Irriterende bruk av sentralen

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Kan ikke si jeg helt skjønner at man lager en tråd på bakgrunn av den pm`en det refereres til. Hadde ærlig talt blitt glad jeg :) Litt bom synes jeg, selvom jeg skjønner hvordan det hadde vært hvis det du beskriver hadde vært tilfelle. Noe det ikke er i mine øyne...

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Jeg blir bare glad om noen sender meg PM med gode råd eller gode tilbud!!

Jeg er vel ikke den eneste som bytter ut komponenter innimellom og det er da behagelig å få ting servert i fanget!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg kan forsåvidt være enig med siste innleggene her.
Greit nok med PM om tips og eventuelt tilbud om hjelp.
Men dersom en har lest de neste pm som Empty mottok så hadde nok også jeg reagert på samme måte.
Her vil jeg mene at når vedkommende som først ville hjelpe (greit og fint) mottar et svar (uten filter) om hva vedkommende syntes om dette så burde (etter min mening i dette tilfelle RS.) bare ha tatt det til etterretning og ikke svare tilbake på den måten som det ble gjort.

Jeg har reservert meg mot telefonsalg/hendvendelser i Brønnøysundreg. men mottar stadig vekk telefoner av denne type og pleier da og gå hardt ut med å hevde at vedkommende som ringer representerer et useriøst firma som ikke sjekker først hvorvidt jeg er registrert mot slikt eller ikke.
Skaden er jo allerede gjort når jeg må senke volumet på anlegget fordi jeg (selvfølgelig) må gå ut i fra at det er en personlig samtale som venter meg.
Jeg har mange ganger hatt i tankene å gjøre noe skikkelig kødd ved slike telefonoppringinger.
Virkelig mye artig kødd en kan finne på her, såpass mye at det kanskje kunne vært en egen tråd med tips om hvordan man behandler slike "bøller"
F.eks. vent litt jeg må ta av en kjele på komfyren (som vil ta laaaaang tid ;)
Et annet triks kan være å være skikkelig treg og dum men likevel vise litt nysgjerrighet.

Mvh.KW

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Noen som kunne tenke seg å spleise på opptrykk av et tilsvarende med teksten "adresserte regninger nei takk"?

;)
;D Absolutt, en superb tanke! Stickersen må være av betydelig størrelse også...Hadde vært moro å sett uttrykket til en rookie postmann/kvinne da... ;D ::) 8)

O

om.s

Gjest
Jeg har mange ganger hatt i tankene å gjøre noe skikkelig kødd ved slike telefonoppringinger.
Virkelig mye artig kødd en kan finne på her, såpass mye at det kanskje kunne vært en egen tråd med tips om hvordan man behandler slike "bøller"
Les Pondus!, han "elsker" også telefon selgere og har ett par tips å by på i så henseende ;) ....

mvh

R

Ronny_D

Gjest
Jeg hadde i hvertfall blitt provosert om noen kom med en pm ang noe så teit som ledninger. Telefonselgere er det latterligste som finns, jeg går rett på person og det varer ikke lenge. Sannelig er det lenge siden siste selger også.
Jeg kan ikke skjønne annet enn det er lett å vurdere godtroende kabelknotere som potensielle kunder, og fristelsen kan sikkert bli stor når en potensiell selger ser noen av de mere alternative betraktninger om kabler.
Det står i bibelen at espen askeladd lagde en båt som kunne gå like bra i lufta som på vann og land.

Jeg syns det er å gå over streken når marketingen (selv om den er uten fortjeneste) markedsfører produkter (selv halvfabrikata) via PM.
Tydelig at reglene er ganske "bøyelig"

hilsen kabeltufs

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Les Pondus!, han "elsker" også telefon selgere og har ett par tips å by på i så henseende ;) ....

mvh
Jepp, Pondus er et orakel på å hanskes med uønskede personer! Har alltid hatt lyst til å spille ut triksene hans i real-life... ;D ::)

O

om.s

Gjest
Jepp, Pondus er et orakel på å hanskes med uønskede personer! Har alltid hatt lyst til å spille ut triksene hans i real-life... ;D ::)
Go ahead! ;D

mvh

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4

mvh

HEHE telefonselgere er så morsomme de liker jeg godt. De ringer meg for å bli skremt. ja jeg er rå mot dem hehe.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
HEHE telefonselgere er så morsomme de liker jeg godt. De ringer meg for å bli skremt. ja jeg er rå mot dem hehe.
Med en gang jeg skjønner at jeg har en selger på tråden legger jeg bare på. Ferdig med saken!

Denne metoden synes jeg også er fin, selv om jeg ikke har prøvd den selv: Når du skjønner at du snakker med en telefonselger kan du si: "Vent et øyeblikk, jeg skal bare sette meg bedre til rette, så kan vi snakke ordentlig sammen om dette!" Deretter legger du telefonen fra deg og går tilbake til det du holdt på med. Så kan vedkommende sitte der og vente til han/hun skjønner hva som har skjedd. Tellerskrittene går ikke på deg likevel.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Harmløst 8)

Angående regler burde all Pm terrorisering kunne sendes til Høvding ,så kan han ta en avgjørelse om tiltak skal iverksettes .

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Med en gang jeg skjønner at jeg har en selger på tråden legger jeg bare på. Ferdig med saken!

Denne metoden synes jeg også er fin, selv om jeg ikke har prøvd den selv: Når du skjønner at du snakker med en telefonselger kan du si: "Vent et øyeblikk, jeg skal bare sette meg bedre til rette, så kan vi snakke ordentlig sammen om dette!" Deretter legger du telefonen fra deg og går tilbake til det du holdt på med. Så kan vedkommende sitte der og vente til han/hun skjønner hva som har skjedd. Tellerskrittene går ikke på deg likevel.
Kan du ikke heller si du ikke er interessert dersom produktet som tilbys ikke er noe for deg??

Da tassen ble født var jeg på utkikk etter førstehjelpsbok om barn etc. og så ringte det jammen en hyggelig selger som kom med et tilbud på det jeg var på jakt etter.... det ble det letteste salget for den personen den dagen tror jeg.... jeg ble også svært fornøyd da det ble sendt hjem i posten.. så slapp jeg å tråle rundt på horrible kjøpesentre

Husk at de som ringer bare gjør jobben sin... om du skal bli irritert på noen, så la det heller gå utover firmaet de jobber for!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kan du ikke heller si du ikke er interessert dersom produktet som tilbys ikke er noe for deg??

Da tassen ble født var jeg på utkikk etter førstehjelpsbok om barn etc. og så ringte det jammen en hyggelig selger som kom med et tilbud på det jeg var på jakt etter.... det ble det letteste salget for den personen den dagen tror jeg.... jeg ble også svært fornøyd da det ble sendt hjem i posten.. så slapp jeg å tråle rundt på horrible kjøpesentre

Husk at de som ringer bare gjør jobben sin... om du skal bli irritert på noen, så la det heller gå utover firmaet de jobber for!
Hei!
Holder ikke når en er reservert mot slikt, da er firmaet (vedkommende) useriøse, fordi dersom en driver med (lever av ) telefonsalg så vet man om dette med reservering og bør ta sine forholdsregler.
Jeg hater å bli forstyrret på denne måten :mad:
Jeg gidder da ike å bruke ytterligere tid på å finne ut av hvilket firma det dreier seg om og ta dette opp med dem.
Telefonselgerne bør sjøl klargjøre slikt før de eventuelt gjør jobben for et firma.
Mvh.KW

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0

Synes det er redeligere å bare legge på enn å skjelle ut vedkommende. Så kaster hverken jeg eller selger bort tid.

Liker overhodet ikke å bli forstyrret i det private på kveldstid av noen som helst form for selgere, uansett hvor bra produktet skulle være. Kanskje med unntak av en PM her på hifisentralen, hvor feks RS eller andre tilbyr meg et produkt som kan bedre lyden i anlegget mitt, uten at det koster skjorta... ;)

R

Ronny_D

Gjest
Spørsmålet er heller prinsippet om å åpne for slik aktivitet som produktinformering via PM.
Klart en slik aktivitet kan strekkes i omfang til også inneholde PM's fra mere komersielle aktører.... Håper det er prinsippet som får komme til utrykk, og ikke hvorvidt det skal opfattes hyggelig eller ikke.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ja er en del slenging av smådritt her men trøst deg med at de å har jo hvert ammatører en gang det er altid de som tror de kan alt å vet alt . aldri noe kult med spydige å useriøse svar er en del av det her så sjerpings karer vi må slippe frem ammatørene å

R

Ronny_D

Gjest
ja er en del slenging av smådritt her men trøst deg med at de å har jo hvert ammatører en gang det er altid de som tror de kan alt å vet alt . aldri noe kult med spydige å useriøse svar er en del av det her så sjerpings karer vi må slippe frem ammatørene å
javell, det kan virke merkelig å slippe fram "amatører" via PM's eller direkte reklame. Ikke er det spamfilter hær heller. Du kan umulig ha tenkt over rekkevidden av å åpne for direkte reklamering amatør eller pro.

Topp Bunn