Jan-Helge
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 15.06.2007
- Innlegg
- 1.168
- Antall liker
- 537
Det er ikke alltid slik at salgstallene forteller enn noe om hva som er bra og hva som er dårlig HiFi-kjøp, ergo kan man ikke blindt se mot disse og konkludere med at det ene er bedre enn det andre nettopp fordi et produkt selger mye bedre enn et annet og tilsvarende. Salgsuksessen kan basere seg på god markedsføring heller enn lydmessige egenskaper, eller kanskje en butikk/selgers ønske om å selge et produkt på bekostning av et annet (grunnet f.eks. større fortjeneste med det ene salget kontra det andre).
Og hvorfor irriterer jeg meg så over dette?
Jo... Fordi en jeg kjenner kom og spurte meg om råd ved kjøp, og råd gav jeg han. Til min store overraskelse hadde han kjøpt et annet produkt enn min anbefaling, sågar i samme butikk jeg hadde anbefalt han kjøpet... Kan tro jeg ble skuffet!!
Da jeg overasket spurte om hvorfor, så svarte han at selger hadde gitt en annen anbefaling og skrytt av et annet produkt som solgte bedre. Jeg spurte så om hvordan han opplevde forskjellen og hvorfor han likte selgers forslag bedre enn mitt, og fikk til svar at han ikke en gang hadde lyttet til min anbefaling.
I mine øyne betalte han ca 1000 kroner mer for et dårligere produkt om jeg skal bedømme kjøpet. Klarer ikke å slå meg til ro med at han var så dum å la seg overtale uten å en gang teste produktene opp mot hverandre. Men verst av alt er at han er fornøyd med sitt kjøp (unner jo han dette, for all del), men jeg mener bestemt at han har gjort et dumt kjøp og ikke brukt hodet i det hele tatt. Det har jeg fortalt han direkte også. Dessverre er han uinteressert i å være med meg butikken igjen, for å virkelig få demonstrert at han har betalt mer enn han skulle og sågar fått mindre igjen for merprisen.
Jeg skulle vært med han i butikken, da hadde jeg nektet å forlate denne uten at han hadde vurdert min anbefaling og hadde opplevd forskjellene, hadde argumentert mot alt annet. Hadde vært mye mer komfortabel med hans handel, dersom han i det minste hadde hørt begge produktene og falt ned på den han endte med, det gjorde han jo som kjent aldri...
Det irriterer meg litt for mye. Burde det det når han er fornøyd og ikke engasjerer seg? Selv mener jeg det er greit å irritere seg over slik alt ble, rett og slett fordi et godt anlegg jo nødvendigvis har hatt en viss betydning for han siden han ville ha en utgift med dette og ønsket noe ok i 15.000 kroners klassen. Jeg anbefalte han sågar å kjøpe brukt, det ble det heller ikke da han ville ha nytt . Han gjorde også en feil med å handle alt på samme sted spør dere meg, noe han også gjorde.
Vil irritere meg hver gang jeg besøker han og ser anlegget hans dette, uff!!
Og hvorfor irriterer jeg meg så over dette?
Jo... Fordi en jeg kjenner kom og spurte meg om råd ved kjøp, og råd gav jeg han. Til min store overraskelse hadde han kjøpt et annet produkt enn min anbefaling, sågar i samme butikk jeg hadde anbefalt han kjøpet... Kan tro jeg ble skuffet!!
Da jeg overasket spurte om hvorfor, så svarte han at selger hadde gitt en annen anbefaling og skrytt av et annet produkt som solgte bedre. Jeg spurte så om hvordan han opplevde forskjellen og hvorfor han likte selgers forslag bedre enn mitt, og fikk til svar at han ikke en gang hadde lyttet til min anbefaling.
I mine øyne betalte han ca 1000 kroner mer for et dårligere produkt om jeg skal bedømme kjøpet. Klarer ikke å slå meg til ro med at han var så dum å la seg overtale uten å en gang teste produktene opp mot hverandre. Men verst av alt er at han er fornøyd med sitt kjøp (unner jo han dette, for all del), men jeg mener bestemt at han har gjort et dumt kjøp og ikke brukt hodet i det hele tatt. Det har jeg fortalt han direkte også. Dessverre er han uinteressert i å være med meg butikken igjen, for å virkelig få demonstrert at han har betalt mer enn han skulle og sågar fått mindre igjen for merprisen.
Jeg skulle vært med han i butikken, da hadde jeg nektet å forlate denne uten at han hadde vurdert min anbefaling og hadde opplevd forskjellene, hadde argumentert mot alt annet. Hadde vært mye mer komfortabel med hans handel, dersom han i det minste hadde hørt begge produktene og falt ned på den han endte med, det gjorde han jo som kjent aldri...
Det irriterer meg litt for mye. Burde det det når han er fornøyd og ikke engasjerer seg? Selv mener jeg det er greit å irritere seg over slik alt ble, rett og slett fordi et godt anlegg jo nødvendigvis har hatt en viss betydning for han siden han ville ha en utgift med dette og ønsket noe ok i 15.000 kroners klassen. Jeg anbefalte han sågar å kjøpe brukt, det ble det heller ikke da han ville ha nytt . Han gjorde også en feil med å handle alt på samme sted spør dere meg, noe han også gjorde.
Vil irritere meg hver gang jeg besøker han og ser anlegget hans dette, uff!!