JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Voff skrev:
    Sludder! Hvis du har noe greie på elektronikk, og det bør du ha i din stilling, vil du se at innholdet er billig og masseprodusert og identisk i kostnader til spillere som selges for noen få hundre kroner. Det er dette saken dreier seg om.
    Det som er interesant er å teste denne opp mot andre spillere i prisklassen under 2000kr (for å være generøs!).
    Siden du er i stand til å skrive en serie retorisk sterke innlegg om hva du mener om denne spilleren er du kanskje også i stand til å fortelle meg hvordan du selv har gjort deg opp dine inntrykk om den? Altså - i hvilken sammenheng har du hørt den og hva slags musikkmateriale er brukt? Jeg forstår ut fra det du skriver at du ikke har sammenlignet den mot en billig DVD-spiller.

    For tiden har jeg en Edge G CD hjemme og gjør et forsøk på å plassere den iht dens signatur, men jeg har fått problemer så dine innspill vil være nyttige. Jeg benytter Cambridge DVD89, Logitech Transporter og en dCS-spiller som sammenligningsgrunnlag. Mvh.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1
    achri-d skrev:
    Siden du er i stand til å skrive en serie retorisk sterke innlegg om hva du mener om denne spilleren er du kanskje også i stand til å fortelle meg hvordan du selv har gjort deg opp dine inntrykk om den? Altså - i hvilken sammenheng har du hørt den og hva slags musikkmateriale er brukt? Jeg forstår ut fra det du skriver at du ikke har sammenlignet den mot en billig DVD-spiller.

    Det synes som om enkelte nekter å forstå poenget; jeg har aldri sagt et ord om lyden av denne spilleren. Det er ikke det debatten dreier seg om.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Voff skrev:
    achri-d skrev:
    Siden du er i stand til å skrive en serie retorisk sterke innlegg om hva du mener om denne spilleren er du kanskje også i stand til å fortelle meg hvordan du selv har gjort deg opp dine inntrykk om den? Altså - i hvilken sammenheng har du hørt den og hva slags musikkmateriale er brukt? Jeg forstår ut fra det du skriver at du ikke har sammenlignet den mot en billig DVD-spiller.

    Det synes som om enkelte nekter å forstå poenget; jeg har aldri sagt et ord om lyden av denne spilleren. Det er ikke det debatten dreier seg om.
    ...eller om poenget er vel forstått, det burde de fleste ha fått med seg nu, og gått litt videre, til f.eks å teste litt selv? fremfor å fortsette å bare elte gammelt nytt ....

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Ja jeg føler skadefryd når det gjelder Audiofreaks og deres våpendragere for makan til oppførsel skal man lete lenge etter

    Ja. Jeg har allerede fått de første trusselmailene... ;D
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Voff skrev:
    achri-d skrev:
    Siden du er i stand til å skrive en serie retorisk sterke innlegg om hva du mener om denne spilleren er du kanskje også i stand til å fortelle meg hvordan du selv har gjort deg opp dine inntrykk om den? Altså - i hvilken sammenheng har du hørt den og hva slags musikkmateriale er brukt? Jeg forstår ut fra det du skriver at du ikke har sammenlignet den mot en billig DVD-spiller.

    Det synes som om enkelte nekter å forstå poenget; jeg har aldri sagt et ord om lyden av denne spilleren. Det er ikke det debatten dreier seg om.
    Noe av debatten handler unektelig også om lyden vel? Hvordan kan man ellers ha en formening om svindel og lureri?

    Formålet til en cdspiller er å avspille cdplater, altså formidle musikk.
    Hvis man blir lurt er det fordi at det finnes spillere til en brøkdel av prisen som reproduserer musikken like bra. Så langt er det ingen som har hostet opp en slik spiller. Og man er som kjent uskyldig inntil det motsatte er bevist.

    Om Edge GCD derimot var et maleri, med hovedformål og være et objekt for visuell nytelse, så ville det vært grunnlag for påstandene. ;D
     
    K

    knutinh

    Gjest
    topline skrev:
    ...Om Edge GCD derimot var et maleri, med hovedformål og være et objekt for visuell nytelse, så ville det vært grunnlag for påstandene. ;D
    Dersom du kjøper et maleri som er malt av Munch for millioner, og så viser det seg at det er malt av Reidar fra Sarpsborg, ville du ikke føle deg lurt?

    Ville maleriets visuelle nytelse endre seg av at svindelen kom fram?

    -k
     
    M

    musicus

    Gjest
    knutinh skrev:
    topline skrev:
    ...Om Edge GCD derimot var et maleri, med hovedformål og være et objekt for visuell nytelse, så ville det vært grunnlag for påstandene. ;D
    Dersom du kjøper et maleri som er malt av Munch for millioner, og så viser det seg at det er malt av Reidar fra Sarpsborg, ville du ikke føle deg lurt?

    Ville maleriets visuelle nytelse endre seg av at svindelen kom fram?

    -k
    Kanskje, kanskje ikke, det beror på mitt motiv for å handle maleriet, pga at jeg liker motivet i seg selv, eller bare for det skulle være en Munch, hadde intensjonen med handelen min vært det sist nevnte, så ja!...

    mvh
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Her tror jeg ikke helt på deg musicus.. ;)
    Hadde du godtatt å betale en million for et maleri som, etter kjøpet var setlet, viste seg å ha en markedsverdi på 1000 kr, selv om du likte maleriet aldri så godt?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Voff skrev:
    Anonym skrev:
    Ja jeg føler skadefryd når det gjelder Audiofreaks og deres våpendragere for makan til oppførsel skal man lete lenge etter

    Ja. Jeg har allerede fått de første trusselmailene... ;D
    Jeg er helt på linje med dine uttalelser. Stå på.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror vi setter en strek der da tråden nå har kommet til en naturlig stopp.

    Mvh
    Høvdingen
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn