Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    En ikke så lite relevant ting til....OTO se 08 modellen min ahr ikke vært helt tyst , på 98 db følsomhet....

Med Borderpatrol tilkoblet senkes støygulvet til ett absolutt minimum.....helt fantastisk.

Mvh Espen

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Vi spillte en del vinyl i dag , men fikk også prøvd den glimrende DAC en fra Canadiske Bryston , som leverer 30 sekunder etter at knappen skrus på , ett funn for en vinylelsker som meg , som skal ha noe som spiller på kort varsel , og leverer når jeg har lite tid på dager med mye overtid.

Mvh Espen
    Du nevner stadig detta ang. dårlig tid/oppvarming Espen, men hva med forsterkeren din da? trenger vel forvarming den og? 8)
    Forøvrig er det vel helt ok for Bryston at den står på 24/7?
    Jeg bare lurer litt på ditt fokus/vinkling. ;)

Og ellers......gratulerer med at du omsider fikk kobla opp BP`n. ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.061
    Torget vurderinger
    28
    Mange takk for en veldig hyggelig musikkaften ssm, med god servering. Jeg har vel hørt platespiller/arm/pickup hos deg før, men bortsett fra det var anlegget i sin helhet skiftet ut siden sist jeg var på besøk (dessuten har du snudd anlegget til motsatt vegg).

Jeg synes det spiller fint hos deg nå, virkelig. Klanglig er dette helt i min gate. Her er smekk og driv samtidig som det er en naturlig varme og glød i presentasjonen. Her blir man ikke lyttetrett.
    Videre fungerer anlegget ypperlig på lavere volum, hvilket jeg har forstått har vært et viktig poeng for deg.

Neste steg må være å jobbe litt med akustikken, for rommet er krevende, særlig om man skrur opp litt.
    Ellers er jeg svak for designet på Audio Note høyttalerne, kjempekule.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    BHO :

Joda , men forsterkerne til AN er ikke så krevende på å stå med strøm lenge , so det dac ene er , i allefall den jeg hadde var jævlig kilen.....disse parameterne spiller inn.

Rør svies unødig , når jeg allikevel spiller mest vinyl
    An dac skulle jeg selvsagt hatt om det skulle vært rørdac.
    Vil ha en dac med usb-inn
    joda det tar tid med forsterker på oppvarming , men det trenger ikke ta mer tid enn nødvendig , det blir heller aldri snakk om kritisk lytting på cd.

DEt var fint å få opp bp en,......gjør nytten sin for å si det sånn... :D
    -----------------------------------------------------------------------------
    -----------------------------------------------------------------------------

Fosse :

Tusen takk for hyggelig besøk i går , det er jo alltids mye å snakke om , og musikk å høre på , flott at du likte dagens oppsett , som også er en del rimligere enn det jeg hadde i januar når du var her sist.

som du sier platespillern og pickupen var her sist , samt rackene og strømrenser.Ellers er alt forandret.

Jeg liker disse an høyttalerne svært godt , selv om de ikke er noe dynamikk-bomber , de passer på "min musikk"

Det er triviligere å spille på vindusveggen , det gir mulighet for utsikt , og litt mere bredde mellom høyttalerne.

Oppsettet spiller fint tonalt , som vi snakket om i går , alle høyttalere er ikke bra på alt , AN sine type E er bra på klang , de er også ganske oppløste. Samt har en diskant som ikke stikker seg ut på annenhver plate(tilgivelig??)

Rommet er neste runde nå , nå har jeg i allefall fått det til å spille ganske ok , så da er det mere motiverende å jobbe med slike tiltak...Til å begynne med var det hele for lystklingende , noe jeg føler har blitt bedre , med nytt rørsett , isatt.....innbrenning har og funnet sted.

Interconnect er og noe som jeg skal se nærmere på , skulle jeg oppgradert forsterkern til feks en Meishu blir dette slett ikke billig , den koster 63k i dag(sjekket)i den versjon som er aktuellt for meg å legge penger i.

Derfor drøyer nok denne oppgraderingen en tid....

det er to trioder som tiltaler meg mer enn mye annet , 300b og 6c33c , to fantastiske rør , som er veldig forskjellige , men allikevel formidler nærve i musikken.

Sånn det hele fremstår nå , er det i allefall motiverende å fortsette å jobbe med dette, det skal bli uhyre spennede å følge med på det nye røret som monteres igjen i dag , i Borderpatrol psu en,.....lokket skal på , og plate for det hele i racket må til....

Igjen Fosse , takk for visitten.....

Legg gjerne inn noen bilder som du knipset om du får tid...

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    !

Nydelig oppsett, Espen!

Hadde en a-ha opplevelse da jeg i går flyttet AN/E til andre siden av stua. I det jeg hadde flyttet høyttalerne over merket jeg at det oppstod et veldig ekko i stua. Til og med madammen kommenterte dette. Så satte jeg på et par "testspor" og vips, lystklingende, fragmentert og slitsomt. Tilbake bak sofaen, og BAM! falt alt på plass igjen. Denne forskjellen var så betydelig at det aldri i verden kunne ha blitt kurert med rør, kabler, innspilling eller oppvarming. Mine AN-E er så dørgende feite i lyden (minst 100 kg) at det nesten blir for mye. Bare nesten. Liker feit lyd.

Kan virke som høyttalerne nå står akkurat der rom-problemene oppstår. Som Lars (Stereofil) sa, gå rundt i rommet og hør hvor det er mest bass i rommet. Det er der høyttalerne bør stå.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk Brasse.....ja det er ett ok oppsett , som heller ikke koster det hvite ut av øyet.

Fosse , nydelige bilder , står hverken på utstyret eller kompetansen på bildetakingen ser jeg , tror jeg selv må kjøpe en blitz gitt.....håpløst å ta innebilder om kvelden , og det er jo da jeg har tid... ::)

flotte bilder , som det er moro for meg å få i tråden.

Har du ett av fronten på en av høyttalerne også ?

Igjen tusen takk for hyggelig besøk forleden....

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.771
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    SER det faktisk ut som det spiller mye bedre . Vanvittig mange innganger på dac'en da.

Jeg får prøve å ta meg en kjapp tur innom deg før jul så jeg får høre hvilken klang
    det er i betongen nå ;D.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det får du gjøre , støvtørr klang i betongen... ;D

Du har jo hørt E høyttaler har før , men en eldre modell. , velkommen skal du være.

Vi kan snurre litt 45rpm også , det låter bra.

Er jo lett å skifte når man har 33/45rpm digitalt-justert.....Jachintha for eksempel , ganske mye bedre på 45 enn 331/3.

En annen ting.....for meg er det ikke det viktigste at det SER ut som om det spiller bra , det skal spille bra !

Jeg hører på musikk .....ikke ser på den.

Litt akustikk og opprydding i kabelsalaten trengs sårt.....Forsterkern blir stående en tid til.

( skal løfte på den så den ikke gror fast) ;D

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.771
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Støvtørr betonglyd? Betyr det at du har spilt inn (eller kanskje av) murpussen? ;D
    - Jeg plinger deg en dag.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Støvtørr betonglyd? Betyr det at du har spilt inn (eller kanskje av) murpussen? ;D
    - Jeg plinger deg en dag.
    På Terje rypdals MYSTERY MAN er det kjellerdyp bass , for å si det sånn....moro.

Høyttalerne har en fin topp , langt fra skarpe irriterende sibilanter , og en fin bassgjengivelse , som selvsagt ble en del bedre med mere kraftreserver( les strøm)

Problemet er selvsagt å få bukt med rommet som er krevende , når bassen gjengisi dype oktaver , det kan kompenseres til en viss grad å spille lavere.....

Jeg føler nå at jeg har ett oppsett som innfrir visse kriterier :

Spiller med fin klang som jeg liker ( kan selvsagt bli enda bedre dette pungt)
    Koster ikke skjorta .
    Spiller registeret jeg vil ha , stand alone, uten sub....

Disse høyttalerne kommer jeg nok til å ha en god stund , i forhold til end el andre som har vært innom....håper jeg i allefall.

Kjøpt en del musikk denne uka , nye uspretta både lp er og cd er er klare for helgen som kommer.....det blir tid , lyttetid.

akustikk og kabling står på menyen fremover....

Takker for bilder , og innspill i tråden.

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flott system du har nå, ssm.
    håper du blir fornøyd denne gangen.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    745
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Spennende anlegg du har, ssm.

Masse godsaker der !

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takker og bukker , joda det er da noe å glede seg over i dette oppsettet , det hjelp en del med Borderpatrol psu , men nytt likeretter rør må få tid til å gå seg til ,samt litt kabelkjafs å ordne opp i.

Anlegget spiller ok nå , jeg er jo jævlig kresen , men også opptatt av å få mest mulig ut pr krone nedlagt , derfor vil jeg gi dette en real sjanse nå , så får vi se.

Planen er å lytte litt til en Meishu silver fra audionote etter en stund....får se hvordan dette blir i forhold...Jeg har bokser nok , så får jeg like flott lyd ut av en integrert eller tett oppunder kan dette være noe kanskje.

pre/power er jo også ok,,,,,,jeg velger trolig produkter som kan benyttes med Borderpatrol psu , dette gjør virkelig underverker på lyden....

Jeg skal ha ett anlegg som leverer lyden på lave , middels lyttenivåer , hvordan anlegget takler spilling på over 100db er helt uinteressant for meg.

Kanskje jeg får ut noen helgebilder ?

Mvh Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott anlegg.
    Når Meishuen kommer i hus, håper jeg at du lytter litt mer enn litt på den :)
    Ser frem til en rapport om hvordan du synes den låter, har jo hørt på den i noen mnd.
    Hygg deg masse med nyinnkjøpt musikk i helgen :D
    jeg begynner på en boks med Miles Davis i morgen (er "bare" 70 cd`er) ;D

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper å få testa en i allefall , har truafor å si det sånn , på en annen side har jeg ikke hastverk , i sær ikke etter at bp fant veien hjem... ;)

Mvh Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå ser dette riktig lekkert ut, Espen. Gratulerer! Jeg har jo akkurat hatt AN-E på besøk. Det er en besnærende høyttaler som virkelig kan levere om den får riktige betingelser.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Anlegget ditt ser flott ut nå Espen, tipper at det låter bra også. :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , anlegget er jo nå re-oppbygget etter forsommerns store plyndring , når det hele gikk i stå-.

Denne gangen har jeg lagt vekt på klangfarger og homogent lydbilde , fremfor trøkk og dynamikk , rett og slett fordi musikksmaken er utvidet med jazz og annen moro .

Varm lyd har jeg jo alltid likt godt .

An/e fikk jeg jo teften på ved ett eldre par for en tid tilbake , følsene for denne måten å gjengi lyd på , gikk helt hjem , det morsomme er jo at de responderer på skikkelig god elektronikk , samtidig spiller de ganske overbevisende , selv med billig-greier.

Takker for flotte positive innspill i tråden , Jeg venter på nye stativer , men så lenge lånestativer fra Akustisk byrå står her er dette bare å ta det med ro til de ringer , og reise å bytte.

Meishu med bp psu er jo en drøm , økonomisk sett er dette greit , men igjen er eg litt der at jeg ønsker å spille på nåværende greier en tid, og ikke bare bytte igjen. Oto en er ikke gammel , det er den dyreste modellen med phono , og har nå nylig fått bp psu innkoblet , sistnevnte gjør underverker med både bass , og ro i lydbildet , det virker også som om det nye røret Mullard gz37 etter 40 timer begynner å åpne seg litt.....Det er helt utrolig , men dette røret har visserlig noe med lyden å gjøre , selv om det ikke sitter i signalveien , .

Frøy Aagre på digitalis riggen for øyeblikket , en av våre få , kvinnlige , fremragende Tenorsaksofonister , fra Vestfold. Plata heter offbeat.

Herron står å varmer seg opp , det skal avspilles jazz utover kvelden , Bjarne Nerem More than you know , innkjøpt på strøken vinyl ( Gemeni records) som jeg forøvrig samler på og kan anbefale alle som spiller jazz og driver med vinyl , ganske fin lyd på innspillingene også fra dette lille Norske selskapet..

Litt akustiske remedier planlegges så raskt som mulig...

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da fant jeg fram ei spennede laternatic skive , Jethro tull : The best of acoustic ,EMI 2007 , denne har jeg ikke hørt mye på etter at jeg kjøpte den ny , Moro å gi gamle cd er , noen nye sjanser nå , slett ikke værst-.

;) ;)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Under sist ukes musikkhandling ble det noen gobiter , deriblandt Helge lien trio ,To the little radio , som kom i 2006 .Kongshaug bak spakene lovet jo bra....og bra er det ! både på lyd og musikk.

Etter å ha stiftet bekjentskap med Trioens siste plate Hello troll , som er utrolig flott , fikk jeg lyst til å høre mere.Etter en kjapp gjennomhøring på 3 skiver på Barejazz i Oslo , ble The little radio med hjem , På Hello troll syntes jeg enkelte spor skiller seg ut postivt( har ikke originalplata men det er spor 5 & 6) , fikk jeg virkelig teften !

Resultatet er at jeg da også liker denne plata svært godt etter færre gjennomhøringer , og i tillegg kjøpte jeg meg den røde E.S.T samleplata som også er triojazz og har mange likheter med Platene fra Helge Lien.
    Tips til E.s.t plater som man bør ha tas i mot med takk.....

Når vi snakker om Helge lien har han jo og en finger eller 10 med i spillet på TRI O TRANG platene , der skiva med tittelen LIKER er ett must for sax-interesserte jazzfanatikere , på spor fire på denne plata trøkker virkelig saxofonist Torben Snekkestad til , helt rått å høre på rett og slett....sporet er vel kanske det mest melodiøse på plata også , for på disse skivene til tri o trang er det en del pling-plong musikk kan man si.

Tri o trang består av :

Torben Snekkestad : Tenorsaxofon
    Helge Lien : Piano
    Lars Andreas haug : Tuba,trompet,trombone....

Dette bør høres en gang , det er spesiellt og klaffer det, kan man bli hekta ,rett og slett.

Derfor , prøv tri o trang.... ;D

cd-Platene får du hos platebutikker med god jazz-utvalg.

Mvh Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Som gammal Tull-fan med noen glimrende konserter i minnet og hylla full av titler, hva i allverden mener du med laternatic skive, Espen?

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har alle cd'ene til E.S.T, og den som har blitt spilt mest igjennom tidene er nok "strange place for snow". Men hvilken som er best er vanskelig å si da de er såpass forskjellige. "plays monk"f.eks var jeg ikke så glad i i starten, men etter en stund måtte jeg spille den mye... Live platene synes jeg du burde skaffe deg.

J-V

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Som gammal Tull-fan med noen glimrende konserter i minnet og hylla full av titler, hva i allverden mener du med laternatic skive, Espen?
    SEr det var en gedigen trykkleif der Impulse , det skulle stå Alternativ musikk , alternativt for hva jeg pleier å spille.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er en beslutning tatt , og det fremragende riaatrinnet cary ph-302 selges , ligger nå på brukten på sentralen.

Hva skal prøves neste gang ?

Det er jo uforskammet mange gode riaatrinn der ute , vi får hva som dukker opp på sikt.

Ett par nye høyttalerkabler er i allefall på vei , fra en annen "bruktbørs"

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    shaunv skrev:
    Jeg har alle cd'ene til E.S.T, og den som har blitt spilt mest igjennom tidene er nok "strange place for snow". Men hvilken som er best er vanskelig å si da de er såpass forskjellige. "plays monk"f.eks var jeg ikke så glad i i starten, men etter en stund måtte jeg spille den mye... Live platene synes jeg du burde skaffe deg.

J-V
    DEt er desverre noe jazz jeg bare ikke klarer (enda) bla a disse :

Coltrane
    Chet baker
    og Monk.

men det jobbes med saken innimellom.

Mvh Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    E.S.T som spiller monk er ganske mye lettere å fordøye enn originalen. Hehe.

Får jeg spørre hva slags ht kabler som er på vei inn? :)

Jeg vurderer fremdeles biwire-flatsølv..men venter med å gjøre noe som helst før jeg har tid.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    shaunv skrev:
    E.S.T som spiller monk er ganske mye lettere å fordøye enn originalen. Hehe.

Får jeg spørre hva slags ht kabler som er på vei inn? :)

Jeg vurderer fremdeles biwire-flatsølv..men venter med å gjøre noe som helst før jeg har tid.
    Hei JV....Monk er ikke lett nei :D , ja det er ett sett brukte AN-KONDO kabler.....vi får se hvordan disse virker med vidunderutstyret fra UK.....vil tro at det i allefall ikke funker noe dårligere enn an kablene fra uk.

de har jeg hørt , og det låt faen så bra.( mine ht og amp)

Mvh

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Kan da ikke tro at det skulle være noe særlig forskjell på kondo og uk produkter nei!

Hvis det låt så bra med biwire faltsølv, hvorfor bruker du ikke da heller 1500,- på litt mer flatsølv så du har til biwire? ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Taj si det , enklere å kjøpe noe ferdig enn å mekke....når jeg mekka var jeg sykemeldt og hadde god tid , nå er jeg overarbeidet og har mye mindre tid....

vil spella musikk når jeg er hjemme,.

Samt at jeg hørte på an kabler emd akkurat mitt utstyr , vakke helt på tryne det.

Satt en snekker med kontakter på innkjøp av akustikkplater i dag , jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven med å prøve å temme rommet litt.

rommet er det eneste( som også kanskje er viktigst) jeg ikke har gjort noe med.

det kan bli spennede.

penger på vei for riaatrinn , så gjenstår det å se om jeg kun bruker den fine herron en min fremover , eller om fristelsen blir for stor tilå prøve enda ett fint trinn,.

Daad søyler er også noe som funker i dette rom , så det kan og være aktuellt.

fremover konsentrerer jeg meg om akustikk , utstyret kommer fra samme produsent , så det er liksom en bankers match dersom jeg nå får rommet til å spille på lag , tror jeg at jeg er inne på no....SÅ kan man kanskje vurdere annen amp med tiden.....

Jeg har desverre ikke klokketro på at en svindyr forsterker vil spille så veldig mye bedre , sikkert bedre , men også ha de samme romproblematiske utforderinger å slite med.

Mvh Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Får se om ikke jeg mekker meg noen biwire i alle fall;) Har hatt litt problemer med å få tak i anorakksnor(ubleket bomullstrømpe) :(

Håper rommet ditt blir bra! For ja, det teller jo utrolig mye! Og til prisen en oppgradering som vi selvfølgelig kan lure på hvorfor ikke flere foretar seg. Vil vel teste litt etterhvert også. For øyeblikket har jeg mest lyst til å flytte tilbake senga i hjørnet, for det var bedre enn sånn det er nå! Hehe.

Du kan jo selge den andre riia'n din også, og kjøpe en "dobbelt" så bra?;)

En dyrere forsterker vilsåklart ha muligheten til å spille bedre, men er det verdt mellomlegget? Med bp psu'en så må det jo ha blirr riktig så bra kan jeg tenke meg, ikke at det ikke er bra fra før av. Du har ikke fått sammenlignet din psu, men den nyere og bedre? varianten bp selger nå?

J-V

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er diverse akustikkplater bestillt til "takramma" samt ferdig malt treverk , og det jeg trenger .......håper platene ankommer når de skal , altså kommende Tirsdag.

kanskje jeg får smekka sammen dette før jul da.

dette skal jammen bli spennede .

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Fra her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41181.new#new

ssm skrev:
    Grumpy skrev:
    Én til på meg nå, så forlanger jeg omtrekk ;)
    to på rappen.....skal riste ekstra mye i morra..... ;D

Jobbet i hele helgen , og jaggu ble det en ulykke også , dette er for jævlig , men kort fortalt eksploderte en fastmontert luftslange på verkstedet , den sitter 1.60cm oppå veggen og står med trykk konstant fra en diger kompressor , 10 bar trykk , slangen eksploderte i det jeg gikk forbi( min uflax igjen ) bare kort vei til øret , og resulterer i kraftig blødning fra øret som riktignok stoppet , men hører jo nesten ikke en drit , og øresus så det holder , håper ikke hørselen er gått for ever nå , jeg drar på a-hus i morra og undersøker , håper jeg får reise hjem etterpå.

Jeg tror det er best å slutte å jobbe.............. :'( :'(

vi får se i morra om juleferien påbegynnes.....ikke mye å feire men... :'( :'(

Jeg skal i allefall få tid til julekalenderen vår fremover.

takker igjen alle fremmøtte som var på julebord , det slår meg hver gang , at alle samlet seg den gangen jeg dro i gang , en regnfull vårdag utafor lyric.....

utrolig at vi har det så hyggelig i lag , selv om vi savna noen såklart......

Jeg måtte trekke pusten dypt når betalingens kaos var ett faktum , Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter å hører litt på musikk nå , det går i allefall , litt mere gain på ene sida enn andre , vi får se etterhvert , jeg har sendt inn ett skjema via arb giver slik at dette kan bli registrert innen ett tidsaspekt dersom det blir værre.

skjer det noe mer nå , blir jeg vel snart uføre-....... ;)

Jeg har vært på kurs+jobb+legekontor i dag(og ble sendt derifra igjen..)

sitat fra legekontoret : " hører du på øret da ? Jeg svarer JA ,damen sier : da har det nok gått bra..... ::)"

Hatt jævlig huepine i dag , nakken er slettes ikke god siden motor-fallet tidlig i januar heller.

DET ER FAENIMEG GODT AT EN IKKE ER HEST.....DA HADDE DET VEL BLITT PØLSE-.

Jeg håper for hobbyens skyld at dette har gått så bra at jeg blir hemmet på den ene "kanalen" over tid.

jeg kjøper nok ikke noe i nærmeste fremtid heller , men beholder anelgget som det nå står i håp at det kan glede meg i fremtiden , jeg må i allefall være positivt til det motsatte er bevist ....

Takker alle som har skrevet inn i ovk tråden for støtten i noen tunge timer i helgen....

Husk å hør på den flotte julesangen, Fariytales of New York med bla denne karen...

Shane mc Govan fra Pog Mahone/the Pogues.....Ikke akkurat pønta tel jul på bildet men dog....

Mvh Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , en kort oppdatering , vært mye dritt på privatfronten i det siste men litt skjer det.

Ørene har begynt så vidt å gå seg til , det er i allefall såpass at jeg hørte forskjell før og etter jeg satt opp de nye akustikkplatene jeg har hentet.

Treverket til takramma er bestillt ferdig lakkert og jeg venter på dette , samt treverk til veggrammene , derfor er platene foreløpig "frittstående" men de funker , glava ble kjøpt , ene og alene pga kontakter , og var lett å få tak i.

Mvh Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Oi, det med øret har jeg ikke hørt om før :eek: Håper det går bra! Hva er sannsynligheten for at noe sånt skjer liksom ???

Og så til det andre, har faktisk satt opp noen akustikkplater langs veggene i dag selv! Kom på posten i stad. Riktignok noen ferdig greier som kan kjøpes på avshop som jeg fikk billig. Hvem var det som sa at AG ikke trengte demping i førsterefleksjon? Vel, det gjorde godt med lyden er vel det jeg skal fram til. Noe jeg forsåvidt visste fra før av, bare at det ikke var så pent med sofaputer langs veggene...

Blir sikkert saker av rommet ditt nå tenker jeg!

j-V

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ha det hjalp , jeg har fjernet de som lå foran ht på gulvet , og venter fortsatt på matrialer som er forsinket. ::)

Øre3t er fortsatt ikke helt seg selv , men susen er borte , nå er det snart jul , jeg har noen plater på ønskelista , bla Helge Lien , Rosanne cash og noen flere.....

står ppå vippen om jeg skal videre i hi-fi mysteriets veier , eller la det være , det kommer litt an på øret i fremtiden selvsagt.

en 300b amp står høyt på ønskelista.....så får vi se hva det kan bli til....

Og kanskje en ny vinylsnurrer??

:D

først skal takramma på plass nå , så skal jeg vurdere om jeg skal fortsette på stigen fremover , vi får se.....

Mvh Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn