Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Du virker så fornøyd for tiden, det er godt å høre!:)

Sitter vel bare og stirrer på riaaen du tenker jeg. ;)

J-V

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    En glad LAKS, kanskje..??? Ble det noe?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Forrige helg ble det 67 Harr og 3 ørret på tørrflue på 2 mann , en relativt artig økt.

Dagens tur til Fornebu gav ikke fisk i det heletatt i sjøen . men en fin tur ble det.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da siger mørket på , og det blir mer musikkspilling utover , på flotte lave lyttenivåer med Lowter....

Jeg begynner å bli såpass fornøyd med disse høyttalerne , at jeg får kanskje vurdere å forsikre de... ;)

Bodil Niska på Naim cd5x for øyeblikket , mens riaaen er jo alltid klar med saftige strømreserver , så det skal nok bli ei vinylplate eller to etterhvert også , akkurat hatt familiebesøk , hyggelig det , men en ungkarsboms som meg , har ett sært behov for hviletid etter slike strabaser :D :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så var vi her igjen da , etter en god pause og klar for frisk lytting fremover , satt igang i dag , Nerem på riggen , nå må jeg bruke tid på riaaen fremover å se litt på innstillinger der.

Pickup-bytte står for tur , ( mellom de som ligger her) , og så bygger jeg sannsynligvis spillern om til balansert drift til riaa.

da skal nok vintern gå , planer om å bore litt i høyttalerne og felle inn noen nye terminaler der også....

Litt bilder vil komme etterhvert , men stort sett er jeg i min gate nå , fortsatt kjempefornøyd med Lowter så de blir lenge her.

Mvh Espen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig å se at Lowther har festa seg. Det er vel litt samme tendensen her. Trives med de, de gjør lite galt hos meg og gir mye glede i en ellers grå høstdag :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei HCS , ja de har virkelig festa seg , jeg sier ikke at det ikke finnes bedre , bare at jeg er fornøyd , og det langt mer enn jeg har vært før , med både klipsch , avantgarde og an-høyttalere.

høy morofaktor og god lyd på lave volumer , der en får emd seg like mye på lavt som høyt...Klart det er gøy å dra på litt , men her får man nå utbytte av musikklyttingen på sene kvelder , når man allikevel må ta hensyn...

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var nye 60 talls rca 12ax7 montert i linjedel på mcintosh pre , veldig bra rett ut av boksen etter en lang prøvelytt i går , alt er tyst som graven , og spiller med veldig bra dynamikk.Rørene passer veldig bra lydmessig til det jeg liker , så de blir. Fra før har andre typer rca( longplate) blitt testet , samt org rør og Mullard....sistnevnte er meget bra , men ikke så dynamiske som RCA , heller ikke selveste Telefunken ecc 83 kommer innpå disse rca rørene.

Riaaen har virkelig begynt å gå seg til etter en del spilling og da den har stått med strøm kontinuerlig i det siste , dermed er jeg vel egentlig klar for vintern. ::)

Fosse tok turen innom i går , jeg var bekymret for lyden mht til rørbytte samme dag , men det låt fint allikevel. Liker spesiellt klangen og dynamikken dagens oppset gir , og at det spiller fint på lavere volumer , selv om vi til tider ikke akkurat spillte lavt i går.

alltid hyggelig å ha Hr. Fosse på besøk , Takk for besøket Andre , dette får vi gjenta ved anledning.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk , jeg har vel aldri kost meg så mye med musikk som i denne tiden som nå har gått , spillt en hel del vinyl på kveldene , men har handlet lite etter riaakjøpet.

Riaaen er jeg grisefornøyd med , kunne vært litt snillere mht til støv , som syntes godt på kabinettet , men det tørkes jo bort....dessuten er jeg mest hjemme på kveldene. 8) 8)

Har hatt fingra fulle siden November , med en far som er kreft-syk , har det vært utallige c-momenter , og heseblesende stunder .....det retter seg ikke , men jeg får håpe for hans del , at han får slippe før smertene er uutholdelige.

Jeg går med planer om å kjøpe meg en ny pre med tiden.....er meget fornøyd med c220 som er noe av det bedre jeg har hatt , derfor oppgraderer jeg nok innen samme merket , til en c2300 , eller kanskje c-500 8)

c-500 er en kostbar sak , i det prissegmentet er det en hel del snasene saker å velge i , er usikker på hva jeg skulle titta på , dersom jeg vurderer brukt pre i nyprissegmentet 80-100k( forutsetter rundt halv pris v kjøp......og det skal låte bedre enn det jeg nå har...som slett ikke er dårlig , selv med en ederuelig kostnad.

2 pickuper i stallen fortsatt, med skal og xv1-s , spillt littmed sistnevnte , den er fabelaktig bra rett og slett , føler jeg er i mål med vinylkomboen - vpi superscout/xv-1s/asr exclusive.

Men det hadde vært moro med en HRX......Har jo en ubrukt inngang på asr en , og pu til i skuffen.... :eek:

Hadde vært sykt coolt å hatt disse to spillerne ved siden av hverandre , med like godt riaautgangspungt , og sammenliknet de opp mot hverandre.... ;D

Det blir ikke kjøp av pre før over sommern , da jeg satser hardt på Laksefiske-sesongen i år , så det blir litt farting hit og dit , når kjølige kvelder har gått , varme har vært , og kjøligere kvelder melder seg......Ja da , blir det nok ny preamp.....

Jeg ønsker forslag til preamper i segmentet 50-100 som bare må vurderes før kjøp , selv om jeg har veldig lyst på en av de to mcintosh ene jeg over nevner....

Det rykka litt i foten på c-1000 som lå på børsen , men selv brukt , er det over forsvarlig budsjett , så jeg fikk ett kall om å la være....

får vi litt fart i tråden og en real pre-diskusjon kanskje ? hadde vært moro.

Om noen vil nedgradere innen mcintosh er jeg selvsagt åpen for å legge imellom på en c2300......bare hoie ut.

Mvh Espen Saatvedt.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ......Og så har jeg lurt på en subwoofer til maken tild en jeg har , en Martin Logan grotto i , enkel å få til , og spiller meget bra .....

må bare gå en runde medmeg selv om jeg skal plundre for å komme ut på verandaen.... :D

Blir spent på om det kan gi noe spesiellt bedre inntrykk , dermed må jeg kjøpe nytt , og låne hjem først , gidder ikke spenne 12k på noe som blir overflødig....

Hva vil jeg kunne forvente med en sub til ? , sett ut fra at den jeg har spiller nok bass i dag , vil det være fordeler mht innjusteringer , forskjellige delefrekvenser etc...?

Tenkte å linke kabler imellom subbene.

Mvh Espen

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    113
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se det er liv i tråden din igjen Espen :)

Har ikke forsøkt selv, men mener å ha lest at det er endel fordeler med å kjøre to subber kontra en.
    Sikkert andre som kan svare mer utfyllende på det.

Leit med din far som er blitt syk, det er sånne ting som gjør hverdagen tøffere. Mistet min far for fem år siden, brått og uventet, så mitt råd til deg er å gjøre det beste ut av situasjonen og samle på alle gode stunder dere får ha i lag.

Ønsker deg ellers en fin HiFi-vår :)

Mvh Gjert

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    2 pickuper i stallen fortsatt, med skal og xv1-s , spillt littmed sistnevnte , den er fabelaktig bra rett og slett , føler jeg er i mål med vinylkomboen - vpi superscout/xv-1s/asr exclusive.

Men det hadde vært moro med en HRX......Har jo en ubrukt inngang på asr en , og pu til i skuffen.... :eek:

Hadde vært sykt coolt å hatt disse to spillerne ved siden av hverandre , med like godt riaautgangspungt , og sammenliknet de opp mot hverandre.... ;D

Mvh Espen Saatvedt.
    Detta bør du prøve ut snarest, ikke bra å ha det uprøvd ;D ;D

Mvh
    Geir

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , gjert og Gemeni , hyggelig at dere svarer.....

ja det er noe drit som alltid må komme , men man lever jo ikke evig heller , og sykdom forekommer , har vært en tøff dag i dag , elendig situasjon , men jeg fokuserer nå på dette , en real arvestrid blir det sikkert også , når den tiden kommer , men vi får se.

Ja gemeni , hadde vært helt greit å switsjet mellom ssm/hrx på bordet.... ;D

skal skal ikke , skal skal ikke,.......

tidspungtet er ikke det helt rette akkurat nå , med sykdom i familien , men er hrx en tilgjenglig til høsten , kan det fort bli til det.

Mvh Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Ja gemeni , hadde vært helt greit å switsjet mellom ssm/hrx på bordet.... ;D

skal skal ikke , skal skal ikke,.......

tidspungtet er ikke det helt rette akkurat nå , med sykdom i familien , men er hrx en tilgjenglig til høsten , kan det fort bli til det.

Mvh Espen
    Skulle den testen bli noe av, bestiller jeg plass nå :)

Mvh Geir

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ok , plass er reservert..... ;D

Mvh Espen

F

fjellvåk

Gjest
    Hei

Jeg ser at du har en ASR exclusive riaa som du er veldig fornøyd med (ASR tråden..). Hadde vært fint om du kunne beskrive lydkarakteren du mener den har, jeg har litt sans for dette med batt.drift. Hvor lenge kan du spille før du må lade den opp igjen? Hvordan er den på støy synes du, sammenlignet med de du har hatt før?

Jeg skal investere i en ny riaa i løpet av våren/sommeren og denne er absolutt et alternativ, er ikke helt enig med deg at den er dyr, jo 40k er mye penger men i forhold til noen (dyre...) rør riaa`er som ser ut som de bygget inn i en blikkboks så synes jeg at den er ok prisa når en ser på byggekvaliteten etc., så hvis lydkvaliteten står i stil er dette et alternativ.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fjellvåk , skal prøve å oppsummere litt.

Har en 2010 versjon med oppgradert lyttekapasitet , husker ikke tallet , men det er vel 4 ganger det som er i seriøse stereoamper..... enormt med andre ord.

Det tok litt tid å spille inn , låt litt tynnt i begynnelsen , hadde rørriaa før uten å være helt fornøyd , spesiellt med dynamikken , som selvsagt må være enestående i ett såpass dyrt vinyloppsett , tatt høyde for å teste med de gode innspillingene.

Riaaen har auto-ladefungsjon , og bruker stort sett denne , den står alltid på , aldri skrudd av siden jeg fikk den i juli i fjor.

Lyden: ( med xv1-s dynavector) , fart moro pog spenning , det flyter avgårde i de rolige partiene , når det smekker til så smekker det skikkelig til , utrolig dynamikk ,og klasseforskjeller på alle andre riaaer jeg har hatt i bassgjengivelsen.

rør-riaa er jeg ferdig med , til tross for at jeg digger rør ellers , årsaken er at jeg har sett det fortreffelige med asr , sortere bakgrunn som gir økt dynamikk , det ble enda mer klasseforsjeller til cd mediet her , var da også meningen det ved kjøpet.

Hele kjeden er møysommelig bygget opp rundt vpi en som jeg kjøpte først av det jeg har nå på vinylsiden , og har vel ikke vært mer fornøyd.

Utladingstiden er jeg usikker på , men tipper det kan dreie seg om en ukes tid , fiffig knapp bakpå psu en , som gir indikasjon på hvor mye batt som er igjen.

vær klar over at det også kan støye med alle batteri-riaaer dersom jord og andre ting lager faenskpa , så dette er ikke noen garanti for støyfritt system dersom andre ting ikke er iorden , bare så det er sagt.

Jeg opplever ingen forskjeller i dynamikk på auto/line eller batteri.

Ikke hatt tid til å spille med min andre pu som er lyra skala , skal snart få ut fingern der...... og en satans god pu , brukte den sammen med ett lånt avid trinn i sommer , veldig fin kombo det.

xv1-s er såpass bra at jeg ikke har masa med å bytte enda ;D

...

Oppgradering , eller bortgaradering om dere vil , i dag kjøpte jeg ett sett strøkene 300b Heart beat.....de fleste av dere som har vært med en stund husker jeg hadde ett sett for ett par år siden , jeg ble gla i dem , men de brummet , nå har jeg fått tak i en nyere versjon , som også har vært både hos motron og LMC(leif) , de er så å si dønn tyste på lowterne , spiller nå med tj mesh , ikke akkurat det beste 300b røret i mine ører , men her er det potensiale ved rørbytte.

EML labs eller we rør får sjekkes opp.

deilig å kjøpe strøkene varer , bare polerte topper og trafodeksler i dag , plug&play med nyjustert bias , dette må selvsagt gjentas ved rørbytte , men det spiller nå.

Videre har jeg planer om å bytte preamp innenfor mcintosh etterhvert , så da kan det hende jeg har en strøken , nesten ny c220 rørpre fra Mcintosh for salg.....om noen sikler er det lov å hive avgårde en PM-.

preampen er som ny , uten hakk , merker og andre feil.....helt som ny , deilig mc-lyd og innebygget mm riaa , og headamp , headampen er ikke det aller beste , men virker...... syntes her at min headline gjør en bedre jobb , men hva kan man forvente av slikt innebygget headamptrinn i en pre som og har riaa..?

Om noen nå drar konklusjonen om at Quicksilver hornmono/kt 66 settet skal selges , så er dett helt FEIL....... Jeg selger nok aldri de monoblokkene der gitt ..... ;D

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grat's med Heart igjen.
    - Så synes jeg at du var veldig bastant når du sier at du ALDRI skal "selge" Qvicksilverne ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , ja det kan jeg skjønne , men det er trossalt de aller beste effektene jeg har hatt.....og det har jo vært noen.... ;D

En annen ting er at det kom inn ett sett med doxa 70 og 012 pre her også , samt to par kirkseater ht , så jeg lurte på om jeg skulle prøve å kople dette opp mot tv en på en annen vegg enn haifaien.

for å få litt bedre dvd lyd på musikkdvd er....

kan også kvitte meg med det ene paret kirksæter , om noen vil ha ett par billige monitorer....Fatterns gamle , han hadde koplet to og to pr kanal... :)

om ikke tv lyden svarer forventningene selges nok doxa remediene etterhvert her på børsen.

Mvh Espen

F

fjellvåk

Gjest
    Takk for en grundig og detaljert oppsummering der Espen. Vi får se hva de neste månedene bringer.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer med Heart, igjen :) Morro.
    Kjekt å kunne bytte litt på det, litt QS og litt 300B. Bytter litt etter humør her sjøl innimellom ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Da lager vi vel avstemming???

"Om noen nå drar konklusjonen om at Quicksilver hornmono/kt 66 settet skal selges , så er dett helt FEIL....... Jeg selger nok aldri de monoblokkene der gitt ....."

Jeg setter en KvikkLunsj på at de er ute av huset før det er gått ett - 1 år, aldri noensinne opplevd at Espen ikke har ramlet oppi noe "må ha" greier i.l.a. ett år. Komplett umulig! Det er jo favorittmerket til Espen... Måha!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , har hatt Jan P på besøk i dag , da vi skulle over på qs , tok ett 12dw7 driverrør kvelden desverre , så det ble bare med en monolytt på disse , sorry Jan , jeg hadde ikke reserverør , så vi gikk over til heart igjen , de spiller jo fint de , ikke med det samma trøkket , men bra på en litt annen måte , skal ha begge settene en tid , men satser vel på å prøve ett sett eml labs 300b rør i heartene.

Om noen har eml 300b rør å selge pent brukt , send PM , WE 300b er heller ikke helt feil , men sm regel er prisen feil , spesiellt på brukte rør-. men tilbud må gjerne sendes.

Blir spennede å høre hva Jan Petter kommer med av innspill etter lytten , det ble tatt en del bilder av Jan , kanskje han legger ut noen ?

Jeg har vært relativt grov på støvtørken for tiden , fordi jeg har veldig lite fritid å bruke på meg og mitt , dermed ble det ett par drag medd min venn swiffern.... ;D

dere får ha meg unnskyldt.

Heart-blokkene er jo som nye , samme er det med qs blokkene fra 2008 , like fine de og.....men 25watt kl a pentode trøkker noe mer enn 12 w 300b , ikke himmel og helvete , men det er forskjell , allikevel syntes jeg 300b heart spiller fint , og de er nemlig dønn tyste , noe som ikke er en selvfølge , jeg tror nemlig heart-konstruktøren har Vøringsfossen som ferieparadis , for som regel så har jeg hørt mer brum enn tystnad fra merket før , disse er dog ett unntak , og noe av det aller siste som ble produsert , ogh kun få år gamle , noe som også syntes.

Jeg mener jo mye rart , men jeg tror disse heart beat , er noe av det medre man får kjøpt innen 300b i dag for ett lavt budsjett , det kan bli bedre har jeg hørt , men da snakker vi om obskurene priser pr watt.

Disse spiller bedre enn wavac MB 300b( integrert) , bedre enn kit 1 forsterkene til an , og bedre enn cary cad 300SE som heller ikke er noe dårlig forsterkere , men de koster da visserligen 50 tusen for ett par.

Dermed klarer jeg meg godt med heart , disse blokkene responderer og godt på effekt-rør bytte. , hadde western sist , nedte enn de TJ jeg nå kjører med , men dog 4 ganger prisen.

Ha en fortsatt trivlig påske i klangens tjeneste.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , etter noen timer med nitidg lytting i går kveld og i dag , kan jeg si følgende om lyden i de nyinnkjøpte Heart beat.

for det første finnes det ikke støy , til tross for 100 db følsomhet på Gøyttalerne ;D

Heart er satt opp med sylvania NOS driver , TJ Mesh 300b , og 5u4g Mullard.

Klangen er bedre enn i quicksilver , men det er merkbart mindre effekt , noe som høres og føles på transienter og trøkk , så det blir to forskjellige måter å spille på , begge ampene spiller mer enn høyt nk , så det er nok power sånn sett.

Heart tegner opp klangrikdom og flotte stemmer , jeg er usikker påom TJ meshplate-røret er på høyde med det jeg tidligere har benyttet av 300b , som Western electric , og sophia electric samt Emissionlabs rør.

Nå må vi også huske på at effekten er en match mot høyttaleren , noe som er viktig å tenke på , jeg føler at qs blokkene er mer gøyfaktor og trøkk , mens 300b maler opp en aldeles flott klang , jeg tror også at trøkket kan bli bedre i disse blokkene med enda bedre rør , jeg er også usikker på hvor mye TJ rørene er gått , mulig de er så lite brukt at innspilling ikke er tilstreklig , gir de noen uker å ser hvordan det da blir før jeg skifter de ut til andre rør ( som jeg nå uansett ikke har.)

Ett hyggelig og støyfritt bekjentskap fra Nederland denne gangen gitt , bare å kose seg....... Quicksilverne seirer nok om jeg MÅ velge , det trenger jeg dog ikke , ergo kan jeg kose meg med begge settene en god stund , og en annen ting som er viktig , er hvordan man opplever å kople tilbake etter en tids bruk av noe nytt , da kan man få en aha opplevelse da også , så her trengs det tid folkens.

Grumpy kommer vel innom tråden når han får litt påsketid.

Det var i allefall en liten shotout på lyden når det er innkjøpt nye greier.

Kanskje blir det bytte av pickup i morgen , fra xv-1s til Skala..... følg med.

Beste hilsen Espen

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med heartforst igjen,intr å lese dine betraktninger.

Ang drivverrør,er det 6sl7 eller 6sn7 du bruker?

Kjekt med fleire forst i hus.

God påske.

Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker nå 6 SL7 som du gjør , men benyttet sn 7 sist , noe jeg forstår at sl gir mendre gain , noe som også sikkert gir mindre støy , det er i midlertid ingen problem med at det ikke spiller høyt nok.

Når det gjelder trøkk og atakk er quicksilver hornmono på 25 watt noen strå vassere , men på klang er heart jævla gode.

Jeg vurderer å prøve meg på eml labs rør , men er veldig usikker på om jeg skal velge vanlige eml 300b eller xls versjonen ?

Noen som har vært borti begge ?

Wagner står for moroa her nå i kveld , dirigert at Herbert von Karajan :)

Bruker sylvania driverrør for øyeblikket da det ene fra golden dragon som fulgte med , tok kvelden , hadde jeg noen nye i skapet.

samlanes , merket du noe på dynamikken og trøkket når du gikk fra sn til sl 7 rør ?

mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Roy Eldrige "happy time" snurrer på riggen nå , en utrolig flott skive , som jeg har hatt stående , at jeg ikke har hørt på denne før ??

Espen

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Med 6sn7 så blir dei langt sprekere,og sannsynligvis med meir støy,slik var det hvertfall hos meg.

Foretrakk nok 6sl7 til syven og sist,pga både lyd og støy,det var med aktiv pre som du også bruker.

Ellers er mine heartblokker "ødelagt" med nytt drivverrør,interstage,og nye kondiser og motstander.
    er egentlig bare trafoer og utg/likeretterrør som er igjen fra orginalstand:)

Har tenkt å prøve Kr300b xls rør,så får eg etpar ekstra watt,og litt bedre bass bla, kontra sophia 300b.
    Det trengst nok ikkje hos deg med dine høgt

Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    får kjøpe ett sett 6sn7 og prøve , syntes også "dine " var sprekere enn disse er , blir nok noe mer trøkk med sn 7 rør-

får kjøpe til ett par , og samtidig justere opp bias.

Hvordan justerer du bias ? henger du på kablene foran motstand ved potet og på beinet på sokkelen til 300b ?

eller måler du på hver side av motstanden =?

Noen som kan bekrefte rett målemåte for biasjustering av heart beat ?

målingene skal vel ligge på 60-70 avhengig av rør som brukes , da med utgangspungt på 60 på we electric.

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kom til et smell, så lyset ...og dro derfra med et "smell"!

Først av alt vil jeg si at det er godt å se at ditt eget engasjement er tilbake i tråden din Espen. Derfor var jeg heller ikke vond å be nå invitten kom.

Vi har mye å snakke om, men klarer bare ikke å bli ferdig før... Espen Må bare snurre i gang skivene. Jada, vi kjenner'n, så det er helt greit. Espen er nå engang slik at han åpner julegavene nå og ikke om 8 måneder. Det er lett å registrere at du er nesten som før - overengasjert og overivrig, til tross for at du nylig har mistet din far og er inne i en tøff periode i livet ditt. Det gjør deg tydeligvis godt å tidvis kunne skyve tankene over på litt hobby opp i all sorgbearbeiding.

Hjertet banker særdeles mye i dag - ikke rart, HEART er på plass. Monoblokker + 300b = Espen in Live!

Vel, jeg har jo ikke vært hos deg Espen siden du byttet til kjøkkenblå fulltonehøyttalere med disse rare Lowter-greiene som bør snus en omdreining hvert halvår. Det har ant meg hvordan det låter. Helt uten forventninger trøkker vi ivei med Heart 300b, treplatestrikkspillern fra VPI og de kjøkkenblå trekassene; Jachinta, SRV (Tin Pan Alley), etpar blåserekker, sløyjazz og Pink Floyd. Kort konklusjon: Det har ALDRI spilt så flott hos Espen noengang før som nå (period end). Med litt hjelp av en Martin Logan har du plutselig fått et fundament i musikken som du virkelig kan være stolt av. Kun en ørliten antydning til feedback i rommet når vi vrir poten forbi klokka 12. Nå flyter musikken slik den skal - luftig og oppløst, dog med litt begrenset stereoperspektiv. -Kan tenkes at jeg satt litt utenfor sweetspot? Allikevel kjære Espen: Fyttirakkern, det var "smellen" og den positive musikkopplevelsen jeg fikk. Den andre smellen får jeg når vi bytter til Quicksilverne. Vi kobler om og skrur på .....OVERLYYYYS - BANGGGGGGG! Mens jeg skvetter og snur meg i åpenbar feighet, er Espen kald nok til å bli stående og skrur av henglemikket. Det var DE monoblokkene tenker jeg - nå paia vel hele dritten. Jeg føler meg nesten litt skyldig ettersom det er jo meg Espen gjør dette for. Gledelig nok konstanterer vi kun en rør-splatt deluxe. Resten virker. Vi kjører et par låter i enkanal som i det minste får frem en ekstravagant dynamikk i Quicksilver. Jeg bestiller umiddelbart et nytt besøk når begge kanaler spiller igjen.

Ja, så hadde jeg med kamera da. Her er noen bilder:

Påskequiz:

Gjetter noen rett på i hvilken sammenheng Espen bruker disse Great Garlic-parykkene til?
    - Isåfall legger jeg ut resten av bildene ved rett svar ::)

Tusen takk for både et hyggelig besøk og nam-nam bevertning.

Mvh
    Jan P.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Når eg først er i siget,vil eg anbefale å fått prøvd passiv pre,type tvc,det passer som hånd i hanske til 300b sin enkle krets,og sikkert qs også.

Ingen tap av dynamikk/3d kontra aktiv pre,slik eg har opplevd det hvertfall.
    Og innsyn/flyten i musikken blir enda bedre.

men du har kanskje hatt passsiv pre før?

Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dette var da særs hyggelig Jan Petter.....flotte bilder tar du også , bedre enn jeg kan få til , ser du har fått ett shotout med Marconi rørene i Quicksilver ene,..... dette er faenta med de aller beste pentoderøra jeg har brukt-noen gang.

Jeg skal kjøpe rør så snart Motron er på plass over påske , så blokkene er oppe å går igjen.

Tusen takk for hyggelig besøk , vi tar en snar-session igjen så fort røra er på plass og fått noen netter påskrudd , for sikkerhetens skyld kjører jeg igang med billigere effektrør-....

jugo-røra er ikke helt i vater bestandig.....og enkelte ganger kan ikke fyrverkeri unngås.....Man må da skjønt være villig til å leve litt spennede , kanskje brannslukkere bør monteres på siden av hvert Mauhorn.... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    samlanes skrev:
    Når eg først er i siget,vil eg anbefale å fått prøvd passiv pre,type tvc,det passer som hånd i hanske til 300b sin enkle krets,og sikkert qs også.

Ingen tap av dynamikk/3d kontra aktiv pre,slik eg har opplevd det hvertfall.
    Og innsyn/flyten i musikken blir enda bedre.

men du har kanskje hatt passsiv pre før?

Mvh.
    Nei det har jeg ikke , men hørt mange gjetord om at dynamikken blir dårligere....

Jeg presiseser at det ikke er noe must for emg å benytte 300b ,men kjøpte disse heartene for at jeg visste de kunne spille fint , etter å ha hatt de du har nå , tidligere.

Når det kommer til passiv TVC har jeg aldri prøvd , og det er sikkert grisebra saker , i allefall om Leif har lodda sakene.... ;D

lurer på å sende bort blokkene å få utlagt målepungter og pot for bias.....skal sjekke opp dette.

Mvh Espen

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    ang bias,skal du koble ein kabel til jordskinne+den andre til motstand ved pot,som du sjøl nevner ja.
    Hos meg er det lagt ut bias,det tar deg maks 1t i begge blokker,med feks sukkerbit utvendig,og lodde ein kabel direkte til jordskinne+den andre ved motstand som du måler bias ved.

Måler du volt,er det riktig med ca 0,7v,maks 0,74v(74mv) med sophia,det er nok ca det samme med tj og western.
    Du kan jo bare sjekke spec på aktuellt rør på nettet.

Nydelig oppsett og bilder.

Mvh.

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Svar på Påskequiz.Hanenakker og annet bling som ssm bruker for å binde sine utsøkte laksefluer.
    Takk for lytten av vinyl og fulltonehorn,for en tid tilbake(Gemeni13 og undertegnede)Hans Thessink og Terry Evans plata er i hus.
    Mvh Finbeck

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja som du sier Jan P , da var vi igang i gjen , nok en gang på feil årstid- men dog.

er meget fornøyd med komboen mcintosh/quicksilver på Mauhorna , allikevel meget gøy å prøve seg på 300b igjen .

Jeg skal førsøke ett annet 300b rørsett , samt prøve med originaldriver , som er 6sn , da med favorittmerket mitt innen rør - RCA

får få tak i noe rør over påske.

Mvh Espen

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.679
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Grumpy skrev:
    Ja, så hadde jeg med kamera da. Her er noen bilder:
    .............
    Gjetter noen rett på i hvilken sammenheng Espen bruker disse Great Garlic-parykkene til?
    - Isåfall legger jeg ut resten av bildene ved rett svar ::)

....
    Aj aj, ser man det. En fluebinder!
    Og jeg som trodde jeg var den eneste på HFS.
    Dagens desiderte lyspunkt !
    Her kunne det lett blitt mye OT fra meg, men det får være måte på.
    :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Finbeck skrev:
    Svar på Påskequiz.Hanenakker og annet bling som ssm bruker for å binde sine utsøkte laksefluer.
    Takk for lytten av vinyl og fulltonehorn,for en tid tilbake(Gemeni13 og undertegnede)Hans Thessink og Terry Evans plata er i hus.
    Mvh Finbeck
    Hei Finbeck.....hyyggelig at du kommer innpå.....ja vi spellte jo STIMELA på fulle mugger her.....

Hanenakker til fluebinding er rett svar.....

Ikke skjedd mere siden dere var her enn at Heart-300b blokker er innkjøpt nå nylig , så vil tiden vise om de blir , erller får seg en mulighet for ny eier. Quicksilver skal i allefall ingensteder , men trenger å få seg ett sett nye driver-rør etter gårsdagens c-momenter.....blokka er sjekket med det friske røret , og ingen skade skjedd der , så da blir det nytt rørsett med EI 12 dw7

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Finbeck skrev:
    Mvh Finbeck

...for ikke å snakke om alle de ulike fiskepinnene som lå i eksklusive rør.... :eek:

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har vel dratt det forholdsvis langt innen fluebindinga og..... det rare er at når jeg går inn for noe , blir det somregel ikke helt halvveis... :D

Trives som fluebinder , og fluefisker - men bindinga er noe man kan sette seg med om vintern også , når jeg nå kapret boden til dedikert rom , så ble alt mye lettere. Jeg har bundet fluer i ca 15 år , men i vinter tok det av litt..... da jeg startet opp med lakse-fluebinding.

Styrer unna fluer som gamle trad fjærvingefluer , litt for mye dilldall på de , ikke fisker de godt heller , men hårvinge av Tempelhund og rev er jo fine klassikre som også fisker bra i våre gode elver som Bjøra , Gaula , Orkla , Alta osv......

skal snart rigge opp for årets laksesesong nå , flueboksene er snart fulle også. uten kjøpefluer.... :)

Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn