Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Mye høyere lyd på reklamen enn sendingen.
    Bruker en gratiskonto på Spotify akkurat nå, og reklameavbruddene er noe så sykt mye høyere enn musikken. Fin måte å tvinge folk over på abonnement, da :ROFLMAO:
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    4.426
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor MÅ reportere stå uti nærmeste vassdam når det er flom?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.702
    Antall liker
    103.516
    Torget vurderinger
    23
    Ungjenter som for tiden bruker samme stikkende ufyselige parfyme... og det i mengder! Har tatt buss endel i det siste og det slår aldri feil. Kvalmende så det holder.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.018
    Ungjenter som for tiden bruker samme stikkende ufyselige parfyme... og det i mengder! Har tatt buss endel i det siste og det slår aldri feil. Kvalmende så det holder.
    Jammen godt jeg har sluttet å benytte kollektivtransport (pga. andre passasjerers grusomme hvitløksånde og stramme svettelukt). ☠🤮🤭
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.895
    Sted
    Interiore Simplicitate
    For en del år siden, den gang jeg pendlet til hovedstaden hver dag, pleide jeg å få gleden av å bli medpassasjer med noen yngre menn som gikk på bussen langs ruta. De hadde for vane å svømme i parfyme før de gikk på bussen, og det skjedde faktisk mer enn en gang at jeg gikk av og ventet på neste. I alle fall om de satt temmelig nær. Jeg fikser det bare ikke.

    Det sagt, husker et leserinnlegg fra unge dager hvor en godt voksen dame i fullt alvor mente at man måtte forby salami fordi lukten av de salamispisende nye landsmenn fullstendig ødela kollektivtilbudet i Oslo. Det stinket jo hvitløk overalt! :D
     
    • Wow
    Reaksjoner: TT.
    P

    parafinoksen

    Gjest
    For en del år siden, den gang jeg pendlet til hovedstaden hver dag, pleide jeg å få gleden av å bli medpassasjer med noen yngre menn som gikk på bussen langs ruta. De hadde for vane å svømme i parfyme før de gikk på bussen, og det skjedde faktisk mer enn en gang at jeg gikk av og ventet på neste. I alle fall om de satt temmelig nær. Jeg fikser det bare ikke.

    Det sagt, husker et leserinnlegg fra unge dager hvor en godt voksen dame i fullt alvor mente at man måtte forby salami fordi lukten av de salamispisende nye landsmenn fullstendig ødela kollektivtilbudet i Oslo. Det stinket jo hvitløk overalt! :D
    Veldig mange som ikke skjønner hvor mye parfyme som skal brukes, og/eller at det finnes parfyme til ulik bruk. Tung parfyme til kveldsbruk hører ingensteds hjemme på skole eller jobb for eksempel. Og store doser er vulgært. Tenker med gru på slutten av tenårene, da jeg selv begynte med after shave og eau de toilette. Kraftig HERREparfyme à la Boss og Ralph Lauren Safari i rikelig monn :ROFLMAO: Som å gå med smoking i potetåkeren.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Irriterer: Å være familiens IT-ansvarlig. Min kone er ubehjelpelig på PC og telefon (med allverdens apper spredt utover fem-seks skjermer og 30 åpne faner i nettleseren), og nå har jeg to sønner på 9 og 10 som har telefon, PC, nettbrett og Xbox ... Samt e-postkontoer til privat bruk og skole-/jobbruk. Pluss alt av mitt. Ikke at dette er noe uvanlig, men det irriterer.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Folk som sitter på venterom og skravler. Jada. Koselig. Men jeg er ikke interessert i å høre på.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Folk som sitter på venterom og skravler. Jada. Koselig. Men jeg er ikke interessert i å høre på.
    At folk prater seg imellom, i hvert fall litt dempet, har jeg ikke problemer med. Men telefonbruk, derimot ... Gjerne litt for private temaer, med litt for høy stemme, og typen samtale som på ingen måte er tenkt å avsluttes snarlig. Og på toppen av det hele: Bruk av høyttalermodus!
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.562
    At folk prater seg imellom, i hvert fall litt dempet, har jeg ikke problemer med. Men telefonbruk, derimot ... Gjerne litt for private temaer, med litt for høy stemme, og typen samtale som på ingen måte er tenkt å avsluttes snarlig. Og på toppen av det hele: Bruk av høyttalermodus!
    Effektivt virkemiddel i så måte er å ta del i telefonsamtalen. Bruker ta slutt relativt raskt. Gitt man tåler et olmt blikk... 🤪
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    At folk prater seg imellom, i hvert fall litt dempet, har jeg ikke problemer med. Men telefonbruk, derimot ... Gjerne litt for private temaer, med litt for høy stemme, og typen samtale som på ingen måte er tenkt å avsluttes snarlig. Og på toppen av det hele: Bruk av høyttalermodus!
    Ja, i dette tilfellet var det ikke så veldig dempet, egentlig. Dempet samtale som ikke er invaderende har jeg ingen problemer med. Men dette var invaderende. Jeg følte meg invadert.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, i dette tilfellet var det ikke så veldig dempet, egentlig. Dempet samtale som ikke er invaderende har jeg ingen problemer med. Men dette var invaderende. Jeg følte meg invadert.
    Som Warszawa i 1939.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Som Warszawa i 1939.
    Ja, man ville jo tro at det var en god ting om man ble invadert av mange uniformerte menn samtidig, men i virkeligheten er det jo ikke sånn. Da er det ikke noe gøy.
    Forøvrig var dette to voksne damer som snakket veldig høylytt om et eller annet og lo masse, men prinsippet blir kanskje det samme.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    4.426
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jo, vel
    Tror jeg foretrekker en ungjente som lukter av kløver og villblomster
    foran en bryggesjauer som lukter..-... som en bryggesjauer
    Fikk engeng tilsnakk i et folkebad etter at jeg hadde fortært et hvitløksbrød. Dette av ei "kjerring" med oppsatt krøllete TØRKT hår fullt av stinkende hårlakk.
    Si meg, har de dusjet og vasket håret ? Ikke det nei ? Nehei..
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    5.577
    Sted
    Holmestrand
    Ja, jo, vel
    Tror jeg foretrekker en ungjente som lukter av kløver og villblomster
    foran en bryggesjauer som lukter..-... som en bryggesjauer
    Når så du sist en bryggesjauer som lignet på det bildet du (og jeg har i hodet)?
    Unger jenter som har badet i et eller annet "velluktende" derimot...
    Når jeg tenker meg om så er vel kjønnsfordelingen egentlig nokså jevn her tror jeg. 😂
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.702
    Antall liker
    103.516
    Torget vurderinger
    23
    Har aldri abbonert på eller kjøpt en avis i hele mitt liv. En vanvittig ressurssløsing som alltid har irritert meg, dette med papiraviser.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.895
    Sted
    Interiore Simplicitate
    At folk prater seg imellom, i hvert fall litt dempet, har jeg ikke problemer med. Men telefonbruk, derimot ... Gjerne litt for private temaer, med litt for høy stemme, og typen samtale som på ingen måte er tenkt å avsluttes snarlig. Og på toppen av det hele: Bruk av høyttalermodus!
    Hadde en merkelig opplevelse i vinter da jeg reiste til Filippinene. Det er tydeligvis en greie å ha telefonen på fullt volum, uansett hvor man befinner seg. Så mens jeg ventet på boarding i Doha var jeg omringet av 150 filippinere med hver sin smarttelefon på full guffe. Noen så en sitcom, andre musikkvideo. Har aldri hørt på maken, og jeg klikker jo bare det er en som holder på sånn. Dette var fullstendig overload, helt sprøtt.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.895
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har aldri abbonert på eller kjøpt en avis i hele mitt liv. En vanvittig ressurssløsing som alltid har irritert meg, dette med papiraviser.
    Uadressert reklame - hvor mange tonn er det hvert år som går rett i søpla, det kan ikke være rent lite. Ikke ser det ut til å minke heller. Dette kunne det med fordel vært forbud mot.


    Men aviser - lite kan måle seg med en kopp kaffe og en rykende fersk avis, særlig på lørdager når man faktisk har tid til å lese den. :)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Abonnerte et par år på The Economist. Fikk jo aldri lest gjennom. Og da jeg bodde i USA, abonnerte jeg på New York Times. DET ble mye papir i løpet av en uke. Men koselig var det.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Miljøavgift på plastposer! Ser at posebruken på butikkene har falt markant, så jeg regner med at salget av søppelposer har steget tilsvarende (i Norge brukes 99,99% av plastposene til søppelposer). Man kan jo lure på hva miljøgevinst er.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.316
    Antall liker
    7.974
    Sted
    Oslo
    Miljøavgift på plastposer! Ser at posebruken på butikkene har falt markant, så jeg regner med at salget av søppelposer har steget tilsvarende (i Norge brukes 99,99% av plastposene til søppelposer). Man kan jo lure på hva miljøgevinst er.
    Kanskje at søppelposene er laget av en brøkdel så mye plast?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.043
    Antall liker
    11.460
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Her i området brukes det Optibag sortering... de posene er gratis... Restavfall går fortsatt i handleposer, eller kjøpte hvit poser....
    Politisk logikk er ofte uforståelig....
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    I tillegg har de blitt mindre og dårligere. I alle fall Kiwi's. Gjenbruker poser og kjøper sjelden nye - spørs om de nye holder særlig lenge...
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.131
    Antall liker
    3.272
    Torget vurderinger
    1
    Uadressert reklame - hvor mange tonn er det hvert år som går rett i søpla, det kan ikke være rent lite. Ikke ser det ut til å minke heller. Dette kunne det med fordel vært forbud mot.
    Jeg har denne på postkassen, fungerer fint.

    1693557170494.png

    Laget i aluminium med dobbeltsidig tape og selges hos Clas Ohlson.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.702
    Antall liker
    103.516
    Torget vurderinger
    23
    Har Postens egen klistrelapp. Har fungert utmerket i mange år.
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Angående irriterende og postens klistrelapper. Jeg la en gang merke til at flere av naboene kastet uadressert reklame i søppelbøtta utenfor oppgangen (altså ikke en gang kildesortert), tenkte å be om en håndfull og legge i alle postkassene med oppfordring om å klistre dem opp hvis de ikke en gang leste reklamen. Men da fikk jeg nei fra posten, og i beste fall ett merke til egen postkasse og ett til døra. Da ble jeg litt irritert.

    Naboene fyller fortsatt bøtta utenfor inngangsdøra med reklame....
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    9.895
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Angående irriterende og postens klistrelapper. Jeg la en gang merke til at flere av naboene kastet uadressert reklame i søppelbøtta utenfor oppgangen (altså ikke en gang kildesortert), tenkte å be om en håndfull og legge i alle postkassene med oppfordring om å klistre dem opp hvis de ikke en gang leste reklamen. Men da fikk jeg nei fra posten, og i beste fall ett merke til egen postkasse og ett til døra. Da ble jeg litt irritert.

    Naboene fyller fortsatt bøtta utenfor inngangsdøra med reklame....
    Husker dette selv, det var ikke bare bare å få utlevert en sånn lapp fra posten. Nesten så man mistenker at det ligger økonomiske motiver bak... :cautious:

    Poenget fra min side var altså at i en hverdag hvor stadig nye ting begrenses, avgiftsbelegges eller forbys er det påfallende dumt at denne reklamen fortsetter å bli delt ut for så å gå rett i søpla i svært mange tilfeller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn