Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Hva gaper du for? Å gjenta at en gruppe er onde, Guds utvalgte terrorister, generelle hatske ordelag om jøder, hva vil du kalle det?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.164
    Sted
    Oslo
    Jeg tror deg.
    Dog, det samsvarer ikke med å klikke "liker" på han Billbob sine innlegg, om du har gjort det da. Litt rart at åpenlys antisemittisme og gjentatt hatretorikk tillates på forumet.
    Er det @Billbob 's referanser til myrdede journalister, til åpenlyse drap på Vestbredden eller at fordrevne palestinerne lever i ulevelige teltleire midt på vinteren du mener er antisemittisme?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Er det @Billbob 's referanser til myrdede journalister, til åpenlyse drap på Vestbredden eller at fordrevne palestinerne lever i ulevelige teltleire midt på vinteren du mener er antisemittisme?
    Hvorfor må du forandre tema? Jeg leser også aviser, og har fått med meg mange av grusomhetene der.

Jeg sikter til hans direkte og generaliserende beskrivelser av jøder. Det syder av forakt. Hadde han omtalt de involverte i krigen direkte, så hadde det vært noe annet. Men han generaliserer om hele folket. Hva kaller du det når noen sier at et helt folk er terrorister? Jeg ønsker gjerne et saklig svar på det direkte spørsmålet.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.164
    Sted
    Oslo
    Hva gaper du for? Å gjenta at en gruppe er onde, Guds utvalgte terrorister, generelle hatske ordelag om jøder, hva vil du kalle det?
    Bytt ut ordet jøder i den setningen, så har du omtrent den offisielle israelske, og MIFFs holdning til palestinere

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.164
    Sted
    Oslo
    Unngåelser. Svar på spørsmålet: Når et helt folk omtales som terrorister, hva vil du kalle det?
    Rasisme og det er nettopp det den israelske regjeringen driver med.
    At enkelt personer er rasister er ikke bra, at en stat og regjering er rasister er alvorligere og brudd på folkeretten.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Er det palestinerne du snakker om? Som jevnlig omtales av den israelske regjeringen som en befolkning bestående av terrorister og der det ikke finnes uskyldige medlemmer, uansett alder.
    Nei. Jeg snakker om å omtale det jødiske folk, gjentatte ganger, som Guds utvalgte terrorister, onde, etc. Hva tenker du om det?
    Gidder du ikke å svare, helt ok. Men ikke skjem deg ut med å kaste tilbake andre spørsmål som en unnamanøver.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Og vil du svare på hva du synes om fremtredende israelske regjerings medlemmer som omtaler alle palestinerne som dyr og som bør fjernes både fra Gaza og Vestbredden?
    Ja, gjerne. Det er åpenbar hatretorikk.
    Men nå var det vel jeg som spurte først. Å svare med et spørsmål er uhøflig.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.382
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gidder du ikke å svare, helt ok.

Det handler ikke om å gidde eller ikke, men om at jeg ikke ser postene dine med mindre jeg slumper til å klikke borti dem. Ellers er jeg fullstendig uinteressert i hva folk som deg måtte mene er en unnamanøver eller hva som er skjemmende.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Gå gjerne til Specsavers, jeg svarte deg helt konkret, her er det du, som feigt nok, vrir deg unna å svare.
    Vi misforstod begge to. Jeg svarte også helt konkret at det er åpenbar hatretorikk. Leste svaret ditt lengre opp igjen.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.810
    Torget vurderinger
    96
    Det handler ikke om å gidde eller ikke, men om at jeg ikke ser postene dine med mindre jeg slumper til å klikke borti dem. Ellers er jeg fullstendig uinteressert i hva folk som deg måtte mene er en unnamanøver eller hva som er skjemmende.
    Om du ikke kjente konteksten, så ble det jo litt dumt. Ikke sikkert at du vet hvordan folk egentlig er på bakgrunn av innlegg på et nettforum. Det blir mye spissformuleringer og sarkasme. De fleste er nok en anelse mer sympatiske i virkeligheten. 😉

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.818
    Sted
    Boðin
    Ahmed al Ahmed (43) er helten i denne triste historien. Hans utrolige mot reddet utvilsomt utallige liv da han avvæpnet en terrorist med enorm personlig risiko. Det er sånne folk man trenger i denne verdenen.

Migrasjonsavdokaten hans, Sam Issa, sier Ahmed føler seg «i gjeld» til det australske samfunnet.

– Ahmed er en ydmyk mann, han er ikke interessert i dekning, han gjorde bare det han var tvunget til å gjøre som menneske den dagen, sa han til The Sydney Morning Herald.

Helten Ahmed etter Bondi Beach-skytingen: Ville gjort det igjen

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.382
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Undres en smule på om noen i Israel er bittelitt forlegne over at helten heter Ahmed al-Ahmed. Kanskje får vi også vite om han er av palestinsk avstamming eller ei.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.853
    Sted
    Holmestrand
    Undres en smule på om noen i Israel er bittelitt forlegne over at helten heter Ahmed al-Ahmed. Kanskje får vi også vite om han er av palestinsk avstamming eller ei.
    Noen er nok det, men netanyahU har jo gått ut og sagt at årsaken er at Australia har godkjent Palestina.
    Mannen er en skamløs pøbel.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.382
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det var nå veldig mildt synes jeg. Han er dagens motstykke til Hitler, mens Europa og resten av verden er dagens kollektive motstykke til Neville Chamberlain.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.193
    Torget vurderinger
    2
    Noen er nok det, men netanyahU har jo gått ut og sagt at årsaken er at Australia har godkjent Palestina.
    Mannen er en skamløs pøbel.
    Som vanlig så blander han seg inn i andre lands indre anliggende, han er ikke like ivrig når andre land blander seg inn i israels indre anliggende, slik som barnedrap og sånn.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn