I det minste bra at det ser ut til at staten Pakistan er på rett vei, selv om ting tar tid.
Igjen må jeg desverre få påpeke at Komponenten ikke evner å skille skitt og kanel. INGEN har noensinne sett på voldtekt som et ok mønster fra noen eller for noen.
Jeg skjønner bare ikke at det er bedre å bli voldtatt i guds eller kong alkohols navn, enn i Allah's navn.
Kompo kommer nå igjen til å hevde noe i retning av at alle som tror på Allah (i hvert fall majoriteten) er potensielle vold(tekt)smenn. Jeg misliker innstillingen, den er bare med på å øke motsetninger, og tjener ikke saken.
VI VIL ALLE JOBBE FOR INNVANDRERKVINNENES RETTIGHETER, bare så vi unngår den misforståelsen, i det minste.
Honkey
Så kjekt at du vet hva jeg har tenkt å si da, sparer meg for mye knotting det
Alle muslimske menn er ikke potensielle voldtektsmenn, men alt for mange oppdras i en kultur/religion som har et totalt annet syn på kvinner/menn enn det vi har, så konsekvensen blir faktisk dessverre ofte det.
Når man:
-oppdras i den tror at det er kvinnens ansvar å unngå voldtekt, og hennes ansvar og skyld om det skjer
- lærer at utildekket kjøtt er det bare å forsyne seg av, man kan i alle fall ikke lastes om man skulle falle for fristelsen, for sånn er nå engang menn, dette har de ikke kontroll over stakkars.
-har et kvinnesyn som går på at den eneste verdi hun har er som jomfru, dette avhenger hele familiens ære av, og denne er det viktig å beskytte med alle midler. Konsekvensen er at jentene holdes i stramme tøyler, uten kontakt med menn utenom familien, før de da plutselig skal giftet bort, og etter det skal ting skje i rasende tempo, for da skal det være kontroll av blodige laken, som enten utføres av ektemann eller gjerne og hans familie. Finner man ikke det man leter etter da har bruden et kjempeproblem, hun risikerer drap, mannen vil sannsynligvis skilles, og familien har selvsagt tapt ære, men de konsekvenser det kan få.
Om man ikke ser at dette må føles som voldtekt for disse jentene er man rimelig blåst, og det stopper vel ikke der, for man bryr seg ofte ikke om hva hun har lyst til, og i prinsippet opplever de vel titt og ofte det samme som dine venninner, og du synes jo ikke at det var greit.
Det er bra at du vil kjempe for innvandrerkvinners rettigheter, men jeg lurer jo på hvor dypt dette stikker når du ikke ser ut til å ville ta innover deg og nærmest fornekter eller i alle fall bagatelliserer problemene mange sliter med. Selvsagt er ikke dette saken i alle tilfeller, men det nok at eksempler til at man bør våge å se problemet. Og de som utsettes for dette i størst grad er IKKE de som skriker høyest i dette landet.
Har jeg noensinne hevdet at det er bedre å bli voldtatt i Guds eller alkoholens navn enn i Allahs? Hvor tar du det fra?? Jeg ser tvert imot at det er blitt et problem med økende voldtekter både her til lands og i andre land ( som Sverige) og jeg er ganske sikker på at dette skyldes bla. den økende aksepten for prostitusjon man ser i samfunnet i dag. Aldri før har det vært flere prostituerte i Oslo, jeg får jo inntrykk av at man nærmest må gå slalåm gjennom byen for å komme seg unna, og samtidig hører man at det aldri har vært flere voldtekter i byen. Dessuten har man denne fordummingen i media hvor kvinner i stadig større grad fremstilles som sex-symboler i nærmest enhver sammenheng. Siste eksempel var vel at de har byttet ut ball-guttene i tennis med lettkledde modeller, så har man disse som spiller sand-volleyball, som har regler for, ikke hvor lite klær de kan ha på, men hvor mye. Så har man disse hjerneløse glamour-bimboene som dukker opp i snart enhver sammenheng. Dette er selvsagt også kvinnenes skyld, da de faktisk er med på dette, de er med på å fordumme alle kvinner ved å fremstille seg som menns viljeløse leketøy på denne måten .
Hvis du faktisk tror at INGEN noensinne har sett på voldtekt som et ok mønster fra noen eller for noen, vil jeg faktisk hevde at du er veldig lite opplyst.