This Just In: Apple iPad Keyboard Dock:
http://www.anandtech.com/show/3646/this-just-in-apple-ipad-keyboard-dock
http://www.anandtech.com/show/3646/this-just-in-apple-ipad-keyboard-dock
Gjestemedlem skrev:Wahey!
Man kan til og med ta utskrifter fra en Ipad.
digiman skrev:Gjestemedlem skrev:Wahey!
Du trenger ikke bruke terminalen i Linux-verdenen, men den har den fordelen at en del operasjoner er fryktelig mye mer effektive å gjøre pr. kommando enn med point-n-click. Dessuten er terminalen/scripting uunnværlig for alle som driver med serveradministrasjon og automatisering av tjenester, når alt kan konfigureres i tekstfiler og gjøres med terminalkommandoer er det lettere å fjernadministrere temmelig effektivt. Da jeg var på loffen i Asia satt jeg på en dårlig nettlinje og fikset mailserveren jeg driftet plassert på NTNU - prøv det med en point'n'clickbjornh skrev:Det er uansett slik at det finnes en mengde programmere der ute, som er så vant med tastaturet og sine snarveier at de er vanskelige å forholde seg til med sitt "perfekte system". Ta Linux som et eksempel: hvorfor er det så fryktelig vanskelig å få dem til å innse at clik'n-run er veien å gå istedet for terminal for folk flest?
Det er nok ikke så dramatisk, men en grei reklame for Apple uansett. Ville nok kostet mye med en slik produktplassering hvis det hadde vært mulig.vredensgnag skrev:Men bildet av Stoltenberg på flyplassen som sitter med sin nye iPad er blitt til oppslag verden over. Stoltenbergs pressesekretær fortalte visstnok CNN at "Jens Stoltenberg, who was in New York for President Barack Obama's nuclear summit, is running the Norwegian government from the United States via his new iPad."
Anonym skrev:digiman skrev:Gjestemedlem skrev:Wahey!
Ja, OS X er ren Linux.nb skrev:Siden MaxOSX er Unix-basert har brukeren vel tilgang til de ekstremt kraftige kommandonene som kan kjøres på terminal i Unix også regner jeg med. Windows har også et scriptingspråk uten at jeg har brukt det så mye selv.
Mange som feiler her ja, godt at noen oppklarer tingene littotare skrev:Nei, MacOS X er UNIX, ikke Linux. Linux er basert på Minix, en opplaæringsvariant av UNIX, mens MacOS X er en BSD-basert UNIX. Linux er UNIX-basert, mens MacOS X er en fullstendig POSIX-seritifisert UNIX.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_PowerShellayaboh skrev:Har Windows et scriptingspråk? Må ha dukket opp nå nylig. Windows hadde derimot noen nyttige tastekombinasjoner, hvor <Ctrl><Alt><Del> var den jeg benyttet til stadighet.
Who cares? Linux kan kjøre hvasomhelst av servertjenester og er et fullverdig flerbrukersystem som takler mer krevende miljøer enn hva noen privat (og sannsynligvis også kommersiell) Apple-kunde noensinne vil ha på sin egen maskin. Jeg tipper også at det er et serveroperativsystem som har mange ganger så mange installasjoner som Mac OSX Server.otare skrev:Nei, MacOS X er UNIX, ikke Linux. Linux er basert på Minix, en opplaæringsvariant av UNIX, mens MacOS X er en BSD-basert UNIX. Linux er UNIX-basert, mens MacOS X er en fullstendig POSIX-seritifisert UNIX.
Det er alltids et poeng, enig i det.otare skrev:Joda, men rett skal være rett.
Det var vel snakk om terminalmodus, og på kommandolinja er OSX ren Linux, - eller Unix, men Unix er det knapt noen av oss vanlig dødlige som har hatt kontakt med de siste 20 åra.otare skrev:Nei, MacOS X er UNIX, ikke Linux. Linux er basert på Minix, en opplaæringsvariant av UNIX, mens MacOS X er en BSD-basert UNIX. Linux er UNIX-basert, mens MacOS X er en fullstendig POSIX-seritifisert UNIX.
Jeg har også fått klådd litt på en iPad og ble bare enda mer overbevist om at jeg skal ha enbaluba skrev:Fikk testet iPad litt på torsdag. Det vil si jeg fikk lest litt i en bok og et magasin med den, og det er helt sikkert at jeg ville lest mer i Tone Audio hvis jeg hadde en iPad. Eller en tilsvarende pad, for nå kommer de på rekke og rad tipper jeg.