent.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende denne boksen. Har du målt for å se forskjell består i helt konkret?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Spennende denne boksen. Har du målt for å se forskjell består i helt konkret?
    Har ikke måleutstyr så her har vi bare brukt ørene. Tok den med til Langesund i dag for moro skyld. Måtte plassere den nesten oppå føttene mine, pga rommets utforming. Herfra må jeg nok rapportere om den hittil minste forskjellen i dette svært velkonstruerte rom, som i tillegg er hjulpet av avansert romkorreksjon.

    Likevel så er dette et produkt som jeg vil anbefale alle å prøve ut.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende denne boksen. Har du målt for å se forskjell består i helt konkret?
    Har ikke måleutstyr så her har vi bare brukt ørene. Tok den med til Langesund i dag for moro skyld. Måtte plassere den nesten oppå føttene mine, pga rommets utforming. Herfra må jeg nok rapportere om den hittil minste forskjellen i dette svært velkonstruerte rom, som i tillegg er hjulpet av avansert romkorreksjon.

    Likevel så er dette et produkt som jeg vil anbefale alle å prøve ut.
    Takk for info. Har søkt på nett om konkrete tekniske målinger, men det er kun funksjon som resonator som trekkes frem. Jeg betviler ikke din opplevelse rundt dette, men blir lett skeptisk. Med så sterke påstander som fremsettes burde det lett kunne måles effekt. Men jeg er åpen og for at ikke alt innen lyd som lar seg forklare :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Denne saken er så liten at den er lett å ta med seg. Kanskje vi skal tilpasse henting av forsterkeren din til en søndag. Jeg stiller med kalibrert lyd og en målemik klar.

    Tar da bare noen minutter for å se om vi klarer å finne noen målbare forskjeller.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    6091BE6F-B324-4E97-9924-E1C2AF3581E3.jpg
    Vis vedlegget 502824
    Ikke bare EspenL som var på konsert på tirsdag. Hilde Louise Absjørnsen var i Brekkeparken fra syv til ni. Det var en fantastisk flott konsert, selv for meg som kun eier en CD med henne. Hun gispet når hun kom ut på scenen og så alle menneskene. Det var bare en gang hun hadde opplevd så mange folk på en jazzkonsert og det var på den norske opera. Bak meg så var amfiet stapp fullt og på bordene ved kafeen var det også fullt. Nærmere 1000 biletter hadde de solgt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn