Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    996
    Selv om du har brukt produkter og tjenester både fra DNB og Sbanken tidligere, synes vi det ser ut som du hører mest hjemme i et av DNB sine øvrige programmer. Det du har av produkter og tjenester i Sbanken, vil derfor bli samlet for deg i DNB våren 2024.
    🤬🤬🤬
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.306
    Antall liker
    2.509
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    😡😡😡🤬🤬🤬😡😡😡🤬🤬🤬
    Har fått den samme beskjeden, "noen" har fått klar beskjed om at det ikke er aktuelt...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Utkontraktering er en av verdes 7 største styggedommer!

    Post i butikk > Bank i Post. Har nå vært 3 ganger for å legitimere meg på "Posten" slik at jeg kan få BankID hos Bulder Bank. Alle 3 gangene har personen bak skraken klart å kløne det til slik at gjøken på Bulder nekter å godkjenne skanning. Sist gang fikk jeg tips om å prøve i annen butikk. - Seriøst?

    I en verden hvor man søker løse problemer skulle Bulder kontakte Posten slik at de kunne sikre opplæring på brukersted. Neida, flytt problemet til sluttbruker.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Sbanken er avsluttet, DnB avsluttes neste år når minsten blir 18 år og hans kontoer overføres til han.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Skiftet bank fra Sbanken straks ryktene om DNB oppkjøp begynte å svirre. Viste hva som ville skje uansett hva de sa - svin !
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    20231228_143910.jpg

    Kan ikke huske noe annet på disse skjermene....... Circle K.. Bloody annoying.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Litt småirritert etter å ha kjøpt to panelovner med Wififunksjon i høst og de ikke kan tilkobles nett, da de er 2.4 GHz og jeg har kun 5.0 GHz wifi. Ja, min feil, men irritert lell 😁
    Nei, det er ikke din feil.
    Å selge noe i dag som IKKE støtter 5,0 GHz er på linje med ikke å ha wifi-støtte.
    Har det samme problemet. Ovnen er noen år, men like vel irriterende.
    Jeg bruker den bare som en dum ovn.
    Det er jo det den er.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    9.804
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Samme her, har forrige gen Mill ovner.

    De funket ikke den gangen de var kompatible med wifien heller. Måtte rekalibreres hele tiden, umulig å få kontakt med dem uten omstart osv. Litt upraktisk når man er bortreist vil få litt varme i huset til man kommer hjem.
     
    • Trist
    Reaksjoner: TT.

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Den vanlige irritasjonen omkring enkelte nisser i trafikken.
    Lå bak en bil i en 60-sone som kjørte i 45 km/t. Umulig å kjøre forbi. Så kom vi inn i en 50-sone og nissen satte umiddelbart opp farten til 60. Er de ikke klar over at man skal følge med på veien, skilting og annen trafikk når man kjører bil?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.955
    Antall liker
    11.362
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Noen lever i sin egen boble ute på veien, sommer som vinter - og det er slett ikke nødvendigvis menn med hatt.... Noen får tilnærmet panikk ved den minste antydning til snø i lufta, og noen tusler avgårde i 35-40 i mildværet til tross for at det er 95% bar asfalt... man får bare innrette seg deretter.... :cool:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Den vanlige irritasjonen omkring enkelte nisser i trafikken.
    Lå bak en bil i en 60-sone som kjørte i 45 km/t. Umulig å kjøre forbi. Så kom vi inn i en 50-sone og nissen satte umiddelbart opp farten til 60. Er de ikke klar over at man skal følge med på veien, skilting og annen trafikk når man kjører bil?

    Kjørte bak en bil i indre Troms engang som lå 60 i 80 og 90 sonen, men som forsvant i 50 og 60 sonene. Dert var tynt snødekke på veiene og mye fokk etter bilen. Fant ut etterhvert at vedkommende kjørte i 70 der det var gatelys, og 60 der det ikke var. Klarte omsider å kjøre forbi...
    Et økende fenomen er de som kjører i 70 uansett fartsgrense...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.106
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha jobbet 10 år i Rissa kommune på den andre siden av fjorden, så ble det til at hver gang jeg havnet bak en bil som lå fast i 70 uansett, så sa jeg bare "å ja, jeg har en fosning foran meg.."
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Jeg irriterer meg over gamle gretne gubber som åpenbart opplever så mange idiotsjåfører at man går og irriterer seg. "Dersom du møter en idiot er det leit. Dersom du møter to idiot er er det du som er idioten"
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    At 10-35cm snø på ett døgn beskrives som enorme snømengder i et land som Norge.....
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.245
    Antall liker
    5.205
    At 10-35cm snø på ett døgn beskrives som enorme snømengder i et land som Norge.....
    Bor ikke du i Troms et sted? Da er du omtrent like langt unna Sør-Norge som én som bor i Milano eller Lyon.

    Norge er et langstrakt land, og å forvente at Oslo eller Kristiansand skal ha beredskap dimensjonert for å talke samme snømengder som i Finnmark eller på Hardangervidda er meningsløst. Det vil i så fall kreve store mengder oppbundne ressurser som i praksis aldri vil bli brukt. Den snømengden som har kommet på Øst- og Sørlandet den siste tiden er definitivt ikke vanlig, det er mer snakk om en femtiårshendelse. Jeg har aldri sett noe lignende siden jeg flytta sørover og det har heller ikke andre jeg kjenner som har bodd her atskillig lenger. Men i Trondheim var tilsvarende snømengder om ikke dagligdags, så noe som skjedde omtrent hvert år. Og da er det helt naturlig at man der også har dimensjonert kapasiteten til å ta unna, for andre forhold.

    Folk som sitter foran PCene og skriker over hverandre for at all trafikk og kollektiv ikke fungerer 100% som normalt under ekstraordinære forhold, er mer av et irritasjonsmoment. For det viser så overtydelig hvordan Facebook og kommentarfeltene fordummer samfunnsdebatten.

    Oslo er ikke som dette:

    nordkapp.png
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Bor ikke du i Troms et sted? Da er du omtrent like langt unna Sør-Norge som én som bor i Milano eller Lyon.

    Norge er et langstrakt land, og å forvente at Oslo eller Kristiansand skal ha beredskap dimensjonert for å talke samme snømengder som i Finnmark eller på Hardangervidda er meningsløst.

    10-35cm på et døgn er ikke enormt noen steder i Norge. Man trenger ikke enormt med brøytemateriell for å fjerne slike moderate mengder med snø. Jeg bodde i Oslo fra 1981 til 1983. Da kom det over 20 cm snø over natten uten at det ble problemer av den grunn.
    Forøvrig bor jeg i Nordland. I forgårs kom det forresten 20cm med snø på 1.5 timer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.245
    Antall liker
    5.205
    Det snør så tett at de har stengt Gardermoen fordi flyene ikke ser bakkelysene. Og det har vært, til Oslo/Østlandet å være, kraftig vind og tett snødrev i kombinasjon med mye snøfall siden i natt. Dette er ikke normale forhold, sorry.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Selvfølgelig er det ikke normalt, men det er ikke enorme mengder. Her i Trondheim kom det vel 15 cm på noen timer rett før helgen. Det er for såvidt ganske normalt her, men det er uansett ikke enorme mengder.
    Problemet i Oslo er vel heller at det er et så stort veinett som må brøytes at snøen blir liggende lenge i mange gater.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Det snør så tett at de har stengt Gardermoen fordi flyene ikke ser bakkelysene. Og det har vært, til Oslo/Østlandet å være, kraftig vind og tett snødrev i kombinasjon med mye snøfall siden i natt. Dette er ikke normale forhold, sorry.

    Det er kanskje ikke normalt på Gardermoen men helt normalt i store deler av landet.
    Saken er det er merkelig å lese om katastrofe, enorme snømengder, og stengte flyplasser som en slags armageddon i avisene, når det samme er helt dagligdags i deler av landet.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.245
    Antall liker
    5.205
    Det er nesten 200.000 mennesker som reiser inn og ut av Oslo i rushtida på en vanlig dag, så selvfølgelig får det større konsekvenser når det er snøstorm her enn i Nordland. Men nei, det er ikke noe armageddon. For min del brukte jeg 75min i stedet for 30min til jobb og det er ikke akkurat noen stor krise. Men det er nok fornuftig å dra på litt i overskriftene så flere folk faktisk holder seg hjemme, enten de ranter på internett eller ei.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Samme her, har forrige gen Mill ovner.

    De funket ikke den gangen de var kompatible med wifien heller. Måtte rekalibreres hele tiden, umulig å få kontakt med dem uten omstart osv. Litt upraktisk når man er bortreist vil få litt varme i huset til man kommer hjem.
    Nå har jeg ved ettersyn 2 Adax-ovner også som later som de er utstyrt med WiFi…
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Katastrofe, sjokkerende, krise, rystet, ydmykende og alle andre dramatiske ord som brukes om dagligdagse og bagatellsmessige hendelser.
    Som fotballkamper og andre ting som faktisk ikke spiller noen som helst for andre enn de som ikke vant.
    IMG_7138.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.475
    Antall liker
    84.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er så drittlei disse klagene fra nordlenninger om dårlig vær. Tåler dere ingenting? Alltid står det en nisse som snakker som hainn Oluf, ytterst på moloen med mikrofon og intevjuer en innfødt som skryter av at, "Ja i dag har vi stådd han av, men det blir verre tell natta" og vi skal høre enda mer gnål til sommern, "ka farsken, det bir jo ikkje mørt, ka gjør vi nu?" 🤣🤣🤣
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.475
    Antall liker
    84.243
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er så drittlei disse klagene fra nordlenninger om dårlig vær. Tåler dere ingenting? Alltid står det en nisse som snakker som hainn Oluf, ytterst på moloen med mikrofon og intevjuer en innfødt som skryter av at, "Ja i dag har vi stådd han av, men det blir verre tell natta" og vi skal høre enda mer gnål til sommern, "ka farsken, det bir jo ikkje mørt, ka gjør vi nu?" 🤣🤣🤣
    Innlegget er ment for regionen nord for Trondheimsfjorden, som sutrer! 😂🤣😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn