Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Joda , det skal komme , det er bare det at nå har subwoofern takka for seg.....

    antakelig noe feil med forsterkern i den , det var noe tull med sikringer som gikk i oppstartfasen også.

    fått lånt meg en annen sub så henter den i morra , så får jeg ta kontakt med Audiokompaniet.... uansett en garantisak , men det er noe dritt lell.

    Tror jeg kan like den MC en godt over tid også..... vi får spella å se.

    Geir , si fra når du kommer en tur , så det blir noe kaker til colaen. :D

    Må få ånden over meg til PU bytte også ..... men nå først , få sub en i sving igjen .

    EPOS-Sub ankommer i morgen på Lån , en veldig snill OVK er stiller sin til disp.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , så spiller jeg uten sub fior tiden , det går greit med en så kraftig forsterker som denne fabelaktige mc 252 , 250w på horn er selvsagt overkill , men det behøver slett ikke være uprøvd for det..... pre /power match så det holder selvsagt.

    Så nå vurderer jeg salg av ett eller annet , lurer litt på å selge Heart beat blokkene mine , men de er jo både strøkene OG støyfrie , og slike Heart regner ikke fra himmelen heller..... Syntes mine Lowtere spiller bedre emd litt mer krefter enn hva 300b ene varter opp med , pga mellombassen , men akk for en klang a Kjartan... ;D

    Det er noe med meg og Heart..... det var vel da jeg fikk mine første at jeg fikk opp øynene for gode 300b forsterkere , og noe som og var årsaken til at jeg kjøpte sett nr 2 her på forsommern selvsagt.


    Har en effektforsterker til på vei , og i og med at jeg har handla effektforsterkere over en lav sko i det siste , og sitter med alle her , bør jeg kvitte meg med i allefall ett sett....

    De kommer nok på Børsen snart. ;).....men som sist- det er fort gjort å angre , jeg har jo hatt mye trehundreB jeg , og hørt det ypperste innen sjangeren , bla a fra Borderpatrol , Wavac , Airtight , Audionote p4 osv.....

    og joa , dette er knakende bra saker alt sammen , men til prisen brukt , mener jeg Heart er helt i toppklasse , særs om man spanderer på seg ( og får fatt i) Western electric 300b ;D ;D

    Hva kommer nå a tru ? ;)

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Heart attakk.... ;D

    det finnes forresten , en 30 w pp 300b , var vel såpass spenstige priser på denne at jeg regner ikke med å finne den på brukten....

    Neida Paulsen , det er nok ikke Heart db som skal inn...

    Venter på pakke som sendes i dag , imens koser man seg selvsagt mmed den glimrende solid state mc - 252 effekt , som er rå på dynamikk med sitt enorme headroom på 230 watt over forbrukt... ;D i PEAK !

    Mvh Espen
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Hei du trenger bare en forsterker(Sugden).Håper ryggen blir bra.Det jeg egentlig lurer på er om det er igjen fisk i Russland? ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , ja jeg håper det er bra med fisk igjen der , jeg har ikke fått vært avgårde i år , men satser på tur neste sesong .

    Jeg trenger nok flere forsterkere finbeck , i allefall 2 stykker , og en preamp.

    Hørte du hadde gått for sugden ;D , sikkert bra , du kan jo ha den med deg om du kommer sammen med Geir v anledning.

    Mvh Espen
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Takk for lytten i kveld Espen :)
    Må si at anlegget ditt nok rokker på noen gamle forutintatte holdninger. Fikk litt å tenke på der ja...
    Hadde ikke forventet den lyden med transistoreffekt på så lettdrevent, og at det skulle spille bedre med transistor effekt enn rør var mildt sagt et lite sjokk ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Thumper.

    Takker for vel hyggelig besøk ( som alltid) i går.

    Shootuot er alltid tøfft , og i allefall for meg eneste sikkelige mulighet til å finne ut av hvordan ting virker opp mot hverandre....

    Mcintosh mc 252 på horna spiller med en bra autoritet , og 100% stålkontroll på det hele. Bortsett fra at jeg nå ikke har subben tilgjenglig , syntes jeg dette spiller meget bra , sammen med Mcintosh preampen controller 2300 er det både brukervennlig og god lyd , samt helt problemfri hifi ( ikke at jeg har hatt problemer med noe annet men) tenker da selvsagt på rørkostnader til dyre effektrør osv.

    Fargen på høyttalerne kommenterte du jo , og du er selvsagt ikke den første ;D

    De kunne vært vakrere både i finish og farge , men du kjenner jo meg , her kommer alltid lyden før utseende.

    Quicksilver hornmono som vi startet med spiller også veldig veldig bra , til tross sine mye lavere oppgitte effekt .

    QS har jeg hatt en god stund og er blokker jeg er svært svært fornøyd med.


    I og med at jeg nå har rimlig mange , gode effekttrinn skal jeg selge 2 trinn , men må ha litt tid til å bestemme meg på trinn nr 2 som skal reise , det kan bli Quicksilver hornmono , alt kommer an på ett fremtidig kjøp , som jeg på nåværende tidspungt ikke kan si så mye om ......

    så det er bare å følge med...

    Mvh Espen
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    QS var slett ikke borte ;)
    Det var bare det at jeg ble overrasket over Mcintosh transen... Det er ikke ofte jeg liker transistor på lettdrevent, men det satt som en kule hos deg!

    Skal bli spennede å spille den Duke cd'n jeg lånte med meg på anlegget mitt, mens jeg ennå har lyden av ditt frisk i minne... Jeg har pusset opp 2/3 av stua i dag, så anlegget har vært koblet ned...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja ,som sagt er Quicksilver blokkene veldig veldig gode , de leverer også nok power i peak ( 50 watt) og går i klasse A

    Allikevel er det besnærende å lytte til Mcintosh mc252 effektrinnet , det gjør i allefall skam på andre transistor-effekter jeg har prøvd oppigjennom , selv om de skjønt er i fåtall.

    Aair var her i dag en liten tur , og vi rakk igjennom noen spor både på compact disc ;D og LP , etterhvert kommer kanskje aair med noen tilbakemeldinger selv her inne...

    Jeg sendte med han litt klasse A snacks med på vei hjem.... :D

    Jeg er usikker på hva jeg skal beholde av effekter , men jeg må ha to-helst to litt forskjellige til hvert sitt bruk.


    Det blir vel enten mcintosh effekten eller quicksilver hornmono som må ut , men ikke bestemmt meg helt enda.... liker Mc en veldig godt. synergien med preampen er også god selvsagt .

    Akkurat nå føler jeg at det spiller musikk , fritt for gardiner , sibilanter , og andre ulumskheter..... kanskje på tide å ri på Bølgen igjen ?? ;D

    Nå gjelder det bare å få ordna subwoofern , så blir det trøkk og moro.

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Det blir vel enten mcintosh effekten eller quicksilver hornmono som må ut , men ikke bestemmt meg helt enda.... liker Mc en veldig godt. synergien med preampen er også god selvsagt .

    Mvh Espen
    Jasså du :)
    Du får skrike ut hvis QS'ene går, veldig nysgjerrig på de der.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , de er svinaktig gode , men det er en før deg som har spurt.

    sier fra om vedkommende ikke viser interesse.

    De er på utlån for hjemmetest , så vi får se om jeg får de igjen. :D

    FORFERDELIG BRA rett og slett...... men det trengs skikkelig rør for å komme i nirvana.

    de spiller greit med rimligere russere , men akk såååå myye bedre med Marconi eller GEC , vi taler da om kt66 som er det aller beste røret , punktum! å kjøre disse blokkene med.

    Hoier ut jeg Jan :)

    Mvh Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.593
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Spennende saker som skjer hjemme hos deg nå Espen! Transer er saker vettu ;) kommer over og lytter, spillte veldigt bra sist
    med lyspærer ::) så det er vel bare og glede seg :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , er vel og blir rørmann , men med ny-bedre rørpreamp mcintosh c2300 samt kompisen c252 poweramp spiller dette fint , har da rørforsterkere stående også cash :D

    Vi får se om Knut hoier innom her , han var innom og fikk seg en lytt da han var på handle runde hos de nedere Romerikinger i går.

    Jeg har i allefall bestemmt meg for å beholde denne powerampen til jeg finner noe enda bedre , så får tiden vise....beste jeg har hatt på dynamikk ig ett enormt headroom , skjønt qs blokkene er tett på , kanskje på enkelte parametere enda bedre , men stålkontrollen er helt rå med mc 252.

    Og det funker strålende til min sirup-jass også..... triojazzen triller ut av elementene som de aller fleste horn-nerder dømmer nord og ned.

    ......og klart jeg driter i det. ;D

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Ja , de er svinaktig gode , men det er en før deg som har spurt.

    sier fra om vedkommende ikke viser interesse.

    De er på utlån for hjemmetest , så vi får se om jeg får de igjen. :D

    FORFERDELIG BRA rett og slett...... men det trengs skikkelig rør for å komme i nirvana.

    de spiller greit med rimligere russere , men akk såååå myye bedre med Marconi eller GEC , vi taler da om kt66 som er det aller beste røret , punktum! å kjøre disse blokkene med.

    Hoier ut jeg Jan :)

    Mvh Espen
    Hoi i vei du :)

    Ikke noe stress, mest nysgjerrig på hvordan de evt hadde fungert på khorn. Prøvd ett par andre QS blokker, som for all del låt bra, men gain "problematikken" var der.
    Koster jo ikke skjorta nye heller de der når sant skal sies. Vi får se :)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har helgen gått med til prøvespilling av div forsterkere til nye eiere.

    2 par utlevert og slogt , og en forsterker er tinget på , så får vi se.

    Da sitter jeg igjen med transistoreffekt Mcintosh c252 , og ett håp om å få somlet meg til å innlevert subwoofern til rep rimelig fort.


    Jeg har luktet litt på en ekstra platespiller , men også en annen poweramp med rør for testing i oppsettet over litt tid , så vi får se hvor veien går etterhvert.

    Akkurat når det gjelder platespillere hadde det vært moro med en spiller med litt annen filosofi enn den jeg har , Avid klinger godt , det samme gjør Nottingham Mentor/Dais/anna-log..........

    Har jo to elementer og to innganger på riaatrinnet for disposisjon , og uten røreffekt med en forsterker som heller ikke blir varm , kan toppen på racket disponeres til akkurat vinylsnurrer,.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har Cash vært på besøk i dag , som vanlig svært svært hyggelig .

    Vi koste oss med både digitalt fra Naim og analogt fra VPI

    spillte back to back med Johnny Hodges og Duke Ellington , blir bare mer og mer glad i denne skiva , og den enorme spruten i blåseintrumentene denne plata har , selv om det er bassfattig musikk , er det trøkk oppover så man virkelig våkner....

    Enig Roger ? Denne må du bare ha deg-......

    ;D ;D

    Thumper , du låner jo VERVE cd utgaven , har du fått hørt noe på den ?

    Uber-cool skive.

    Mvh Espen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    Har du fått lasta inn noe glasscola, så jeg kan komme bortom og sparke litt i sub'en din ;D ;D Mangler subsparketrening før Horten!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.593
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for lytten Espen :)
    Er ett drøyt år siden sist jeg var inom, og jaggu finnes mye av utstyret fortsatt hos deg ::) men ett godt tegn :)
    Nytt er oppgraderinger på pre/eff siden men inom Mcintosh familjen selvsagt, og nu eff som transistor ;)
    Syns allerede forrige år det spillte bra hos deg, men nå var det ytterligere smekk, dynamikk og riv i gitarerne
    glatt og oppløst i toppen, fint blås i Hodges trumpet ja ;
    Men når du får igång bass kassa igen så trur jeg den glir fint inn i bånn, som prikken over I'et med det siste fundamentet.

    Vi ses neste uke

    ps. sluket om du ikke har for mye vonde tær etter helgen får du komme over hit og kicke ikapp til S.Clarke :D
    eller vile røven i soffan og få litt bass kicking "up your's" fra soffa shaker'n på film
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    I'm there, dude... husk smörgås tårta...
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    ssm skrev:
    Da har Cash vært på besøk i dag , som vanlig svært svært hyggelig .

    Vi koste oss med både digitalt fra Naim og analogt fra VPI

    spillte back to back med Johnny Hodges og Duke Ellington , blir bare mer og mer glad i denne skiva , og den enorme spruten i blåseintrumentene denne plata har , selv om det er bassfattig musikk , er det trøkk oppover så man virkelig våkner....

    Enig Roger ? Denne må du bare ha deg-......

    ;D ;D

    Thumper , du låner jo VERVE cd utgaven , har du fått hørt noe på den ?

    Uber-cool skive.

    Mvh Espen
    Jepp!
    Har fått hørt igjennom den noen runder! Spilleglede og stemning i den og ikke minst bra musikk :)
    I mine ører det klart beste av de to cd'ne jeg lånte.
    Sammen med Atle Hammer sextet "Arizona Blue" og Knut Værnes band "Roneo" og er det blandt de klart mest spilte skivene her for tiden.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , kult at du liker skiva , akkurat hatt Sluket innom nå i kveld , vi har kost oss med cola og gammal Jazz Kan virkelig anbefale Coleman Hawkins encounters Ben Webster plata ( Verve cd) skikkelg feit skive.

    Både sluket og Cash har besøkt residensen i dag , utrolig hyggelig , takk til begge for visitten.

    mvh Espen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    Hei Espen!

    Fiskekassene spilte ikke så værst i går kveld?? Hehe... der ser du, må ikke være gamle melkeflasker med fislewatt (c) Sluket for å spille anstendig serru. Sitt rolig på den amp'en en stund nå da, og få lyden skikkelig under huden, den gode oppløste forvrengningsfattige problemfrie transelyden :eek: :eek: Likte godt den nye preampen også - men jamen er det bra at en kan skru av meterbelysningen på McIntosh, Sluket / solarium er en vanskelig og ikke minst uestetisk kombinasjon!

    BTW, glemte å si det i går, men prøv enda litt mer toe-in på kassene - de tåler det - så får du bukt med siste rest av refleksjoner fra den høyre veggen også.

    Nå låter det herlig åpent og uanstrengt, gevinsten med ett element uten noe filtre kommer skikkelig frem i et slikt anlegg med det rommet og den musikken du liker. Og det er nettopp poenget med det hele. Musikk og anlegg etter eget behov, ikke andres.

    Fiskekasse-eksperimentet er det mange "garvede" hififolk som kunne lært mye av - likeledes RIAA betraktningene dine.

    LITE minus i boka for mangel på glasscola, men boks får duge.. I nøden spiser Fanden (Sluket) fluer. Espen BINDER de!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takker for i går Jan , svært hyggelig . Ja det spiller vledig fint nå ,. i og med at rommet er realtivt lite , og skal være møblert , syntes jeg har vært heldigere med lyden når lat spilles fra ett element kontra flere.

    Joda , skal bli sittende med denne forsterkern utover vintern , låter meget høvelig , selv uten bass i tillegg.

    Krise at ikke glasscola kan oppdrives påfå minutter , i en Komune med like mange butikker som innbyggere ;D

    Skal prøve å rulle høyttalerne mer med toe in ,så får vi se..... jeg har aldri vært syklig opptatt av å justere høyttalere inn/ut ,emn skal selvsagt gi det ett forsøk.

    Nå leverer det god oppløsning og kroppslig oppløst tone og ikke minst klang.

    Spesiellt rolig blåsejazz 60 talls og oppover , samt Triojazz ala Tingvall og EST , som jeg hører mye på , funker godt på Lowter BLH

    så er det bare å se seg tilbake , ikke de siste måneder , men årene før jeg begynte med fulltone å bare innse at det ikke lyktes helt......

    Nå syntes jeg at jeg har lyktes med en slik lyd og nerve som jeg har etterstrebet i flere år , det betyr selvsagt ikke at det ikke kan bli bedre.

    Man lærer så lenge man hører på folk som har greie på ting..... sånne som deg Jan.

    Mvh Espen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    Espen hører på andre...
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei ,testa ølitt mer toe in nå, blir enda litt mer fres i Websters fantastiske sax da kanksje , får prøve litt over tid ,

    Det viktigste for meg er at horn , sax og andre blåseinstrumenter , samt piano får en naturtro lyd.

    Hører jo 80% på instrumentalmusikk uansett.



    Kyllinghumør sluket ? ;D

    Mvh Espen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    Neida, bare brukte en metafor av noe unikt en HANA (Espen) som hører på ANDRE... det er sjeldne fugler..
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he....

    Har noen Hanar på veggen og sluket..... i allefall vinterfrakken , dog i fargede varianter. ;D

    Kjøpte inn en Blackmores night skive i går , det var rett og slett imponerende musikk , så nå får jeg tråle etter mer fra den kanten.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så var salget avsluttet for denne gang , og tre forskjellige eiere har fått set nye power-amper.

    For første gangen på 5 år besitter jeg ikke rør-effekt forsterker..... Men en mcintosh mc 252.

    Etter mye lytting de siste dager , må jeg si meg svært fornøyd med de musikalske kvaliteter på dette mc settet jeg nå bruker , klang , luft punsch og ro er på plass , headroom i bøtter og spann.

    Gleder meg til å få sub på plass etterhvert igjen også , selv om Mau IV leverer ganske bra bass med denne mc forsterkern , går det ikke avsindig kjellerdypt(som jeg liker)

    mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så spilles det da , så får vi se om det kommer noe nytt i høydehuset snart-......

    Jeg har lyst på ett par Jeckelyn float hodetelefoner , gjorde en avtale med en her inne , håper dealen lar seg gjennomføre.... det er tale om en dynamisk versjon , for bruk på NAIM Headline ;)

    Meget fornøyd med mc 252 transistor-amp for tiden , åpent , trøkk , flott mellomtone og stålkontroll......

    Så får vi se , om jeg blir med denne eller om katta drasser hjem noe mer som bare må prøves ...... har da noen amper der ute som er verdt å forsøke , men kommer det noe mer , må det bli rør nestegang....

    :)

    Litt bilder må vi få til etterhvert.

    mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kamera har jeg ikke fått svingt , derimot har jeg pakket opp noe gammalt arvegods , samt funnet igjen noen bortlånte revox høyttalerre.

    de befinner seg på Kongsberg , så skal se om jeg ikke vrenger over dit og henter disse en dag , neppe mye av verdi , husker ikke betegnelsen , men kunne vært moro å prøvd på MC riggen.

    Ellers var det ei kasse med cd er , og blandt Crister Sjøgren ( som har fått seile sin egen sjø , i søpla) fantes det noe brukbart.

    Reiersruds Klapp- ingen Reiersrud-fan , men denne var ok.

    Gøran fristorp- Flickan från fjerran - Kongshaug bak spakene , og utgitt i 1995

    Tideland - Rita Eriksen & Dolores Keane KKV 1996 , go lyd på denne.....

    Så spør jeg : er det noen som kjenner Fristorps reportoar , noe som virkelig er å anbefale , sett ut fra at man liker skiva nevnt ovenfor. ??

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så så Frode , ingen stress , har jo den viktigste Back to back plata på verve vinyl og.... om ikke hadde det vært mer krise.... :D

    Hadde vært moro å testa leben her Frode , bare send PM når du er klar , så ordner vi det.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen.

    Nå har jeg fått nye topp-plater til racket i hus , da mine gamle i mdf har bøyd seg skikkelig over tid , var det tid for å tenke på å lage noe nytt.

    Platene skal denne gangen være hele , med anlegg på 8 ben , det er snakk om to 40mm kryssfiner-plater som skal ligge oppå hverandre , skrudd sammen-

    Dimensjonene bør holde både til mcintosh effektrinnet på 45kg OG platespillern som veien 30kg.

    det blir ei tung topplate , så jeg får fri til en ovk er om løftehjelp.''

    Jeg er også i ferd med å begynne å pakke sammen i høydehuset , titter etter ett nytt sted å bo , for nå orker jeg ikke å ha det såpass trangt lengere , samtidig som jeg er drittlei av å gå på tå og hev for naboene.

    så jeg flytter vel langt fra folk , i enebolig på landet med ett egnet sted å ha haifaien , slik at det kan speaals ut i de små natteimer på annet enn hviskenivå-

    avgjørelsen er tatt , nå er det slutt..... en ny epoke kan snakrt begynne , med hus-leting.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    silkestrøken Borderpatrol SE 300b tilsalgs på børsen.

    verdens beste 300 b forsterker sies det ,og jeg tviler ikke.

    spiller meget meget godt , men slanker hi-fi parken noe nå , da det ser ut til å bli flytting om relativt kort tid.

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    silkestrøken Borderpatrol SE 300b tilsalgs på børsen.

    verdens beste 300 b forsterker sies det ,og jeg tviler ikke.

    spiller meget meget godt , men slanker hi-fi parken noe nå , da det ser ut til å bli flytting om relativt kort tid.

    Mvh Espen
    Vi får håpe på lotto'n :)

    Fått deg hus ?

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nei , ikke enda , men skal på flere visninger i vettug prisklasse nå utover , og avgjørelsen er tatt om at det blir flytting , dermed er det ett tidsspm før det skjer.

    Mht til Borderpatrolen som nå er lagt ut , selges den heller nå , enn å håndtere salget av denne på ett senere tidspungt da jeg sikkert får nok å holde på med.

    Forsterkern er jo klin strøken , men har flere effektforsterkere , skal jeg ha to oppsett får det holde med integrert i det ene oppsettet.

    Frittliggende enebolig langt fra sure grinete naboer er drømmen , så får vi se hva markedet kan by på.

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Frittliggende enebolig langt fra sure grinete naboer er drømmen , så får vi se hva markedet kan by på.

    Mvh Espen
    Ser den hehe.
    Vi angrer ikke på huskjøp selv om det er mere "jobb" med hus enn leilighet.
    Plass, slipper gretne naboer, i det hele tatt.

    Håper det ordner seg med både huskjøp og amp salg.

    /jan
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.264
    Torget vurderinger
    23
    Dette blir bra! Beste "tweak" du noensinne kommer til å gjøre. Etter at du har vært i hus en stund kommer du til å lure på hvorfor i helsike du ikke har gjort dette tidligere???

    Men, det er en tid og sted for alt her i livet, og jeg tror tiden din er kommet til å gjøre dette nå. SSM mkII, rett og slett!

    Bare å si ifra dersom du trenger "anstand" på visning, som bygningsteknisk ekspert og generell allviter kan det hende jeg kan bidra med et råd eller to 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    takker for den sluket.....

    Når det gjelder dagens biolig og bad , så det mer ut som en pokerspesialist hadde delt ut kortstokken , enn en flislegger som hadde lagt flisene... ;D ;D

    Når Pakistanske huseiere , bruker Litauere til jobben er jeg rimlig sikker på at det fort kan ha krasjet språkmessig. ;D ;D

    saumfarer tiden fremover , og har alt klart med finanser og rett egenkapital som ligger i nåværende bolig og noe oppspart , men orker ikke kjøpe så dyrt at det blir å suge på labben og ikke kunne leve ut noen drømmer.

    Da får jeg heller lempe litt på standarden , jeg har da som ungkar lov til å være rimlig sær på kravene.

    1) det er viktigere med garasje enn stort fint bad

    2)eget fluebinder-rom må jeg ha

    3) stue stor nok til haifai og nok sitteplasser for ovk ere

    4)Vedfyring er ett must ( eller til nød klasse A forsterkere

    5) interiør interesserer meg midt i rævva , ikea duger , men kan heller legge litt mer i demperemedier.

    6)Helt leietaker som betaler det meste av rørforbruket på livsløpstid.

    7) leietaker må selvsagt helst være hørselshemmet , eller i det minste være svært avhengig av å fortsette å bo i boligen .

    8)helst eget hi-fi rom , separat adskillt hjemmekino rom( budsjett) og en integrert rakker i stua med ett par dårlig oppløste Klipscher , men som til gjengjeld trøkker til festbruk.( ikke nødvendigvis med akevitt til)

    9) Lowterhorna må selvsagt få plass og nødvendige hjørner å spille i , er det plassert dører og annen dritt tett oppunder hjørner i det eneste egnede rommet , må salgsobjektet rett og slett forkastes.

    10)Riksveien kan gjerne ligge inntil huset , bare ikke naboen gjør det.

    11) etter 9 år med kompromisser i blokkhelvete er det i allefall ingen kjerring som skal bestemme når jeg handler..... har da heller ingen , og nå er det i allefall bare å vente med sånn problematikk til man er vel i nytt hjem.

    så får vi se da , men gud bedre å godt det skal bli å få litt plass om seg til all driten.

    Mvh Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn