Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Du har vel bruk for den nå som myggsesongen nærmer seg!! 😁
    Løv er det vel lite av der du bor.

    Ps. Prøv Thermacell myggjager fremfor å prøve å blåse bort faenskapet.
    Faktisk så er det mye løvskog i Sør Varanger. Og etter at jeg "oppgraderte" rundt huset med masse singel er det vanskelig å bli kvitt
    løv som ligger mellom sigelen.
    Når det gjelder myggen så er den tidvis "noe irriterende", men etter at jeg så hvor effektiv disse "myggfangerne" er har jeg faktisk blit noe
    bekymret med tanke på framtiden. Naboen har en slik og de fanger vel bortimot en "svartsekk" med mygg i løpet av sesongen og Forsvarets grensestasjoner i Pasvik fanger vel i snitt mellom 2-2,5 slike sekker pr maskin. Og da lurer jeg litt på hva i all verden småfugler som spiser mygg skal leve av??? Er redd for at balansen i naturen endres på en lite grei måte!

    Vi har dog Termacell når vi sitter ute og nyter solskinnet. Skal også sies at myggen er mindre aktiv når det er varmt og solskinn.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Er det ikke meningen man skal børste bort smulene når man har brukt brødkuttemaskinen i dagligvarebutikken? Synes det er skremmende få som rydder opp etter seg! Nesten hver gang jeg skal kutte opp brød, ligger det en haug med smuler på maskinen! Og jeg har flere ganger stått i kø og bevitnet folk foran meg som har etterlatt seg et smulehav!
    Betyr dette at de fleste mennesker er omsutslause rasshol :D, eller er det et system for hvordan dette fungerer som jeg ikke har fått med meg?
     

    Foss

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    139
    Antall liker
    324
    Sted
    Kristiansand
    Er det ikke meningen man skal børste bort smulene når man har brukt brødkuttemaskinen i dagligvarebutikken? Synes det er skremmende få som rydder opp etter seg! Nesten hver gang jeg skal kutte opp brød, ligger det en haug med smuler på maskinen! Og jeg har flere ganger stått i kø og bevitnet folk foran meg som har etterlatt seg et smulehav!
    Betyr dette at de fleste mennesker er omsutslause rasshol :D, eller er det et system for hvordan dette fungerer som jeg ikke har fått med meg?
    Smuler er en ting. Har sett dævler som kaster frukt i maskinen og stikker. Skjærer brød hjemme heretter.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.003
    Enda verre er de som tar brødet ut av brødposen, klemmer på det, for så å legge det tilbake i brødhylla.
    Samme gjelder for fruktdisken. Fysjameg! 👎
     

    Foss

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    139
    Antall liker
    324
    Sted
    Kristiansand
    Har fått servert mange historier etter at sønnen min hadde sommerjobb på en dagligvarebutikk.

    Eksempelvis var det dævler som byttet posen på brød. Dyrt brød i posen til billig brød.

    Er en kar som kjører en elektrisk firehjuling. Han henter en 6-pakke med øl. Denne drikker han mens han kjører rundt i butikken. Så panter han tomboksene på vei ut.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har fått servert mange historier etter at sønnen min hadde sommerjobb på en dagligvarebutikk.

    Eksempelvis var det dævler som byttet posen på brød. Dyrt brød i posen til billig brød.

    Er en kar som kjører en elektrisk firehjuling. Han henter en 6-pakke med øl. Denne drikker han mens han kjører rundt i butikken. Så panter han tomboksene på vei ut.
    Blir helt målløs. :LOL:
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Avskum som ikkje raker bunkeren etter seg.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ser klart at det finnes grunn for magesår på golfbanen.
    Selv irriterer jeg meg betydelig mer over de nekene som overalt langs gater og veier strør rundt seg med flasker, bokser og diverse emballasje for burgere og whatnot.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.159
    Antall liker
    8.920
    Jeg har alltid likt og høre på radio. Men synes at det er en utvikling der de gode radiostemmene blir færre og færre og at radioapparatene nå fylles opp av folk som snakker uavbrutt uten punktum og komma, som avbryter andre og bare jatter videre i et toneleie som borer seg inn i marg og bein, jeg skifter oftere kanal nå eller rett og slett skrur av selv om det i utgangspunktet er et interessant program eller tema.

    Eller er det bare meg som blir eldre og tåler mindre...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har alltid likt og høre på radio. Men synes at det er en utvikling der de gode radiostemmene blir færre og færre og at radioapparatene nå fylles opp av folk som snakker uavbrutt uten punktum og komma, som avbryter andre og bare jatter videre i et toneleie som borer seg inn i marg og bein, jeg skifter oftere kanal nå eller rett og slett skrur av selv om det i utgangspunktet er et interessant program eller tema.

    Eller er det bare meg som blir eldre og tåler mindre...
    Helt enig der.
    Program lages tilsynelatende på den måten at de setter 2-3 mer eller mindre interessante mennesker i studio, hvor de uten noen større plan eller mening snakker om livet sitt mens de spiller totalt intetsigende musikk.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har alltid likt og høre på radio. Men synes at det er en utvikling der de gode radiostemmene blir færre og færre og at radioapparatene nå fylles opp av folk som snakker uavbrutt uten punktum og komma, som avbryter andre og bare jatter videre i et toneleie som borer seg inn i marg og bein, jeg skifter oftere kanal nå eller rett og slett skrur av selv om det i utgangspunktet er et interessant program eller tema.

    Eller er det bare meg som blir eldre og tåler mindre...
    Eller at reklame og jingler er megakomprimert og kommer med 10 dB mere volum enn de som prater.

    En skrur opp for å høre hva nyhetsoppleseren sier, og så kommer det "PEEEE FIIIIRRRRREEEE" så en nesten kjører i grøfta.

    Johan-Kr
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Radio ja. Orker ikke det mer jeg heller.
    Og hva med folk som blinker ut av rundkjøringen ETTER at de har kjørt ut av rundkjøringen!!! Skulle vært dobbel bot!
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Mange som blinker etter de har begynt å svinge ja.. ikke bare i rundkjøringer.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Radio... fremste kvalifikasjon for radioverter måles i antall ord uten innhold pr minutt.... Knut Folkestad med Nitimen leder med ekstrem margin...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har alltid likt og høre på radio. Men synes at det er en utvikling der de gode radiostemmene blir færre og færre og at radioapparatene nå fylles opp av folk som snakker uavbrutt uten punktum og komma, som avbryter andre og bare jatter videre i et toneleie som borer seg inn i marg og bein, jeg skifter oftere kanal nå eller rett og slett skrur av selv om det i utgangspunktet er et interessant program eller tema.

    Eller er det bare meg som blir eldre og tåler mindre...
    Den tendensen med at man skal snakke høyt og uavbrutt og SKRIKE syns jeg har blitt vanlig veldig mange steder på TV og i mange youtubevideoer også. Og særlig på innhold som er rettet mot barn er dette blitt helt ekstremt. For meg som vokste opp med bjørnen Colargol og Leikestove med Vibeke Løkkeberg og Geir Børresen er dette bare helt jævlig.

     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Den tendensen med at man skal snakke høyt og uavbrutt og SKRIKE syns jeg har blitt vanlig veldig mange steder på TV og i mange youtubevideoer også. Og særlig på innhold som er rettet mot barn er dette blitt helt ekstremt. For meg som vokste opp med bjørnen Colargol og Leikestove med Vibeke Løkkeberg og Geir Børresen er dette bare helt jævlig.

    Det der er utrolig irriterende og en skikkelig uting. Mangel på innhold skal tydeligvis kompenseres med volum og ENGASJEMENT!

    Har et par mindreårige som ser på dette, ikke til å holde ut i mine ører.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det der er utrolig irriterende og en skikkelig uting. Mangel på innhold skal tydeligvis kompenseres med volum og ENGASJEMENT!

    Har et par mindreårige som ser på dette, ikke til å holde ut i mine ører.
    Nei, det er faktisk sånn at det blir uutholdelig etter en stund med konstant roping og skriking. Og det klippet jeg fant var ikke et veldig ekstremt eksempel en gang.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    En gjennomgående trend... det skal ropes og skrikes i hytt og gevær i snart de fleste programmer, og desto morsommere de skal være, desto høyere ropes det, - eller omvendt..
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.159
    Antall liker
    8.920
    Skrudde akkurat av Reiseradioen, orket ikke mer. Det er jo ikke annet enn Nitimen med badetemperaturer likevel. Og hvor har de har funnet han masa som er utegående reporter?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en hypotese om at mye av både road rage og blind vold kommer av at alt av radio, tv og annet media er basatt med roping og skringing, som medfører at de fleste som lytter og ser på slikt går rundt med konstant stress og "fight or flight"-instinktet skrudd til 11. Det er ikke sundt for sjelefreden å høre på sånt hele dagen.

    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Men hvem er egentlig ansvarlige? Hvem har "bestemt" at det skal være høylytt heseblæsende og masete hele tiden?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.734
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Men hvem er egentlig ansvarlige? Hvem har "bestemt" at det skal være høylytt heseblæsende og masete hele tiden?
    Det er for dem som løper daglig i sitt "hamsterhjul" og man leser om som har "møtt veggen" etter noen år
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Men hvem er egentlig ansvarlige? Hvem har "bestemt" at det skal være høylytt heseblæsende og masete hele tiden?
    Det er Leif Juster sin skyld. Det hele startet med "Mot norrmalt!"

    Men mer seriøst så er reklame høy komprimert lyd, og det redaksjonelle lydbildet tar sakte etter. Og når det gjelder musikk er jo loudness wars godt debattert her inne. Talesendinger farges av lydbildet på musikk etc. Vi blir sakte habituert til loud sending, er min teori.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Smaken er som baken.... :cool: En svært stor del av dagens såkalte "standup komikere" er så lite komiske at det er til å gråte over...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det er for dem som løper daglig i sitt "hamsterhjul" og man leser om som har "møtt veggen" etter noen år
    Jeg er temmelig sikker på at man ikke blir mindre stresset og frustrert av å få sansene voldtatt av superstimulerende og irriterende radio og TV helt uten pauser og stillhet. Kunne vært interessent om det var en måte å måle dette på opp mot hjerte og karsykdommer f.eks.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn