Hei Fjellvåk , skal prøve å oppsummere litt.
Har en 2010 versjon med oppgradert lyttekapasitet , husker ikke tallet , men det er vel 4 ganger det som er i seriøse stereoamper..... enormt med andre ord.
Det tok litt tid å spille inn , låt litt tynnt i begynnelsen , hadde rørriaa før uten å være helt fornøyd , spesiellt med dynamikken , som selvsagt må være enestående i ett såpass dyrt vinyloppsett , tatt høyde for å teste med de gode innspillingene.
Riaaen har auto-ladefungsjon , og bruker stort sett denne , den står alltid på , aldri skrudd av siden jeg fikk den i juli i fjor.
Lyden: ( med xv1-s dynavector) , fart moro pog spenning , det flyter avgårde i de rolige partiene , når det smekker til så smekker det skikkelig til , utrolig dynamikk ,og klasseforskjeller på alle andre riaaer jeg har hatt i bassgjengivelsen.
rør-riaa er jeg ferdig med , til tross for at jeg digger rør ellers , årsaken er at jeg har sett det fortreffelige med asr , sortere bakgrunn som gir økt dynamikk , det ble enda mer klasseforsjeller til cd mediet her , var da også meningen det ved kjøpet.
Hele kjeden er møysommelig bygget opp rundt vpi en som jeg kjøpte først av det jeg har nå på vinylsiden , og har vel ikke vært mer fornøyd.
Utladingstiden er jeg usikker på , men tipper det kan dreie seg om en ukes tid , fiffig knapp bakpå psu en , som gir indikasjon på hvor mye batt som er igjen.
vær klar over at det også kan støye med alle batteri-riaaer dersom jord og andre ting lager faenskpa , så dette er ikke noen garanti for støyfritt system dersom andre ting ikke er iorden , bare så det er sagt.
Jeg opplever ingen forskjeller i dynamikk på auto/line eller batteri.
Ikke hatt tid til å spille med min andre pu som er lyra skala , skal snart få ut fingern der...... og en satans god pu , brukte den sammen med ett lånt avid trinn i sommer , veldig fin kombo det.
xv1-s er såpass bra at jeg ikke har masa med å bytte enda ;D
...
Oppgradering , eller bortgaradering om dere vil , i dag kjøpte jeg ett sett strøkene 300b Heart beat.....de fleste av dere som har vært med en stund husker jeg hadde ett sett for ett par år siden , jeg ble gla i dem , men de brummet , nå har jeg fått tak i en nyere versjon , som også har vært både hos motron og LMC(leif) , de er så å si dønn tyste på lowterne , spiller nå med tj mesh , ikke akkurat det beste 300b røret i mine ører , men her er det potensiale ved rørbytte.
EML labs eller we rør får sjekkes opp.
deilig å kjøpe strøkene varer , bare polerte topper og trafodeksler i dag , plug&play med nyjustert bias , dette må selvsagt gjentas ved rørbytte , men det spiller nå.
Videre har jeg planer om å bytte preamp innenfor mcintosh etterhvert , så da kan det hende jeg har en strøken , nesten ny c220 rørpre fra Mcintosh for salg.....om noen sikler er det lov å hive avgårde en PM-.
preampen er som ny , uten hakk , merker og andre feil.....helt som ny , deilig mc-lyd og innebygget mm riaa , og headamp , headampen er ikke det aller beste , men virker...... syntes her at min headline gjør en bedre jobb , men hva kan man forvente av slikt innebygget headamptrinn i en pre som og har riaa..?
Om noen nå drar konklusjonen om at Quicksilver hornmono/kt 66 settet skal selges , så er dett helt FEIL....... Jeg selger nok aldri de monoblokkene der gitt ..... ;D
Mvh Espen