Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mange språknerder som synes programmet er veldig bra, men kunne godt vært sendt på søndagskveld.... men jeg skjønner ikke helt at folk lar seg irritere av programmer de ikke ser på ....
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    VG tar folkehelsa på alvor.
    Gode råd om å kontrollere drekkinga er bak betalingsmur.
    Tror jeg kjøper en øl til!
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.610
    Antall liker
    14.025
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Standarkommentarer fra ledelse når de har trakassert ansatte lenge nok og det blir offentliggjort.
    Denne gang fra Asko ved DN:

    De konkrete påstandene DN legger frem reflekterer ikke hvordan arbeidsforholdene er hos oss, skriver Stig Brekke, direktør for Asko Rogaland, i en epost.

    Han sier det likevel er «leit å høre at ansatte hos oss har opplevd ubehagelige situasjoner», og beklager dette.


    – Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Vi jobber hver dag for et godt arbeidsmiljø og vi tar det som fremkommer på største alvor.

    – Vi ønsker ikke å ha, og kjenner oss ikke igjen i, en ledelseskultur som blir beskrevet, svarer Brekke.
    Asko-sjefen i Rogaland understreker at ansatte er «vår viktigste ressurs», og at et godt arbeidsmiljø er et «svært viktig mål».
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt småirritert etter å ha kjøpt to panelovner med Wififunksjon i høst og de ikke kan tilkobles nett, da de er 2.4 GHz og jeg har kun 5.0 GHz wifi. Ja, min feil, men irritert lell 😁
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Litt småirritert etter å ha kjøpt to panelovner med Wififunksjon i høst og de ikke kan tilkobles nett, da de er 2.4 GHz og jeg har kun 5.0 GHz wifi. Ja, min feil, men irritert lell 😁
    Da har du GLAMOX kanskje? Har 2 av dem her. Men det der er j….. irriterende ja. Har en Yamaha MusicCast som også må på 2.4. Og samme med en eldre ChromeCast Audio som jeg koplet opp nå for å teste en amp.
    Jeg har en ruter fra Telia. Gikk inn i systeminnstillingene og slo på 2.4 der. Sikker på at du ikke har mulighet til dette i din?

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da har du GLAMOX kanskje? Har 2 av dem her. Men det der er j….. irriterende ja. Har en Yamaha MusicCast som også må på 2.4. Og samme med en eldre ChromeCast Audio som jeg koplet opp nå for å teste en amp.
    Jeg har en ruter fra Telia. Gikk inn i systeminnstillingene og slo på 2.4 der. Sikker på at du ikke har mulighet til dette i din?

    Hei. Det er visst BEHA, men nå har jeg gått inn på routeren og jammen var det mulighet for å aktivere 2.4 der. Tusen hjertlig takk. Da får jeg tilkoblet ovnene mine! HFS er gull verdt!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Media / politiet om vinteren.
    Lastebilen kjørte i grøfta fordi det var glatt?
    Bilen skle av veien da det var glatt på stedet?

    Holdt selv på å skli inn i naboens bil idag. Det skjedde ikke fordi det var glatt. Det skjedde fordi jeg kjører piggfritt (som fungerer topp på blank is med vann oppå) samt hadde litt for høy hastighet ut av garasjen (kreves en 3pkt sving for å komme seg ut, svak helling ned mot utendørs parkerte biler).
    En bil kan ikke gjøre egne valg. Valgene er det sjåføren som står for!

    Ta ansvar for egne handlinger!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Media / politiet om vinteren.
    Lastebilen kjørte i grøfta fordi det var glatt?
    Bilen skle av veien da det var glatt på stedet?

    Holdt selv på å skli inn i naboens bil idag. Det skjedde ikke fordi det var glatt. Det skjedde fordi jeg kjører piggfritt (som fungerer topp på blank is med vann oppå) samt hadde litt for høy hastighet ut av garasjen (kreves en 3pkt sving for å komme seg ut, svak helling ned mot utendørs parkerte biler).
    En bil kan ikke gjøre egne valg. Valgene er det sjåføren som står for!

    Ta ansvar for egne handlinger!


    I dag har jeg kjørt 2.6 tonn elbil på piggfrie dekk på speilholke med vann på. Fungerte utmerket. Glir man av veien med piggdekk er det glatt. Gjør man det samme med piggfrie dekk er det dekkas skyld. Dette synes å være argumentet. Det er aldri sjåføren....
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Screenshot_20231123_211629_Chrome.jpg
    Denne er fra i dag.
    Ene bilen fikk såpass til trykk at brannvesenet måtte bryte opp dør for å få ut de inne i den.

    Om ikke dette er uaktsomhet vet ikke jeg?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er vel noe som heter shit happends
    Er det glatt så er det glatt, enten så driter man i å kjøre eller så tar man risikoen. Skulle hele norge stoppe opp hver gang det er glatt fordi risikoen er litt større da eller?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Er vel noe som heter shit happends
    Er det glatt så er det glatt, enten så driter man i å kjøre eller så tar man risikoen. Skulle hele norge stoppe opp hver gang det er glatt fordi risikoen er litt større da eller?
    Nei, men som fører av ett kjøretøy er du fortsatt ansvarlig for å kjøre forsvarlig.
    Lastebilen som tok med seg to biler tidligere i dag hadde helt klart for kort avstand til bilene foran når føret regnes med.
    Men siden det var "glatt" kan han ikke lastes for ulykken! Det som er galskapen her.

    Bilde fra avisa om hvordan det såg ut på stedet (skal ikke mye til / gammel bil før dette kunne gått mye verre)
    Screenshot_20231124_001547_Chrome.jpg

    Merk at irritasjonen ikke går mot lastebiler eller spesifikke kjøretøy, men at man gir ansvarsfrihet pga av utfordrende kjøreforhold
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.350
    Sted
    Trondheim
    Saken i Dagsrevyen i dag om en stalker som ikke kan dømmes fordi han ikke ville at kvinnen han stalker skulle vite om det. Loven sier visst at hvis man snikfotograferer eller forfølger noen er det ikke ulovlig hvis gjerningsmannen ikke vil at den han snikfotograferer skal få vite om det. Går det virkelig an?

    Jeg vil jo tro at hvis noen f.eks. tar bilder inn gjennom et soveromsvindu for å evt se en naken/lettkledd jente ikke vil at jenta skal få vite om det, så da er det faktisk lov.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nei, men som fører av ett kjøretøy er du fortsatt ansvarlig for å kjøre forsvarlig.
    Lastebilen som tok med seg to biler tidligere i dag hadde helt klart for kort avstand til bilene foran når føret regnes med.
    Men siden det var "glatt" kan han ikke lastes for ulykken! Det som er galskapen her.

    Bilde fra avisa om hvordan det såg ut på stedet (skal ikke mye til / gammel bil før dette kunne gått mye verre)
    Vis vedlegget 972419

    Merk at irritasjonen ikke går mot lastebiler eller spesifikke kjøretøy, men at man gir ansvarsfrihet pga av utfordrende kjøreforhold
    Om man bråbremser av den grunn at det plutselig er glatt, fordi man er uskikket til å kjøre på glatt føre, som noen gjør, så er man og uaktsom spesielt når man vet man har store kjøretøy bak seg. Da burde man holdt seg hjemme...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Loven er vel klinkene klar på dette området. Den som kjører på bakfra har alltid skylden. Og når man tar førerkort på tungt kjøretøy terpes det på at alle medtrafikanter er idioter hvor uforutsette hendelser er regelen heller enn unntaket.

    Det sagt, min mor dundret på en bil som stoppet på forkjørsvei for å plukke opp en pasasjer. Hun fikk faktisk medhold av forsikringsselskapene at det var ingen gyldig grunn til å stoppe på en slikt veistrekk. Så pengefolket tolker veitrafikkloven slik som det passer dem.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    RedBull. Nesten uansett hva slags sport man ser på så lyser RedBull mot deg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Glorete lysslynger i alle varianter. Hengt opp på lykke og fromme uten mål og mening. Minner mer om salgsboder i syden.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hamburgere som har så lite fett i seg at de må serveres halvstekte for ikke å være tørre!

    Hvem faen fant ut at en hamburger skal serveres "rare"? Det er kvernet kjøtt, ikke biff!

    Mistenker at svaret er at det er vanskelig å tilsette svineflesk lengre i restauranter......
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.042
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bank Norwegian 🤬
    Får en mail akkurat nå (etter at telefontid er lukket, så klart).
    Innbetaling pr. 1-12-2023 ikke registrert. Betal ommgående for å unngå inkasso. :unsure:
    Blev betalt 1-12-2023.
    Logger man inn på banken, er det første du møter en notists i toppen av websiden, som skriver:
    Banken har problemer med å registrere innbetalinger.
    Likevel sender dem rykker på både mail og mobil (n)🤬
    Strykkarakter herfra :mad:
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Prøvde å få kjøpt meg noe mat på flyplassen i Roma for en tid tilbake.
    Fant en kafé som hadde automat med touchscreen for bestilling, topp tenkte jeg, da slipper jeg å stå i kø bak de som ikke vet hva de skal ha i disken.
    Etter suksessfull bestilling og betaling satte jeg med ned for å vente på maten.
    Men neida, var ingen kobling mellom automat og kjøkken. Så kvittering måtte fremvises til de bak disken sånn at de kunne starte tilberedningen!

    Hva i helvete har de automaten til da!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    En McDonalds jeg besøkte hadde også en slik automat.
    Hadde inntrykk av at kidsa foran meg behandla den som et videospill.
    Da jeg ikke gadd å vente, gikk jeg direkte til kassa, og fikk beskjed om å gå til automaten.
    Shame on me, for i det hele tatt å frekventere McDonald's
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.527
    Antall liker
    102.867
    Torget vurderinger
    23
    Guds straff for å frekventere slike steder. Det neste blir vel betjeningsfritt McD også så du må tilberede burgeren etc. selv!! :mad: :mad:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    På engelsk heter det waiter, alle vet hva det betyr
    Du må vente.
    På norsk heter det kelner
    Gudene veit hva det betyr
    På dansk heter det tjener,
    Alle vet at det er en som gir deg det du ønsker.
    Sett bort fra kronekursen
    Så er Danmark fortsatt et dejligt land
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    når det å ligge med kolleger koster deg 400millioner
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    692
    Sted
    Rogaland
    Fikk en telefon i forrige uke fra Kjell & Company om at jeg var en av de heldige til å ha blitt trukket ut av kundegruppa til å motta en julegave fra dem. Jeg ble med en gang i godt humør, tenkte endelig skal jeg få litt medvind i livet. Dagene går og jeg tenker til tider på hva artig greie de vil sende meg, kanskje har de sett i min historikk hva jeg har kjøpt og hva jeg kunne tenke var moro å få.
    Så åpnet jeg posten i dag, en konvolutt fra Kjell & company.
    PXL_20231219_073457664.jpg
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.797
    Sted
    Interiore Simplicitate
    SMS markedsføring fra både Strim og TV2 på samme dag. I den første var det ingen mulighet for å melde seg av, men tv2 viste til sine hjemmesider.

    Logget meg inn der og fant at mine preferanser var «ja takk» til markedsføring i alle kanaler, fra både tv2 selv og partnere.

    Jeg har aldri noensinne akseptert markedsføring i noen som helst form, så drit og dra og brenn i helvete jævla tv2.

    Håper på snarlig konkurs.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.527
    Antall liker
    102.867
    Torget vurderinger
    23
    KIWI reklameteppebombing på tv... kjøper ikke så mye som en bærepose fra Kiwi - utelukkende pga. dette. 🤬
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn