Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he,.....vi får se da , de to første esker har jeg venta en god stund på ,.

og nå somla med henting , men i morra kommer de...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEt ble en tung bør......men en eske kom i hus i dag , skal se om ikke kamera får tatt ett bilde.... :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bilde ble det ikke , for jeg har kamera uti bilen , får ta det inn i morra.

Splitter nye stativer ,originale an-e stands ble skrudd sammen istad.

Får kjøpe litt blue tac i morra , å få høyttalerne oppå-----

ellers fikk jeg prøvelyttet en Audionote soro SE forsterker i dag , jeg syntes denne spiller bedre enn Meishu , en del mer sprut i blåsere og mer trøkk i bassen.

Jeg titter litt rundt på ulike alternativer til laveffekt-triode amper om dagen ,. det slår meg at jeg liker dynamikkstigningen når mere power er tilstede.

igjen , stresser ikke....Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Bilde ble det ikke , for jeg har kamera uti bilen , får ta det inn i morra.

Splitter nye stativer ,originale an-e stands ble skrudd sammen istad.

Får kjøpe litt blue tac i morra , å få høyttalerne oppå-----

ellers fikk jeg prøvelyttet en Audionote soro SE forsterker i dag , jeg syntes denne spiller bedre enn Meishu , en del mer sprut i blåsere og mer trøkk i bassen.

Jeg titter litt rundt på ulike alternativer til laveffekt-triode amper om dagen ,. det slår meg at jeg liker dynamikkstigningen når mere power er tilstede.

igjen , stresser ikke....Espen
    Du øker spenningen Espen! ;D

!!!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har tiden kommet for å teste ut enda mere grier i heimen , Jeg har nå ett flott VTL sett på prøve , fra Norsk importør , dette besår av MB-125 monoblokker , og 2,5 preamp.

vi får se hvordan dette vil bli.

i tillegg kommer ett sammenlikningsgrunnlag til uken , når Thumper kommer med sin 18w almarro 6c33c forsterker , dette skal bli utrolig gøy.

Scott hamilton & Böb Wilbur på riggen nå , kjøpte ei uspretta lp plate fra 1974 med originalplast inntakt , tok likegjerne hull på den , det var lurt - musikalsk sett , fantastisk plate.

så jeg leter altså videre etter forsterkersett , og testingen vil vise hva jeg ender opp med , jeg har slutta å henge meg opp i merker og effektrør , det som spiller best- ja det kjøper jeg-.....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så har det vært en periode med en masse amper inn og ut....jeg blir ikke helt fortrolig med noe av alt det flotte som har vært på besøk.

Derfor ser det ut til at det går mot en endelig avslutning for hi-fi i denne leiligheten m, jeg vil vurdere salg av komponentene bit for bit , men beholde rackene som kan brukes i ett fremtidig anlegg i ny bolig ( med trevegger og dedikert rom)

Det første som skal selges er høtyttalerne vil jeg tro , 2007 modell an/e HE LX Birch burl....slett ikke noe som vokser på trær akkurat.

så går vel til sigende resten etterhvert vil jeg tro.

Fikk forresten kliss nye stativer til høyttalerne i forrige uke. Får vurdere en bildeserie og dertil annonsering.

Så herved ser det ut til at det blir knallhard satsing på fluefiske i månedene som kommer , ved siden av husjakt.

fortsatt god påske.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Erland.....

Ja jeg er vel det.......Når hi-fi irriterer mer enn det gleder , finner jeg fiskestanga , og reiser ut i marka og fisker noen måneder.....

Jeg skal ha inn en forsterker til til test kommende uke , om ikke den faller i smak , vil jeg nok takke for meg i denne hobbyen for en rimlig god stund....

Om jeg selger , eller bare pakker bort utstyret i førsterekke får vi se på-.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Leit å høre, men du har enda et sett med amper å prøve? La oss krysse fingrene!

Mvh

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Men?...snakka ikke du om AG Uno Nano i Avantgarde tråden da ssm? Jeg har jo forøvrig vært å besøkt deg en gang, og hvis du ikke har gjort noe med akustikken, så skjønner jeg at du kan bli frustrert. (Absolutt ikke vondt ment!) Kanskje det er det som mangler til syvende og sist?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja sanna , det har du rett i , jeg sliter med å finne motivasjon for snekring av en masse remedier , som kanskje ikke virker , daad er forsøkt , men det kvantumet jeg hadde inne , kostet en god slant , og det er lite på brukten av disse.

Derfor har jeg lyst til å slutte å lete etter en hel masse greier , og heller kvitte meg med hi-fi greiene....Livet er for kort til å irritere ræva av seg støtt og stadig....

det er soleklart at rommet er dårlig , jeg har hatt masse kremkomponenter , og fortsatt ikke fått det slik jeg vil ha det , kanskje på tide å finne på noe helt annet....

Jeg prøver nok å selge unna en del komponenter , mulig det blir igjen noe som pakkes ned for senere bruk.

i Første omgang , vil nok høyttalerne være det mest aktuelle salgsobjekt .....jeg har ikke annonsert de enda , men f¨år se om jeg skal gjøre det over påsken....

fikk jo splitter nye stativer originale uka før påske-.... ::) ::)

Mvh Espen

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du må få deg et lytterom/bedre stue så du får utnyttet alle kremkomponentene dine. Det kan umulig være samspillet mellom elektronikk og høytalere som er for dårlig jmf alt det du har hatt inne til test og permanent :) Skjønner på en måte at du ikke er så villig til å snekre allverden, men du ville blitt overrasket over hvor fort du hadde produsert 6 stk enkle rammer og kjøpt en pakke med 50mm glava/rockwool akustikkplater som du kler med noe pent stoff. Ligger en del tråder nå på AVforum bla. Istedenfor å legge en haug med penger på akustikkremedier som du ikke vet om fungerer, iallefall hvis ikke rommet er målt på noen måte? Et par plater på frontvegg, et par i førsterefleksjon på sidevegg og et par på bakvegg som en start.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanOlav skrev:
    Erland skrev:
    Hehe - så du er dèr igjen nå ;D
    ;D Tok faktisk ganske lang tid synes jeg ;D
    Ja , og det tar enda lengere tid før jeg starter med hi-fi igjen........

starter vel å selge unna anlegget etter påske , dersom noen er interessert i sakene bit for bit....'

vi får se hvordan den prosessen blir.

En del lånt utstyr må levers tilbake , så jeg starter med det , så kommer nok komponentene for salg etter dette.

Mvh Espen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    JanOlav skrev:
    Erland skrev:

starter vel å selge unna anlegget etter påske , dersom noen er interessert i sakene bit for bit....'

En del lånt utstyr må levers tilbake , så jeg starter med det , så kommer nok komponentene for salg etter dette.

Mvh Espen
    Jommen, er du nå helt sikker på dette?
    Jeg synes dette er vel drastisk, du har jo gode komponenter som helt sikkert spiller godt sammen, men siden du er misfornøyd gang på gang så må det være noe annet; rom som en over her påpeker.
    Du er jo på husjakt, og du har jo et anlegg. Er det ikke bedre å vente til du finner et nytt bosted før du "kaster" bort mer penger.
    Bare en tanke fra min side. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanOlav skrev:
    ssm skrev:
    JanOlav skrev:
    Erland skrev:

Mvh Espen
    Jommen, er du nå helt sikker på dette?
    Jeg synes dette er vel drastisk, du har jo gode komponenter som helt sikkert spiller godt sammen, men siden du er misfornøyd gang på gang så må det være noe annet; rom som en over her påpeker.
    Du er jo på husjakt, og du har jo et anlegg. Er det ikke bedre å vente til du finner et nytt bosted før du "kaster" bort mer penger.
    Bare en tanke fra min side. :)
    Leses som klokt. Noe må man jo ha for å spille av musikk

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Lykke til med fiskingen Espen. Ikke skyld på utstyret hvis du ikke får noe.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Utstyret er det slett ikke no å si på , etter årevis med samling av high-end sneller og stenger. ;D

det beste av alt : det virker år etter år etter år , uten oppgraderinger.

Får gå berserk i noen fluefiskesjapper utpå vårparten.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    !

Du må gjerne låne kabler eller forsterkere eller høyttalere av meg!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Har du ikke en hytte eller en god venn som kan låne anlegget til du får et rom som fungerer?
    Du har vel også et Stax-sett som ikke er ueffent.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Har du ikke en hytte eller en god venn som kan låne anlegget til du får et rom som fungerer?
    Du har vel også et Stax-sett som ikke er ueffent.
    Hei Stax settet er solgt , jeg syntes de var greie , men manglet litt trøkk.

Derfor skal jeg nok handle inn ett sett med head-fi klokker og amp igjen,.

Jeg har foreslått for meg selv at jeg trenger ett par sennheizer 595 eller 600 og en Audiovalve otl headamp....dette låter kjempebra og spiller med TRØKK.

Hatt denne otl ampen innom før , og den er så til de grader bedre enn alt annet jeg har prøvd , stax inkludert.Prisen er 16k for ampen , så noe billig blir det ikke.

Trafomatic sin headamp er til test,.,.,,,,,,

Ellers prøver jeg å ikke irritere meg om hi-fi som ikke spiller helt optimalt ,og titter litt på biler om dagen.....det er jo vår for svingende. ;D

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Ellers prøver jeg å ikke irritere meg om hi-fi som ikke spiller helt optimalt

sikkert ikke dumt, det, ssm.

det spiller ikke optimalt hjemme hos meg, heller, hvis det er noe trøst.

tror det er ålreit å senke skuldrene litt og ha "bruksgjenstand" istedenfor "alter" approach til disse hi-fi greiene.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.163
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Espen.

En stund siden vi møttes sist nå. Pratet med deg såvidt på messen i Horten. Før det møttes vi 10 minutter på en bensinstasjon i Buskerud for å bytte hifi mot penger (med en rega i bytte ) . Har fulgt med på tråden din siden den spede start og fulgt dine oppturer og nedturer. Nå kommer jeg sikkert til å høres ut som en spedalsk misjonær, men jeg vil uansett anbefale deg en lytt til Naim...Ikke en kortvarig lytt i en butikk i Oslo, eller en kort session hos en Naim eier i ditt nærmiljø, men prøv et rimelig pre-pwr sett hjemme hos deg selv. Jeg vet dette vil sette ditt medlemskap hos rør og horn allianser på prøve, men ta en sjanse likevel. Bli en ikke-troer og prøv Naim hjemme hos deg selv 2 - 3 uker.

mvh

Belzebub...nei jeg mener Thomas ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Griffenfeldt..... :D Platespillern og platene lever lykkelig hos YEL her på sentralen...

HYggelig å se deg , her inne......Kunne tenkt meg å prøvd Naim ja , gjerne da pre power sett , men da må jeg til vibesgate , og det er ett sant helvete å parkere der , prøvd flere ganger , og gitt opp.

Naimimportør Willy Tangen kjenner jeg jo til , han selger vel ikke , men kan kanskje låne ut , mot depositum

vurdert supernait , men trengetr ikke dac en inni der,..,..

Eksterne psu er vitner til at Naim guru ene skjønner at strøm er viktig.

Jeg har tru på Naim , men ikke så lett å få lånt noe hjem , som det er med en del annet , defor har det vel blitt utsatt en god stund.

Brasse.......har ikke du naim å låne meg ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Espen.

En stund siden vi møttes sist nå. Pratet med deg såvidt på messen i Horten. Før det møttes vi 10 minutter på en bensinstasjon i Buskerud for å bytte hifi mot penger (med en rega i bytte ) . Har fulgt med på tråden din siden den spede start og fulgt dine oppturer og nedturer. Nå kommer jeg sikkert til å høres ut som en spedalsk misjonær, men jeg vil uansett anbefale deg en lytt til Naim...Ikke en kortvarig lytt i en butikk i Oslo, eller en kort session hos en Naim eier i ditt nærmiljø, men prøv et rimelig pre-pwr sett hjemme hos deg selv. Jeg vet dette vil sette ditt medlemskap hos rør og horn allianser på prøve, men ta en sjanse likevel. Bli en ikke-troer og prøv Naim hjemme hos deg selv 2 - 3 uker.

mvh

Belzebub...nei jeg mener Thomas ;)
    Hadde du ett annet nick før ? vært på noen buskerud turer å kjøpt/solgt.....
    så enten kjøpte du vpi en min , eller så overtok du noen klipsch er.....

Hvem er du ?

Hisen ssm som er litt usikker....Espen

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Han fikk høytalerene... Platespilleren er her den Espen. Og du må ikke gi opp nå da.. Hører du?

-Y

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Nja..... fiske er fint, men faen da.... så mye frem og tilbake, og gi opp, nei en kar fra Rælingen gjør ikke det se!! Han kommer tilbake etter en kort fisketur han.. så det så!! ;) :eek: ::) ;)

-Y

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Yel , hyggelige ord.....

Vi får se , litt i tenkebksen på ny "sti" om dagen , må bare få prøvd ut ytterligere ett par komboen som " bør funke" etter påsken.

Det er jo vår , og således tid for å ikke irritere seg over dette.

Min John Shearne spiller ikke hakkende galt den , det var bare det at jeg kunne ønsket meg enda bedre , etter å ha testa noen klassprodukter til mange ganger prisen , for så å finne ut at de ikke engang henger med sherane , er selvsagt frustrerende , spesiellt når man var i kjøpsmodus , og følte på veien at dette ville føre frem til noe jeg hadde drømt om.

Noen vil sikkert si at jeg er sær og vanskelig, mulig det - på en annen side vet jeg hva jeg vil ha , jeg vil også påstå at det å lete seg fram på denne måten , og gang på gang bli skuffet , er noe man ikke gidder i lengden , dersom man ikke er musikkelsker av rang.

Det har aldri vært noe tema og ikke besitte musikkavspillings-utstyr , det er bare ett spørsmål på hvilket plan man skal legge dette i forhold til pris , og føle at man får igen for anvendte kroner.

Så får vi se hva sommern bringer av andre ting , anlegget står jo her , og blir nok en stund til , bruker litt tid med ett par andre forsterker løsninger fremover , så får vi se.

fører ikke disse heller fram , blir jeg vel nødt til å flytte på meg , til en ny bolig med større rom , da kan det satses litt annerledes , mht lydgjengivelsepå ett høyere decibelnivå , noe som egentlig alltid har vært ønsket , nemlig å kunne spille avsindig høyt til tider. ;D

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre at det alltid vil være en stereo i huset! ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kanskje "fisketur" kan erstatte "bærtur" i det norske språket?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Trodde du var så hysterisk fornøyd med AN- E jeg, Espen? At det var en Meishu rett rundt hjørnet og at alt var ganske vel. Så feil kan man tydeligvis ta.
    Naim er jo veldig fine ting, men du sitter på en ganske oppegående transistorforsterker allerede, og du som er en self-confessed 300B-fantast vil kanskje finne Naim-utstyr endel tørrere, for å si det sånn.

Så tusenkronersspørsmålet blir da som følger; Hva leter du egentlig etter?

I beste mening, selvfølgelig.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei ,Impulse.....

Jeg spiller på John Shearne ja....

AN/E spiller ikke dårlig , med JS.....tusenkronersspåørsmålets svar må bli at JS ikke har god nok kontroll , den spiller ikke fyldig nok , dvs den virker ikke til å ha nok strømreserver for min kresenhet til renhet i lyden.

Meishu har vært innom , og jeg har hørt flere enn 1 Meishu nå , jeg syntes den var noe grå og tilbaketrukket i lyden ( feks i forhold til heart)

Det jeg leter etter , for de som enda ikke har fått med seg det , er klarhet i lydbildet , som også skal være fyldig , klangfullt og varmt.....helst med super luftighet oppover.

Total gardinfri lydgjegivelse er vel kanskje også en betegnelse som kan brukes.

Ble du noe klokere Impulse ? ;D

Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg sitter her og hyperventilerer, Jan. ;)

At Meishu låter grått synes jeg er rart. Var den innkjørt? Standardrør? Det er ikke alltid PQ tar på seg spanderbuksene hva standardoppsetning angår. Det kan være endel å hente her.

Joda, Espen. Åpenhet OG klangfarger i massevis. Jeg ser den. Men om det nå er sånn at du bor i lytterommet fra helvete, hvordan kan du da vurdere disse komponentene noenlunde presist?

Jeg fant i alle fall mitt balansepunkt da jeg fikk Hovland HP 100 i hus. Utstrakt og finkornet som få, men med klangfarger til å dø for. De kan fremdeles plukkes opp for en anstendig sum. Et par Heart Double Beat er vel heller ikke helt umulige å finne. Det er i alle fall en killerkombinasjon. 65finger hadde den med H6-kloner. Oh, lala....Det funka!

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Da er det bare å bytte kåk ?

Du kan få en låne en av meg med gromme trevegger og all den bassen du ønsker.

Ellers er jo fisking artig, men kan absolutt kombineres med hifi trur jeg.........

Naim er da ikke tørt.......og ikke kjedelig

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Neida, det er så, men den Naim-ampen er enda ikke laget som kan måle seg med en 300B-basert Single Ended klasse A rørforsterker hva klangfarger og endel andre ting angår. Sånn er det bare. Og det er tross alt akkurat det Espen her har proklamert at han skulle ha.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn