Gaahl skrev:
Hvis Sverige hadde byggd en mur rundt Norge, stengt av vanntilførselen og nektet oss mat, så hadde jeg laddet rifla og gjort motstand. Svar godt nok komponenten? Eller er det helt greit at en stat sulter ihjel at helt folk som kollektiv avstraffelse?
Vil man ha eget land og styre seg selv så får man jo ta konsekvensene av det. Hvor står det skrevet at Israel er forpliktet til å forsyne de med det de trenger, med en haug raketter i hodet som takk? Hvorfor er ikke Egypt i like stor grad forpliktet til å sørge for at de får det de trenger? De får heller ikke raketter i hodet som takk, så kanskje den forbindelsen hadde vært en smule mer naturlig?
Det blir litt som å flytte på egen hybel og forvente at mamma fortsatt skal vaske klær og lage middag, samtidig som man raserer huset hver gang man er innom, tror mamma blir litt lei til slutt da
kanskje hun skifter lås på døren og lar være å lukke opp..
Hadde naboen min drevet butikk, og jeg stadig drev og skjøt nyttårsraketter i hodet på ungene hans, er jeg rimelig sikker på at han hadde nektet meg adgang til butikken, foruten at han mest sannsynlig hadde tatt turen bort og skambanket meg
Om jeg fortsatte med rakettskytingen da, ville jeg for det første bevist en gang for alle hvilken komplett idiot jeg var, og resten av familien min ville lidd på grunn av min idioti, men det er da ikke naboens skyld