topline:
Jeg har en aldri så liten teori på dette, og den er relatert til dine tanker om oss for 10.000 år siden. Den gangen måtte vi jakte og bevege oss for å få tak i den maten vi skulle ha, og levealderen var kanskje ikke helt den vi har i dag? Derfor er våre kropper bygd slik at jo eldre vi blir - og mindre dyktige på å jakte - jo bedre blir kroppen på å lagre det den får inn som fett. 8)
valentino:
Helt greit å ikke se såå pinglete ut ;D
oddgeir:
Gjør fortsatt vondt i magen, så jeg vet ikke helt...
Men i ærlighetens navn så gjør det godt at det ikke lengre føles flaut å være på stranda med ungene mine.
KW skrev:
Nei og den forbanna HK, begynte å kødde med oss fete/lubne i fettbløfftråden.
Selv med de 10-11 kiloene han har tatt av, så hadde han ikke noe i den tråden å gjøre ;D
Dette påpekte jeg ganske raskt, da jeg mente å ha fått med meg at jeg aldri har sett på han som en fet slask.....bare en slask ;D og det selv om jeg før (nå) aldri hadde sett han i bar overkropp.
Hestkuker finnes overalt, KW, det må du bare leve med ;D
Grunnen til at jeg var i fett-tråden var at jeg reagerte på at det skulle være den eneste/beste/sanne vei.
Jeg hadde siktet inn min egen kurs, i tråd med legemafia og the fuckin' helsedirektorat 8)
At denne kursen virker er jo jævli moro, for å si det mildt. Er litt høy på suksessen fortsatt.
Nå har også en politiker spurt etter min metode og fått instrukser, kan være greit å ha som referanse når boka kommer.

For
meg så var mine kilo nok til at jeg følte meg feit, og nok til å skape ubehag. Et slikt ubehag gjorde også at jeg valgte klær som ikke skulle vise flesket. Kombinert med taktiske sittestillinger og å holde pusten... 8)
Jeg har alltid vært spinkel og tynn, 41kg i åttendeklassen og 63kg som noenogtjueåring. Etter jeg begynte å trene vekter så klarte jeg å få vekk det mest pinglete, men så traff jeg kona og vekter+havgregryn ble i lengre tid byttet ut med rødvin+lasagne ... :-X
De kiloene som kom på etter det har vært så mye hat at du aner ikke, men likevel har jeg ikke hatt guts nok til å gå på for å fjerne dem før jeg startet nå i april.
KW skrev:
Det er godt han har funnet sin rette plass og tråd.............jåla

Jeg er ikke misunnelig......ikke i det hele tatt :

men heller ikke ærlig 8)
Ærlig må jeg være og si at jeg nok aner hva som må til og nok ikke er villig eller har karakterstyrke til å nå dit, men ei pille som brakte meg dit kunne jeg nok tenkt meg å betale en del for.
Skikkelig imponert blir jeg om han ser slik ut også som 63 åring, men det får kanskje ikke jeg bivånet.
F... fett du liksom RoDa.
Denne tråden er mer generell slanketråd og derfor mer passende, den hjelper også på motivasjonen.
Nå er jo jeg "ferdig" med mitt opplegg, men fokuserer på god trening og å holde vekta fremover.
Det fungerer også denne tråden godt til. Vilje og karakterstyrke tror jeg du har bøtter av, KW, men du har for pokker lov til å nyte og ikke stresse med sånt nå som du er blitt voksen?
Noe som ligger dypt inne i min motivasjon er faktumet at menn i min slektsrekke ikke har pleid å bli så veldig gamle. I tillegg til noen ikke veldig heldige gener fra morsiden så kan det å bare bli 63 år være nok.
Men dette sunnere kostholdet føles godt på så mange måter at det kan holdes fremover, så får tiden vise om det blir god form ved 63 eller at vi skåler sammen mens vi hører på St.Peters himmelske stereoanlegg.
KW skrev:
Magen var det første som krympet på meg, men den er der enda (heldigvis forsåvidt), for meg så virker det som det fettet på siden og bakover mot ryggen (ikke til og med da 8) ) er det som er vanskeligst å bli kvitt, sammen med overflødig hud/drakt.
Har hatt 7 ukers ferie fra alt som har med trening å gjøre, som jeg var ganske flink til i april/mai, synd men sant.
Mvh.KW
Tror ikke vi skal glemme at vi er forskjellige rent genetisk, og at ikke alle har samme forutsetninger for å skrelle vekk underhudsfett som andre. Jeg tror at det kan være både vanskelig og kanskje usunt for noen av oss å komme ned på veldig lavt fettnivå?
Tror magen både er det som krymper først, og det som er vanskeligst å få helt rensket. :
7 ukers ferie høres godt ut, selv er jeg halvveis inne i mine tre denne sommeren. Mjukglass med saltlakris på Liseberg i går 8)
Fortsatt god sommer, KW
MaKi skrev:
KW er inne på det: man har en del hud til overs som det tar lang tid å bli helt kvitt. Hudmengden er rett og slett tilpasset en annen mengde med kropp, og forsvinner ikke tilsvarende raskt som resten. Variert og regelmeessig trening tar det sakte, men sikkert. Det hjelper ikke å bare trene maven dessverre, selv om det er der det ligger

Men, styrke og og coretrening generelt hjelper godt på å stramme opp, innenfra og ut.
Jeg merker det veldig godt etter sykkelturene, da kjenner jeg at magen (og ryggen) har jobbet med å stabilisere kroppen.
Det er nytt for meg å trene kondinasjon/utholdenhet, og det er godt å kjenne på at det ikke "spiser muskler" men i stedet bygger og gjør godt.

Samme egentlig med styrketreningen, mange øvelser hvor magen (og ryggen) er inne for å stabilisere der.
Magetrening gjør jeg ujavnt foran TVen på kveldene, bruker en sånn "gymball" (? Vet ikke hva det kalles, stor gummiball med luft i..)