Irriterende

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
3.534
Antall liker
3.654
Sted
Sunnmøre
Sjølvsagt er råd aldri formelt forpliktande, men dersom eg gjev eit heilt konkret råd om produkt A og produkt A på ingen måte fungerer tilfredsstillande, så tykkjer eg det er veldig ubehageleg.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.341
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
her kan man bare konkludere med at kompisen har null tillitt til jan-helge som hi-fi-ekspert og synes anlegget til jan-helge låter forjævelig, så han fant det best å lytte til andre folk.

fair enough.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.124
Antall liker
2.620
Torget vurderinger
16
Canales skrev:
her kan man bare konkludere med at kompisen har null tillitt til jan-helge som hi-fi-ekspert og synes anlegget til jan-helge låter forjævelig, så han fant det best å lytte til andre folk.

fair enough.
Man kan også konkludere med at kompisen likevel spurte om råd men kun for å pisse på rådet i den hensikt å irritere jan-helge. Mission accomplished!
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.862
Antall liker
5.514
Sted
Holmestrand
oddgeir skrev:
Huff, nå synes jeg dere er uhøffelige. Her åpner Jan-Helge sitt hjerte, og deler sine tanker med oss, og så blir han møtt med oppfordringer om ikke bare å onanere, men sogar ha samleie.
Hva er dette slags nettiquette? Jeg kjenner at jeg ble litt rystet.
Hva glede angår så er vel både onani og samleie sikrere kort enn å kjøpe ny forsterker, så det synes jeg absolutt er råd til etterfølgelse for både gammel og ung.

:)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Lurer på hvorfor Jan Helge drøyer sånn med å avsløre hvilke komponenter det er snakk om?
Er han "redd" for at "vi" skal dele kompisens vurdering... ;D

mvh
Proffen
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
slowmotion skrev:
Jeg tror trådstarter driver litt gjøn med oss, jeg. ;)
Tanken har streifet meg også. Men jeg har nå valgt å tro at han mener det seriøst. Jeg har også forsøkt å "nullstille meg" når det gjelder hans tidligere bravader her på HFS, og lese innlegget hans på selvstendig grunnlag. Men jeg kan ikke fri meg fra følelsen av at dette dreier seg mer om furting enn irritasjon. Hans egen skuffelse over at hans venn valgte noe annet enn trådstarter hadde foreslått, overskygger det faktum at hans venn er fornøyd: "Men verst av alt er at han er fornøyd med sitt kjøp". Hvis det er "verst av alt" lurer jeg på om dette vennskapet stikker særlig dypt.
Det virker også som det er veldig galt at hans venn kjøpte sitt anlegg "sågar i samme butikk jeg hadde anbefalt han kjøpet". Er nå dét også noe å furte for da? Han fulgte jo rådet et stykke på vei ved å oppsøke den butikken trådstarter hadde anbefalt. Med forbehold om jeg har gått glipp av noe, kan jeg ikke se at det står noe sted hvilke argumenter selgeren brukte for at hans venn skulle velge noe annet enn det anlegget trådstarter anbefalte; kanskje det var vektige argumenter.
Nei trådstarter, vis at du er en ordentlig venn og gled deg med ham i hans valg. Skjønt med utsagn som "Vil irritere meg hver gang jeg besøker han og ser anlegget hans dette, uff!!", er jeg redd muligheten synes noe fjern.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Jeg har forsåvidt svart på det, og lurte derfor på hvorfor folk maste om det fortsatt, dog finner jeg ikke innlegget der jeg svarte... Håper høvdingen kan svare på hvorfor da det ble postet.

Hva gjelder å drive gjøn med dere så må dere som mistenker meg det spørre dere selv hva skulle det være godt for? Hadde det nå vært et emne jeg var tjent med på noen måte, så kunne dere mistenkt meg det, ellers er det helt meningsløst av dere å tenke i de baner.

Er ikke den som skryter på meg hverken dyre kabler, tweaks eller eksklusive komponenter - enkel sådan på alle måter da jeg har satset Vintage og med komponenter som ikke har den store omsetningsverdien... Intet å skryte på seg og hevde seg med det... Ergo får dere mistenke andre enn meg for å drive gjøn.

Jeg kjørte forresten tur-retur Oslo-Lillehammer i går kveld, etter først en tur i Ski. Så er så enkelt som at det er derfor jeg ikke har svart all verden i denne tråden. Jeg var opptatt nær hele dagen og kvelden.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Proffen skrev:
Lurer på hvorfor Jan Helge drøyer sånn med å avsløre hvilke komponenter det er snakk om?
Er han "redd" for at "vi" skal dele kompisens vurdering... ;D

mvh
Proffen
Har spurt deg flere ganger, og så vidt jeg har registrert, har du opplyst om at du anbefalte en Luxman forsterker og en Marantz cd-spiller. Kan ikke huske å ha lest noe om hva han endte opp med å kjøpe.....

mvh
Proffen
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Jeg foreslo mye for han faktisk, og det startet med brukte produkter og med å prøve å overbevise han om å lete her.

Førstevalget mitt på hans vegne var at han skulle kjøpe seg et par Dali Mentor Menuet stativhøyttalere til 8000 kroner (foreslo dette da han ikke vil ha store IMF høyttalere som er det første jeg anbefaler enhver). Til Daliene tror jeg Luxman L10 ville blitt et meget godt valg (det er en uvanlig forseggjort forsterker) og han kunne kjøpe seg en Marantz CD-spiller.

Dog ville han ikke ha Luxman'en, han ville ha alt nytt og i samme utførelse... I så måte nevnte jeg at da kunne han kjøpe seg Marantz CD-spiller og forsterker (eventuelt andre merker) og gå for Dali'ene (men nevnte også flere høyttalere for han).

Han endte opp med Dali, dog ikke Mentor'ene, men et par større men dog billigere Dali med to basselementer og dem var gulvstående. Dali Lektor heter dem...

Sammen med dem handlet han Denon CD-spiller og forsterker. Dog brukte han mer enn jeg ønsket på CD-spiller og i kjølevannet av dette for lite på forsterker - han burde skubbet nesten hele resten inn i forsterkeren og så kunne han levd med en billig kilde av en CD-spiller eller DVD-spiller - hvorav han kunne oppdatert dette senere (sant det hadde vel aldri blitt nødvendig heller da høyttalerene uansett ikke er så gode at dem trenger en god kilde - forsterker trenger dem dog og spesielt om man vrir litt på volumet, derfor ville jeg han skulle skubbe det meste av pengene foruten høyttalerne inn på det).
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Sjå der ja... ;D
Jaja, han har valgt å ikke høre på deg.
Da blir neste spørsmål: Hvordan vil han at det skal låte, sammenliknet med dine preferenser? Og ble han spurt om dette?

Kan til en viss grad forstå at enkelte mener den estetiske helheten betyr noe.
Og for all del; han kan sikkert nyte mye god musikk med Denon og Dali, selv om det nok finnes mye som gir enda større musikkopplevelser. MEN; det kan også hende at han om noen mnd finner ut at han vil "oppgradere", og så er sirkuset igang... ;D
Da kan det jo være på sin plass å henvise ham til hfs, hvor de aller fleste, ikke bare du, Jan Helge, vil tipse om å gå for bruktkjøp... ;D

Og for å si det sånn; er ikke lenge siden en kamerat skulle til å bygge opp sitt anlegg. Han hørte ikke så mye på verken meg eller andre i begynnelsen, men etterhvert tok han da til fornuft.... ;D Og vi er ennå kamerater....
Har også en annen kamerat, som la ut ca 30k på hjemmekino med HK og System Audio. Tror også han kunne fått mer og bedre greier for pengene, men han er mer opptatt av å mekke på og restaurere gamle SAAB 96`ere....

mvh
Proffen
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Sikkert en hyggelig fyr, Proffen. Gamle, klassiske Saab´er skal man ikke kimse av.. ;D
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
impulse skrev:
Sikkert en hyggelig fyr, Proffen. Gamle, klassiske Saab´er skal man ikke kimse av.. ;D
Sikkert ikke... ;D
Han skryter i alle fall fært av hvor bra de sparker fra, etter å ha blitt utsatt for litt trimming osv.
Tror han holder på med en 92 også...
Jaja, hver sine lyster...

mvh
Proffen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.280
Bror min ville ikke høre på meg, og han endte opp med en kostbar Hegelforsterker til et par B&W av usleste sort. 601 eller noe. Da jeg kommenterte at han fikk i allefall det beste ut av høyttalerne tok han det som et kompliment. Men han ble litt snurt da jeg ikke brydde meg om de nye kablene han hadde kjøpt.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Jan-Helge skrev:
Han endte opp med Dali, dog ikke Mentor'ene, men et par større men dog billigere Dali med to basselementer og dem var gulvstående. Dali Lektor heter dem...

Sammen med dem handlet han Denon CD-spiller og forsterker.
Det var vel ikke så ille det der. Jeg har selv en Denon CDC-1500 AE CD-spiller, og selv om den koster alt for mye, gjør den seg godt i racket. Dali og Denon grenser opp mot det lyse, men ikke det verste valget du kan gjøre.

Jeg tror tiden er inne for forsoning med din utakknemlige venn. ;)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
@Jan Helge: Hvis/år han skal oppgradere, da stiller du sterkt. Kan glatt koste på deg et "told you so..." da... ;D Sånt tåler EKTE kamerater! ;D

Forøvrig at Denon som kilde kan gå an, men mistenker at det blir 2 much med Denon all the way, og kanskje særlig hvis Dali`ene i utgangspunktet er lyst klingende... Men men, det er ikke jeg som skal leve med det oppsettet.... ;D

mvh
Proffen
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Tror neppe han vil oppgradere mye de neste 10-15 årene, og når den tid kommer så blir det nok noe helt nytt på han. Hadde han dog kjøpt en dyrere forsterker og f.eks. valgt en 398 kroners DVD-spiller som kilde, så hadde jo behovet for en bedre kilde vært der for en senere anledning. Alt kunne da blitt artig.

Han burde dog lyttet til mer og gjerne også besøkt flere butikker, ikke bare kjøpe det første en selger kobler opp og ta til takke med det uten å en gang være nysgjerrig nok til å lytte til annet. Det blir å skyte seg selv i benet med å ikke en gang gjøre seg kjent med alternativene - samtidig vet han jo ikke hva han kan ha gått glipp av, så han lider ikke av anger av den grunn.

Hva gjelder HiFi kjøp er det mange i min krets som bruker meg, og som regel pleier venner å følge mine råd, de fleste jeg kjenner er jo lite interessert i hifi.
 
Topp Bunn