iPad

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    trex skrev:
    De mener den er stort sett en forvokst iPhone/iPod Touch, uten at dette menes negativt, men som fullverdig dings til å styre kontoret med, mangler den ennå en del funksjonalitet og gode løsninger.
    Og det var jo akkurat det som er Apple sine intensjoner med produktet. Steve Jobs presenterte det som noe midt i mellom en smartphone og en Laptop, der førstnevntes begrensning er skjermstørrelsen. Den er beregnet på nettsurfing, lesing, mail og annen lettere mobil bruk hvor et hendig format trumfer behovet for datakraft. Den er ikke ment å dekke alle behov.
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Er fullstendig klar over hva den er ment som, og det var heller ikke negativt ment at den er som en stor iPhone/iPod Touch, det var kun en betraktning fra IT-folk som er vant til å teste all slags nytt utstyr, hva det kan brukes til, økt effektivitet på jobb, nye bruksområder.

    Det kan da ikke være feil å prøve å strekke bruksområdene til en duppeditt på beste måte, her er skjermen stor nok til feltbruk, gode muligheter til å kjapt utvikle egne apps for internt bruk er til stede, men man slår fast at sync'ing mot interne servere ennå ikke er helt på plass, mot specs som de har fått utdelt.

    iPad'en er utmerket til det den er ment som......men det er da bare en stor iPod Touch med utvidet bruksområde pga skjermen, det lille jeg har sett. Bortsett fra at den er lynkjapp.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Apple har problemer med å lage nok. Etterspørselen sterkt voksende i USA.

    Studenter mener dette er verdens beste "arkiv" for alle tekstene de må gjennom - på lingvistisk på Blindern er de lyriske over mulighetene. Og nå begynner det også å bli noen virkelig fine apps til iPad, som bruker den større flaten og manøvreringsmulighetene.

    Ganske stor forskjell fra iPhones areale og muligheter, syns jeg.
    Det er dette som er den funksjonaliteten der iPad er best etter den erfaringen jeg fikk med den på et seminar. Det er da også det som interesserer meg mtp eget bruk, og ikke minst mine "klienters" bruk. Og til det fungerer iPad helt glimrende, men prisnivået må bli normalisert før det er et interessant lesebrett..
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    Denne er også grunndig og relativt objektiv: AppleInnsider

    Har selv hatt paden i en liten stund. Kan ikke se at det er noe spesielt teknisk revolusjonerende med denne gadgeten, men det er klart at den store skjermen gir litt flere muligheter enn lillebrødrene. Allikevel er jeg overbevist at enheter av denne typen er fremtiden i forbrukermarkedet. Fokuset på en slik enhet er bruk - ikke "systemadministrasjon". Jeg foretrekker nok fortsatt bærbar eller stasjonær maskin, men er overbevist om at en iPad allerede nå dekker 90% av behovet for 90% av dagens PC-brukere.

    Jeg deler ikke skepsisen til enkelte i forhold til sensur of frie programmer. Jeg synes tvert imot det er rart at ikke alle os har en "AppStore" med kvalitetsikrede programmer som er enkle å installere.

    Håper vi snart får se en mengde konkurrerende produkter!

    Skrevet på iPad selvfølgelig... ;-)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Så handler det selvsagt om hva man bruker en iPad til. Er man låst til papirets begrensninger, eller åpner man opp?

     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Etter at jeg fikk i hus en iPad WIFI 64gig etter ferie i USA de siste 3 ukene må jeg si at dette produktet bare vokser og vokser på meg. Macbook Proen brukes knapt lenger etter den kom i hus. Surfing, video og musikk er en sann fryd og all betjening reagerer lynraskt på den. Skjermen er også nydelig. Forstår absolutt all hypen rundt produktet.

    At det vil med tiden komme bra alternativer med fremover er det sikkert ingen tvil om.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Jeg var vel en av de mest skeptiske når padda ble lansert, men nå sitter jeg altså her med en. Streame wimp trådløst til anlegget var grunnen. Har lastet ned en del til offlinemodus i wimp nå, og er litt intetessert i hva jeg har av plass på minnebrikken i og med jeg har den minste versjonen.

    Hvordan sjekker man ledig kapasitet på Ipad2?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn