Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Bluetooth autoplay på iPhone-driten.
    Hver gang jeg kobler iPhone til forsterkeren fyrer den i gang noe musikk fra music-appen.

    Hvorfor er ikke det et menyvalg man kan skru av og på.
    Har saumfart nettet og det finnes ingen løsning (bare workarounds).

    På generell basis irriterer den apple-holdningen meg. Vi gir deg ikke valget for vi tar det beste valget på dine vegne. Fuck off.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    For å bruke det rett oppfordrer jeg folk til å sette inn hun/henne i stedet for de/dem, for det har de fleste styr på. Ville du skrevet hun så skriver du de, ville du skrevet henne så skriver du dem. Samme for han/ham, men ham er ikke lenger obligatorisk.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Lenger/lengre irriterer meg også, fordi jeg synes det er vanskelig å ha helt koll på det selv. Lang-lengre og lenge-lenger er greie regler, men feks i innlegget over "er ikke lenger" blir jeg usikker fordi jeg er usikker på om det er lang eller lenge som er utgangspunktet. Det er vel lenge siden lang er avstand og lenge er tid, men noe kan jo også ta lang tid.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Én ting som irriterer meg nå er alle som sier at «vi må tenke på menneskene og ikke tallene» i situasjoner som vi har nå, gjerne med slagside mot politikere eller de som tar avgjørelser. For det er det siste de burde gjøre.

    Bak hvert tall ligger en skjebne, bak hvert prematurt dødsfall en tragedie. Jeg skrev nylig om min kreftsyke onkel som i disse dager sitter alene og venter på å dø. Men de som skal ta beslutninger; politikere, leger, profesjonelle i helsevesenet, de kan ikke tenke på det, de må gjøre det stikk motsatte. For det er når de ser på tallene at de kan opptre profesjonelt, det er da de kan ta de mest rasjonelle beslutningene. Hvis de skal tenke på menneskene bak tallene er de dømt til å ta beslutninger i affekt, og det kommer oss alle til skade.

    Så slutt å si at de må tenke på menneskene og ikke tallene, for det er en oppfordring til dem om å te seg uprofesjonelt. Å se på tallene er ikke å være kald og umenneskelig, det er å ha den distansen de er nødt til å ha for å gjøre jobben sin.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    «Vell» når man mener «vel»
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Den kulørte dagspressen anført av vg, dagbladet og nettavisen. Deres hang til å omtale folk som eksperter er fryktelig irriterende. Professor Jøran Hjelmesæth for eksempel er stadig i søkelyset, da omtalt som fedmeekspert. Unntaksvis omtalt som fedmeprofessor.

    Filosof Lars Gule er Islam-ekspert. Filosof duger visst ikke.

    Karriereveileder blir jobbekspert. Det forventes visst ikke tilstrekkelig forståelse eller interesse med mindre man er overtydelig på hva det handler om.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Manglende standarder for støvsugertilkobling på verktøy.

    Jeg har etter hvert en god del verktøy, der mange av disse har støvsugertilkobling. Noe av dette er til og med samme fabrikat som industristøvsugeren jeg har.

    Det irriterer meg noe utrolig at det er så godt som ingen av disse verktøyene som har samme diameter på tilkoblinga som støvsugerslangen. Det eneste som passer sånn noenlunde er dykksaga (Blå Bosch) som sitter fast på industrisugeren fra Feiltema. Ingen av pussemaskinene (hverken plansliperen, båndpusseren, musa eller Bosch multimaskinen), bordsaga, stikksaga, overfresen eller lamellfresen. Stort sett alt må bruke diverse overganger, med varierende kvalitet på tilpassinga.

    Jeg innbiller meg at Fein har bedre stell på dette, men den prisklassen blir vel høy for hjemmebruk...

    Johan-Kr
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Den kulørte dagspressen anført av vg, dagbladet og nettavisen. Deres hang til å omtale folk som eksperter er fryktelig irriterende. Professor Jøran Hjelmesæth for eksempel er stadig i søkelyset, da omtalt som fedmeekspert. Unntaksvis omtalt som fedmeprofessor.

    Filosof Lars Gule er Islam-ekspert. Filosof duger visst ikke.

    Karriereveileder blir jobbekspert. Det forventes visst ikke tilstrekkelig forståelse eller interesse med mindre man er overtydelig på hva det handler om.
    .. jepps. Men ta det ett hakk videre og se på "forsker".

    Nå snakker vi projisert ekspertise som alle må bøye seg for. Meh..
     
    Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: cox

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    I disse Koronatider har det vært overveldende mange svar i radio og TV som begynner med "Nei ..." fulgt at et utsagn med omvendt fortegn -- virkelig bonansa!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Nei, det har du jammen rett i ..... (sukk ;))
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Firefox og bank-id. Funker rett og slett ikke med kodebrikke og bank-id i Firefox nettleser, og må alltid åpne Microsoft sin nettleser isteden. Irr-i-terende.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer hos meg....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Hadde også problemer i en periode.

    Hvilken bank plages du med?

    Jeg har Danske Bank og etter at jeg ringte dem har det gått seg til.

    Nå har jeg i tillegg Linux operativsystem. Men i følge banken var ikke det noe problem fordi de hadde det samme, men "proff utgave".
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det gjelder dessverre ikke bare når jeg skal bruke nettbank, men overalt ellers hvor man logger inn med bank-id. Skatteetaten, vigilo, helsenorge... får som regel en feilmelding hvis jeg prøver å logge inn via Firefox, og det har vel vært sånn så lenge jeg kan huske uavhengig av hvilken PC og nettleserversjon.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Aner ikke hvorfor ikke det funker hos meg, men med MS sin nettleser går det knirkefritt hver gang, med en gang.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Ordet "samfunnskritiske" som i ... funksjoner, etc.

    Ordfattighet. Joda, NAOB har ordet som sekundærbetydning for av kritisk betydning for samfunnet, men primærbetydningen er kritisk til (aspekt ved) samfunnet.

    Svenskene har løst dette elegant. Man kan være samhällskritisk der, samtidig som man også er samhällsviktig.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ordet "samfunnskritiske" som i ... funksjoner, etc.

    Ordfattighet. Joda, NAOB har ordet som sekundærbetydning for av kritisk betydning for samfunnet, men primærbetydningen er kritisk til (aspekt ved) samfunnet.

    Svenskene har løst dette elegant. Man kan være samhällskritisk der, samtidig som man også er samhällsviktig.
    Godt poeng. Men til gjengjeld har ikke svenskene noe ord for "dugnad". De skjønner rett og slett ikke hva dette er.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Men de har örngott, brallor og kalsonger :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Omtrent som angeren som oppstår når man blir tatt med buksa nede?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Helvetes forbanna snøvær!
    Er i rehabilitering etter en brukket rygg og kommer meg ikke ut så lenge det er speilholke med nysnø på :mad:
    Og sjølsagt ingen fysioterapi tilgjengelig i disse tider :mad:
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det der er ikke bare irriterende, man kan også bli forbanna. Håper de kansellerer sesongen.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Er det strengt tatt noen som synes fotballønninger virker logiske og fornuftige? Ikke bare har de et par mill i uka, men noen snyter faen meg på skatten i tillegg....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Nå skal altså britiske skattebetalere dekke 80% av lønna til Liverpool-spillerne!
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/QobP68/liverpool-helter-ut-mot-egen-klubb-all-respekt-gaar-tapt
    Jeg håper at de har vett til å skjemmes når sjekken kommer i posten :mad:
    Det er strengt tatt alt annet enn spillere det gjelder, dvs ansatte i klubben som har andre jobber enn å spille fotball. Spillerene ville uansett kun fått dekket opp til et visst tak (som i Norge) som for en PL-spiller knapt tilsvarer vekslepengene som ligger mellom sofaputene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Nå skal altså britiske skattebetalere dekke 80% av lønna til Liverpool-spillerne!
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/QobP68/liverpool-helter-ut-mot-egen-klubb-all-respekt-gaar-tapt
    Jeg håper at de har vett til å skjemmes når sjekken kommer i posten :mad:
    Tror dette går bra. I løpet av våren/sommeren så har mange av storklubbene, både nasjonalt og internasjonalt, gått konkurs. Da kan jo arbeidsledige spillere omskolere seg til drue- og jordbærplukkere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn