topline skrev:
Kildekritikk er viktig, og en kilde er heller ikke nok. Men med flere kilder pluss egenerfaring på at det fungerer så begynner det å hjelpe for min del hvertfall. Har kommet til et punkt nå der jeg elsker effekten av trening, men ønsker ikke bruke mer tid enn nødvendig på det. Da er spørsmålet hvordan oppnår jeg mest mulig på minst mulig tid, og der er jeg kjempefornøyd. Aldri trent mindre og oppnådd mer enn jeg har gjort nå, det passer meg utmerket.
Jeg er ikke mye åndelig av meg, som sagt, men det jeg tror på er at hvis man følger et opplegg man er overbevist om er fortreffelig - og ser resultatet av det - så er det med på å forsterke overbevisningen.
Finnes det noen åpne linker til det du følger, altså beskrivelser uten å måtte kjøpe bøker?
Det opplegget ditt ville tatt livet av meg...hehe....både på treningsmengde og kosthold. Men det er likefullt imponerende når motivasjonen til å gjennomføre er der.
Det er jo interessant all den tid det oppleves enkelt å følge.
Treningsmengden er så sin sak, men her har jo du en mer effektiv løsning.
Hva er det med kostholdet som virker så vanskelig? Det er jo enkelt å greit å kutte vekk sukker og spise jevnt og trutt. Strikt lavkarbo eller LCHF krever mer da det må telles karbo og passe på sånn at det blir nok fett i maten.
Jeg teller ikke kalorier og justerer bare opp eller ned på antall knekkebrød ettersom. ;D