Ja - jeg slanker meg!;D ;D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    @RoDa .... vet ikke om jeg ble inspirert nå ;D
    Men jeg er imponert 8) tøfft gjort ... begge deler.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.191
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg legger ikke ut bilde før jeg aner en fremgang ;D

Nå skal det sies at jeg har et lite handicap når det kommer til slanking, da jeg ikke lenger har skjolbrusk-kjertel. Jeg bruker levaksin tabletter for å justere forbrenningen min. Kan sikkert øke dosen, men da ender jeg opp med å sove med øyne åpne og ha 120 i hvilepuls. Har iflg legen min blitt et 80% menneske. Jeg er altså ikke topptrent, og kommer aldri til å bli det. ( brukte 24 minutter på 12 kilometer nå på vei til jobb, så jeg er ikke helt dårlig form )

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.190
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:

Nå skal det sies at jeg har et lite handicap når det kommer til slanking, da jeg ikke lenger har skjolbrusk-kjertel. Jeg bruker levaksin tabletter for å justere forbrenningen min. Kan sikkert øke dosen, men da ender jeg opp med å sove med øyne åpne og ha 120 i hvilepuls. Har iflg legen min blitt et 80% menneske. Jeg er altså ikke topptrent, og kommer aldri til å bli det. ( brukte 24 minutter på 12 kilometer nå på vei til jobb, så jeg er ikke helt dårlig form )
    Bruker du 24 minutter på 12 km til fots vil jeg si at du er i toppform.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    jan#jan skrev:
    @RoDa .... vet ikke om jeg ble inspirert nå ;D
    Men jeg er imponert 8) tøfft gjort ... begge deler.
    Hehe! Takk, tror jeg ;D ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Griffenfeldt skrev:

Sånn var det her også. Tok det første bildet mens jeg strammet/holdt inne mage det jeg kunne, og holdt meg veldig stille før jeg begynte å se at det virket. ;)
    Det handikapet hørtes ikke så veldig lite ut da. 80% må da være bra nok, satse på 80/20 regelen så er det ikke så viktig de 20% som er uvirksomt. 8)
    Lykke til videre med treningen :)

N

nb

Gjest
    RoDa skrev:
    Sykling er supert
    Det fine med sykling (og langrenn om vinteren) er for meg følgende:
    - omtrent de eneste aktivitetene man kan bedrive med ok intensitet over lang tid uten å dø av kjedsomhet
    - svært liten risiko for belastningsskader og slikt

Treningsmessig er kanskje langrenn enda bedre siden man også bruker overkroppen, men det er av naturlige årsaker problematisk å drive med mer enn noen få måneder om året.

Når jeg flytter etter sommeren får jeg en 10-12 km hver vei til og fra jobb og over 200 høydemeter stigning hjem. Den turen fem dager i uken blir bra å få, mye "gratis" trening da.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    nb skrev:
    Når jeg flytter etter sommeren får jeg en 10-12 km hver vei til og fra jobb og over 200 høydemeter stigning hjem. Den turen fem dager i uken blir bra å få, mye "gratis" trening da.
    Perfekt å kunne legge inn sånn trening i hverdagen. Trim, mosjon og alt med måte er gode regler her også.
    Lagom er helt greit det 8)

Trenger ikke kabler til hundretusner, trenger ikke sykkel til 50 lapper og det er helt greit å bedrive trening som ikke gir stor risiko for skader.

Er det en slags enighet om at all slanking bør/må ha et visst innhold av trening for suksess?
    Kanskje bortsett fra LCHF der kroppen selv gjør jobben.

N

nb

Gjest
    RoDa skrev:
    trenger ikke sykkel til 50 lapper
    Nei, men får en bra en for 25 lapper også;)

Litt malapropos: Da jeg kjøpte min nåværende terrengsykkel i 2004 - en Cannondale F2000SL (villedende 27k, jeg gav 18k så vidt jeg husker) så snudde folk seg etter meg i Oslomarka og kommenterte på at jeg hadde en jævlig fet sykkel. Nå om dagen er den nesten billig. Folk har blitt galne, visstnok kommer sykkelforhandlere fra utlandet til Norge for å studere fenomenet.

Til jobb bruker jeg imidlertid en Fuji terrengsykkel til 2k med brede slicks (sykler uansett på asfalt og vil habrede dekk etter et par trikkeskinnesituasjoner) og skjermer (praktisk når det regner). Om den blir stjelt er det ingen krise.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    nb skrev:
    Litt malapropos: Da jeg kjøpte min nåværende terrengsykkel i 2004 - en Cannondale F2000SL (villedende 27k, jeg gav 18k så vidt jeg husker) så snudde folk seg etter meg i Oslomarka og kommenterte på at jeg hadde en jævlig fet sykkel. Nå om dagen er den nesten billig. Folk har blitt galne, visstnok kommer sykkelforhandlere fra utlandet til Norge for å studere fenomenet.
    Helt vilt har det blitt. Vet ikke om det er rett, men hørte det var folk som stilte med utstyrspakke til 120k på Trondheim - Oslo?
    Men folk får herje på, og gir det dem større eierglede og mer treningsiver med sånt utstyr så er det kanskje verdt det?

Mye lettere IMO å slanke vekk 2-3 kilo på gubben oppå sykkelen enn å betale 15-20 tusen ekstra for en lettere sykkel. :D :D

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    nb skrev:
    Helt vilt har det blitt. Vet ikke om det er rett, men hørte det var folk som stilte med utstyrspakke til 120k på Trondheim - Oslo?
    Men folk får herje på, og gir det dem større eierglede og mer treningsiver med sånt utstyr så er det kanskje verdt det?

Mye lettere IMO å slanke vekk 2-3 kilo på gubben oppå sykkelen enn å betale 15-20 tusen ekstra for en lettere sykkel. :D :D
    I de fleste tilfeller er jo det selvfølgelig lettere, eller iallefall billigere å slanke gubben, men noen ganger er jo faktiske gubben en tynn strek i utgangspunktet, og da må man ta tak i utstyret om man skal kvitte seg med kilo!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    Jeg har tilogmed hørt det finnes noen som har forsterkere til stereoen sin til slike priser, er det mulig !? ;D

N

nb

Gjest
    Var vel Thor Hushovd som sa en gang før birken at "aldri før har så mange middeladrende menn i så dårlig form med så dyrt utstyr vært samlet"

Men at herremenn i 30-40-50-årene kommer seg i bevegelse er ikke det verste som kan skje.

En annen fin treningsform er å gå fjellturer - får fort en fire-fem-seks timer på moderat intensitet, får sett litt på norsk natur og får frisk luft. Turen ned er dog brutal de første gangene. Mener Kurt-Asle Arvesen hadde det som en del av treningsopplegget sitt når han var hjemme i Norge.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    nb skrev:
    En annen fin treningsform er å gå fjellturer - får fort en fire-fem-seks timer på moderat intensitet, får sett litt på norsk natur og får frisk luft. Turen ned er dog brutal de første gangene.
    Kremt.... Jeg er helt enig, men å gå fjelltur når man bor i Østfold er temmelig dødfødt ;D

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    nb skrev:
    En annen fin treningsform er å gå fjellturer - får fort en fire-fem-seks timer på moderat intensitet, får sett litt på norsk natur og får frisk luft. Turen ned er dog brutal de første gangene.
    Kremt.... Jeg er helt enig, men å gå fjelltur når man bor i Østfold er temmelig dødfødt ;D
    Østfoldfjell = svaberg ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg klart å redusere reduksjonen litt, som planlagt.
    Et og annet knekkebrød ekstra, litt mindre trening (erstattet med hagestell og slikt) og litt mer nøtter innimellom.

Siste uke har det blitt en halvkilo mindre, status nå er nøyaktig -12 kg siden oppstart 4/4.
    Har en spinningsykkel stående i garasjen, og på den er det en pulsklokke.
    Har aldri målt hvilepuls før, så jeg vet ikke hva jeg har ligget på eller hva som er "rett..".
    Men ved å sitte på den sykkelen helt rolig et par minutter så kom jeg ned i 48 i puls. Ble jo rent redd for at pumpa skulle stoppe... ::)

Hva gjør dere andre for å komme dere gjennom sommerens herlige fristelser uten å gå opp i vekt?
    Trene mer eller avstå fra fristelsene?

God slank sommer :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    RoDa skrev:
    Da har jeg klart å redusere reduksjonen litt, som planlagt.
    Et og annet knekkebrød ekstra, litt mindre trening (erstattet med hagestell og slikt) og litt mer nøtter innimellom.

Siste uke har det blitt en halvkilo mindre, status nå er nøyaktig -12 kg siden oppstart 4/4.
    Har en spinningsykkel stående i garasjen, og på den er det en pulsklokke.
    Har aldri målt hvilepuls før, så jeg vet ikke hva jeg har ligget på eller hva som er "rett..".
    Men ved å sitte på den sykkelen helt rolig et par minutter så kom jeg ned i 48 i puls. Ble jo rent redd for at pumpa skulle stoppe... ::)

Hva gjør dere andre for å komme dere gjennom sommerens herlige fristelser uten å gå opp i vekt?
    Trene mer eller avstå fra fristelsene?

God slank sommer :)
    Jeg har kjørt slankekonkurranse med en kamerat siden oktober og har så langt gått ned ca...0,5kg. Ikke konkurransedyktig altså. Jeg har imidlertid fått trent godt og har blitt mye raskere, noe sterkere i beina og gått ned en del i livvidde etc. Hemmeligheten min for å gå ned i vekt (eller i det minste ikke gå opp) om sommeren (og ellers) er å holde et høyt aktivitetsnivå (trening, snekring, hagearbeid) og spise ordentlige måltider. Jeg har kjøpt kajakk, og denne regner jeg med å få mye ut av. Ferdighetsnivået tatt i betraktning kan den også sikkert gi litt svømmetrening.

48 i hvilepuls er vel utmerket, neppe noen grunn til å frykte voksende hjerte eller annet gruff pga det, så vidt jeg vet. Hvilepuls varierer veldig mellom folk. Jeg har vanligvis 42-52 ved hvile/kontorarbeid, men har også målt den under 40.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Spise tilnærmet normalt og erkjenne at ferie er fri fra det meste, med unntak av regelmessig og variert mosjon og ett noenlunde fornuftig kosthold. Da slipper man den vonde følelsen langt bak i hodet om at når ferien er over venter det en stor jobb.

Jeg blir litt oppgitt på jobben; mange er utrolig nøye på fettmengde, kalorier og jeg vet ikke hva i lunsjen, for nå skal de fire uker ut i ferie med bare juni og null trim. Ser ikke vitsen jeg, det er jo ikke noe i veien for å spise godt og samtidig noenlunde sunt. Samtidig som de samme årsakene til at man trener resten av året er vel så gyldige også i ferien. Det handler jo om rutiner, hvorfor bryte de? Fordi det er det "alle andre gjør"?

Selv er jeg instruktør på Friskis & Svettis. Skal vel innrømme at det er noe vrient å kjøre en hel time på egen hånd på ett feriested. Godt man kan svømme, sykle, trene styrke osv :)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.276
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    ..."aldri før har så mange middeladrende menn i så dårlig form med så dyrt utstyr vært samlet"
    Hi-Fi messa i Horten?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    totte skrev:
    Jeg har kjørt slankekonkurranse med en kamerat siden oktober og har så langt gått ned ca...0,5kg. Ikke konkurransedyktig altså. Jeg har imidlertid fått trent godt og har blitt mye raskere, noe sterkere i beina og gått ned en del i livvidde etc. Hemmeligheten min for å gå ned i vekt (eller i det minste ikke gå opp) om sommeren (og ellers) er å holde et høyt aktivitetsnivå (trening, snekring, hagearbeid) og spise ordentlige måltider. Jeg har kjøpt kajakk, og denne regner jeg med å få mye ut av. Ferdighetsnivået tatt i betraktning kan den også sikkert gi litt svømmetrening.
    Det tyder på at du allerede er slank nok? Eller har klart å gå opp betraktelig i muskelmasse?
    Spise ordentlige måltider kontra småspising, is og brus og knask?
    Kajakk eller kano har jeg tenkt på selv også, har Vansjø rett i nærheten med gode muligheter.

48 i hvilepuls er vel utmerket, neppe noen grunn til å frykte voksende hjerte eller annet gruff pga det, så vidt jeg vet. Hvilepuls varierer veldig mellom folk. Jeg har vanligvis 42-52 ved hvile/kontorarbeid, men har også målt den under 40.
    Godt å høre! Trodde jeg lå rundt 60 bare sånn helt på synsinga, men det er jo greit om trening/kosthold har hatt en positiv effekt her også.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    MaKi skrev:
    Spise tilnærmet normalt og erkjenne at ferie er fri fra det meste, med unntak av regelmessig og variert mosjon og ett noenlunde fornuftig kosthold. Da slipper man den vonde følelsen langt bak i hodet om at når ferien er over venter det en stor jobb.
    Høres veldig fornuftig ut, og det samme tenker jeg. Men får høre litt fra omgivelsene at når det er ferie så skal man kose seg, og at kose seg betyr mye øl, stappmett på grillmat og brus/is/godis i større mengder.
    Selv kjører jeg videre med kosefredagTM og kjenner etterhvert både at jeg fort når metning på koseinnholdet av potetgull/brus/sjokolade/is og at det er mye godt som også er sunt. Vannmelon, honningmelon, ananas, nøtter.....

Jeg blir litt oppgitt på jobben; mange er utrolig nøye på fettmengde, kalorier og jeg vet ikke hva i lunsjen, for nå skal de fire uker ut i ferie med bare juni og null trim. Ser ikke vitsen jeg, det er jo ikke noe i veien for å spise godt og samtidig noenlunde sunt. Samtidig som de samme årsakene til at man trener resten av året er vel så gyldige også i ferien. Det handler jo om rutiner, hvorfor bryte de? Fordi det er det "alle andre gjør"?
    Hehe, tror det. Samt at det nok er noe med at ferien skal være noe heelt annet enn jobb og hverdag.

Selv er jeg instruktør på Friskis & Svettis. Skal vel innrømme at det er noe vrient å kjøre en hel time på egen hånd på ett feriested. Godt man kan svømme, sykle, trene styrke osv :)
    Har trent alene de siste årene (den lille treningen som har vært i alle fall) og trives godt med det. Så det blir heldigvis ikke noen stor overgang i sommer. :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    RoDa skrev:
    Det tyder på at du allerede er slank nok? Eller har klart å gå opp betraktelig i muskelmasse?
    Nok litt opp i muskelmasse, men 84kg på 173,5cm er i overkant for en som ikke driver med dedikert styrketrening. Jeg er vel kompakt bygd i utgangspunktet, men 78kg er mer passe.

RoDa skrev:
    Spise ordentlige måltider kontra småspising, is og brus og knask?
    Noen ordentlige måltider gjennom dagen er klart best. Spiser og drikker lite brus og knask, men rolige kvelder med øl og alt for mye pizza e.l. til stadighet er ikke bra.

RoDa skrev:
    Trodde jeg lå rundt 60 bare sånn helt på synsinga, men det er jo greit om trening/kosthold har hatt en positiv effekt her også.
    Eliteutøvere kan ha hvilepuls ned mot 30, så en sammenheng er det, men jeg har alltid hatt lav hvilepuls, uavhengig av treningsnivå. Litt rart.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er ca akkurat like "stor" som deg jeg, totte :)
    Veier 76 nå og tror ikke det er så mye mer ned jeg skal gå uten å "spise opp muskelmasse"

Heldigvis er kona på samme greia som meg nå, så kvelder med pizza, brus, øl, is, godteri er stopp på.
    Vannmelon istedet 8)

Du har sikkert bare et stort og sterkt hjerte.

V

vredensgnag

Gjest
    Virker som om du har et godt opplegg kjørende, RoDa. Minner meg om da jeg som midt i 30-årene gikk inn i en meget treningsaktiv periode og oppnådde mitt livs beste form - kunne til slutt småløpe opp fjellskråninger med yomp-pakket ryggsekk, så det bor mye potensiale i en lytteslapp kropp. ;D
    Når du trener mye er det nyttig å få i seg et bredt spekter tilleggsmineraler o.l., men det har du vel dekket inn. Selv driver jeg fortsatt med å få vekten ned hvor jeg kan være bevegelseseksplosiv uten å ødelegge noe, har vært lat for lenge. Men mineraltilskuddet passer jeg på, blir lettere for kroppen å bygge seg opp.

En fin måte å få i seg protein på er å lage seg shakes og smoothies med rå egg eller eggehvite, altså ikke bruke pulver.
    Tar du slike så er det mindre sjanse for at treningen eter muskelmasse. Din kommentar om det fikk meg til å tenke på forberedelsene skuespillerne til Kon Tiki måtte gjennom i vår - de måtte trenes ned, kroppene deres bar dagens dekormuskler, mens folk på 50-tallet hadde lange og seige muskler.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Virker som om du har et godt opplegg kjørende, RoDa. Minner meg om da jeg som midt i 30-årene gikk inn i en meget treningsaktiv periode og oppnådde mitt livs beste form - kunne til slutt småløpe opp fjellskråninger med yomp-pakket ryggsekk, så det bor mye potensiale i en lytteslapp kropp. ;D
    Når du trener mye er det nyttig å få i seg et bredt spekter tilleggsmineraler o.l., men det har du vel dekket inn. Selv driver jeg fortsatt med å få vekten ned hvor jeg kan være bevegelseseksplosiv uten å ødelegge noe, har vært lat for lenge. Men mineraltilskuddet passer jeg på, blir lettere for kroppen å bygge seg opp.
    Takker, vreden. Kjenner at det meste går lettere nå ja, men jeg har aldri drevet med noe idrett aktivt og blir nok ikke topptrent. Ikke er det målet heller. :)
    Synes ikke jeg trener mye heller. 3 - 4,5 timer sykling og 3 timer styrketrening pr uke.
    Tar ingen tilskudd utover vitaminbjørner og fluortabletter. ;D
    Kom gjerne med tips til hva som er smart her.

En fin måte å få i seg protein på er å lage seg shakes og smoothies med rå egg eller eggehvite, altså ikke bruke pulver. Tar du slike så er det mindre sjanse for at treningen eter muskelmasse.
    Oppskrift? Jeg brukte Multipower formel 80+10 pulver en gang i verden, da verden var ung, uten at jeg vet om det hadde noe effekt. ::)

Din kommentar om det fikk meg til å tenke på forberedelsene skuespillerne til Kon Tiki måtte gjennom i vår - de måtte trenes ned, kroppene deres bar dagens dekormuskler, mens folk på 50-tallet hadde lange og seige muskler.
    Dekormuskler, fint uttrykk :)
    Det var nok mer form follows function muskler på den tiden ja.
    Har en kjenning som var med å seile på en Kon-Tiki "repetisjon", dokumentar på TV husker jeg, og han hadde sånne muskler faktisk. Var alltid imponert da vi trente som ungdommer og han var kjempesterk men med små/senete muskler.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    13
    Oppskrift? Jeg brukte Multipower formel 80+10 pulver en gang i verden, da verden var ung, uten at jeg vet om det hadde noe effekt.
    Så lenge du trener som du gjør er mitt inntrykk over en periode med over 20 års sammenhengende trening (ikke bare vekttrening) at slikt kosttilskudd har veldig liten effekt om enn ingen. Vitaminer og noen mineraler kan nok være lurt å ta men det er det uansett om du trener eller ikke. Derimot protein/karbohydrat shaker ser jeg ingen grunn til å bruke sålenge du trener slik du gjør og spiser noelunde vettig mat. Noen brødskiver med makrell i tomat og noen dager med fisk til middag gjør mer enn allverdens proteinshaker. Mer råstoff og mindre kunstige matsorter så er du langt på vei til god form og mindre sykdommer.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme tenker jeg JG :)
    Tar en banan rett etter trening og en klype med kjøttpålegg.
    Så lenge jeg blir sterkere som nå, eller ikke svakere i alle fall, så tror jeg det er lagom.

V

vredensgnag

Gjest
    Protein fra rå egg er lettomsettelig, og sørger for at kroppen ikke henter brensel fra musklene man allerede har. Så det er sterkt å anbefale. Inntak en stund før eller rett etter trening gir kroppen signaler som bevarer stoffomsetningsbalansen.

Kroppen henter brensel fra muskler som ikke er i bruk før den går løs på fettdeponiet, så derfor er det smart.

Berthelsens Scanalka økologiske multimineral anbefales sterkt, til tross for at det er rimelig. Jeg tar fem tabletter daglig. Kjøp 1000 pack.

http://www.kinsarvik.no/category/6832-mineral.aspx

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.687
    Torget vurderinger
    24
    RoDa skrev:
    pedal skrev:
    nb skrev:
    ..."aldri før har så mange middeladrende menn i så dårlig form med så dyrt utstyr vært samlet"
    Hi-Fi messa i Horten?
    Har ikke du et brød å bake? ::)
    ;D ;D ;D Ble brått stille rundt bakinga hans. Kanskje han hadde bare den ene oppskriften, eller mulig han hadde behov for støpselet fra Kenwood Chef'en til hifi i steden...

Apropos slanking, husker en gang før et stevne rundt ca. 1980 hvor jeg "bantet" 16 kg. på 6 uker. Det skulle jeg gjerne klart i dag! Da må jeg nok til med saga!

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.276
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da bakt mitt brød! De andre som ble inspirert til å gjøre det samme har dog ikke levert synlige bevis herfor. :eek:

Ellers blir den der slankebakken brattere og brattere med årene. Det var lett å hente seg inn da kroppen var yngre. Etter fylte cirka 40 går det tregere.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.719
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Protein fra rå egg er lettomsettelig, og sørger for at kroppen ikke henter brensel fra musklene man allerede har. Så det er sterkt å anbefale. Inntak en stund før eller rett etter trening gir kroppen signaler som bevarer stoffomsetningsbalansen.
    Hvordan inntar du dette? Er vel ikke namenam akkurat?

Kroppen henter brensel fra muskler som ikke er i bruk før den går løs på fettdeponiet, så derfor er det smart.
    Aha, derfor ikke trene magen og så blir den flatere ;D
    Jeg trener hele overkroppen på en og samme økt, så da henter den kanskje ikke brensel derfra?
    Foreløpig blir det bare mer definert og blodårene begynner å poppe mer frem.
    Først og fremst definert, veltrent og sterk. Deretter stor.

Berthelsens Scanalka økologiske multimineral anbefales sterkt, til tross for at det er rimelig. Jeg tar fem tabletter daglig. Kjøp 1000 pack.
    Takker! :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.045
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:

Takk for tips.
    Hmmmm...fant dette på en annen side:
    http://www.scanalka.no/products.php?cat=58&pg=2

Samme produkt øverst som øverst til venstre på siden du linket til?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.687
    Torget vurderinger
    24
    @ RoDa:

Tips til rå egg slik vi gjorde det i "gamle" dager:

3-4 egg
    2 gode skjeer Wahlgren soyaproteinpulver med vaniljesmak
    1 skive ananas ev. 1 skje honning

Opp i mikser'n med det, deretter ingen problem med å få det ned.

Forøvrig er det ikke så ille med rå egg som folk tror. Når de kommer rett fra kjøleskappet og du blander litt skikkelig så er det ikke så galt.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    La nå ikke trening og mat bli hokus pokus. Når man har trener, tømmer man gradvis næbolaget e og starter en nedbrytningsprosess. Denne prosessen gjør at kroppen begynner å tære på muskelmasse da det ikke er noe annen lettomsettelig energi å finne. Dette må man snu, en kjapp banan eller ei skive brød er nok til å gjøre det. Man skal snu nedbrytningen, det er etter den restitusjonen man får effekt av det man gjør.

Det er ett tankekors at toppidrettsutøvere spiser havregryn og brødskiver til frokost før store prestasjoner og vanlig middag ellers. De synes tydeligvis det funker fint, så lenge de får nok karbohydrater, som noen har fått seg er fy fy uansett.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    MaKi skrev:
    La nå ikke trening og mat bli hokus pokus. Når man har trener, tømmer man gradvis næbolaget e og starter en nedbrytningsprosess. Denne prosessen gjør at kroppen begynner å tære på muskelmasse da det ikke er noe annen lettomsettelig energi å finne. Dette må man snu, en kjapp banan eller ei skive brød er nok til å gjøre det. Man skal snu nedbrytningen, det er etter den restitusjonen man får effekt av det man gjør.

Det er ett tankekors at toppidrettsutøvere spiser havregryn og brødskiver til frokost før store prestasjoner og vanlig middag ellers. De synes tydeligvis det funker fint, så lenge de får nok karbohydrater, som noen har fått seg er fy fy uansett.
    Men de er jo topptrent! Hushovd kan sykle fra meg på tom mage og en gammel damesykkel. Jeg trenger den gratishjelpen jeg kan få, både kosttilskudd, elektronisk gir, medikamentstyrt søvnrytme og gjerne litt hokus-pokus.

Jeg synes det er veldig greit med YT restitusjonsdrikk med sjokolade etter trening. For det første trenger den ingen tillaging og kan dermed inntas sekunder etter at man er ferdigtrent. For det andre er det ikke bare vanlig, søt sjokolademelk, men vanlig, søt sjokolademelk med ekstra proteiner.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.687
    Torget vurderinger
    24
    MaKi skrev:

Spiste på Restaurant Maki i Ålesund på lørdag - der hadde de akkurat slike fisleporsjoner du henviser til ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn