JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    N

    nb

    Gjest
    Morpheus skrev:
    Dette er bla grunnen til at Hifiklubben kvittet seg med Marantz for å unngå å konkurrere med seg selv.
    Jeg mener å huske at et av de norske hjemmeunderholdningsbladene hadde en småpinlig sak for noen år siden hvor de testet en Denon og en Marantz med forksjeller på ditt og datt som det gjerne er i slike tester - senere påpekte noen at spillerene faktisk var dønn identiske.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    703
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke dy meg - må bare:

    Det er vel med vaskemaskiner som med audio. Flere merker med samme innmat. "Same shit, new wrapping.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Det stemmer, fadesen ble påpekt av HiFi och Musik. Det var 2 DVD-spillere i den relativt rimelige klassen, tror Denonen kostet 4000kr og Marantzen 5000kr. Jeg mener å huske den eneste forskjellen utover design var en liten kondensator i strømforsyningsdelen.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Det stemmer, fadesen ble påpekt av HiFi och Musik. Det var 2 DVD-spillere i den relativt rimelige klassen, tror Denonen kostet 4000kr og Marantzen 5000kr. Jeg mener å huske den eneste forskjellen utover design var en liten kondensator i strømforsyningsdelen.
    Så lenge dette faktisk har skjedd en gang, så ser jeg ikke grunnen til å lage så mye oppstuss rundt at hifi-produsenter (på lik linje med kosmetikk og slanke-industrien) lager den varen kundene vil ha, til den prisen de er villige til å kjøpe?

    Blir folk rystet dersom L'oreals pro-vitamin B5 viser seg å være en PR-jippo?

    -k
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    nb skrev:
    Morpheus skrev:
    Dette er bla grunnen til at Hifiklubben kvittet seg med Marantz for å unngå å konkurrere med seg selv.
    Jeg mener å huske at et av de norske hjemmeunderholdningsbladene hadde en småpinlig sak for noen år siden hvor de testet en Denon og en Marantz med forksjeller på ditt og datt som det gjerne er i slike tester - senere påpekte noen at spillerene faktisk var dønn identiske.
    Jeg gjetter at det var Marantz som spilte "nærmere det man anser som audiofil kvalitet."

    Denon er jo TV! Mens Marantz nok hadde trukket på sine high-end kunnskaper ;)

    Snart blir det nok en bredere forståelse for hva som er kritisk i en digital signalbane, og så kan folk prioritere deretter.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Baard skrev:
    Kan ikke dy meg - må bare:

    Det er vel med vaskemaskiner som med audio. Flere merker med samme innmat. "Same shit, new wrapping.
    Som nevnt i tråden var jeg involvert med Electrolux, som på et tidspunkt hadde 53 merkevarer i stallen, hvorav mange var i samme produktkategori. Og som du skriver -- samme innmat, forskjellig skall.
    Årsaken var fremveksten av varehus for hvitevarer, og behovet for å berettige mer gulvplass for egne produkter, i konkurranse med andre. Så man utviklet forskjellige skall og navn, og sikret dermed høyere volum for det som gjaldt: innmaten.
    Ulempen var at varehusene spilte fake-merkene ut mot hverandre, og presset prisen.

    En skikkelig ond sirkel - der totalomsetningen var enorm, men fortjenestemarginen var lavere enn om man hadde satt likvidene i banken i stedet for å flytte på alt det metallet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    knutinh skrev:
    Så lenge dette faktisk har skjedd en gang, så ser jeg ikke grunnen til å lage så mye oppstuss rundt at hifi-produsenter (på lik linje med kosmetikk og slanke-industrien) lager den varen kundene vil ha, til den prisen de er villige til å kjøpe?

    Blir folk rystet dersom L'oreals pro-vitamin B5 viser seg å være en PR-jippo?

    -k
    Spillerne i seg selv var jo ingen sensasjon. De lå nær hverandre i pris og utga seg heller ikke for å være så utrolig forskjellige. Den morsomme saken var jo at de fikk rimelig ulike testresultater.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Snickers-is skrev:
    Det stemmer, fadesen ble påpekt av HiFi och Musik. Det var 2 DVD-spillere i den relativt rimelige klassen, tror Denonen kostet 4000kr og Marantzen 5000kr. Jeg mener å huske den eneste forskjellen utover design var en liten kondensator i strømforsyningsdelen.
    En annen kondensator i strømforsyningen er også i mange tilfeller alt som skal til for at de låter litt annerledes.
     
    N

    nb

    Gjest
    Rune S skrev:
    En annen kondensator i strømforsyningen er også i mange tilfeller alt som skal til for at de låter litt annerledes.
    Om jeg ikke hukser feil så var det tilsynelatende forskjeller på billedytelsen også.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Spillerne i seg selv var jo ingen sensasjon. De lå nær hverandre i pris og utga seg heller ikke for å være så utrolig forskjellige. Den morsomme saken var jo at de fikk rimelig ulike testresultater.
    Er ikke dette tilfellet for kosmetikk også?

    Jeg har lest sitater fra hudleger og forskere på at vanlig solkrem er like bra for huden som spesiell "anti wrinkle moisturising time-machine healing 2000". En kjølig dusj er like bra for solbrent hud som rådyr after-sun. Men i følge kjøpere (og sikkert kosmetikk-analogien til Fidelity), så er de bare sååå mye bedre.

    Jeg ser bare en mismatch mellom testmetodikk og de forskjellene man hevder å ønske å belyse. Ingen kan påstå at ikke hifi-bransjen har blitt gjort oppmerksom på problemet. Men bladene skrives og lykkelige audiofile leser dem.

    -k
     
    N

    nb

    Gjest
    Rune S skrev:
    En annen kondensator i strømforsyningen er også i mange tilfeller alt som skal til for at de låter litt annerledes.
    Det er kanskje en mulighet, men når denne delen av pressens raison d'etre nærmest er å overdrive små til ikke-eksisterende forskjeller på utstyr så blir det litt komisk når slikt skjer. Hva skal man da tro om alt det andre de finner så mye forskjeller på? Skulle det vise seg at CDG ikke er annet enn en mainstream DVD-kontruksjon - hvor mye tillit skal man da ha til TAS på andre områder?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Den kondensatoren var typisk en stk billig elektrolytt, kanskje 47µF/25V eller noe i den duren. Det var med andre ord ikke en oppgradert kondensator, for eksempel i signalveien eller liknende.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.311
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Som nevnt i tråden var jeg involvert med Electrolux, som på et tidspunkt hadde 53 merkevarer i stallen, hvorav mange var i samme produktkategori. Og som du skriver -- samme innmat, forskjellig skall.
    Årsaken var fremveksten av varehus for hvitevarer, og behovet for å berettige mer gulvplass for egne produkter, i konkurranse med andre. Så man utviklet forskjellige skall og navn, og sikret dermed høyere volum for det som gjaldt: innmaten.
    Ulempen var at varehusene spilte fake-merkene ut mot hverandre, og presset prisen.
    Et annet smart poeng med dette er at el-varehusene trenger egne modeller for å kunne gi prisgaranti. Electrolux XYZ 1001 kan således selges av Elkjøp for 3,999.- med prisgaranti (som bare gjelder hvis samme modell kan kjøpes rimeligere andre steder). Dermed slår Elkjøp to fluer i en smekk: De kan selge varen med god fortjeneste + smykke seg med "prisgaranti" i trygghet om at kunden ikke finner nøyaktig samme modell andre steder.

    Ganske smart.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    pedal skrev:
    Et annet smart poeng med dette er at el-varehusene trenger egne modeller for å kunne gi prisgaranti. Electrolux XYZ 1001 kan således selges av Elkjøp for 3,999.- med prisgaranti (som bare gjelder hvis samme modell kan kjøpes rimeligere andre steder). Dermed slår Elkjøp to fluer i en smekk: De kan selge varen med god fortjeneste + smykke seg med "prisgaranti" i trygghet om at kunden ikke finner nøyaktig samme modell andre steder.

    Ganske smart.
    Jeg mener at dette nå er behandlet i markedsføringsloven eller i rettledningen? Uansett mener jeg at det nå er formulert slik at dersom man hevder å være billigere enn konkurenten så må man være billigere på "tilsvarende vare", altså at en tilfeldig endring av modellnr ikke er nok.

    Hvordan man skal etablere at en vare er tilsvarende er selvsagt et eget kapittel.

    -k
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Vintage bilmarkedet har føket i været pga at folk ble lei av den slags "badge engineering" der man bare smeller et annet skall på innmaten. (Subaru Impreza er innmaten i Saab 9-2 som ble lansert (og floppet) i USA, for eksempel.)

    Syns jeg også ser tendenser til at vintage HiFi er kommet i vinden igjen ... prisene på gode platespillere og forsterkere av veteranårgang går sterkt opp.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Snickers-is skrev:
    Den kondensatoren var typisk en stk billig elektrolytt, kanskje 47µF/25V eller noe i den duren. Det var med andre ord ikke en oppgradert kondensator, for eksempel i signalveien eller liknende.
    Det gjelder det samme for småkomponentene, at høy pris ikke er noen garanti for at den er "bedre" enn en billigere.
    I en gjennomsiktig konstruksjon så er komponentene i strømforsyningen overaskende lett hørbare.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Rune S skrev:
    I en gjennomsiktig konstruksjon så er komponentene i strømforsyningen overaskende lett hørbare.
    Så lenge du sitter og ser på hva du hører, ja.

    Ikke i en blindtest regner jeg med?

    -k
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    nb skrev:
    Rune S skrev:
    En annen kondensator i strømforsyningen er også i mange tilfeller alt som skal til for at de låter litt annerledes.
    Det er kanskje en mulighet, men når denne delen av pressens raison d'etre nærmest er å overdrive små til ikke-eksisterende forskjeller på utstyr så blir det litt komisk når slikt skjer. Hva skal man da tro om alt det andre de finner så mye forskjeller på? Skulle det vise seg at CDG ikke er annet enn en mainstream DVD-kontruksjon - hvor mye tillit skal man da ha til TAS på andre områder?
    TAS består av mennesker som oss andre som oppfatter lyd subjektivt.Der finnes ingen absoluter innen hifi såvidt jeg kan se,og jeg tror jeg skulle klart å lure 96% av de store navnene innen "high-end" trill rundt i en blindtest.
    De skulle fått valgt sin 200.000,- cd spiller og jeg ville stillt med en moddet NAD eller Pioneer DVD ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    knutinh skrev:
    Rune S skrev:
    I en gjennomsiktig konstruksjon så er komponentene i strømforsyningen overaskende lett hørbare.
    Så lenge du sitter og ser på hva du hører, ja.

    Ikke i en blindtest regner jeg med?

    -k
    Jeg tror jeg skulle klart det, men er ikke helt sikker ;)
    Jeg hadde neppe klart å identifisere diverse merker av kondiser konsistent,men jeg mener selv jeg ikke er farget av pris eller andres oppfatninger når jeg lytter, og burde fått noen treff ;)
    Forskjelene er der,men de er som regel veldig små,og over tid viser det seg at ingen komponenter er perfekte.Alle komponenter trekker fra og legger til sin smak, og når man da tilsetter den komponenten i en suppe bestående av andre ingredienser som alle har sin smak,så blir det komplisert .

    "Lett hørbart" var nok en overdrivelse,beklager :D
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Rune S skrev:
    Forskjelene er der,men de er som regel veldig små,og over tid viser det seg at ingen komponenter er perfekte.
    La meg omformulere:
    Tror du at gitt "uendelig lang tid" til en blindtest, hvor en kommersiell, "fornuftig" strømforsyning var modifisert med en annen kondis med nominelt samme verdi, at du ville høre noen som helst forskjell i en blindtest?

    -k
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    knutinh skrev:
    Rune S skrev:
    I en gjennomsiktig konstruksjon så er komponentene i strømforsyningen overaskende lett hørbare.
    Så lenge du sitter og ser på hva du hører, ja.

    Ikke i en blindtest regner jeg med?

    -k
    Har du ikke lært noen ting etter alle debattene her på forumet?? Det er ingen ting som stresser en ekte "high-ender" mer enn om han ikke får se hva han hører på. Dermed blir blindtester i dette miljøet ubrukelige. ;D
    Det paradoksale i denne sammenheng er at menigheten til vanlig avviser blindtester. De må m.a.o. se hva de spiller på for å komme i den rette sinnsstemning for serøs testing. MEN når ekte high-end vare avkles som sammensatt av komponenter fra laveste hylle, da er det plutselig ikke relevant lenger å se på det som spiller for å evalurere lydgjengivelsen. Da skal vi lukke øynene og KUN vurdere selve lyden.. :D
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Et lite spørmål til de som måtte ha kunnskap om det. Hva har et godt gjennomtenkt og solid kabinett og si for lyden i forhold til et vanlig masseprodusert kabinett.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    room skrev:
    Et lite spørmål til de som måtte ha kunnskap om det. Hva har et godt gjennomtenkt og solid kabinett og si for lyden i forhold til et vanlig masseprodusert kabinett.
    Min magefølelse er at det ikke betyr pøkk.

    Jeg har ikke sett eller hørt noe som tyder på at magefølelsen min er feil, men når jeg evt gjør det så er den gjenstand for revurdering.

    -k
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    knutinh skrev:
    Rune S skrev:
    Forskjelene er der,men de er som regel veldig små,og over tid viser det seg at ingen komponenter er perfekte.
    La meg omformulere:
    Tror du at gitt "uendelig lang tid" til en blindtest, hvor en kommersiell, "fornuftig" strømforsyning var modifisert med en annen kondis med nominelt samme verdi, at du ville høre noen som helst forskjell i en blindtest?

    -k
    I et kjent oppsett av gode konstruksjoner tror jeg at jeg ville hørt forskjel ja.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Rune S skrev:
    I et kjent oppsett av gode konstruksjoner tror jeg at jeg ville hørt forskjel ja.
    Dersom du i en slik test svarte ca 50/50 (altså tilnærmet gjetting), hva ville du konkludere for deg selv?

    -k
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Jeg har en enkel løsning på denne nøtten.
    Edge G cd leveres med en stygg plastikk fjernkontroll, men den er ikke den samme som denon bruker på sine spillere.
    Hvorfor da ikke bare teste om en denon dvd fjernkontroll funker på edge G cd?
     
    N

    nb

    Gjest
    wotg skrev:
    Jeg har en enkel løsning på denne nøtten.
    Edge G cd leveres med en stygg plastikk fjernkontroll, men den er ikke den samme som denon bruker på sine spillere.
    Hvorfor da ikke bare teste om en denon dvd fjernkontroll funker på edge G cd?
    Det er sannsynglivis enklere å plugge inn HDMIen for å se hva man finner ut da. Med mindre Edge bevisst har gjort noe for at DVD-biten ikke skal funke.

    Alternativt ta av klistremerket med Edge på fjernkontrollen for å se hva som står under der;)
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    knutinh skrev:
    room skrev:
    Et lite spørmål til de som måtte ha kunnskap om det. Hva har et godt gjennomtenkt og solid kabinett og si for lyden i forhold til et vanlig masseprodusert kabinett.
    Min magefølelse er at det ikke betyr pøkk.

    Jeg har ikke sett eller hørt noe som tyder på at magefølelsen min er feil, men når jeg evt gjør det så er den gjenstand for revurdering.

    -k
    Hør med Snickers-is hvorfor Midgard låter klart mørkere enn tilsvarende ICE-blokker. Det er tross alt rene B&O-blokker i et annet kabinett. Du har ikke fulgt med om du ikke har fått med deg kontroversene rundt akkurat dette med kabinetter og lyd.

    Honkey
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Hør med Snickers-is hvorfor Midgard låter klart mørkere enn tilsvarende ICE-blokker. Det er tross alt rene B&O-blokker i et annet kabinett. Du har ikke fulgt med om du ikke har fått med deg kontroversene rundt akkurat dette med kabinetter og lyd.
    Jeg har fått med meg mange kontroverser innen hifi.

    -k
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    knutinh skrev:
    Rune S skrev:
    I et kjent oppsett av gode konstruksjoner tror jeg at jeg ville hørt forskjel ja.
    Dersom du i en slik test svarte ca 50/50 (altså tilnærmet gjetting), hva ville du konkludere for deg selv?

    -k
    At jeg ikke hører forskjel regner jeg med.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Snickers-is skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Det mest nerdete som utløste latter var dette fra Audioholics
    Usikker på om jeg forstod deg rett her, hva menter du?
    Kunne du ta deg bryet å utdype den KOB?
    Sorry, Snickers, så ikke det innlegget. Er vel ikke så mye å utdype? Ble presentert på Audioholics som ny teori.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:
    Jeg har en enkel løsning på denne nøtten.
    Edge G cd leveres med en stygg plastikk fjernkontroll, men den er ikke den samme som denon bruker på sine spillere.
    Hvorfor da ikke bare teste om en denon dvd fjernkontroll funker på edge G cd?
    Jeg skulle kikke på en fjernkontroll for en kompis som ikke virket( trodde vi). Han leverte den på døren her hjemme, jeg tok den fra hverandre og renset den. Satt i nye batterier, og kom til å trykke litt på den i stua. Vips, så begynte Meridian'en min å spille ;D
    Denne kontrollen var til en Marantz cd spiller. Sitter det Marantz drivverk i spillern min :eek: ;D
    Ikke veit jeg, men de går kanskje om hverandre, kontrollen i noen av disse spillerne?
    Det viste seg at problemet skyldtes noe i spilleren, så jeg fikk den kontrollen, og bruker den til dags dato. Virker perfekt ;D ;D

    mvh
    Lars
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg tror ikke det at fjernkontroller kan eller ikke kan brukes om hverandre kan tjene som en robust indikasjon på at innmaten er den samme?

    Dersom en garasjeprodusent av CD-spillere kjøper inn innmat fra Sony og så endrer drivverk og signal-vei så ville jeg ikke nødvendigvis føle meg lurt av at han beholdt fjernkontroll-biten??

    -k
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Jeg hadde en gang en fjernkontroll til Tandberg 2035 cd spilleren og den virket på alle komponentene mine inkl. TV. Det eneste den ikke kunne var å mute TV'en. Jeg tror ikke fjernkontroll-kompabilitet er noen sikker indikasjon på drivverkets opphav.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.328
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    ...
    Jeg skulle kikke på en fjernkontroll for en kompis som ikke virket( trodde vi). Han leverte den på døren her hjemme, jeg tok den fra hverandre og renset den. Satt i nye batterier, og kom til å trykke litt på den i stua. Vips, så begynte Meridian'en min å spille ;D
    Denne kontrollen var til en Marantz cd spiller. Sitter det Marantz drivverk i spillern min :eek: ;D
    Ikke veit jeg, men de går kanskje om hverandre, kontrollen i noen av disse spillerne?
    Det viste seg at problemet skyldtes noe i spilleren, så jeg fikk den kontrollen, og bruker den til dags dato. Virker perfekt ;D ;D

    mvh
    Lars
    O.t begge deler bruker std Phillips RC5-koder til fjernstyring.

    mvh
    KJ
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Denon sin fjernkontroll (Denon DVD 2900) funker ikke på Edge G CD.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KJ skrev:
    sclalars skrev:
    ...
    Jeg skulle kikke på en fjernkontroll for en kompis som ikke virket( trodde vi). Han leverte den på døren her hjemme, jeg tok den fra hverandre og renset den. Satt i nye batterier, og kom til å trykke litt på den i stua. Vips, så begynte Meridian'en min å spille ;D
    Denne kontrollen var til en Marantz cd spiller. Sitter det Marantz drivverk i spillern min :eek: ;D
    Ikke veit jeg, men de går kanskje om hverandre, kontrollen i noen av disse spillerne?
    Det viste seg at problemet skyldtes noe i spilleren, så jeg fikk den kontrollen, og bruker den til dags dato. Virker perfekt ;D ;D

    mvh
    Lars
    O.t begge deler bruker std Phillips RC5-koder til fjernstyring.

    mvh
    KJ
    ..som mange andre produsenter også bruker, veldig vanlig blant UK produsenter, bl.a nevnte Meridian, Cyrus, Audiolab, Naim etc etc.

    Derfor går mine Naim, Audiolab, Meridian osv fjernkontroller om hverandre.. dvs jeg kan bruke f.eks en Audiolab fjernkontroll til en Meridian cdp, en Meridian fjernkontroll til en Naim preamp osv.

    Mvh Vidar P

    Mvh Vidar P
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    ..som mange andre produsenter også bruker, veldig vanlig blant UK produsenter, bl.a nevnte Meridian, Cyrus, Audiolab, Naim etc etc.

    Derfor går mine Naim, Audiolab, Meridian osv fjernkontroller om hverandre.. dvs jeg kan bruke f.eks en Audiolab fjernkontroll til en Meridian cdp, en Meridian fjernkontroll til en Naim preamp osv.

    Mvh Vidar P

    Mvh Vidar P

    Det var da enda godt ;D ;D
    Trodde jeg hadde blitt lurt på et simpelt Marantz drivverk jeg nå ;D ;D (ikke sant Storebror)

    mvh
    Lars
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.798
    Antall liker
    21.707
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Snickers-is skrev:
    Snickers-is skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Det mest nerdete som utløste latter var dette fra Audioholics
    Usikker på om jeg forstod deg rett her, hva menter du?
    Kunne du ta deg bryet å utdype den KOB?
    Sorry, Snickers, så ikke det innlegget. Er vel ikke så mye å utdype? Ble presentert på Audioholics som ny teori.
    Ah. Det er jo morsomt!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn