Ja - jeg slanker meg!;D ;D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Neida, Topline. Det har ingenting med mengden med fett man får i seg. Det er Fettsyrene i Omega3 som inneholder enzymer som stimulerer kroppen til å øke fettforbrenningen. Det er altså ikke kvantiteten, men kvaliteten på fettet. Roda får sikkert i seg litt fett fra Makrell eller lignende fisk.
    Ja det stemmer nok bra. Hvis man når platåer der vektnedgangen stopper opp, hjelper det ofte med inntak av f.eks Udo's Choice for å få forbrenningen i gang igjen. Men om man spiser mindre fett spiser man mer av noe annet, og det annet er ofte karbohydrater. For noen går det greit - for andre ikke så greit...
    ...og om det er så smart over lengre tid å spise fett som hovedinnholdet i kosten er fortsatt ikke ferdig diskutert... ;)

Se på grafen min nederst på forrige side. Ser du platåer der? Ser det ut som jeg har spist for mye av karbohydrater siden jeg ikke har spist mye fett? Eller ser du en nesten helt linjalrett nedgang som nå i det siste - med vilje - er flatet litt ut?
    Det som kompliserer slanking er at vi har ulik følsomhet for effekten av insulin...hadde alle hatt normal insulin følsomhet ville det vært rimelig enkelt. Dette er det "vanskelig" å forstå for enkelte...

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Har "slanket" meg mer eller mindre i 35 år og er vel nesten på det tyngste nå.

Alle disse åra har lært meg at kiloene kommer mye raskere enn de forsvinner av en eller annen grunn.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    topline skrev:
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Neida, Topline. Det har ingenting med mengden med fett man får i seg. Det er Fettsyrene i Omega3 som inneholder enzymer som stimulerer kroppen til å øke fettforbrenningen. Det er altså ikke kvantiteten, men kvaliteten på fettet. Roda får sikkert i seg litt fett fra Makrell eller lignende fisk.
    Ja det stemmer nok bra. Hvis man når platåer der vektnedgangen stopper opp, hjelper det ofte med inntak av f.eks Udo's Choice for å få forbrenningen i gang igjen. Men om man spiser mindre fett spiser man mer av noe annet, og det annet er ofte karbohydrater. For noen går det greit - for andre ikke så greit...
    ...og om det er så smart over lengre tid å spise fett som hovedinnholdet i kosten er fortsatt ikke ferdig diskutert... ;)

Se på grafen min nederst på forrige side. Ser du platåer der? Ser det ut som jeg har spist for mye av karbohydrater siden jeg ikke har spist mye fett? Eller ser du en nesten helt linjalrett nedgang som nå i det siste - med vilje - er flatet litt ut?
    Det som kompliserer slanking er at vi har ulik følsomhet for effekten av insulin...hadde alle hatt normal insulin følsomhet ville det vært rimelig enkelt. Dette er det "vanskelig" å forstå for enkelte...
    Jeg tror mer på at du får spesielt vanskelige tilfeller inn på klinikken og justerer ditt syn på saken etter det.
    Det er mer vanlig å være vanlig og de vanlige kan følge et vanlig opplegg som jeg har gjort. ;)

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Griffenfeldt skrev:

Jeg tror mer på at du får spesielt vanskelige tilfeller inn på klinikken og justerer ditt syn på saken etter det.
    Det er mer vanlig å være vanlig og de vanlige kan følge et vanlig opplegg som jeg har gjort. ;)
    Overvektige er mye mindre "vanlige" enn du tror RoDa (og det er overvektige som har slankebehov). Som jeg har sagt tidligere, i 2004 ble referanseverien for C-peptid doblet fra <700 til <1400 hos hormonlabben på Aker. Dette er et mål for insulinproduksjonen din. Den ble ikke hevet fordi at det er fint å ha høyt nivå, men fordi at høyt nivå har blitt normalen i befolkningen som du sammenlignes mot. Dette påvirker blant annet fettlagring og fettforbrenning. Og konsekvensen er at noen hundretusen nordmenn er på vei inn i insulinresistens eller har utviklet DBII. Dette begynner desverre å bli "normalt" hos overvektige.

@rock - kroppen din er en overlevelsesmaskin! Evnen til å lagre fett har vært en av de viktigste grunnene til av vi har overlevd evolusjonen. Så kroppen din fungerer utmerket, nesten for godt. ;)

@Griffenfeldt - loven om termodynamikk er selvsagt reell, men kroppen er ikke en ovn med konstant forbrenning..

Viktigste for meg er dessuten ikke hva som fungerer (det kan det være mye som gjør) men hvordan får du best mulig resultat med minst mulig innsats! Litt som i gambling, har du allerede mye penger er det lett å få ennå mer. Har du lite er det mye værre.....hehe...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Neida, kroppen må stimuleres riktig for å oppnå god/riktig forbrenning. Dette skjer best selvsagt med å kombinere riktig kost med den rette formen for aktivitet. Kroppen trenger ulike former for stimuli, avhengig av alder og fysisk form.

Det f.ex Roda opplever nå og i fremtiden er et resultat av snøballeffekten. Han er i bedre fysisk form, han yter bedre både styrkemessig og kondisjonsmessig. Han har mest sannsynligvis økt sin egen metabolisme og opplever nok mye større overskudd i hverdagen nå enn før.
    Det som er viktig nå er å finne balansen mellom trening og hvile, innsudd og uttak.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.148
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ang forbrennng har nog voldsomt høy forbrenning, kan stort sett stoppe i meg vad om helst uten att øke i vikt ::).
    Har veid 80kg siden 20åra fordelt på 190cm, hardt fysiskt arbeid gjør vel sitt til også.
    Trener en god del itillegg helst løping/sommer ski/vinter, precis løpt 6km 28min. Men bør nog uansett begynne tenke litt mer på kosten, annat var det då man vokste opp og fikk god vellagad helsorik mat av moren hjemme, ikke nå halvfabrikat på den tiden, mødrerne kunne virkelig lage husmanskost som vi kallar det i Swe

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    baluba skrev:
    Jeg kjenner en norgesmester i kroppsbygging fra nittitallet. Han er vel rundt seksti nå, for han var over 40 da han vant. I dag går han med stokk, og bor på gamlehjem. :(
    Gunnar?
    Nei, det heter han ikke. Tilbake til topic for de som slanker seg, eller hva det nå var. ;)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @RoDa

Jeg har ryddet fikset litt i kjellerlytterommet og fant noe som bare må være noe for deg og dine likesinnede ;D

Du som er nyfrelst vinylfreak og slanke/trimglad, vil da kunne få denne av meg ved avhenting her.
    Den ser bra ut, men trenger kanskje en vinylvask ;)

Jeg derimot beholder denne 8)

Mange rare skiver som befinner seg her gitt.

Mvh.KW

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    topline skrev:
    Overvektige er mye mindre "vanlige" enn du tror RoDa (og det er overvektige som har slankebehov).

Viktigste for meg er dessuten ikke hva som fungerer (det kan det være mye som gjør) men hvordan får du best mulig resultat med minst mulig innsats!
    Kan hende det, derfor jeg skrev tror 8)
    Men jeg lever nå fortsatt i troen på at min metode beholder og utvikler muskler og fjerner fett. Uten overdrevet inntak av fett.
    Og jeg lever i troen på at den fungerer på de fleste friske mennesker med noen kilo for mye.
    Det er et par andre ting som har endret seg i hverdagen på 10.000 år, så selv om genene er temmelig like så er kanskje behovet noe annet enn bare å spise fett?

Du er god til å klemme inn din entusiasme når det gjelder LCHF, og har vel sagt det som kan sies i fett-tråden og den nye trenings-tråden? :D

Noen trigges nok av: Ikke svett, spis fett, bli lett
    Jeg hoppet av den diskusjonen og fortsatte i denne tråden siden den startet som en slankeblogg og ble en mer generell slanketråd enn LCHF-tråden.

I går var det kosefredag, i dag har det vært styrketrening og så blir det Vannmelon, honningmelon og ananas til kveldskosen. :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    KW skrev:
    @RoDa

Jeg har ryddet fikset litt i kjellerlytterommet og fant noe som bare må være noe for deg og dine likesinnede ;D

Du som er nyfrelst vinylfreak og slanke/trimglad, vil da kunne få denne av meg ved avhenting her.

Mvh.KW
    Hehem kult KW! ;D

Må sikkert vaskes av denne her da?

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    topline skrev:
    Overvektige er mye mindre "vanlige" enn du tror RoDa (og det er overvektige som har slankebehov).

Viktigste for meg er dessuten ikke hva som fungerer (det kan det være mye som gjør) men hvordan får du best mulig resultat med minst mulig innsats!
    I går var det kosefredag, i dag har det vært styrketrening og så blir det Vannmelon, honningmelon og ananas til kveldskosen. :)
    Jepp, vi får kose oss innemellom diskusjonene, treningen og diettene. ;)
    Jeg har bakt lavkarbo brød i dag, som blir min kos neste uken.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    KW skrev:
    @RoDa

Mvh.KW
    Hehem kult KW! ;D

Må sikkert vaskes av denne her da?

Fan... - for noen brytmuskler !! ;D

vent ! er det en jente !?

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    topline skrev:
    RoDa skrev:
    topline skrev:

Jepp, vi får kose oss innemellom diskusjonene, treningen og diettene. ;)
    Jeg har bakt lavkarbo brød i dag, som blir min kos neste uken.
    Må sjekke ut et sånt brød etterhvert, kan jo hende jeg liker det.
    Må ha noe digg å smøre Svolvæposteien og leverposteien på. 8)

C

Cyber

Gjest
    Gutta fra Calcutta her gitt... Er det din "platevasker" RoDa? Mistenkte noe slikt med nordlige gener i sving...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Gutta fra Calcutta her gitt... Er det din "platevasker" RoDa? Mistenkte noe slikt med nordlige gener i sving...
    Kara fra Sahara ...... Tror det var Audiomix (eller var det rolfozzy?) som kom med det bildet først en gang i verden. Lagret det tvert! ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En viss familielikhet blant de i tømmerstammen. ;)

Det er ikke alle som synes det er noe poeng å komme inn i fjorårets bikini (?), eller kanskje det var forrige århundres bunad?
    De synes rett og slett ikke at det er noe poeng i å dø med en sunn kropp, noe som kan ha en viss sannhet i seg. Vår kjære radio-Erling er av den oppfatningen. http://www.dn.no/dnaktiv/article2183360.ece

Radioimportør Erling Neby har et motto: Hvorfor dø sunn og frisk? (Foto: Anniken C. Mohr)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Fikk vært en tur i dyreparken i helgen ( takk til Stormberg som sponset oss med 4 kombibilletter )
    Skeiet nok litt mer ut jeg. Spist Seigmenn tilogmed. Merket godt inntaket av mer karbohydrater og økt matinntak. Uvant å bli sulten og hol undrer 1 time etter forrige måltid. Kroppen ble sulten når inntaket ble uvanlig stort. Nå må jeg igjennom humørsvingninger mens kroppen venner seg av sukkerinntaket.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ref Radio-Erling

Joda, alltid morsomt med slikt.
    Noen kan sikkert finne trøst i det med sine sigaretter og sin trivselsvom.
    Hvis det kun er ytre motivasjon tilstede for slanking/trening så tror jeg både det er vanskeligere og har større risk for fiasko.
    For meg er valget mellom sigaretter og trening veldig enkelt, det er det sikkert for Erling også. 8)
    Som vanlig arbeider kan jeg trygt trene uten å bli mislikt på jobben også. ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Griffenfeldt skrev:
    Fikk vært en tur i dyreparken i helgen ( takk til Stormberg som sponset oss med 4 kombibilletter )
    Skeiet nok litt mer ut jeg. Spist Seigmenn tilogmed. Merket godt inntaket av mer karbohydrater og økt matinntak. Uvant å bli sulten og hol undrer 1 time etter forrige måltid. Kroppen ble sulten når inntaket ble uvanlig stort. Nå må jeg igjennom humørsvingninger mens kroppen venner seg av sukkerinntaket.
    Det er sånn til en viss grad for meg etter kosefredagene også, merker sulten i større grad enn ellers i uka.
    Tror det har noe med sukkerinntaket å gjøre og at kroppen som du sier må venne seg av det.
    En annen effekt er at sukkerhungeren blir vekk i løpet av uka slik at når kosefredagen kommer så stopper lysten etter sukker raskt og blir nesten kvalmende. Jeg tror likevel at kosefredag (eller annen dag) med utskeielser er en del av suksessen, både for motivasjonen sin del og ikke minst for å sjokke kroppen med inntak av "mat".

Husk at nøtter metter like godt som en Snickers, så er mye gjort for å stogge sulten.
    Innstilling, innstilling og atter innstilling 8)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Familien til Neby er sikkert veldig glade for hans innstilling.

Dette med sultfølelse (i tillegg til det å tirre kroppen med sukker, som dere nevner) går mye på hva man spiser i ren mengde, og hva man spiser mellom måltider.
    Det å venne seg til å spise seg akkurat mett og knapt nok det, og ikke til enhvert tid utvide maven, er noe man må trene på. I tillegg må man øve litt på å være sulten.
    Dette tror jeg er den primære forskjellen mellom de som er naturlig tynne og sånne som meg som må tenke bevisst på dette.
    De gir seg i tide, og spiser først når de er sultne igjen. Jeg har hatt den uvane at jeg spiser noe så fort jeg føler antydning til sult, selv om det ikke er lenge siden ett måltid.
    Greit at man skal spise regelmessig og uten for lange mellomrom, men allikevel.

Du sa det RoDa: innstilling. Pluss på disiplin, så har du kommet langt :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    MaKi skrev:
    Du sa det RoDa: innstilling. Pluss på disiplin, så har du kommet langt :)
    Inni min definisjon av innstilling så plasseres standhaftighet, disiplin, målbevissthet og utholdenhet. ;)
    Sykkeltur lørdag, styrketrening i går, 75.5kg i morges. :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvor lenge var Adam i paradis? ::)

Denne dukket freidig opp på høyresiden på Gmailen min i dag! :mad:

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg sto på vekten tidligere i dag. 87 kg. Nedgang på 4 kilo på like mange uker.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Det er en fin nedgang pr. uke, Griffenfeldt. Noe mer enn det er vanskelig å holde.

Griffenfeldt skrev:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det er nok litt mer enn jeg ville, men det er greit nok for å få en slags kickstart. Satser på 1/2 kilo i uken fremover. Setter som mål å nå 82 kilo. Da får jeg plass i 32/34 bukser og sideflesket og puppene er borte.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Driver og vurderer om jeg skal satse på six-pack til jul, hadde vært litt moro, om enn uinteressant mål på mange måter.
    Men f... så gjenstridig de siste restene av magefettet!! Ser ut som jeg må godt under 10 i fett% om det skal bli noe synlig resultat..

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    MaKi skrev:
    Det er en fin nedgang pr. uke, Griffenfeldt. Noe mer enn det er vanskelig å holde.

Griffenfeldt skrev:
    Gratulerer Griffenfeldt! :)
    Samme løpet holdt jeg i 11 uker før jeg sakket det litt ned.
    Vet ikke hva som er taktisk/rett/best, men jeg ble anbefalt å sikte på 500-700gram i uka.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Det er nok veldig individuelt, men vanskelig stort sett ja. Virker som kroppen har et slags setpoint for hvor mye fett den syns det er fornuftig å ha, og å komme under den grensen er utfordrende. Nå er kanskje ikke det noe stort poeng heller, men artig å se hva som er mulig å få til også for "hvermannsen".

Det finnes en biokjemisk forklaring på hvorfor akkurat det fettet er vanskeligst å få bort, i forhold til at fettceller har ulike reseptorer avhengig av hvor på kroppen de sitter, som bestemmer hvor lett fettet blir frigjort til energi.

Denne karen her, Lyle McDonald, er en bra kilde til kunnskap. Nå er jeg ikke ubetinget enig i alt han skriver men kunnskapsnivået hans er imponerende. Han har blant annet en del stoff om akkurat det berømte magefettet. ;)
    http://www.bodyrecomposition.com/

The following is from Chapter 7: Why is Stubborn Fat Stubborn

So this chapter basically is the first punch line of the book, finally defining, physiologically, what makes stubborn fat so stubborn. And, rather than being any single hormone or factor, it’s essentially a combination of issues including adrenoceptor number (which determines the sensitivity to lipolytic stimuli), blood flow, sensitivity to insulin, what type of fat is stored, and whether the fat cells are small and numerous or large and less numerous. Of those five factors, three are under our immediate control, the last two are not.

Additionally, there is the global fact of how the body adapts to long-term dieting. Reductions in metabolic rate, thyroid, leptin, nervous system output, etc. all make it harder to reduce fat mass in general, this just compounds the problems already associated with stubborn fat.

In any case, having identified what makes stubborn fat stubborn, we can (finally) set about figuring out how to overcome the problem. Clearly finding a way to overcome the issue of a high alpha- to beta-receptor ratio is a first key. Improving blood flow into and out of the cell is the second key. Avoiding issues with high insulin sensitivity (or simply a propensity to store fat in the first place) is the final key.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ser ut som om RoDa har et snev av poseur i seg. Fin egenskap. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    KW er inne på det: man har en del hud til overs som det tar lang tid å bli helt kvitt. Hudmengden er rett og slett tilpasset en annen mengde med kropp, og forsvinner ikke tilsvarende raskt som resten. Variert og regelmeessig trening tar det sakte, men sikkert. Det hjelper ikke å bare trene maven dessverre, selv om det er der det ligger :) Men, styrke og og coretrening generelt hjelper godt på å stramme opp, innenfra og ut.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    topline:
    Jeg har en aldri så liten teori på dette, og den er relatert til dine tanker om oss for 10.000 år siden. Den gangen måtte vi jakte og bevege oss for å få tak i den maten vi skulle ha, og levealderen var kanskje ikke helt den vi har i dag? Derfor er våre kropper bygd slik at jo eldre vi blir - og mindre dyktige på å jakte - jo bedre blir kroppen på å lagre det den får inn som fett. 8)

valentino:
    Helt greit å ikke se såå pinglete ut ;D

oddgeir:
    Gjør fortsatt vondt i magen, så jeg vet ikke helt...
    Men i ærlighetens navn så gjør det godt at det ikke lengre føles flaut å være på stranda med ungene mine.

KW skrev:
    Nei og den forbanna HK, begynte å kødde med oss fete/lubne i fettbløfftråden.
    Selv med de 10-11 kiloene han har tatt av, så hadde han ikke noe i den tråden å gjøre ;D
    Dette påpekte jeg ganske raskt, da jeg mente å ha fått med meg at jeg aldri har sett på han som en fet slask.....bare en slask ;D og det selv om jeg før (nå) aldri hadde sett han i bar overkropp.
    Hestkuker finnes overalt, KW, det må du bare leve med ;D
    Grunnen til at jeg var i fett-tråden var at jeg reagerte på at det skulle være den eneste/beste/sanne vei.
    Jeg hadde siktet inn min egen kurs, i tråd med legemafia og the fuckin' helsedirektorat 8)
    At denne kursen virker er jo jævli moro, for å si det mildt. Er litt høy på suksessen fortsatt.
    Nå har også en politiker spurt etter min metode og fått instrukser, kan være greit å ha som referanse når boka kommer. ;)
    For meg så var mine kilo nok til at jeg følte meg feit, og nok til å skape ubehag. Et slikt ubehag gjorde også at jeg valgte klær som ikke skulle vise flesket. Kombinert med taktiske sittestillinger og å holde pusten... 8)
    Jeg har alltid vært spinkel og tynn, 41kg i åttendeklassen og 63kg som noenogtjueåring. Etter jeg begynte å trene vekter så klarte jeg å få vekk det mest pinglete, men så traff jeg kona og vekter+havgregryn ble i lengre tid byttet ut med rødvin+lasagne ... :-X
    De kiloene som kom på etter det har vært så mye hat at du aner ikke, men likevel har jeg ikke hatt guts nok til å gå på for å fjerne dem før jeg startet nå i april.

KW skrev:
    Det er godt han har funnet sin rette plass og tråd.............jåla ;)
    Jeg er ikke misunnelig......ikke i det hele tatt ::) men heller ikke ærlig 8)
    Ærlig må jeg være og si at jeg nok aner hva som må til og nok ikke er villig eller har karakterstyrke til å nå dit, men ei pille som brakte meg dit kunne jeg nok tenkt meg å betale en del for.
    Skikkelig imponert blir jeg om han ser slik ut også som 63 åring, men det får kanskje ikke jeg bivånet.
    F... fett du liksom RoDa.
    Denne tråden er mer generell slanketråd og derfor mer passende, den hjelper også på motivasjonen.
    Nå er jo jeg "ferdig" med mitt opplegg, men fokuserer på god trening og å holde vekta fremover.
    Det fungerer også denne tråden godt til. Vilje og karakterstyrke tror jeg du har bøtter av, KW, men du har for pokker lov til å nyte og ikke stresse med sånt nå som du er blitt voksen?
    Noe som ligger dypt inne i min motivasjon er faktumet at menn i min slektsrekke ikke har pleid å bli så veldig gamle. I tillegg til noen ikke veldig heldige gener fra morsiden så kan det å bare bli 63 år være nok. ;)
    Men dette sunnere kostholdet føles godt på så mange måter at det kan holdes fremover, så får tiden vise om det blir god form ved 63 eller at vi skåler sammen mens vi hører på St.Peters himmelske stereoanlegg. :)

KW skrev:
    Magen var det første som krympet på meg, men den er der enda (heldigvis forsåvidt), for meg så virker det som det fettet på siden og bakover mot ryggen (ikke til og med da 8) ) er det som er vanskeligst å bli kvitt, sammen med overflødig hud/drakt.

Har hatt 7 ukers ferie fra alt som har med trening å gjøre, som jeg var ganske flink til i april/mai, synd men sant.
    Mvh.KW
    Tror ikke vi skal glemme at vi er forskjellige rent genetisk, og at ikke alle har samme forutsetninger for å skrelle vekk underhudsfett som andre. Jeg tror at det kan være både vanskelig og kanskje usunt for noen av oss å komme ned på veldig lavt fettnivå?
    Tror magen både er det som krymper først, og det som er vanskeligst å få helt rensket. ::)

7 ukers ferie høres godt ut, selv er jeg halvveis inne i mine tre denne sommeren. Mjukglass med saltlakris på Liseberg i går 8)

Fortsatt god sommer, KW

MaKi skrev:
    KW er inne på det: man har en del hud til overs som det tar lang tid å bli helt kvitt. Hudmengden er rett og slett tilpasset en annen mengde med kropp, og forsvinner ikke tilsvarende raskt som resten. Variert og regelmeessig trening tar det sakte, men sikkert. Det hjelper ikke å bare trene maven dessverre, selv om det er der det ligger :) Men, styrke og og coretrening generelt hjelper godt på å stramme opp, innenfra og ut.
    Jeg merker det veldig godt etter sykkelturene, da kjenner jeg at magen (og ryggen) har jobbet med å stabilisere kroppen.
    Det er nytt for meg å trene kondinasjon/utholdenhet, og det er godt å kjenne på at det ikke "spiser muskler" men i stedet bygger og gjør godt. :)
    Samme egentlig med styrketreningen, mange øvelser hvor magen (og ryggen) er inne for å stabilisere der.
    Magetrening gjør jeg ujavnt foran TVen på kveldene, bruker en sånn "gymball" (? Vet ikke hva det kalles, stor gummiball med luft i..)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    <7 ukers ferie høres godt ut, selv er jeg halvveis inne i mine tre denne sommeren. Mjukglass med saltlakris på Liseberg i går Kult

Fortsatt god sommer, KW>

Takk i like måte.
    7 ukers ferie var fra trening da ::) ferie året rundt her, berre herrli.

Mvh.KW

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    KW skrev:
    7 ukers ferie var fra trening da ::) ferie året rundt her, berre herrli.
    Mvh.KW
    Hehe, forsto det da. :)

Fikk resultatet av blodprøvene i dag.
    HDL - opp, LDL - ned.
    Vektnedgangen har også medført lavere blodtrykk.

Nå blir det justering av treningsmengde og mengde mat fremover for å få stabil vekt.
    (Har gått ned knappe 230g pr uke de siste 5 ukene så jeg har bremset kraftig opp fra det jeg gjorde de første 11 ukene)
    Jævli moro at dette har funket, og kanskje spesielt at HDL har økt som viser at jeg får i meg gode fettstoffer i kosten.

I dag er det kosefredag 8)
    God Helg

Mvh
    Rolf

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Interessant blog fra denne legen i usa om leptin.
    Leptin blir av mange regnet som et viktigere hormon for overvekt enn insulin.
    For de som ønsker å vite biokjemien bak hormonstyrt vektregulering er bloggen her suveren.

http://jackkruse.com/why-is-oprah-still-obese-leptin-part-3/

This is the reason why you hear people like me and Gary Taubes tell people calories do not matter when you are leptin sensitive. They matter big time to folks who are leptin resistant because they cannot utilize this pathway at all. This is the primary pathway that fat burning occurs peripherally in the human body. If it is not working well or at all the excess calories are sent packing to visceral stores or to organ depots that generate their own set of problems when it occurs chronically.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvor mange leptin sensitive finnes det i Norge?
    Oprah har vel gått ned mange kilo opptil flere ganger?
    Har ho da et problem med å holde seg til endret kosthold eller er ho leptin sensitiv?

Prøv å legg om kosten, og prøv det strikt ihht den dietten du velger over tid.
    Dersom det ikke gir resultatet selv om du følger dietten så kan det være en ide å se om det er noe muffens med kroppen din.

Slanker meg ikke lengre, men det går da litt nedover fortsatt.....
    - 13,7 pr i går morges

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg nådde målet på 82 kg. Det er det samme som jeg veide sist jeg var fornøyd. Jeg hadde tydeligvis mer muskler sist for jeg føler meg fortsatt relativt kvapsete. Jeg er 182 cm høy så 78 kg hadde nok vært mer passe.

Edit: veide meg igjen nå er er nedi 80 kg.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis Griff! Til målet og forbi eller noe sånt som han sa han Buzz Lightyear ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Takker Roda.
    Jeg har funnet ut ( alle andre har sett det ) at jeg er en tynn mann fanget i et tykt skall.
    La meg forklare: jeg har legger som Pippi Langstrømpe. Jeg har ankler og håndledd som Mikke mus og en mage som en kenguru. Egentlig skulle jeg veid 45 kg med ransel, men for å beholde et visst mandig ytre har jeg bestemt meg for at 78-80 kg er greit ;D

Når jeg sist løftet benkpress begynte det å knake i albuene mine og det var bare på Sølle 102 kg inkl stangen!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn