Ja - jeg slanker meg!;D ;D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.762
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sølle 102kg?
    Tror to rep på 103kg var persen min da jeg hadde benkpress som øvelse en gang i verden.
    Tror settene var 50kg oppvarming - 75kg - 80kg - 85kg - 90kg - 95kg - 100kg (og så var det vel ca 3kg låser på?)
    Nowadays er det kun tre sett på brystmaskin og to sett på peck-dek maskin. Mindre er mer :D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.188
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Regnet ikke med låsene. Da blir det vel litt mer. De internasjonalstandard låsemutterene veier vel ett par kg.
    Jeg trente alltid pyramide repitisjoner jeg når jeg trente på Tarzanfabrikken. 50-70-90-maks-90-70-50
    Ryggmusklene derimot har jeg aldri trent på en maskin hvor jeg ikke løftet flere rep på maksimalt av hva maskinen hadde å by på. På ro-maskinen på treningssenteret fikk jeg en av de ansatte til å stå på vektene når jeg trente.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Takk for at du deler erfaringen RoDa!
    Har fulgt et lignende opplegg i det siste (lavt av alt, null potet, pasta, brød og ris). Avsparket var diskusjonen om kles-import og manglende XXL størrelser.
    Her gjaldt det å ta ansvar og se de positive mulighetene. Minus 8 på 10 uker.
    I begynnelsen reflekterte jeg over at jeg aldri var sulten og syntes at det var alt for tett mellom småmåltidene med grønnsaker og knekkebrød. 2 timer går jo forferdelig fort på jobben. Interessant å se diagrammet ditt med knekken ved 78 kg og begynnende utflatning, det er det samme som jeg opplever. Poenget er ikke lav-karbo, men en korrigering av samfunnets snik-økende overkarbo samt mengde / frekvens. Ingen fettkur altså, drit i Dagbladet.
    Vi kjøper nå mer rene råvarer (kjøtt, fisk & kylling) og har mer fokus på sunn matlaging.
    En annen ting er at sjokolade (melke-typen) nå plutselig smaker overdrevet søtt og voks/talg-aktig.
    70% mørk sjokolade og Skipper lakrisbåter er lørdagsfavortitter nå. Og mer rødvin.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Regnet ikke med låsene. Da blir det vel litt mer. De internasjonalstandard låsemutterene veier vel ett par kg.
    Jeg trente alltid pyramide repitisjoner jeg når jeg trente på Tarzanfabrikken. 50-70-90-maks-90-70-50
    Ryggmusklene derimot har jeg aldri trent på en maskin hvor jeg ikke løftet flere rep på maksimalt av hva maskinen hadde å by på. På ro-maskinen på treningssenteret fikk jeg en av de ansatte til å stå på vektene når jeg trente.
    De internasjonale låsene veier 2,5kg pr stk ;)
    Når jeg trente benkpress for en mannsalder siden, så klarte jeg på det beste 10 rep på 140kg, 6 rep på 150kg og 3 rep på 160kg, og persen var på 170kg.

Destiny.. :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har startet nå for to og en halv uke siden. Startet høyt på 122,7 kg :eek:, men er nå nede i 114 etter en total omlegging av kosthold, null godis/snacks/sukkervann. Spiser nå mindre og sunnere måltider, grove knekkebrød (ryvita) uten smør med sunne pålegg, spiser vanlig familiemiddag men mindre porsjoner og drikker masse vann.
    Spiser ikke etter klokken 20.00 på kveldene...

Trener ca. 4 ganger i uken, to styrkeøkter sammen med en god venn på ca 1,5 timer hver økt samt et par solide spaserturer på fjellet like ved der jeg bor :)

Målet er å komme ned på ca 75-80 kg som nok er mer passende for en på min høyde på 176 cm, men har nok en solid og kraftig benbygging ifølge gammelfolket...

Hittil har jeg merket effekt av at jeg er mindre sulten, det sunne drivstoffet holder kroppen jevnere, man slipper å bli skrubbsulten før man spiser igjen, føler at jeg har mer overskudd til oppgaver i heimen og til å leke med barna osv. mye mykere å lettere på foten allerede og i tilegg sover jeg mye bedre om nettene :)

Slenger jeg meg med på denne tråden så forplikter det vel også litt vil jeg tro, ellers har jeg hatt stor glede av en pulsklokke med ukeprogram som hjelp til motivasjon...
    Vil jo helst fylle grafene/nå uke målet hver uke...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    På benkpressen starter jeg nok på null...
    kjører 35 kg 12*3 rep.
    Når det er sagt så var jeg sengeliggende en hel måned for to år siden og har gått og går fortsatt daglig på cellegift slik at musklene nok har vært i fritt fall med unntak av løfting på egne barn...
    Men nå er det sånn at et sted må man starte :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha rast ned de første ukene, har vekta nå stått stille siste uka, har trent en del styrke og funnet ro i at muskler er tyngre enn fett.

Men i dag klarte jeg å forstrekke puppene (brystkassa) på begge sidene, ikke akkurat godt...
    Kjentes ut som om det plutselig var to gummistrikker som var i sving...au au å au og har blitt ondere etterhvert nå i ettermiddag, gruer litt til å stå opp i morgentidlig ;D

Kona synes forøvrig at det er fryktelig moro at jeg går å uffer meg ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.188
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kjedelig Milenko. Men nå som skjeden er skadd, nei jeg mener skaden er skjedd, kan du varme forsiktig opp og tøye forsiktig ut igjen.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.762
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    wilbur-x skrev:
    Takk for at du deler erfaringen RoDa!
    Har fulgt et lignende opplegg i det siste (lavt av alt, null potet, pasta, brød og ris). Avsparket var diskusjonen om kles-import og manglende XXL størrelser.
    Her gjaldt det å ta ansvar og se de positive mulighetene. Minus 8 på 10 uker.
    I begynnelsen reflekterte jeg over at jeg aldri var sulten og syntes at det var alt for tett mellom småmåltidene med grønnsaker og knekkebrød. 2 timer går jo forferdelig fort på jobben. Interessant å se diagrammet ditt med knekken ved 78 kg og begynnende utflatning, det er det samme som jeg opplever. Poenget er ikke lav-karbo, men en korrigering av samfunnets snik-økende overkarbo samt mengde / frekvens. Ingen fettkur altså, drit i Dagbladet.
    Vi kjøper nå mer rene råvarer (kjøtt, fisk & kylling) og har mer fokus på sunn matlaging.
    En annen ting er at sjokolade (melke-typen) nå plutselig smaker overdrevet søtt og voks/talg-aktig.
    70% mørk sjokolade og Skipper lakrisbåter er lørdagsfavortitter nå. Og mer rødvin.
    Takker wilbur-x. :)
    Gratulerer med knallbra nedgang!
    Nå som høsten er her så er det mye mindre kondisjonstrening på meg.
    Stort sett en eller to kveldsturer sammen med kona og to-tre styrkeøkter på Spenst. (fra 3 - 5 timer trening i uka totalt)
    Likevel er vekten stabil og det går tilsynelatende rett vei på fettprosent fortsatt.
    Vi har en skeie-ut-dag i uka og har mer usunn middag enn dere (f.eks pølser, pannekaker), men det er bare å spise mindre av middagen da. ;)

Stabilisert på rundt 74kg ser det ut som her nå, får se hva fremtiden bringer. :)

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    ... og snorking er saga blott ! En god sidegevinst.
    Nå burde jeg begynne å vurdere om jeg eventuelt skal tenke på å planlegge å kanskje begynne å se på dette med å trene.. forsiktig.. ;)
    SWC (should would could etc).

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Noen som f.eks har erfaringer med CKD(Cyclical ketogenic Diet )
    , eller går det bare i VG-Dietter?

Mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.653
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vil ikke ha dette spredd rundt (Joe Cool blows his image..) men jeg HAR altså begynt å vurdere vektreduksjon og tilbake til god fysisk form igjen. Etter at legen min sluttet å ta frem salatbrosjyrene og gikk over til dødelighetskurver og operasjonsbrosjyrer har alvoret gått opp for en stakkar som i kraft av tidligere aktiv frisksporter og kostholdskompetent selvsagt burde visst bedre. Men åra tar en, og plutselig er det blitt en kilo eller to for mye - i ansiktet!!!

Det er hardt, det er tøft, jeg gråter meg i søvn hver natt :'( :'( Men alternativet tror jeg kan bli enda verre, så det er nok best å ta i kapp med dette før det er for sent, og mens man fortsatt kan bedrive fysisk aktivitet. Operasjon "Tett Sluk" har begynt!

Får høre med RoDa ang. flotte kurver og andre illustrasjoner 8) 8) etter hvert!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har hatt en slankekonkurranse med en kollega et års tid (uten definerte mål eller premie, dog), men det tok tid før det skjedde noe med vekten:

Imidlertid har formen vært stigende og fettprosenten trolig synkende gjennom hele perioden. Nedgangen i sommer skyldtes ganske mye og relativt variert trening, ikke redusert matinntak. Målet er å komme ned i ca75kg etterhvert, i det minste innen utgangen av neste sommer. Da tangerer jeg med mine 173,5cm normalvektig-BMI-området.

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.762
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Det ordner seg. Har fjernet bildene av meg selv, så vi må ha noen Slukbilder snart ;)
    Lykke til med endringen, jeg tror du klarer mye dersom du slutter å spise deg (stapp)mett.

For meg er skeiefullstendigutendagiuken veldig viktig for å holde motivasjonen oppe.
    Har ikke tro på å kutte ut alt usunt i flere måneder. Usunt er digg, og litt digg må man ha. :)

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.762
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    totte skrev:
    Jeg har hatt en slankekonkurranse med en kollega et års tid (uten definerte mål eller premie, dog), men det tok tid før det skjedde noe med vekten.
    Imidlertid har formen vært stigende og fettprosenten trolig synkende gjennom hele perioden. Nedgangen i sommer skyldtes ganske mye og relativt variert trening, ikke redusert matinntak. Målet er å komme ned i ca75kg etterhvert, i det minste innen utgangen av neste sommer. Da tangerer jeg med mine 173,5cm normalvektig-BMI-området.
    Gratulerer med resultatet.
    Jeg har selv trodd trening har vært viktig, men har endret på dette etter jeg forsøkte å legge om kostholdet og så effekten av det. Trening betyr lite for vektnedgang kontra hva kostholdet kan gjøre.
    Nå er det ikke bare vektnedgang som er positivt, det du har gjort med trening er bra for helsen din!
    Ned på fettprosent og opp på muskler kan bety en del dersom du ikke var trent fra før av.
    Merkes lettest på buksebeltet :)

R

RL69

Gjest
    Med en høyde på 178cm, var jeg oppe i 89kg i mars.
    Har kun lagt om kostholdet og er nå nede i 77kg. Målet er 70 blank.

(daglig inntak av næring inkluderer fortsatt en 1/2-liter til middag).

MVH
    KOL69

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.653
    Torget vurderinger
    24
    RoDa skrev:
    pengesluk skrev:
    Det ordner seg. Har fjernet bildene av meg selv, så vi må ha noen Slukbilder snart ;)
    Lykke til med endringen, jeg tror du klarer mye dersom du slutter å spise deg (stapp)mett.

For meg er skeiefullstendigutendagiuken veldig viktig for å holde motivasjonen oppe.
    Har ikke tro på å kutte ut alt usunt i flere måneder. Usunt er digg, og litt digg må man ha. :)
    Hehe - trenger all hjelp & støtte som kan oppdrives nå. Det er selve grunnfjellet som skal rokkes ved, og det krever sitt!

Ellers er det helt riktig som du skriver, dette med å ikke bli fanatiker. Det skal være små belønninger, utskeielser om du vil. Det er jo meningen med utskeielser, at de er nettopp det og ikke daglidags slik det kanskje har blitt ::) ::)

Tabellen din er seriøst ute av kalibrering - starter høyere oppe enn jeg har tenkt å SLUTTE ;D ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Trener styrke to ganger i uka og går turer på fjellet dvs. oppover og deretter nedover to til tre ganger i uka. Jeg raste ned i vekt de første ukene, men det går atskillig tregere nedover nå, antagelig pga. økning av muskelmasse etter to år på sofaen og i lyttestolen...
    Men effekten merkes godt på klær som tidligere var litt "pølseskinn" og som nå passer.

Startet på 122,3 kg og er nå på 112, er bare 176 cm høy så har en lang vei igjen, tenkte at en 75-80 kg ville vært greit. Men like viktig for meg er å komme meg i god form igjen. Men blir nok lite trening denne uka da jeg har fått lungebetennelse og nok en antibiotika kur. Har nedsatt immunforsvar så må være litt forsiktig, men er da viktig med restitusjon også :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.653
    Torget vurderinger
    24
    Jeg skal bare under 100, kanskje ned på 95 men da er jeg i såfall en "lean, mean killing machine"

Matchvekt i GOD FORM er på dette nivået, så jeg skal ikke pine meg unødvendig ned. Tøft nok uansett, men Fantomet er hard mot de harde..

Kosten blir enkel å snu rundt, det blir nok verre med det fysiske og tiden til dette. men det er bare å prioritere hardt.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Nygammel jungelgåte: GreTe RoDe er slankedronning, ErDa RoDa -?
    ;)
    Forresten herlig å ikke få bordet i magen i flysetet lenger.
    Samme følelsen er det å justere beltet med hulltang istedet for å alltid måtte åpne øverste knapp.
    Vi får se om ett år om vi er flinkere enn ukeblad jojoene.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    wilbur-x skrev:
    Nygammel jungelgåte: GreTe RoDe er slankedronning, ErDa RoDa -?
    ;)
    Forresten herlig å ikke få bordet i magen i flysetet lenger.
    Samme følelsen er det å justere beltet med hulltang istedet for å alltid måtte åpne øverste knapp.
    ;D

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    ØivindJ skrev:
    Noen som f.eks har erfaringer med CKD(Cyclical ketogenic Diet )
    , eller går det bare i VG-Dietter?

Mvh
    I prinsippet kan dette være en god ide med høykarb/lowfat spisedag en eller to ganger i uken. Men ser ikke helt poenget med å gå ned til ketosenivå på karbsen. Det kan blant annet redusere inntaket av en del sunne matvarer for mye..

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.762
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    wilbur-x skrev:
    Time vill shåv, som de sier.
    Går inn i jula med "all time low" siden omleggingen, 73,3kg.
    Blir tøft å være like standhaftig i jula.... ::)

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.653
    Torget vurderinger
    24
    73,3??? :eek: :eek: Snart bare kjeften igjen av deg, da! Fet jul!

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Samme her, RoDa. Jeg er vel på ca 69 nå. Kommer til å spise alt som er godt, men prøve å gi meg når jeg er mett i tillegg til å trene i omtrent samme frekvens som før. Da går det fint ;)

RoDa skrev:
    wilbur-x skrev:
    Time vill shåv, som de sier.
    Går inn i jula med "all time low" siden omleggingen, 73,3kg.
    Blir tøft å være like standhaftig i jula.... ::)

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Jeg satser på å holde skinnet stramt. Det skal nok gå med iherdig innsats:
    Delfiakake og ribbefett, blant annet.

Mvh

O

Ole I

Gjest
    MaKi skrev:
    Samme her, RoDa. Jeg er vel på ca 69 nå. Kommer til å spise alt som er godt, men prøve å gi meg når jeg er mett i tillegg til å trene i omtrent samme frekvens som før. Da går det fint ;)
    Hvis du er på 69kg så bør du vurdere å bytte ikonbilde fra Frasier til Niles ;) ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    ;D Ute av trening, har vært nede i 67 ;)

Ole I skrev:
    MaKi skrev:
    Hvis du er på 69kg så bør du vurdere å bytte ikonbilde fra Frasier til Niles ;) ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    179. 69-70 er der jeg ligger normalt. 67 det laveste når jeg trener som mest.

RoDa skrev:
    MaKi skrev:
    ;D Ute av trening, har vært nede i 67 ;)
    ..og høyden som disse små kilo fordeles på?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.047
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jøss bl.a. RoDA. Utrolig gledelig å se likesinnede (vektmessig). Trodde hele tråden var for BMI++++ (overflow) folket.

Har den siste måneden trent en del styrke og har tidligere vært sterkere, men aldri mer "fit". Før var det vekter + spising (90+kg). Nå er det ca. 75kg og en helt annen treningsmengde / måltidrota.

En gammel regel sier at man skal veie sin høyde i cm minus 110. Da jeg er 186cm høy/lav, så er mao. 76 kg. "optimalt". Og, vips jeg vipper rundt 76kg. p.t. etter en del styrketrening.

Pingletrening (ingen vekter - kun trening med egen kroppsvekt) er utrolig effektivt.

Lykke til de som er langt utenfor 110-vekt, og lykke til de av oss som er i "smørøyet" (aka hold dere der). :)

Trivselsvekt er ikke bare et definisjonspørsmål i den øvre enden av vektskalaen - trivselsvekt er også i motsatt ende av vektskalaen. Og, for en godfølelse det er å sitte på en stol uten å ha noe hengende over bukselinningen. "Uten" = Ingenting. Nada. Bare stramt skinn.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    Med den regelen du referer til Loevhagen skal man ikke ha mye muskler...

CNK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2006
    Antall liker
    4
    Maurice Green 175cm 75kg - så er ikke så veldig langt man skal opp før man kan ha muskler. Godt å lese at flere her har tatt tak i vekta og gjør noe med det.

Vedlegg

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Jeg trener ikke så mye styrke selv, høyere andel kondisjon av ulik art. Føler ikke jeg trenger mer muskler enn det rent funksjonelle, veier derfor lite. Muskler er tungt å dra på når man skal løpe f.eks. Dessuten ønsker jeg ikke å se ut som en bavian i ganglaget bakfra ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    CNK skrev:
    Maurice Green 175cm 75kg - så er ikke så veldig langt man skal opp før man kan ha muskler. Godt å lese at flere her har tatt tak i vekta og gjør noe med det.
    Sett at han skulle ha slanket seg 10kg så er det vanskelig å finne noe flesk han kan ta av.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Spratt ned fra 81kg til 73 på 4 måneder når jeg begynte med sykling (98% var muskeltap). Nå er jeg på vei opp igjen da jeg prioriterer vekttreningen for en stund, begynte sånn smått å slite med nakken når jeg trente sykling. Jeg prøver meg på sykling om ettpar måneder igjen.
    Jeg er nok en av de heldige som kan spise absolutt hva og hvor mye jeg vil uten å legge noe på meg. Bakdelen er at jeg har lite å ta av før jeg blir en syltapp. Jeg veide 68 kg før jeg begynte å trene vekter når jeg var 24år nå er jeg 37. Personlig pers i benk er 150 kg. Kjørte sett på 190kg i knebøy helt ned når jeg var på mitt beste.
    Jeg har en kompis som var 80 kg som dro opp 330kg i Markløft for noen år tilbake, medklær på var det nesten utenkelig at fyren skulle kunne gjøre det, en kan bli rimelig sterk uten å se ut som bole Thor og veie 120 kg.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.188
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Nå må jeg starte en tråd som heter: ja, jeg feiter meg! :( :(

Nå må jeg virkelig knalle til ned steinhard mosjonering etter jul. Venter på snøen slik at jeg kan gå på ski i lysløypene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn