Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.542
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Brudd i avgrensningskabel på robot klipper!! Vårens faste irritasjon😡
    Har ikke kommet lenger i våren en at en slik kabel og selvgående snøfres fortsatt er noe som virker meget forlokkende.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.139
    Antall liker
    9.463
    WHAT, er det noen som ikke synes Friends er morsomt ..... slik som, Joey: But you gotta have turkey on Thanksgiving. I mean, Thanksgiving with no turkey is like Fourth of July with no apple pie. Or Friday with no two pizzas. :ROFLMAO:
    Friends er vel noe av det mest krampaktig "morsomme" som har blitt laget. Platte vitser, hermetisk latter......
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Brudd i avgrensningskabel på robot klipper!! Vårens faste irritasjon😡
    Finnes det et måleinstrument en utstyrsfrik kan kjøpe seg for å feilsøke? Og for å geniforklart i omgangskretsen etterpå? Noe i nærheten av det Telenor brukte for å finne brudd i nedgravd telefonledning?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.275
    Antall liker
    9.514
    Torget vurderinger
    2
    Det som irriterer meg en del er bruken av midler på sykkelveier der man ikke sykler og der man etter å ha brukt 1,8 milliarder på det fremdeles ikke ser at sykkelveiene brukes. Når avisene stiller seg opp og teller antall syklister teller de 12 stk på en time. De stopper en og spør ham, og det viser seg jo at han alltid har syklet, uansett sykkelveier eller ikke.
    MDG sier "det har vært en stor innbyggerøkning og vi ser at sykkelandelen står fast på 9% - det betyr at mange fler sykler", og det er jo riktig, men er det fornuftig bruk av 1,8 milliarder å få 2 stk fler til å sykle i timen gjennom den bygaten der avisen stilte seg opp (det er jo også den naturlige sykkelgaten gjennom byen, så det er jo der de som skal gjennom byen faktisk sykler).
    Jeg synes det er godt at de bruker penger på å sikre syklistene, men hvorfor ikke bruke mer av midlene der de ville hatt effekt - f.eks. ved å senke bussprisene slik at flere tar bussen?

    Denne troen på at "bare vi bruker massevis av penger på syklister så vil folk begynne å sykle" på et sted der været skifter mellom solskinn og øsregn/snø på noen minutter og det kan være strålende sol og nærmere 20° når du drar på jobb og det kan være øsregn og 4° når du skal hjem.
    Jeg er vitne til mye vanvittig MDG pengebruk til ingen nytte og bare problemer..

    Jeg tør vedde på at INGEN syklister vil følge det røde feltet bak holdeplassen og heller rase rette frem i bilfeltet slik de alltid har gjort.
    Hovedkrysset i Ullevåleveien litt lengre ned får tilsammen 11 meter bredt fortau + sykkelfelt på bekostning av "svingefeltene" for biler som fjernes .Dermed vil hver eneste bil som skal svinge av hovedveien stoppe all fremdrift og beboere og fotgjengere få lange køkerog eksos å kose seg med. Bussen som stopper på neste holdeplass nedenfor bildet vil blokker all trafikk, der hvor det i dag er dobble bilfelt. En oppskrift på trafikalt kaos og kork , Takk til MDG.
    De viser et hyggelig bilde av blomstrende kirserbær, men viser ikke bilde av neste viktige kryss hvor realtiten er at all trafikk vil korke seg takket være råflottheten til MDG. En syklist som ble intervjuet FØR arbeidene startet hadde INGEN problemer med eksisterende sykkelfelt og var oppgitt over slik sløsing.
    Vi får håpe et det blir slikt kaos at ingen gidder kjøre her mer.. det er vel faktisk noe av poenget til MDG



    1713195023693.png
    Oppgradering av Ullevålsveien - Oslo kommune
     
    • Trist
    Reaksjoner: ptb

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Finnes det et måleinstrument en utstyrsfrik kan kjøpe seg for å feilsøke? Og for å geniforklart i omgangskretsen etterpå? Noe i nærheten av det Telenor brukte for å finne brudd i nedgravd telefonledning?
    Selvsagt finnes det, og i en mengde prisklasser opp til proffutstyr... egentlig trenger du ikke mer enn en liten reiseradio med AM, men denne er kanskje OK??

     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Selvsagt finnes det, og i en mengde prisklasser opp til proffutstyr... egentlig trenger du ikke mer enn en liten reiseradio med AM, men denne er kanskje OK??

    Hmm, har lest anmeldelsene nå. Noen får den til, andre ikke. Men kan hende har de ikke fått koplet senderen til tråden, bare til isolasjonen?? Svensker var det ...
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det et måleinstrument en utstyrsfrik kan kjøpe seg for å feilsøke? Og for å geniforklart i omgangskretsen etterpå? Noe i nærheten av det Telenor brukte for å finne brudd i nedgravd telefonledning?
    Det finnes og kjøpte en slik for et par år siden. Fungerer ikke og det var ekstra irriterende!
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Bilverksted 🤬

    Autotjenester Jekteviken, Bergen; presenterer regning på NOK 1900, for noe de ikke kan gjøre noe med og for å sjekke noe jeg ikke har bedt dem om, og ingenting om det jeg ba dem om å gjøre. o_O :mad:🤬

    jeg leverte bilen (BMW 730d) til Autotjenester i Bergen for å sjekke to ting
    - Problemer med autogirkasse, den rykker og er til tider hard i skiftene
    - Sjekke bremser bak om de "henger"

    Jeg venter flere uker på at de skal ha tid til å se på bilen, jeg leverer bilen og da jeg kommer tilbake får jeg beskjed om at de ikke arbeider med girkassesr men de har selvfølgelig tatt seg godt betalt for å kjøre diagnose på noe som de ikke kan gjøre noe med. 😣

    Ingenting om bremser bak, men de har nevnt at det er vibrasjoner i bremseskiver foran, det vet jeg allerede....

    Klage til Autotjenester på vei ..... de gutta er historie
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ad den kabelsøkeren.... skikkelig tilkobling er selvsagt nødvendig... og for å bruke en slik locator så må også andre fasen ha et sted å gå, så antageligvis kan det funke med en god spiker i jorda til andre fasen... det er i alle fall slik skikkelige kabelsøkere funker.... Jeg har forøvrig selv en Husquarna klipper, og den lokale forhandleren bruker bare en liten reiseradio med mellombølge.... grense og homing signalet er bare firkantpulser med ulik frekvens.....
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    Bilverksted 🤬

    Autotjenester Jekteviken, Bergen; presenterer regning på NOK 1900, for noe de ikke kan gjøre noe med og for å sjekke noe jeg ikke har bedt dem om, og ingenting om det jeg ba dem om å gjøre. o_O :mad:🤬

    jeg leverte bilen (BMW 730d) til Autotjenester i Bergen for å sjekke to ting
    - Problemer med autogirkasse, den rykker og er til tider hard i skiftene
    - Sjekke bremser bak om de "henger"

    Jeg venter flere uker på at de skal ha tid til å se på bilen, jeg leverer bilen og da jeg kommer tilbake får jeg beskjed om at de ikke arbeider med girkassesr men de har selvfølgelig tatt seg godt betalt for å kjøre diagnose på noe som de ikke kan gjøre noe med. 😣

    Ingenting om bremser bak, men de har nevnt at det er vibrasjoner i bremseskiver foran, det vet jeg allerede....

    Klage til Autotjenester på vei ..... de gutta er historie
    Stikk innom Fixbil på Nesttun.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.542
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke satt bunker på prioriteringslisten, foretrekker Aperol på sjøfront veranda :love:
    den var ikke på lista men dukket plutselig opp på en måte.
    Sjøtomt kommer av seg selv hvis disse klimafoskerne har rett!
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Stavanger
    Det er selvsagt mulig jeg har gått ut på dato, og ikke skjønner Eias storhet,
    men da er det jo også en mulighet at hans evener som formidler ikke er helt på topp hivs en stor del av befolkningen ikke er i stand til å forstå ham?
    Ted talk: Et vilkårlig eksempel her.
    Helt greit, verken imponert eller det motsatte.
    Kjenner opptil flere som kunne levert dette vel så godt.
    han snakker bare svart & hvitt. er en roboter så passer det han sier.
    har han lyttet for mye på 50cent? get rich or dye trying..
    personlig er jeg gla jeg vokste opp med Bon Jovi og Living on a Prayer,, tror en lærer noe mere konstruktivt av denne sangen..

    UANSETT at han roter seg inn i politikerenes hule er trist,, raskeste vei inn i et vepsebol det Harald. Lykke til..
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Stavanger
    Bilverksted 🤬

    Autotjenester Jekteviken, Bergen; presenterer regning på NOK 1900, for noe de ikke kan gjøre noe med og for å sjekke noe jeg ikke har bedt dem om, og ingenting om det jeg ba dem om å gjøre. o_O :mad:🤬

    jeg leverte bilen (BMW 730d) til Autotjenester i Bergen for å sjekke to ting
    - Problemer med autogirkasse, den rykker og er til tider hard i skiftene
    - Sjekke bremser bak om de "henger"

    Jeg venter flere uker på at de skal ha tid til å se på bilen, jeg leverer bilen og da jeg kommer tilbake får jeg beskjed om at de ikke arbeider med girkassesr men de har selvfølgelig tatt seg godt betalt for å kjøre diagnose på noe som de ikke kan gjøre noe med. 😣

    Ingenting om bremser bak, men de har nevnt at det er vibrasjoner i bremseskiver foran, det vet jeg allerede....

    Klage til Autotjenester på vei ..... de gutta er historie
    Begge er mekanisk problem, lite eller gammel olje i girkasse
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Begge er mekanisk problem, lite eller gammel olje i girkasse
    Hei, takk for tips ...... ja det er en av tingene jeg tenker; jobber med en kamerat som kan mye BMW
    Venter på å få inn en Carly Connected Car adapter for å finne status og resette alt som kan resettes, så får vi se; Mulig jeg tar da grepet å skifte olje og se hva som skjer..... de eneste her i Bergen er Automatgir service og de stoler jeg IKKE på
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Stavanger
    Hei, takk for tips ...... ja det er en av tingene jeg tenker; jobber med en kamerat som kan mye BMW
    Venter på å få inn en Carly Connected Car adapter for å finne status og resette alt som kan resettes, så får vi se; Mulig jeg tar da grepet å skifte olje og se hva som skjer..... de eneste her i Bergen er Automatgir service og de stoler jeg IKKE på
    Meca og store andre kjeder gjør bra jobb, dem vil ikke ha negativ omtale.
    Og noen større bruktbilimportører her lokalt i Stavanger vertfall er seriøse, dem har lyst å ha deg tilbake p kjøpe ny bruktbil.

    ang det dem sa til deg tror jeg bare dem har tatt den en liten kjøretur å koblet seg inn bilens cpu å lest feilmeldinger.
    høres helt uakseptabelt ut
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Stavanger
    Hei, takk for tips ...... ja det er en av tingene jeg tenker; jobber med en kamerat som kan mye BMW
    Venter på å få inn en Carly Connected Car adapter for å finne status og resette alt som kan resettes, så får vi se; Mulig jeg tar da grepet å skifte olje og se hva som skjer..... de eneste her i Bergen er Automatgir service og de stoler jeg IKKE på
    Lugging på automat girkasser er ikke uvanlig og alle bilverksteder vet i 90% av tilfellene det oljen som må skiftes/flushing. Det kan koste 3-6000kr
    Det første en ser etter med luggene automat er lekkasje eller om det er over 60.000km eller en 4 år siden sist oljeskift
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Lugging på automat girkasser er ikke uvanlig og alle bilverksteder vet i 90% av tilfellene det oljen som må skiftes/flushing. Det kan koste 3-6000kr
    Det første en ser etter med luggene automat er lekkasje eller om det er over 60.000km eller en 4 år siden sist oljeskift
    Takk

    verksted eller Automatgear service sier helt andre ting, de antyder 40.000+ en grunn til at jeg ikke stoler på dem 🤐

    Verksted er ut, de finner opp ting å gjøre og sender regningen til kunden.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Stavanger
    Takk

    verksted eller Automatgear service sier helt andre ting, de antyder 40.000+ en grunn til at jeg ikke stoler på dem 🤐

    Verksted er ut, de finner opp ting å gjøre og sender regningen til kunden.
    Er det ikke høye unaturlige lyder å dem ikke åpnet den opp er det drøy påstand
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    Trur nok flushing sansynlegvis løyser problemet, men det er ikkje garantert. På Nesttun vert det flusha med maskin frå BG og renseadditiver pluss tilsetning i den nye olja.
    https://bgnorge.no/bg-protection-plan/ Regner med at bilen din har gått for langt til at dette gjelder, men det viser kor mykje leverandøren stoler på systemet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Flushing og fjerning av adapsjoner i girkasse software holder jeg en knapp på.
    Koster ikke så mye å prøve ut
    Og selv en kasse som fungerer bra blir mye bedre etterpå, I alle fall min erfaring med 3 biler jeg har gjort det på. Girer silkemykt etter den har adaptert seg etter resetting og oljeskift
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Han er absolutt dårligst når han prøver seg på dialekt. Det er kanskje grunnen til han muligens feiler utenfor østlandet.

    Her illustrerer han på utmerket vis mitt poeng:
    « ... og hvilken romankarakter ville du ligget med?

    - Det er et dristig spørsmål! Men hvis jeg må velge, ville jeg sagt Elizabeth Bennet fra «Pride and Prejudice». Hennes intelligens, styrke og uavhengige ånd, kombinert med hennes evne til å se gjennom samfunnets forventninger, gjør henne utrolig tiltrekkende. Hennes skarpe vidd ville dessuten sørge for interessante samtaler langt utover det fysiske.»
    Her har muligens Dagbladet blitt lurt av AI:
    "Det var tirsdag Aftenposten avslørte at Dagbladet kan ha blitt lurt i intervjuet med Eia til bokspalten «Leselyst».
    Avisen brukte tjenesten AI Content Detector for å undersøke intervjuet, og konkluderte med det at svarene til komikeren kan være generert av AI.
    Eia sa kun til avisen at saken vil omtales i podkasten «Tore og Haralds podkast» fredag. Det samme sier han til VG.

    Tirsdag kveld valgte Dagbladet å avpublisere hele intervjuet.
    – Bakgrunnen for at vi har avpublisert saken er at det har dukket opp en konkret mistanke om at svarene som er gitt om boklitteratur, er en maskin sine og ikke Harald Eia sine, sier nyhetsredaktør Mads A. Andersen til VG.

    – Hvorfor fikk dere den mistanken?

    – Fordi Aftenposten ringte oss og har kjørt teksten gjennom en maskin hvor de får ut både en maskinell mistanke og sin menneskelige mistanke."
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.721
    Antall liker
    3.869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Metrobuss. Tom Metrobuss. Veiutbygging for millioner for den tomme Metrobussen. Omlegging av trafikkmønster for Metrobussen med 3 passasjerer...Undrer meg hvorvidt en ekstrainnsats av ordinære busser på ordinær vei i godt kartlagte rushtimer ville blitt noooe rimeligere over tid enn Metrobussatsinga?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    " Sale" plakater... unorsk, er kundegruppen så internasjonal at det er påkrevet? Er det rimeligere å trykke bokstaven " e" enn bokstaven " g"?
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Metrobuss. Tom Metrobuss. Veiutbygging for millioner for den tomme Metrobussen. Omlegging av trafikkmønster for Metrobussen med 3 passasjerer...Undrer meg hvorvidt en ekstrainnsats av ordinære busser på ordinær vei i godt kartlagte rushtimer ville blitt noooe rimeligere over tid enn Metrobussatsinga?
    Var på jobbtur i Trondheim for ikke lenge siden og det er fortsatt utrolig lite mennesker som tar bussen i den byen. I sentrale områder i Oslo kan du stort sett glemme å få sitteplass uansett når på døgnet du busser, mens i Trondheim er det bare å velge og vrake i seter selv midt i rushtida (vet at bussene til Gløs og Dragvoll er unntak).

    På den annen side går sone A nå helt til Værnes, så det er tommel opp. I stedet for å betale 250kr på Flybussen kan man gå 100 meter fra terminalbygget og betale 42kr på en rutebuss som attpåtil bruker mindre tid.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei, takk for tips ...... ja det er en av tingene jeg tenker; jobber med en kamerat som kan mye BMW
    Venter på å få inn en Carly Connected Car adapter for å finne status og resette alt som kan resettes, så får vi se; Mulig jeg tar da grepet å skifte olje og se hva som skjer..... de eneste her i Bergen er Automatgir service og de stoler jeg IKKE på
    GS bildeler kan være ett alternativ?
    Kun brukt de på Bud og i Trondhjem så kan ikke si noe om Bergenskontoret deres.
    Men greie priser og generelt godt utført arbeid. Ofte folk som er genuint interessert i bil som jobber der også.

    Olje + filterskifte samt resetting av "læringen" i kassa er det jeg ville gjort (og gjorde når jeg hadde samme problem for noen år siden). Merk at filter er integrert i bunnpanna på enkelte bmw automatkasser, så kan koste mer enn man tror (for ett filter).
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor i svarte kommer dette helvetes MIFF banneret opp her på HFS. Det er jo like før dette freds elskede folket fyrer opp hele midtøsten!
    milf.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn