Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Huffda, jeg leser over her at du bruker stekepanne med belegg i? Stygg sak. Meget uheldig. :sneaky:
    Jeg har kvittet meg med alt som er belagt med plast inni og bruker bare jern & stål.

    Gryta er en sånn gammel stekegryte, Le Creuset fra 1972 i støpejern. Den steker som bare f... egg, grønnsaker, kjøtt, den er helt nådeløs.;)
    Veldig usikker på hva det belegget er, men det er ikke det vanlige som ofte er og se... mye bedre i praktisk bruk.
    Panna er like fin etter minst et par års flittig bruk.
    Har Le Cruset jernpanne, og den er faktisk en av de beste... har dem feite til Hackman og... veier sine kilo !!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    En ting som irriterer meg 👿 Hvorfor kan ikke såkalte hififolk legge penga igjen i det som betyr noe lydmessig ?
    Det er ikke sånn at jeg har rett eller at min vei er den eneste sannferdige... men allikvel da !!
    Blir så satans irritert over at folk legger igjen STORE penger i det som betyr minst i en musikksignalkjede... 👿
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Mens jeg 2xJ, blir så satans irritert over at folk ikke skjønner at man MÅ legge inn STORE penger i ALT som betyr BITTELITT eller MERE i en musikksignalkjede...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    BRA !!! Og er enig, men hvorhen i kjeden.. der blir vi nok aldri enig!!
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Ingen ledd i kjeden kan unntas! Og denne kjeden er jo mye lengre enn folk tror...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Igjen enig!!! Men når man ser på forumet, så er det allikevel lett og la seg irritere over HVOR dem legger penga, og ignorerer resten...
    Har holdt på aktivt med dette i 30 år.. nå i år.. og DIY i nesten halvparten av de, så helt grønn er jeg ikke ...:sick:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Muttern har aldri brukt noe annet enn ei jernpanne. Gudene vet hvor mange kilo egg, smør og flesk den panna har sett. Varer evig, men det er jo ikke det sunneste alternativet da. Men det har nok aldri vært noe mål for folka mine heller.
    Det som er usunt isåfall, er vel at man gjerne bruker litt mer olje eller smør i en jernpanne enn hva man ville gjort i en plastbelagt panne. Men så slipper man også muligheten for å få i seg mikroplasbiter gjennom maten når man steker i støpejern.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Veldig usikker på hva det belegget er, men det er ikke det vanlige som ofte er og se... mye bedre i praktisk bruk.
    Panna er like fin etter minst et par års flittig bruk.
    Har Le Cruset jernpanne, og den er faktisk en av de beste... har dem feite til Hackman og... veier sine kilo !!
    Det er jo ofte en eller annen avart av PTFE eller teflon, som det gjerne kalles på folkemunne som brukes i sånne belegg. Plast, rett og slett.

    Har hatt både stekepanne og en kasserolle fra Fiskars Hardface serien her også, men min erfaring er at samme hvor pent man behandler sånne belegg så blir de utslitt før eller siden. Disse holdt riktignok en stund lengre enn vanlig, men har slitt ut begge med flittig bruk allerede. Så nå er alle kjelene f.eks. som jeg koker ting i av rustfritt stål, og jeg har aldri sett meg tilbake. For meg er det en helt annen verden. Og mer moro. Bare det å holde en jerngryte i stand krever litt innsats og kunnskap, sånt syns jeg er litt kult.

    Også er jeg litt skeptisk rent helsemessig til at man kan få i seg små biter av plast gjennom maten når disse beleggene begynner å bli slitt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Tilbake til irritasjoner igjen: at det alltid er så fordømt varmt inne i butikker om vinteren. Siden det er kaldt så kler man jo gjerne på seg et mellomlag av ull og en varm jakke, og kanskje en lue også. Som er helt fin-fint utendørs i småkulda. Så kommer man inn i en matbutikk, og etter et kvarter der inne så begynner man å svette som en gris, fordi det er så relativt mye varmere enn ute. Tror de at det er sommer ute, sånn at folk ikke kler på seg når de går ut lenger? Holder matvarene i butkken lengre når det er tropevarme innendørs? Har ikke de ansatte nok betalt så de har råd til å kle på seg når de er på jobb? Ser noen av dem går rundt i t-skjorte.

    Dette er et problem.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ^ Enig, man må kle seg med mindre tøy, slik at det er godt og komme inn i butikken får og få litt varme på seg... :cool:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ^ For alle har jo bakset seg frem i snøstorm i mange timer for å komme til kjøpesenteret?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ^Husk at Nedre Eiker er omtrent så nært artiske strøk som vi kan komme her i Gnore.... 🤭
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    For å være litt seriøs, så er det faktisk vinter ute og det er helt vanlig å kle seg deretter når man skal ut av døre hjemme. Det er ikke bare i matbutikker det her er slitsomt, det gjelder stort sett de fleste butikker og kjøpesentre også. De ansatte skal liksom ha det varmt nok på jobb til å gå kledd i kortermet, mens folk som kommer utenfra jo gjerne er godt kledd.

    At Pink Panther og 2xJ ikke ser alvoret i situasjonen er omtrent som forventet. Vedder for de er sånne som går med sandaler og shorts hele året. ;P
     
    • Angry
    Reaksjoner: 2xJ

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Tilbake til irritasjoner igjen: at det alltid er så fordømt varmt inne i butikker om vinteren. Siden det er kaldt så kler man jo gjerne på seg et mellomlag av ull og en varm jakke, og kanskje en lue også. Som er helt fin-fint utendørs i småkulda. Så kommer man inn i en matbutikk, og etter et kvarter der inne så begynner man å svette som en gris, fordi det er så relativt mye varmere enn ute. Tror de at det er sommer ute, sånn at folk ikke kler på seg når de går ut lenger? Holder matvarene i butkken lengre når det er tropevarme innendørs? Har ikke de ansatte nok betalt så de har råd til å kle på seg når de er på jobb? Ser noen av dem går rundt i t-skjorte.

    Dette er et problem.
    Butikkansatte må ha lov til å gå i vanlige inneklær når de er på jobb i 8 timer. Ta med tynnere klær om du er så glad i å tilbringe timevis i butikker :cool:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Butikkansatte må ha lov til å gå i vanlige inneklær når de er på jobb i 8 timer. Ta med tynnere klær om du er så glad i å tilbringe timevis i butikker :cool:
    Tipper @bambi er en fyr som bruker TIMESVIS på Gullskogen Kjøpesenter ukentlig......
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    At Pink Panther og 2xJ ikke ser alvoret i situasjonen er omtrent som forventet. Vedder for de er sånne som går med sandaler og shorts hele året. ;P
    Til opplysning så er jeg en skikkelig frysepinne, men jeg unner folk å gå kledd lett når de er på jobb i en butikk. Å irritere seg over butikkansatte i t-skjorte blir bare tøvete. Når du vet du skal på kjøpesenter så la vær å ta på deg ullundertøy. Regner med at bilen din har varmeapparat og at du parkerer relativt nær inngangen eller i parkeringshus?
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Til opplysning så er jeg en skikkelig frysepinne, men jeg unner folk å gå kledd lett når de er på jobb i en butikk. Å irritere seg over butikkansatte i t-skjorte blir bare tøvete. Når du vet du skal på kjøpesenter så la vær å ta på deg ullundertøy. Regner med at bilen din har varmeapparat og at du parkerer relativt nær inngangen eller i parkeringshus?
    Nå må du gi deg ditt luxuxdyr!
    Du må da forstå at "vanlige plebeiere" bruker buss/trikk evt sykkel med piggdekk når de gjør sine innkjøp om vinteren. Det er kun patrisiere som deg (og meg :ROFLMAO: ) som kjører automobil til butikken! Men vi er nå slike miljøsvin som ikke har omtanke for verdens klima!!
    Det kommer nok et direktiv som pålegger alle kjøpesentre å senke temperaturen til max 14 grader, i klimaets navn!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg irriterer meg ganske ofte over den norske selvgodheten og dobbeltmoralen, med følgende eksempler:

    - Vi leker moralpoliti og bruker pekefingeren ganske ofte, om det er mot USA eller andre land. Vi deler ut fredsprisen, Bondevik får sendetid på TV og snakker om Myanmar etc. På samme tid eksporterer vi olje og våpen i bøttevis. Selv skilandslaget reklamerer med NAMMO uten at noen stiller spørsmål til det. Kongsberg produserer våpen uten at det blir særlig diskutert. Dette henger ikke sammen, og er i beste fall hyklerisk. Jeg har ikke personlig i mot våpenproduksjon eller olje, men Norge rir to hester uten at dette blir tilstrekkelig diskutert. Jeg synes vi burde ha stoppet med moralpekefingeren og gitt fredsprisen til Sverige. Vi trenger den verdiskapningen vi har, men det ER drøyt at våre sportsutøvere reklamerer for våpenprodusenter.

    - Mens vi selv lever med Corona-tiltak og tilhørende byrder som går sterkt utover Norges mentale helse, så tillater vi at sports- og idrettsutøvere reiser fritt over landegrensene, slik at vi kan gasse oss i vår egen selvgodhet i idrettsgrener der vi i praksis kun konkurerer mot oss selv. Heldigvis er dette noe som de nyere generasjonene i liten grad har adoptert.

    - Som Gro sa det: Det er typisk norsk å være god. My ass.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Til opplysning så er jeg en skikkelig frysepinne, men jeg unner folk å gå kledd lett når de er på jobb i en butikk. Å irritere seg over butikkansatte i t-skjorte blir bare tøvete. Når du vet du skal på kjøpesenter så la vær å ta på deg ullundertøy. Regner med at bilen din har varmeapparat og at du parkerer relativt nær inngangen eller i parkeringshus?
    Dette er kanskje det mest usaklige innlegget hittil i tråden. Skjerp deg.

    Ærlig talt.

    Herregud.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Jeg irriterer meg ganske ofte over den norske selvgodheten og dobbeltmoralen, med følgende eksempler:

    - Vi leker moralpoliti og bruker pekefingeren ganske ofte, om det er mot USA eller andre land. Vi deler ut fredsprisen, Bondevik får sendetid på TV og snakker om Myanmar etc. På samme tid eksporterer vi olje og våpen i bøttevis. Selv skilandslaget reklamerer med NAMMO uten at noen stiller spørsmål til det. Kongsberg produserer våpen uten at det blir særlig diskutert. Dette henger ikke sammen, og er i beste fall hyklerisk. Jeg har ikke personlig i mot våpenproduksjon eller olje, men Norge rir to hester uten at dette blir tilstrekkelig diskutert. Jeg synes vi burde ha stoppet med moralpekefingeren og gitt fredsprisen til Sverige. Vi trenger den verdiskapningen vi har, men det ER drøyt at våre sportsutøvere reklamerer for våpenprodusenter.

    - Mens vi selv lever med Corona-tiltak og tilhørende byrder som går sterkt utover Norges mentale helse, så tillater vi at sports- og idrettsutøvere reiser fritt over landegrensene, slik at vi kan gasse oss i vår egen selvgodhet i idrettsgrener der vi i praksis kun konkurerer mot oss selv. Heldigvis er dette noe som de nyere generasjonene i liten grad har adoptert.

    - Som Gro sa det: Det er typisk norsk å være god. My ass.
    Er det bare lov å kritisere om man selv er perfekt? Du ser ikke en viss forskjell på Trumps USA og Norge? Fredsprisen har vel ingenting med Norge som nasjon å gjøre, heller det stikk motsatte. Norge har veldig mye å være stolte av. Hadde alle land vært like siviliserte som oss ville verden sett mye bedre ut. Det er en selvgod ting å si, men sant. Og slapp av, norsk kultur, som skigåing er en del av, forsvinner litt etter litt. Så kan du jo glede deg over noe.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Butikkansatte må ha lov til å gå i vanlige inneklær når de er på jobb i 8 timer. Ta med tynnere klær om du er så glad i å tilbringe timevis i butikker :cool:
    Det er jo ikke snakk om timesvis, men at man iført helt vanlig vinterbekledning nesten blir dampkokt av å oppholde seg et kvarter eller mer inne i butikken.

    Jeg NEKTER å tro at jeg er den eneste som har reagert på eller opplevd dette. Kverulanter. :sneaky:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Nå må du gi deg ditt luxuxdyr!
    Du må da forstå at "vanlige plebeiere" bruker buss/trikk evt sykkel med piggdekk når de gjør sine innkjøp om vinteren. Det er kun patrisiere som deg (og meg :ROFLMAO: ) som kjører automobil til butikken! Men vi er nå slike miljøsvin som ikke har omtanke for verdens klima!!
    Det kommer nok et direktiv som pålegger alle kjøpesentre å senke temperaturen til max 14 grader, i klimaets navn!
    Dette innlegget var både ubrukelig og irriterende. Gratulerer! (y):poop:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    I Spania har vi problemet med motsatt fortegn.
    Fra 40 pluss ute og inn i et senter der ac holder 16`
    Men nå i coronatiden bør vi oppholde minst mulig i kjøpesentre
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Er det bare lov å kritisere om man selv er perfekt? Du ser ikke en viss forskjell på Trumps USA og Norge? Fredsprisen har vel ingenting med Norge som nasjon å gjøre, heller det stikk motsatte. Norge har veldig mye å være stolte av. Hadde alle land vært like siviliserte som oss ville verden sett mye bedre ut. Det er en selvgod ting å si, men sant. Og slapp av, norsk kultur, som skigåing er en del av, forsvinner litt etter litt. Så kan du jo glede deg over noe.
    «Ikke perfekt» er å dra det litt langt. Hyklerisk er noe annet. Fredsprisen har mye med Norge som nasjon å gjøre, ref f eks konflikten med Kina.

    At det er forskjell på USA og Norge er åpenbart, men her snakker vi om pekefingeren.

    Dessuten - synes du det er greit at våre idrettsutøvere reklamerer for og blir støtter av våpenprodusenter??? Hva sier dette om oss som nasjon? Så lenge vi vinner gull, så lar vi oss smøre av hva som helst.Idrett og våpen bør og skal ikke blandes sammen - ikke minst mht verdier og signaleffekt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    «Ikke perfekt» er å dra det litt langt. Hyklerisk er noe annet. Fredsprisen har mye med Norge som nasjon å gjøre, ref f eks konflikten med Kina.

    At det er forskjell på USA og Norge er åpenbart, men her snakker vi om pekefingeren.

    Dessuten - synes du det er greit at våre idrettsutøvere reklamerer for og blir støtter av våpenprodusenter??? Hva sier dette om oss som nasjon? Så lenge vi vinner gull, så lar vi oss smøre av hva som helst.Idrett og våpen bør og skal ikke blandes sammen - ikke minst mht verdier og signaleffekt.
    Ser poenget med reklame og sport. Ellers har jeg ikke energi til å lese meg opp for å dra diskusjonen videre. Mulig du har noen gode poeng men jeg blir gjerne provosert når Norge disses med spissede og overdrevne argumenter 😄 Ha en god irritasjon videre, en øvelse jeg fort kan ta medalje i!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Det er jo ikke snakk om timesvis, men at man iført helt vanlig vinterbekledning nesten blir dampkokt av å oppholde seg et kvarter eller mer inne i butikken.

    Jeg NEKTER å tro at jeg er den eneste som har reagert på eller opplevd dette. Kverulanter. :sneaky:
    Jeg tror mange opplever dette. Men de færreste vil protestere på at butikkene har normal innetemperatur.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tror mange opplever dette. Men de færreste vil protestere på at butikkene har normal innetemperatur.
    Jeg tror mange egentlig vil. De er bare for høflige. Dessverre bryr ikke jeg meg om sånt lenger, og sier alt som faller meg inn.
    Heldigvis opprettet jeg denne tråden først.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Nå sier vel arbeidsmiljøloven noe om hva temperaturen skal være på en arbeidsplass
    Og diverse undersøkelser også. Vi jobber vel best når det er rundt 20-21 grader. Selv synes jeg det er ille når aircondition misbrukes og det er under 20 grader på busser og bensinstasjoner på varme sommerdager. Fryktelig ubehagelig.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Det er jo ikke snakk om timesvis, men at man iført helt vanlig vinterbekledning nesten blir dampkokt av å oppholde seg et kvarter eller mer inne i butikken.

    Jeg NEKTER å tro at jeg er den eneste som har reagert på eller opplevd dette. Kverulanter. :sneaky:
    Har opplevd det ja.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Nå må du gi deg ditt luxuxdyr!
    Du må da forstå at "vanlige plebeiere" bruker buss/trikk evt sykkel med piggdekk når de gjør sine innkjøp om vinteren. Det er kun patrisiere som deg (og meg :ROFLMAO: ) som kjører automobil til butikken! Men vi er nå slike miljøsvin som ikke har omtanke for verdens klima!!
    Det kommer nok et direktiv som pålegger alle kjøpesentre å senke temperaturen til max 14 grader, i klimaets navn!
    Du kjører vel ikke selv? Man har da en chauffeur til slikt.
    Dersom disse plebeierene syntes det er for varmt kan de ta av seg duffel-coaten og skjerfet.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    No er det viktig å hugsa på at folk som arbeider i butikk har alt for mykje løn. Og so vil dei ha eit komfortabelt arbeidsmiljø i tillegg? Skammeleg, segjer eg dykk!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    No er det viktig å hugsa på at folk som arbeider i butikk har alt for mykje løn. Og so vil dei ha eit komfortabelt arbeidsmiljø i tillegg? Skammeleg, segjer eg dykk!
    Ok, det visste jeg ikke. Men hvis de tjener dritbra i tillegg til at de får dille lettkledd rundt på jobb er det jo rett og slett enda mer irriterende. For noen folk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn