Ipad 2 med IOS 8.0

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Har lastet ned IOS 8.1 nå, går fortsatt altfor tregt.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Oppgraderte kort tid siden min ipad4 fra ios 7.1.2 til ios 8.1. For å si det rett ut: det var det ingen som helst grunn til. Det er ikke mye forskjell, men ios 7 var litt kjappere. Merker altså at ios 8 krever litt mer ressurser. Safari er også litt mer buggy, noen ganger kan man ikke klikke videre på hyperlinkene, enten må man vente på at safari skal laste ferdig siden, og andre ganger har jeg vært nødt til å restarte. Når man ser video i safari (ikke fullskjerm), er det også vanskelig å spole fremover for man må trykke *eksakt* på markøren for å spole. Men det aller verste er at man ikke lengre kan skippe reklamene på vgtv og dbtv! DET er plagsomt det. Har bedt alle med ipad2 holde seg til ios7 eller ios6, det gjelder også ipad3.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Ikke bare tregheter, men alskens irriterende problemer. Det er akkurat som at touch-skjermen ikke fungerer på videoer. Får ikke spoolet ved å dra i sliderne med mindre jeg kjører i fullskjermsvisning. Safari henger med jevne mellomrom, safari har i det hele tatt blitt skikkelig irriterende etter IOS 8.x.x. Skulle aldri ha foretatt oppdatering da det aller meste fungerte helt greit.

Får prøve en overgang til Chrome for å se om det ikke blir bedre.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Det ble litt bedre med siste versjonen, men fortsatt altfor treigt på ipad 2.

Sliter også med videoer, kopier/lim inn, scrolling av nettsider m.m.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.834
Antall liker
5.480
Sted
Holmestrand
Ikke bare tregheter, men alskens irriterende problemer. Det er akkurat som at touch-skjermen ikke fungerer på videoer. Får ikke spoolet ved å dra i sliderne med mindre jeg kjører i fullskjermsvisning. Safari henger med jevne mellomrom, safari har i det hele tatt blitt skikkelig irriterende etter IOS 8.x.x. Skulle aldri ha foretatt oppdatering da det aller meste fungerte helt greit.

Får prøve en overgang til Chrome for å se om det ikke blir bedre.
Chrome er et godt alternativ, men anbefaler å prøve Opera Coast på både iPad og iPhone!
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Det eneste som nå fungerer knirkefritt på min iPad Air er appen til BlueSound. Ellers er det meste helt på tryne. Safari bare stenger seg ned, selve iPaden restarter med jevne mellomrom. Tar et århundre å laste en siden på HFS hvis den inneholder linker til video.

Er det bare hos meg dette skjer eller er dette en felles skjebne for alle som har hatt det litt for travelt med å oppgrader til IOS 8.x.x
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ja, ios 8.1 er en tragedie. Men prøv å gå inn på innstillinger for Safari og tøm cache. Det hjelper kanskje litt.
 

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Innlegg
1.680
Antall liker
2.882
Sted
Bergen
Det eneste som nå fungerer knirkefritt på min iPad Air er appen til BlueSound. Ellers er det meste helt på tryne. Safari bare stenger seg ned, selve iPaden restarter med jevne mellomrom. Tar et århundre å laste en siden på HFS hvis den inneholder linker til video.

Er det bare hos meg dette skjer eller er dette en felles skjebne for alle som har hatt det litt for travelt med å oppgrader til IOS 8.x.x
Det er nok flere som har samme problem.
Her tar det også som regel en hel evighet å laste sider på HFS
Har prøvd alt : nullstille osv.. (Null problemer med andre Ipaden i huset som har ca 6.x.x.)
Så for de som ikke har lastet ned 8.x.x. - Vent.
Var innom Nordialog i uken og det er visst bare å vente på Apple........
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Lurer egentlig på hvordan apple klarer å slippe unna med dette, rart de ikke får eks antall søksmål mot seg i usa pga at de har gjort ipad's tregere og ubrukelige. Har jo opplevd før både med pc og apple produkter at det har gått litt tregere etter oppdateringer, men denne gangen var jo forskjellen veldig stor.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Noen som har lastet ned 8.1.1?
Dama har ipad 2 (tror jeg) og installerte akkurat 8.1.1. På ipaden hennes gikk alt til helvete i åpen båt med det nye OS'et, alt henger og touchskjermen funker ikke skikkelig lenger. Før oppdateringen funket alt helt fint.

Når jeg googler litt på nettet og leser om andre som har opplevd lignende ser det ut som at eplefolket mener at det er umulig at slike ting kan skje bare på grunn av en oppdatering, og de vil derfor ikke vedkjenne seg at det er et problem. Ser at noen steder har folk blitt anbefalt av appleselgere å kjøpe ny ipad for å løse problemene. Er Apple virkelig så arrogante?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Noen som har lastet ned 8.1.1?
Dama har ipad 2 (tror jeg) og installerte akkurat 8.1.1. På ipaden hennes gikk alt til helvete i åpen båt med det nye OS'et, alt henger og touchskjermen funker ikke skikkelig lenger. Før oppdateringen funket alt helt fint.

Når jeg googler litt på nettet og leser om andre som har opplevd lignende ser det ut som at eplefolket mener at det er umulig at slike ting kan skje bare på grunn av en oppdatering, og de vil derfor ikke vedkjenne seg at det er et problem. Ser at noen steder har folk blitt anbefalt av appleselgere å kjøpe ny ipad for å løse problemene. Er Apple virkelig så arrogante?
Har du prøv å kjøre full restore fra itunes? (Ta backup i itunes og gjenoprett ipaden som fabrikkny, så gjenopretter du selve backupen). Men såklart, du kan bare glemme å få en ios7-lignende ipad2 igjen..

På min ipad4, innbiller jeg meg at 8.1.1 fikset de verste problemene jeg hadde med 8.1. (Men ønsker meg tilbake til 7.1.2)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Noen som har lastet ned 8.1.1?
Dama har ipad 2 (tror jeg) og installerte akkurat 8.1.1. På ipaden hennes gikk alt til helvete i åpen båt med det nye OS'et, alt henger og touchskjermen funker ikke skikkelig lenger. Før oppdateringen funket alt helt fint.

Når jeg googler litt på nettet og leser om andre som har opplevd lignende ser det ut som at eplefolket mener at det er umulig at slike ting kan skje bare på grunn av en oppdatering, og de vil derfor ikke vedkjenne seg at det er et problem. Ser at noen steder har folk blitt anbefalt av appleselgere å kjøpe ny ipad for å løse problemene. Er Apple virkelig så arrogante?
Har du prøv å kjøre full restore fra itunes? (Ta backup i itunes og gjenoprett ipaden som fabrikkny, så gjenopretter du selve backupen). Men såklart, du kan bare glemme å få en ios7-lignende ipad2 igjen..

På min ipad4, innbiller jeg meg at 8.1.1 fikset de verste problemene jeg hadde med 8.1. (Men ønsker meg tilbake til 7.1.2)
Takk for tipset, men det er som sagt dama som bruker dette faenskapet, jeg bruker utelukkende pc selv. Hun bruker i tillegg dette som eneste datadings hjemme, så den er ikke linket opp mot itunes på pc. Hvis det er sånn at man må ha dette for at ipad skal funke, så syns jeg det er mildt sagt betenkelig. Jeg er iallfall rimelig sikker på at jeg aldri kommer til å kjøpe meg et eneste Appleprodukt noensinne etter det her. For noen folk. :)
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
489
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Är det nån vits med att uppgradera nån ipad till 8?
Har en ipad2 och en ipad air som båda har 7.1.2 men jag känner inte att jag vågar när man läser om alla problem.
2an ska absolut vara kvar på 7.1.2! Men airen vette fan?
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Är det nån vits med att uppgradera nån ipad till 8?
Har en ipad2 och en ipad air som båda har 7.1.2 men jag känner inte att jag vågar när man läser om alla problem.
2an ska absolut vara kvar på 7.1.2! Men airen vette fan?
Du bør beholde 7.1.2 så lenge du kan, men mulig du får problemer med å innstallere nye programmer.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Etter jeg så filmen "Jobs" så skjønner jeg at Apple-produkter har blitt det det har blitt. For en tragisk tulling.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Hun bruker i tillegg dette som eneste datadings hjemme, så den er ikke linket opp mot itunes på pc. Hvis det er sånn at man må ha dette for at ipad skal funke, så syns jeg det er mildt sagt betenkelig.
Det ville vært betenkelig ja, men medfører nok ikke riktighet. Man kan nullstille fra ipaden selv. Ta backup til icloud først i innstillinger -> icloud -> sikkerhetskopi -> sikkerhetskopier nå, og velg så Slett alt innhold og alle innstillinger fra innstillinger -> generelt -> nullstill.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Noen som har lastet ned 8.1.1?
Dama har ipad 2 (tror jeg) og installerte akkurat 8.1.1. På ipaden hennes gikk alt til helvete i åpen båt med det nye OS'et, alt henger og touchskjermen funker ikke skikkelig lenger. Før oppdateringen funket alt helt fint.

Når jeg googler litt på nettet og leser om andre som har opplevd lignende ser det ut som at eplefolket mener at det er umulig at slike ting kan skje bare på grunn av en oppdatering, og de vil derfor ikke vedkjenne seg at det er et problem. Ser at noen steder har folk blitt anbefalt av appleselgere å kjøpe ny ipad for å løse problemene. Er Apple virkelig så arrogante?
Min iPad Air er nå så forferdelig at jeg tok rådet med full restore. Dritten ble ikke et pøkk bedre. Akkurat de samme problemene fortsatt. Var innom en Applebutikk for å få råd, min datter på 14 sa følgende: pappa du snakker med fanboys som har Apple som sin Gud, hva forventet du? For å si det sånn, lurer hvor hun har fått sarkasmen fra.

I hvertfall kunne de fortelle meg at jeg umulig kunne ha noe problem med min iPad, da alle deres utstillings-ipader fungerte problemfritt. Jeg leide duden bort til den nærmeste og forklarte tosken at det var da for fanden ingen som hadde problemer med 7.1.1 som de hadde installert på sine.

Det neste geniet foreslo var at jeg kunne restore den ved hjelp av iTunes. Nå skal jeg altså installere selve inkarnasjonen på djevelens programvare for å ha en bitteliten teoretisk sjanse for å få rette opp i det galleriet som Apple har laget til. Dette minner meg sterkt om det geniale os Windows ME som Microsoft klarte å prakke på intetanende kunder.

Mens jeg skrev dette så restartet ipaden så nå må jeg bare bite tennene sammen og prøve en restore via iTunes.
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
489
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Hur ser det ut på ios-delen idag?
Är det fortfarande sämre med 8++ än gamla 7.1.2??
vet inte vem som är aktuell i dagsläget? Har inte vågat gå från gamla goda än...
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Hur ser det ut på ios-delen idag?
Är det fortfarande sämre med 8++ än gamla 7.1.2??
vet inte vem som är aktuell i dagsläget? Har inte vågat gå från gamla goda än...
har kommet til 8.3 nå. Anbefaler deg å holde på den gamle versjonen så lenge som mulig, den er raskere.
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
padda mi er helt håpløs etter siste oppdatering(ipad2) har slettet alt og lagt inn på ny, helt håpløs.
det er selvsagt umulig å sette den tilbake til kjøpstidspunktet, eller laste inn eldre utgaver?
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
padda mi er helt håpløs etter siste oppdatering(ipad2) har slettet alt og lagt inn på ny, helt håpløs.
det er selvsagt umulig å sette den tilbake til kjøpstidspunktet, eller laste inn eldre utgaver?
Har også Ipad 2, angrer fortsatt veldig på at jeg oppdaterte til 8.0. Den første var helt håpløs. Blitt litt bedre nå, men langt fra samme tempo som 7.X versjonene hadde.
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
489
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Jasså det är så ja...
inte bra!
Har 7.1.2 i båda mina ipad2 och. Air.
Då får de va som de är då.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Jasså det är så ja...
inte bra!
Har 7.1.2 i båda mina ipad2 och. Air.
Då får de va som de är då.
Mulig at den nye versjonen fungerer bedre på Air, den er jo tross alt nyere.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Og slik får Apple oss til og kjøpe nye produkter :p
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Jasså det är så ja...
inte bra!
Har 7.1.2 i båda mina ipad2 och. Air.
Då får de va som de är då.
Mulig at den nye versjonen fungerer bedre på Air, den er jo tross alt nyere.
8.3 rettet opp i mye av ustabiliteten i iPad Air, men tregheten merkes fortsatt. Tråder med mye bilder/videoer laster ofte ikke med Safari. Chrome fungerer bedre, men man merker også der problemer. Det merkelige er at med speedtest laster nesten 100 m/bits så det er ikke nettkoblingen som er problemet.

Hold på 7.1.2 da denne fungerer meget bedre.
 
Topp Bunn