Men, Espen sine er likevel ingen billig høyttaler av den grunn!Brasse skrev:50k er et stykke fra det et par AN-E SOGON koster![]()
ett par an/ SOGON koster 700.000 , + stativer , tviler på at det er fælt mange par i verden rett og slett......Brasse skrev:50k er et stykke fra det et par AN-E SOGON koster![]()
Jeg har HE versjon , 98 db følsomhet , for å ha muligheten til små triode-amper inn i fremtiden .Brasse skrev:Og inngangsprisen til et par AN/e er vel ikkje så ille, har sett de ned mot 15k på brukt'n. Har du nokon erfaringer med basis AN/E vs. de du har nå? Og nei, 50k er ikkje billig - men alikevel 'billig' sammenlikna med kva mykje anna AN-utstyr.
Hei Knut , takk for en hyggelig sammenkomst ( som alltid) , du var kjapp med å stikke nesa nedi an sakene så jeg...he he,.aair skrev:Takk for lytten i dag, Espen. Dette låt meget bruktbart og er et godt utgangspunkt for videre tweaking. Med nye rør, Border Patrol psu og akustikktiltak så tror jeg du kommer til å bli meget fornøyd. Regner med at jeg har målemikrofon og kalibrator på plass i løpet av et par uker så vi kan gå litt mer systematisk til verks når det gjelder akustikken.
Knut
Hei Jan , det er ikke ett dumt forslag , men tenker du deg litt om , er det faktisk på høy tid....Jeg har hatt mye hi-fi innom som sikkert kunne spillt enda bedre hvis det ikke hadde vært for etterklangen i rommet....( man hører det bare med å klappe i hendene,....JanR skrev:Ett litt dumt forslag/spørsmål kanskje men hva med å la ting gå seg til før du fyller rommet med alskens akustiske "må ha" produkter ?
I beste mening.
/jan
Høres ut som en god plan det der Espen.ssm skrev:Men jeg begynner i det små , ingen vits å fylle rommet med remedier som ikke trengs...rett og slett.
Det vil også ta litt tid å lave rammer , male , trekke de med stoff og så videre.....
Espen
cash 63 skrev:Att fiksa etterklangen er vel kanske noe du burde gjort/tenkt på før lenge siden Espen, Betong!som du er inne på, med noen moduler i riktig plasering, så er det effektiv ;D. Men sen så gjenstår og få rommet og gjengi de rette resultaterne mtp hz, kanske noe vi kan lære om her
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=38034.0
rolfozzy skrev:Ser fine ut de nye høytalerne dine, espen.
Jeg tenkte jeg ville vente med og gratulere deg, for og se om du skal beholde de.
Men nå har du hatt de så lenge at det er på tide med gratulasjonen.
Gratulerer.
Du får finne frem sag og hammer ssm og bygge deg absorbenter/diffusorer som også kan gjøre nytte som oppbevaringsmøbel. Som dette her, for eksempel:ssm skrev:Etterklangen burde vært dempet forlenge siden , da hadde jeg kanskje fått andre ting til å spille bra også , på ett tidligere tidspungt...Men det har jeg altså ikke gjort.
Nå skal jeg gjøre det , to store betongflater ubehandlet i rommet skaper selvsagt utfordringer,.
Når det kommer til helmholtz demper disse kun i helt spesielle frekvenser , men jeg finner ut om de hadde hatt noe for seg når jeg får målt opp rommet , uansett vil jeg satse på noe mindre/flatere løsning....plassen er liten nok som den er..
Mvh Espen
der var du og ja , vet ikke helt om jeg skal beholde de selvfølgelig......neida , de blir nok skal du se.rolfozzy skrev:Ser fine ut de nye høytalerne dine, espen.
Jeg tenkte jeg ville vente med og gratulere deg, for og se om du skal beholde de.
Men nå har du hatt de så lenge at det er på tide med gratulasjonen.
Gratulerer.
Skal gjøre det Birger , såfår vi se hvordan det blir , først skal jeg få tak i neon nye rør , de er bestillt , men det går tregt ,har mulighet for en quad med Mullard el84 i tillegg til 6bq5 rørene?BHO skrev:Du har aldri brutt noen deal.....men vi holder den vedlike. 8)
Ække brått sikkert det er samme fatning på pluggen på Knut sin nye......vi får se.
Du får jobbe litt med akustikken, så får jeg ta en tur etterhvert.
Amen.shaunv skrev:sitat fra wiki:
"A slightly modified version of the 6P14P is currently being manufactured in Russia for Sovtek. An extended-ratings version of the 6P14P is also available - 6P14P-EV (Cyrillic: 6?14?-??) and is known among US guitar players as "EL84M" or the "Russian military EL84". While not necessarily a true "military version" of the tube (in fact it is more comparable to the 7189), 6P14P-EV are known for their low noise and durability."
ehhh.....der har du ikke mange valg.ssm skrev:Mullard blir det å finne i Borderpatrol psu også.
Espen
Hvorfor kjøper du da ?ssm skrev:iflg sjappa er det Russian el84 m de heter , egentlig uinteressant om de spiller godt ... 8)
Espen
Jeg tror espen mener at det er samma faen hva røra heter bare de er bra.JanR skrev:Hvorfor kjøper du da ?ssm skrev:iflg sjappa er det Russian el84 m de heter , egentlig uinteressant om de spiller godt ... 8)
Espen
/jan
Og nå som jeg var så godt i siget 8)rolfozzy skrev:Jeg tror espen mener at det er samma faen hva røra heter bare de er bra.JanR skrev:Hvorfor kjøper du da ?ssm skrev:iflg sjappa er det Russian el84 m de heter , egentlig uinteressant om de spiller godt ... 8)
Espen
/jan
8) 8)Jada Jan,,,,,,JanR skrev:Og nå som jeg var så godt i siget 8)rolfozzy skrev:Jeg tror espen mener at det er samma faen hva røra heter bare de er bra.JanR skrev:Hvorfor kjøper du da ?ssm skrev:iflg sjappa er det Russian el84 m de heter , egentlig uinteressant om de spiller godt ... 8)
Espen
/jan
/jan